× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۱,۱۳
2348

برای طراحی لباس به چه مواردی باید دقت کنیم؟

با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا در کشورمان و تحول های جدید در شرایط کاری ، خیلی از کارهای حضوری به گونه ایی جمع شدند و اگر شما هم درآمدی غیر ثابت از کارهای حضوری داشته اید و در شرایط فعلی به فکر فراگیری و شروع شغلی جدید هستید میتوانید به طراحی پوشاک هم فکر کنید .

ببینید اگر در این زمینه پتانسیل کاری و استعدادش را دارید میتوانید درآمد خوبی از این صنعت داشته باشید و در آینده ای نه چندان دور به افق کاری خود برسید ، اما چگونه ؟ بهتر است برای آشنایی بیشتر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

پیش نیاز های طراح لباس شدن

طراحی لباس مانند دیگر طراحی ها یک هنر به حساب می آید و شما پیش از هر چیز به داشتن استعداد در زمینه ی طراحی و البته علاقه داشتن به این حرفه نیاز دارید تا با ترکیب این ها با هم به یک طراح لباس حرفه ایی تبدیل بشید.

طراحی لباس به هنری می گویند که در آن فرد طراح جهت آماده سازی لباس یا دیگر اکسسوری های پوشاک ، قبل از مرحله ی تولید دست به کار می شود و ایده های خود را جهت آماده سازی پیش از تولید بر روی کاغذ پیاده سازی می کند ، می توان گفت که فرآیند طراحی لباس یکی از مهم ترین فرایند های آماده سازی پوشاک است ، زیرا طراحی از مهم ترین معیار ها برای فروش رفتن و برند شدن یک محصول می باشد که با طراحی زیبا و رنگ بندی منحصر به فرد محصول را از دیگر محصولات متمایز می کند.

 

 

زمینه های طراحی

شما در این حرفه میتوانید در دو بخش فعالیت خود را شروع کنید

1 - طراحی برای دوخت سفارشی

2 - طراحی برای تولیدی های سری کاری جهت پوشاک آماده

طراحی برای دوخت سفارشی

به مجموعه طراحی هایی گفته می شود که برای افراد خاص بنابر سایز و سلیقه ی خودشان سفارش گرفته می شود و از این بابت میتواند گفت طراحی اختصاصی برای مشتریان خاص.

معمولا افراد مشهور و سلبریتی ها برای دوخت لباس های خودشان ، طراح های مخصوص استخدام کرده اند تا لباس های ایده آل و سایز خودشان را به تن کنند . شما اگر بخواهید در این بخش فعالیت کنید میتوانید با بالابردن سطح طراحی خودتان به آینده ی خوبی در این حرفه نزدیک بشید و درآمد های خوبی از افرادی که می خواهد در پوشاک متمایز شوند دریافت کنید.

 

 

طراحی برای پوشاک آماده

در این سبک طراحی شما بر اساس استاندارد های موجود طراحی ها را انجام می دهید ، به این دلیل که این لباس ها قرار است برای عموم مردم مورد استفاده قرار بگیرد و سایز های استاندارد خودشان را دارند. این دسته از محصولات در تولیدی ها به تولید انبوه می رسند و در اختیار فروشندگان برای توضیع در بین مردم قرار می گیرند.

 

 

موارد مهم در طراحی لباس

در طراحی لباس شما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید که در هنگام تولید مشکلی برای تولید کننده به وجود نیاید و خروجی لباسی که طراحی کرده اید به بهترین شکل ممکن حاصل شود

جنس پارچه : در طراحی اختصاصی که شما جنس پارچه را بر اساس سلیقه ی مشتری خاص خودتان در نظر می گیرید ولی در طراحی پوشاک آماده باید جنس پارچه را بر اساس احساس و سلیقه ی بیشتر مشتریان در نظر بگیرید تا جنسی که تولید می شود برای عموم مردم قابل استفاده قرار بگیرد. شما باید برای انتخاب پارچه شرایط فصلی و آب و هوایی را هم در نظر بگیرید تا مشتری پس از خرید لباس خود به مشکلاتی همچون گرم شدن بیش از حد یا گرم نکردن لباس در فصل سرما مواجه نشود.

بهتر است شما به عنوان طراح لباس با جنس های انواع پارچه آشنایی کامل داشته باشید و حدالمقدور از هر پارچه تکه هایی را برای خود به صورت آلبوم تهیه کنید.

چاپ پارچه : در طراحی لباس باید همیشه شرایط چاپ پارچه را در نظر داشته باشید و برای طراحی نقوش روی لباس مواردی همچون فصل را در نظر بگیرید زیرا در فصول سرما معمولا لباس های تیره و در فصول گرم سال لباس های روشن مد نظر مردم است

تزئینات لباس : تزئینات لباس را به هیچ عنوان دست کم نگیرید ، گاهی اوقات مشتری ها به دلیل تزئیات روی لباس اقدام به تهیه ی آن لباس می کنند شما می توانید با اضافه کردن موارد جزئی در تزئین کردن لباس خودتان موفق عمل کنید و مشتری ها را مجذوب طراحی خودتان کنید.

الگو : اصلی ترین بخش طراحی لباس است . این بخش باعث می‌شود ساختار لباس تشکیل شود ، شما برای اینکه طراح خوبی شوید باید الگو کشیدن لباس را به خوبی فراگیری کنید تا به راحتی ایده های جدید خودتان را روی کاغذ برای خیاطان پیاده سازی کنید.

اندازه گیری : شما به عنوان طراح باید کاملا به اندازه گیری مسلط شوید زیرا گاهی اوقات جا به جایی نیم سانتی می تواند خروجی لباس مارا به صورت فاجعه باری خراب کند .

بروز بودن در مد : با بالا بردن معلومات و مطالعه ی خود درباره ی آخرین مد های جهان میتوانید همیشه خود را در سطح بالایی از طراحان پوشاک قرار دهید و در این حرفه برای خود صاحب سبک مدرن شوید.

 

 

ایده برای طراحی لباس

خلاقیت در تمامی ابنای بشر وجود دارد و تمامی انسان ها از آن بهره میگیرند . شما به عنوان یک طراح لباس باید خوب ببینید و خوب دیده های خود را در اوج خلاقیت به طراحی خود اضافه کنید . گاهی اوقات انسان با دیدن یک منظره ی خوب میتواند طرحی ایده آل را طراحی کند . طراحان معروف مد و پوشاک ایده های جالبی از منظره های اطراف خود میگیرند که شما هم می توانید برای کارهای خود از این سبک پیروی کنید.

 

 

اهمیت رنگ در طراحی

رنگ همیشه در طراحی لباس اهمیت داشته زیرا رنگ ها هیچ وقت از مد و پوشاک جدا نخواهد شد ، پس شما همیشه به عنوان یک طراح لباس رنگ های ایده ال و جدید را در نظر بگیرید و سعی بر این داشته باشید که روانشناسی رنگ را به خوبی بیاموزید زیرا در جریان طراحی یک ست ایده آل رنگ ها کمک بسیار فراوانی به طرح شما می کنند.

اگر بخواهیم مثالی از اهمیت رنگ و ترکیب رنگ برای شما بزنیم ، مثالی بارزتر از این به ذهن ما نمیرسد که لباس تیم المپیک ایران در مسابقات ریو سوژه ی اصلی رسانه ها قرار گرفت ، بخاطر استفاده از رنگ های نامرتبط و البته ترکیب رنگ افتضاح.

البته پس از جنجال های رسانه ایی که پس از رونایی این لباس شکل گرفت ، کمیته ی ملی المپیک به کلی طرح لباس کاروان المپیک را تغییر داد و ورزشکاران کشورمان با لباسی آبرومندانه وارد رقابت های این دوره شدند 

موارد بالا از اهیمت بسیار بالایی برای شروع فعالیت طراحی لباس برخوردار می باشد و شما با اهمیت دادن و تقویت کردن خود در این موارد به راحتی در طول مدت کوتاهی می توانید به یک طراح حرفه ایی تبدیل بشوید.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب