× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۰,۰۳
15029

شانل یا شَنل اس.ای. (Chanel S.A) یک شرکت فرانسوى سهامی خاص متعلق به آلن ورتیمر (Alain Wertheimer) و ژرارد ورتیمر (Gérard Wertheimer) که نوه هاى پیر ورتیمر (Pierre Wertheimer) مى باشد، او اولین شریک گابریل بونور(Gabrielle Bonheur) مشهور به کوکو شانل (Coco Chanel) در این کسب و کار در زمان تاسیس خانه مد شانل بود که شانل جزء اعضاى اصلى اوت کوتور (Haute couture) در پاریس-فرانسه مى باشد.

شانل اس.ای. یک خانه مد (fashion house) سطح بالا و ممتاز در زمینه طراحى و تولید اجناس لوکس و اکسسورى هاى در صنعت مد و فشن در جهان مى باشد. برند شانل در زمینه تولید و دوخت پوشاک (لباس) اوت کوتور که دوخت و طراحى لباس هاى خاص و دست ساز به صورت سفارشى و همچنین تولید لباس های آماده براى عرضه در فروشگاه هاى شانل در سراسر جهان مشهور مى باشد.

 

دلیل شهرت و محبوبیت برند شانل

شاید براى برخى از افراد جاى تعجب باشد که چرا شانل و بخصوص کوکو شانل در صنعت مد داراى همچنین جایگاه مهم و خاصى مى باشد ولى اگر به دست آورده هاى این طراح مد و برند شانل در طول زمان بپردازید، خواهید دریافت که بسیار از تحولات در دنیا مد از دست آورده ها و خلاقیت هاى شانل مى باشد.

 در جوانی گابیل شانل نام مستعار کوکو (Coco) را از زمانى کسب نمود که به عنوان یک خواننده (chanteuse) در رستورانى در پاریس-فرانسه مشغول به کار بود. کوکو شانل به عنوان یک طراح مد، سلیقه و دیدگاه هاى جدیدى را در زمینه پوشاک زنانه از جمله بلوز، کت، شلوار، لباس و جواهرات (جواهرات و سنگ های قیمتی) با طراحی ساده و زیبا را جایگزین لباس های بیش از حد شلوع با طراحی افراطى و اکسسورى هاى (لوازم جانبى) از مد قرن نوزدهم کرد. خانه مد شانل برای طراحى لباس سیاه کوچک زنانه (little black dress  یا LBD) که در دهه ١٩٢٠ بسیار مشهور و محبوب شد، همچنین براى عطر شماره ٥ شانل (Chanel No. 5) و کت هاى خاص شانل  شناخته شده است. شانل با استفاده از پارچه کشباف لباس هاى تولید کرد که راحت و مقرون به صرفه بودند. این برند در صنعت دنیا مد سطح بالا (haute couture) و مد روزمره (prêt-a-porter) انقلاب و تحولاتى اساسى ایجاد کرد.

شانل از رنگهایی همچون خاکسترى و سرمه اى که به طور سنتی از رنگ هاى مردانه در اروپا شناخته مى شدند، براى نشان دادن جسارت زنانه و همچنین شخصیت قوى آن ها استفاده می کرد. خانه مد شانل از پارچه هاى چرمی، تورى و فاستونی (پشمی) در پوشاک خود استفاده مى کرد که کت هاى مشهور شانل با پارچه فاستونی یکى از نمادها و شاخص هاى این برند مى باشد. 

یک نمونه از این پوشاک اوت کوتو (دست دوز) شانل کت و شلوار پشمى، دامن تا زانو و ژاکت کش بافت است که با گلدوزی های سیاه و دکمه های طلایی تزئین شده است. اکسسورى هاى شاخص شانل کفش های پمپ (pump) دو رنگ و جواهرات از جمله گردنبند مروارید و کیف دستی چرمی با بندهاى از زنجیر و چرم بود.

محصولات برند شانل توسط افراد مشهور جهان به عنوان اینفلوئنسر (Influencer) با بازاریابى و تبلیغات به این کسب و کار رونق دادند، از جمله  مدل های مشهور جهان و هنرپیشه های زن عبارتند از :  کاترین دنو (Catherine Deneuve)، کارول بوکه (Carole Bouquet)، ونسا پارادی(Vanessa Paradis)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، آنا موگلالیس (Anna Mouglalis)، اودره ژوستن توتو (Audrey Justine Tautou)، کیرا کریستینا نایتلی (Keira Christina Knightley)، کریستن جیمز استوارت (Kristen Jaymes Stewart) و مریلین مونرو (Marilyn Monroe)

 

 کوکو شانل بنیاگذار برند شانل 

کوکو شنل

کوکو شانل متولد ١٩آگوست ١٨٨٣ میلادى در  گذشت ١٠ ژانویه ١٩٧١ میلادى است، که یک طراح مد و مدل زن فرانسوى بود. او با اینکه در سنین کودکى به ناچار توسط پدر خود بعد از ترک مادرشان به پرورشگاه فرستاده شد و دوران کودکى بسیار دشوارى داشت همچنان به اهداف و رویاهاى خود باور داشت. کوکو شانل پس از اینکه مدرسه  صومعه را در سن ١٨ سالگی ترک کرد، در یک فروشگاه خیاطی مشغول به کار شد و در تلاش برای تبدیل شدن به یک خواننده براى اجرای در سالن هاى موسیقی بود. ولى استعداد خود را در نهایت در زمینه اى دیگرى یافت و فروشگاه خود را در سال ١٩٠٩ میلادى باز کرد.

او به عنوان یکى از تاثیرگذارترین افراد در دنیا مد شناخته مى شود که با افکار و طراحى پیشروى خود در این صنعت انقلابى ایجاد کرد که طراح او در دنیا مد در طول زمان ماندگار بوده اند و حتى بارها توسط طراحان بزرگ دیگر باز سازى شده اند. کوکو شانل بنیانگذار خانه مد شانل و همچنین این برند سر شناس است، که در دوران پس از جنگ جهانی اول از جمله زنان آزادیخواه شناخته شده و هرگز ازدواج نکرد و مادمازل ماند.

او سبک لباس غیر رسمى شیک (Casual chic) را به عنوان سبک استاندارد زنانه به وجود آورد به این صورت که لباس هاى خاص را با ترکیب از یک بلوز پوشید. کوکو شانل یکی از طراحان و تولید کنندگان محبوب مد در زمینه پوشاک بود که در ضمن نفوذ خود را ر زمینه جواهرات، کیف های دستی و عطر گسترش داد. عطر مشهور شانل شماره ٥ که با  امضاى او است به یک محصول نمادین تبدیل شده است. کوکو شانل تنها طراح مد مى باشد که فهرست مجله امریکایى تایم (Time) نام او در میان  ١٠٠ فرد تاثیرگذار قرن بیستم قرار داده است. او کار خود را با تاسیس خانه مد شانل در زمینه طراحى و دوخت کلاه زنانه ابتدا در پاریس، فرانسه شروع نمود و سپس کسب و کار خود را در زمینه هاى دیگرى ازجمله لباس، کیف، کفش، جواهر و عطر گسترش داد.

 

تاسیس شرکت شانل

شنل

 شانل به عنوان یکی از نمادهاى پیشرو در صنعت مد مى باشد. ولى پیش از اینکه شانل به یک برند ارزشمند تبدیل شود، تنها یک فروشگاه کوچک در پاریس-فرانسه بود. گابریل شانل  (Gabrielle Bonheur Chanel) که به کوکو شانل مشهور است، که  تجارت خود را در سال ١٩٠٩ میلادى آغاز کرد، که روند مد را تغییر داد.

 

درباره طراح مشهور شانل کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) نابغه خلاق برند هاى مشهور شانل و فندى ایتالیایی (Fendi) برای چندین دهه بود. کارل لاگرفلد یک کارگردان خلاق آلمانى، طراح مد، هنرمند، عکاس و کاراکتریست آلمانى بود که در پاریس زندگی می کرد و به عنوان یکى از طراحان مشهور در سراسر جهان به شماره مى بود. او به عنوان مدیر اجرایی بخش طراحی لباس خانه مد فرانسوی شانل (از سال ١٩٨٣ تا زمان مرگش) بود و همچنین مدیر اجرایی بخش طراحی خانه مد  فندى بود. در طول چند دهه، او در پروژه های مختلف مد و هنر همکاری داشته است. او برای موهای سفید، عینک آفتابی سیاه، دستکش های چرمى و یقه های بالا ایستاده اش شناخته مى شود.

 

زندگى و جوانى کارل لاگرفلد:

کارل لاگرفلد متولد ١٠ سپتامبر ١٩٣٣ میلادى بود و در تاریخ  ١٩ فوریه ٢٠١٩ میلادى در سن ٨٥ سالگى در گذشت.  او در هامبورگ-آلمان از یک مادر آلمانی و یک پدر سوئدی متولد شده بود که پدرش مدیر عامل شعبه آلمانی شرکت آمریکایی بود. نام این طراح مشهور در ابتدا (زمان تولد) کارل اتو لاگرفلد (Karl Otto Lagerfeldt) بود، ولى او t را از آخر نام خانوادگی خود حذف کرد، به دلیل اینکه به نام تجاری تر تبدیل شود و براى برند شدن مناسب تر باشد. او به چهار زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط داشت و صحبت مى کرد. 

کارل لاگرفلد دوران کودکی خود را در بایرن-آلمان گذراند که یک معلم فرانسوی خصوصى داشت و در ١٤ سالگى به شهر پاریس مهاجرت کرد.

سپس او  توسط طراح فرانسوى پیر بالمن (Pierre Balmain) استخدام شد، جایی که او به مدت سه سال به عنوان یک دستیار جوان تا شاگردى در آنجا کار کرد. در سال ١٩٥٨ میلادى، او پس از سه سال کار در بالمن (Balmain) براى ادامه کار خود به خانه مد ژان پاتو (Jean Patou.) رفت. او اولین مجموعه خود را در یک نمایش دو ساعته در ژوئیه ١٩٥٨ میلادى  ارائه کرد، ولى به جای کارل لاگرفلد از نام رولاند کارل (Roland Karl) استفاده نمود. او در طول پنج سال کار خود در ژان پوتو در هر سال دو مجموعه اوت کوتور (haute couture) را طراحی و ارائه کرد.

او برای بازگشت به مدرسه تلاش کرد که شکست خورد و به جای آنزندگی را مطالعه کرد

سپس او در خانه مد تیریانى (Tiziani) که مرکزش در رم-ایتالیا بود، شروع به کار کرد و در سال ١٩٦٣ میلادى براى بار دیگر در جهان مد ظهور کرد. تیریانى مجموعه ای از ٩٠ طرح را با یک جشن سه روزه به نمایش گذاشت که جواهرات امپراتوریس روسیه کاترین بزرگ (Catherine the Great) را از شرکت جواهرسازى امریکایى هری وینستون (Harry Winston) براى این نمایش قرض گرفتند. این نمایش باعث جلب توجه طرفداران مشهورى  همچون الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) شود.

او تا سال ١٩٦٩ میلادى در این خانه مد به کار خود ادامه داد، ولى در سال ١٩٦٤ به عنوان یک کارمند به صورت کارمزد (freelancing) برای بوتیک فرانسوى کلوئه (Chloe) مشغول به کار شد و چندین قطعه را برای هر مجموعه طراحی کرد و همچنین در سال ١٩٦٥ میلادى براى خانه مد فندى طراحی خز، اکسسورى و لباس را آغاز کرد.

 

کارل لاگرفلد در شانل

کارل لاگرفلد در شنل

هنگامی که آلمانی ها خواستند شانل را به تصرف خود درآورند،  این خانه مد در سال ١٩٧١ میلادى پس از مرگ کوکو شانل بنیانگذاران این خانه مد در حال فروپاشی بود.

کارل لاگرفلد از سال ١٩٨٣ میلادى مدیر اجرایی بخش طراحی لباس خانه مد لوکس فرانسوی شانل  تا زمان مرگ وی نظارت بر طراحى را بر عهده داشت.

نمادها مشهور برند شانل از جمله کت ها، لباس تودستی باریک با دامن هاى تا زانو تبدیل به طراح خسته کننده و تکرارى شده بودند.

کارل لاگرفلد  مجموعه شانل را با میراث خود دوباره تجدید و رونق بخشید. او خانه مد را تغییر داد و  آن را به روز کرد تا جوان پسندتر شود.

او برند شانل را که به عنوان یک نام تجاری در حال نابود بودى را دوباره به اوج رساند، در کنار لباس هاى دست دوز و سفارشى این برند اوت کوتور (فرانسوی: Haute Couture) با راه اندازى یک خط جدید و پرطرفدار از لباس های آماده شانل به این صنعت رونق بخشید. او همچنین لگو مشهور شانل که ادغامى از "CC" بود را طراحى نمود که به عنوان نمادى از این برند در سراسر جهان شناخته مى شود.

 

کارل لاگرفلد دارای دو اتومبیل سفارشی بود: 

 اتومبیل مایباخ طراح شنل

او به اتومبیل هاى لوکس علاقه مند بود و دو اتومبیل سفارشى داشت که یک خودروى مایباخ (Maybach Landaulet) طبق گزارشات با هزینه مبلغ ١.٣٥٠.٠٠٠ دلار و خودروى رولز-رویس فانتوم دراپ‌هد کوپه(Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé)  طراحی کلاسیک 1930sشرکت بریتانیایى رولز-رویس (Rolls-Royce) است که هزینه این خودرو هم در همان حدود بود.

 

راه اندازى برند کارل لاگرفلد :

در سال ١٩٨٤ میلادى، پس از بیش از ٢٠ سال طراحی براى خانه های مد مختلف در اروپا، کارل لاگرفلد برند خود را به نام خود راه اندازى کرد. او این خط تولید (لاین) را در سال ٢٠٠٥ به تامی هایلفیگر (Tommy Hilfiger)فروخت.

 

مرگ کارل لاگرفلد :

مرگ کارل لاگرفلد

در ماه ژانویه سال ٢٠١٩ میلادى، او با برخى مشکلات سلامتى مواجه شود و در چى این مشکلات در تاریخ ١٨ فوریه ٢٠١٩ میلادى در بیمارستان آمریکایی پاریس در محله نوی-سور-سن (Neuilly-sur-Seine) بسترى شد که صبح روز بعد، طراح مشهور در سن ٨٥ سالگی در گذشت. مشخص شد که او با سرطان پانکراتیت مبارزه می کرده. طبق بیانات قبلى او در مورد میراث و ثروت خود بعد از مرگ اش " گربه محبوب او به نام شوپت (Choupette) از جمله وارث او مى باشد که  این گربه مبلغی از ثروت ٢٠٠ میلیون دلاری این طراح مشهور را بهارث مى رسد.

اشخاص دیگرى که امکان دارد، جزء یکى از وارث او باشد، مدل یازده ساله هادسون کروینگ (Hudson Kroenig) است، که کارلا پدر خوانده او بود و همچنین با پدر او برد کروینگ (Brad Kroenig) بسیار نزدیک بودند، مانند یک "خانواده".

در سال ٢٠١٠ میلادى،هادسون کروینگ از سن دو سالگى کار خود را با حضور در کت واک (catwalk) شانل به عنوان یک مدل شروع کرد.

 

درباره کیف هاى مشهور شانل

کیف هاى در دار شانل که به کلاسیک فِلَپ(The Chanel Classic Flap Bag)  مشهور مى باشند، بدون شک یکی از مهمترین مدل هاى کیف در تاریخ مد هستند. در مورد این مدل کیف ها جزئیات و تفاوت ها آن ها با یک دیگر باورها و اطلاعات غلطی وجود دارد، بنابراین ما قصد داریم تا در اینجا مشخص کنیم که چه چیزی درست مى باشد.

در ابتدا به تفاوت بین مدل شانل ٢.٥٥ (Chanel 2.55) و فلپ کلاسیک و  پدید آمدن مدل ریشو (Reissue) مى پردازیم و همچنین ریشه الهام کوکو شانل در بیشتر طراحی او را بررسى مى نماییم.

 

کیف شنال اصل مدل ٢.٥٥ :

در سال ١٩٢٩ میلادى، اولین کیف هاى دستى شانل توسط (Coco Chanel) طراحی شد و همچون کیف های دیگر آن دوره که مورد استفاده زنان طبقه بالا (اشراف) بود، به صورت دستى حمل مى شد، که بسیار دست پاگیر بودند. 

کوکو شانل که از نگه داشتن کیف در دست خسته و کلافه شده بود، تصمیم گرفت کیف دستى خود را طراحى کند تا دست ها آزاد باشد. این کیف ها شنال تاریخچه کیف هاى دستى را تعییر داد و براى اولین بار  یک بند به کیف ها جهت حمل بر روی شانه اضافه شد که بندهاى زنجیرى ظرفى با الهام گرفتن از بند های کیف هاى سربازان بودند و این کیف ها  را  در سال ١٩٢٩ میلادى به بازار معرفی نمود.

برای اولین بار این تغییر توسط زنان طبقه اشراف و بالاى جامعه پذیرفته شد، تا از این مدل کیف‌های با بند زنجیر براى حمل بر  روی شانه خود استفاده کنند.

این کیف هاى شنال بلافاصله موفقیت بسیار چشم گیرى دست یافت، به طرزى که در سال اول کوکو شانل به دلیل تقاضاى بالا مجبور به رد سفارشات شد.

در سال ١٩٥٤ میلادى، شانل بعد از  موفقیت چشم گیر خود در  این صنعت، تصمیم به روزرسانى کیف هاى خود نمود و در فوریه ١٩٥٥ میلادى کوو شانل مدل هاى تازه اى را معرفى کرد و به دلیل تاریخ ساخت آن نام این مدل  ٢.٥٥ معروف شد.

 

قفل هاى مشهور CC شنل تا ده هشتاد میلادى وجود نداشتند :

تمامى کیف هاى شانل فلپ داراى نماد مشهور برند شانل که به شکل دو حرف C انگلیسی در هم رفته در قفل آن ها قرار دارند نمى باشد. کیف هاى فلپ کلاسیک شانل در نیمه دهه پنجاه میلادی معرفی شد، اما قفل هاى مشهور مدل CC شنل از دهه هشتاد توسط طراح شانل کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) به کیف هاى اضافه شد. قفل هاى قبلى بصورت پیچی مى باشد، که به نام قفل مادمازل معروف بودند و نام آن از این که کوو شانل خود مادمازل بود الهام گرفته بود. (ازدواج نکرده بود) 

البته کوکوشانل خود طراح قفل معروف CC بوده که در کیف هاى شانل اضافه شده است، که از دهه ١٩٢٠ میلادى استفاده مى شود.

 

تفاوت هاى مدل هاى شنال فلپ کلاسیک ، ٢.٥٥ و Reissue :

کیف هاى در دار شانل یکى از گیج کننده ترن تاریخ هاى کیف هاى دستى را دارند.

اغلب تمامى کیف هاى شانه اى شانل به عنوان ٢.٥٥ اشاره مى شود، ولى در حقیقت کیف هاى ٢.٥٥ طرح هاى اولیه توسط کوکو شانل مى باشد که توسط  قفل هاى مدل مادمازل شناخته مى شوند.

اولین نسخه کیف هاى کلاسیک فلپ شانل اشاره به طراح دهه ١٩٨٠ میلادى کارل لاگرفلد با قفل CC مى باشد. 

در سال ٢٠٠٥ میلادى،  دوباره مدل از کیف ٢.٥٥ شانل با نام Reissue که به نام Reissue ٢.٥٥ شنل (Chanel 2.55 Reissue) هم شناخته مى شود، توسط طراح مشهور خانه مد کارل لارگرفلد منتشر شد و کاملاً شبیه نسخه اصلى مى باشد، تنها تفاوت ریشو با مدل کلاسیک این است که اخیراً ساحته شده. از لحاظ فنی مدل  Reissue فقط کیف های از سال ٢٠٠٥ هستند، اما این اصطلاح اغلب به عنوان یک روش آسان برای اشاره به تمامى کیف هاى شانل ٢.٥٥ تازه  ساخته شده استفاده مى شود.

 

بندهاى کیف هاى شانل :

در اولین کیف‌های شانل از بند زنجیری استفاده مى شد، ولى زمانى هم به دلیل کمیاب بودن از بندهاى چرمى بافته شده استفاده نمود.

بند هاى  مدل کیف هاى فلپ کلاسیک شانل در دهه‌های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شد و انواع مختلفی از زنجیر در این کیف مورد استفاده قرار گرفت. امروزه در مدل کلاسیک فلپ این کیف هاى شانل از بند چرم بافته شده در زنجیر ساخته استفاده مى شود و در کیف هاى مدرن ٢.٥٥ شنل تنها از زنجیر ساده تشکیل شده.

 

یتیم خانه الهام بخش طراحى داخلى کیف ها شانل:

کوکو شانل در سن ١٢ سالگى پس از این که مادرش فوت کرده توسط پدرش به یتیم خانه فرستاده شد، که این اتفاق روی طراحی او نیز اثر گذاشت. قسمت داخلی کیف مدل فلپ کلاسیک شانل اصل از چرم زرشکی رنگی ساخته شده و از یونیفورم زرشکی رنگى که کوکو شانل در یتیم خانه اى که بزرگ شده مى پوشید، الهام گرفته است.

 

کیف هاى شانل فلپ تا حدودى از آقایان الهام گرفت :

کت مشهوری شانل با پارچه هاى کلف از کت هاى مردانه اى کارکنان استیل الهام گرفته شده است، که مورد علاقه کوکو شانل بود. جدیدترین مدل کیف هاى  شانل که به نام بوی بَگ(Boy Bag) نیز معروف است با الهام از بازیکن معروف چوگان بوی کاپل که مدتی طولانی عاشق کوکو شانل بود نام گذاری شد. در سال ٢٠١٢ میلادى، این مدل کیف شنل برای اولین بار در مجموعه فصل بهار و تابستان شانل  به دنیای مد و فشن وارد شد. مدل لوى بگ نسبت به مدل‌ کیف‌های کلاسیک قبلی برند شانل کمی اسپرت‌تر  مى باشد. 

 

داستان زیپ مخفی در کیف شانل :

در این مدل کیف هاى شانل در زیر در بالایى یک زیپ مخفی عجیب وجود دارد، که در مدل‌های مشابه برندهای دیگر چنین چیزی دیده نشده است. طبق داستان ها کوکو شانل این زیپ را در کیف خود جهت مخفى کردن و نگهدارى نامه هاى عاشقانه خود قرار داده بود. 

 

کیف هاى دو در و یک در شانل :

کیف شانل

مدل کیف هاى شانل ٢.٥٥ و فلپ کلاسیک سنتى (قدیمى) هر ٢ مدل  با طراحى دو در کیف مى باشند، به این معنا که درى براى بستن قسمت داخلى قرار دارد و در دیگر براى بستن قسمت خارجى کیف وجود دارد. طراحى مدل ٢.٥٥ شنل همیشه به همین صورت بوده است، اما بار ها مدل فلپ کلاسیک شانل در سایزهاى با یک در قسمت خارجى براى بستن تولید شده است و در کیف هاى با یک دیگر دیگر زیپ ها ى مخفى کوکو شانل را ندارند.

اما تولید مدل یک در شانل چند سال پیش متوقف شد و در حال حاضر تمامی کیف‌های مدل ٢.٥٥ شنل و فلپ کلاسیک شانل از نوع دو داردر بازار موجود مى باشند.

کیف هاى یک در شانل تنها در مدل قدیمى وجود مى باشد که به صورت دست دوم یا براى فروش مجدد در بازار و خانه حراجى ها  (مزایده) هستند.

 

قیمت کیف ٢.٥٥ شنل در سال ١٩٥٥ حدوداً ٢٢٠ دلار بود :  

شانل کیف

هنگامى که کیف هاى شانل ٢.٥٥ در سال ١٩٥٥ میلادى فقط به مبلغ٢٢٠ دلار  بود، اما در طى سال ها افزایش قیمت سعودى داشته است. مدل چرمى معمولی شنل سایز متوسط (Medium) هم اکنون به مبلغ بیش از ٥٠٠٠ دلار می فروخته مى شوند. 

 

کیف هاى شانل در مزایده ها و خانه حراج

کیف هاى شانل اصل به دلیل کیفیت عالی، تاریخچه بلند بالا محبوبیتى فراوانى دارند، اما این مدل کیف کمیاب مى باشند و هر ساله افراد بسیاری در لیست انتظار خرید آن قرار می‌گیرند.به همین دلیل این مدل شانل دست دوم در مزایده ها (حراج) و خانه هاى حراجى محبوبیت دارند و براى فروش مجدد عرضه مى شوند.

یک از گرانترین کیف هاى فروخته در مزایده کیف شنل کلاسیک به نام Chanel Diamond Forever Classic Bag مى باشد که به مبلغ ٢٦١.٠٠٠ دلار فروخته شده .

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب