× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۰۴
1994

 طبق اخبار و شواهد کُووید 19 (COVID-19) در ماه نوامبر ٢٠١٩میلادی برای اولین بار در شهر «ووهان در مرکز چین مشاهد شد و به سرعت در سراسر جهان  شیوع یافت که صنعت مد نیز  این روزها به خط مقدم مقابله با کووید-19 پیوسته‌اند. 

امروزه آخرین تحولات و تحقیقات در خصوص ویروس  کُووید 19 که گونه جدید ویروس کرونا (Coronaviruses) می باشد، سرتیدر تمام خبرگزاری ها بزرگ جهان است و تمامی رویدادهای مهم جهان را تحت شعاع خود قرار داده که صنعت مد نیز  از این لحاظ مستثنی نبوده. دنیا مد و طراحی پوشاک همواره از حوادث پیرامون خود الهام گرفته،  در واقع برخی از بزرگترین حوادث تاریخی منبع اصلی تحولات و تعییرات چه در زمینه مد و حتی از لحاض سیک هنری در جهان گشته است از جمله در زمان جنگ جهانی دوم کیف شنال اصل مدل 2.55  محبوب تولید شد و همچنین سبک مینیمالیستیک (Minimalist یا abc art) بعد از جنگ جهانی دوم در دنیای هنر پدیدار شد. 

 

امسال بدون هیچ گونه شک سرچشمه تمام ترندها (Trend) و مد تازه تحت تاثیر طبیعت بی آلایش است که شاید می توان گفت در دهه ای آخر تحویل بی سابقه است تا به این شیوه به ارزش مادر طبیعت ذات هستی هر چه بیشتر توجه کنیم . در واقع می توانید به سادگی با یک نگاه جامع و سریع به سایت ها و شبکه اجتماعی خود، برندها مشهور متوجه این حقیقت شوید که در بیشتر تبلیغات شان عنصرهای همچون اقیانوس بسیار مشاهده می شود.

حتی در این میان برای مبارزه با این بیماری همه گیر کُووید ۱۹، برند های مختلف مد حتی خانه اوت کوتور (a haute couture house) و شرکت بزرگ غیر از صنعت مد منابع خود را برای ارائه تجهیزات ضروری همچون ماسک های پزشکی و لباس های پزشکی به پزشکان، پرستاران و سایر کارمندان مراقبت های بهداشتی بسیج نموده اند .

تولید محصولات پزشکی (ماسک پزشکی نخی و لباس پزشکی)

 

دیور (Dior) طبق بیانیه ای که روز سه شنبه 31 مارس 2020 میلادی در اینستاگرام (Instagram) خود اعلام نمود که این شرکت جهت تولید ماسک،  استودیویی را در ردون-ایله-ویلن فرانسه را به صورت داوطلبانه بازگشایی کرده است و دزضمن طبق این بیانه "دیور به طور رسمی متعهد شده است به اشخاصی که در خط مقدم برای مبارز با این ویروس هستند به آن ها کمک و همچنین از این افرار محفاظت خواهد نمود."  

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) طراح لباس سرشناس ایتالیایی، روز دوشنبه در پست های اینستاگرام اعلام نمود که تمامی کارخانه های این شرکت در حال تولید لباس های پزشکی هستند تا از این طیق سهمی در مقابله با بزرگترین شرایط اضطراری سال ها اخیر داشته باشد. خانه مد پرادا یکی دیگر از شرکت های مشهور مد ایتالیای می باشد که از 23 مارس 2020 میلادی در کارخانه خود شروع به تولید 80,000 لباس پزشکی  و 110,000 ماسک پزشکی در مونتونه ایتالیا نموده.

برند مشهور انگلیسی بربری (Burberry) نیز در اینستاگرام خود اعلام نموده که از منابع این شرکت برای تولید و توزیع 100000 ماسک جراحی به خدمات بهداشت ملی انگلستان استفاده می نماید. علاوه بر این، کارخانه کت ترنچ بربرى (trench coat) در کسلفورد (یورک‌شر)- انگلستان محصولات از جمله لباس و ماسک های غیر جراحی را برای بیماران تولید خواهد نمود. همچنین بربری،  بوجه ای را برای تحقیقات در زمینه واکسن  کُووید 19به دانشگاه آکسفورد ( University of Oxford) اهدا نموده و همچنین  پروژه خیریه فلیکس (The Felix Project ) جهت تأمین غذایی برای افراد نیازمند کمک می نماید.

 

به همین ترتیب، شرکت هلدینگ چندملیتی و فرانسوی گروه کرینگ ( Kering Group) که خانه های مد مشهور از جمله گوچی (Gucci) ، ایو سن لوران (Yves Saint Laurent)، بوتگا ونتا (Bottega Veneta)، بالنسیگا (Balenciaga) ، الکساندر مک‌کوئین ( Alexander McQueen ) و بریونی (Brioni)  را شامل می شود، در تاریخ 24 مارس 2020 میلادی اعلام کرد که قصد دارد ماسک ها پزشکی تولید نماید و در 22 مارس در بیانیه ای اعلام نمود که سه میلیون ماسک جراحی از چین را برای اهدای به خدمات بهداشتی فرانسه خریداری و وارد می کند.

همچنین گروه اسپانیایی ایندیتکس (Inditex) صاحب برند های زارا (Zara) و مانگو ( Mango) متعهد شده است ماسک های پزشکی  تولید نماید و درضمن این شرکت  ادعا کرده که در حال توزیع دو میلیون ماسک اهدا شده در اسپانیا است.

 

برند کاس (COS) ، متعلق به شرکت سوئدی اچ اند ام (H&M) در یک پست اینستاگرام خود اعلام کرده است که در حال رد این خصوص اقرام به آماده سازی جهت تولید ماسک کارمندان مراقبت های بهداشتی به عنوان "اولین گام" می باشد و به روز رسانی های بیشتری از اقدامات خود را در هفته های بعدی به اشتراک خواهد گذاشت. ولی هنوز مشخص نیست که چه نوع ماسکی را شرکت کاس قصد تولید دارد.

 

ال و ام هاش برای اهدا سه میلیون دستگاه تنفس FFP2 

ال و ام هاش (LVMH)، شرکت هلدینگ چندملیتی و فرانسوی که  خانه  های مد مشهوری همچون کریستیان یا کریستین دیور (Christian Dior)، فندی (Fendi)، ژیوانشی (Givenchy)، و لوئیس ویتون (Louis Vuitton) و مارک جیکوبز  (Marc Jacobs) که همگی از زیر مجموعه های این شرکت می باشند. این شرکت  در 21 مارس 2020 میلادی اعلام نمود که قصد دارد از تمام منابع جهانی خود برای ارائه بیش از 40 میلیون ماسک های یکبار مصرف  FFP2 در هفته های آینده استفاده کند و در بیانیه ای توضیح داد که هفت میلیون ماسک جراحی و سه میلیون ماسک FFP2 در روزهای بعد از اعلام تحویل داده می شود. این سفارش حداقل به مدت چهار هفته در مقادیر مشابه تکرار می شود. . این ماسک های که دارای برچسب FFP2 در اروپا یا N95 در ایالات متحده هستند، با قابلیت محافظت دو جانبه  هستند.  

 

اپل (Apple)، فورد (Ford)و تسلا ( Tesla) برای تولید لوازم پزشکی برای مقابله با کُووید 19

 

درضمن شرکت های بزرگ دیگری غیر از  در زمینه مد همچون اپل، فورد و تسلا (غیر از شرکت های مد) نیز در تلاش هستند که در تولید لوازم پزشکی برای مبارز با ویروس کُووید ۱۹کمک و همیاری نمایند. تیم کوک، مدیرعامل اپل در توییتی در تاریخ 21 مارس 2020 میلادی اعلام کرد که این شرکت "میلیون ها ماسک برای متخصصان بهداشت در ایالات متحده و اروپا" اهدا کرده است.

همچنین فورد اخیراً با خودروسازی بزرگ جهان از جمله شرکت بریتانیایی واکسول (Vauxhall Motors)، شرکت های امریکایی تسلا موتور و جنرال موتورز (General Motors) در زمینه تولید تجهیزات تهویه مطبوع و ماسک با همکاری می کند.

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب