× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۹,۲۶
7215

در  پاریس بازارهاى عتیقه فروشى زیادى براى وسایل آنتیک و قدیمى یافت مى شود. خریداران و علاقه مندان به اجناس آنتیک و قدیمى مى توانند تجربه بسیار خوبى از گردش در عتیقه فروش هاى در پاریس داشته باشند.

 لو ویلاژ سنت پُل (Le Village Saint-Pau) یکى از مکان هاى عتیقه (آنتیک) فروشى مشهور در پاریس (فرانسه) است، که براى گردش دوستداران سبک هنرى و بوهمین بسیار جذاب و جالب مى باشد.

ویلاژ سنت پل در قلب منطقه تاریخی لومَری (Le Marais)، بین خیابان ریوولی (de Rivoli) و  خیابان سنت پل (Saint Paul ) در نزدیکى رود سن (Seine) در پاریس واقع مى باشد، که  بیش از ٨٠ بوتیک، آنتیک فروشى ، صنایع دستى ، گالری هنرى و کافى شاپ در این مکان قرار دارند.

دیروز و امروز ویلاژ سنت 

ویلاژ سنت پل که یک ساختمان براى اقامتگاه سلطنتی در قرن چهاردهم در پاریس بوده است، که داراى مجموعه ای از ٥ میدان (حیاط) کوچک است ، که به خیابان سنت پل راه دارند. اما امروز مجموعه ای از خیابان هاى باریک که به صورت راهروهاى ارتباطی میان این ٥ میدان در این مکان مى باشد و در پیچ و خم این میدان های مخروطی  مغازه های عتیقه فروشی ، بوتیک ها، گالرى هاى هنرى و کافى شاپ هاى متعددی قرار دارند و عتیقه فروشى هاى ویلاژ سنت پل وسایل همچون مبلمان، نقره جات، وسایل دکوراسیون، تابلو و غیره از  قرون وسطاى و دهه هاى ١٩٦٠ میلادى تا ١٩٧٠  را به فروش می رسانند. 

از زمان پایان باز سازى ویلاژ سنت پل در سال ١٩٧٨ میلادى، ساختمان هاى تجارى در جهت رونق بخشیدن به کسب و کار در زمینه عتیقه جات و صنایع دستى در این مکان دایر شده است.

جذابیت ویلاژ سنت پل چیست؟

 از جذابیت هاى مکان ویلاژ سنت پل مى توان به خیابان هاى سنگ فرش  باریک و درختان قدیمی و همچنین ساختمان های زیباى قدیمی  با کرکره های چوبی اشاره نمود. یکى از مغازه هاى معرف آنتیک فروشى در این منطقه مغازه کسیوپى (Cassiopée) است.

دسترسى به ورودى ویلاژ سنت پل از  طریق خیابان ماریا (Ave Maria)، خیابان سنت پل و باغ های شارلماین (Charlemagne gardens) میسر مى باشد و نزدیکترین ایستگاه مترو پاریس ، ایستگاه سنت پل (خط١) است. مغازه ها هر روز از ساعت ١١ صبح تا ٧ شب باز مى باشند، که روزهاى تعطیل شنبه و یکشنبه براى گردش بهتر مى باشد.

مکان هاى جالب ویلاژ سنت پُل از جمله:

 

گالرى هاى هنرى :

گالرى سرامیک معاصر : La Celestine   

گالرى هنرى : Galerie Philippe Gelot 

گالرى عکاسى : Gallery Port Autonome 

گالرى عکاسى : Photo12 Gallery - Valerie-Anne Giscard d'Estaing 

گالرى عکاسى : Binome

 

گالرى هاى موزه :

موزه دو لا مجیک (Musée de la Magie) 

 موزه دو لا مجیک (موزه سحر و جادو) یکى دیگر از دیدنى هاى دیگر منطقه ویلاژ سنت پُل پاریس مى باشد. 

موزه دو لا مجیک در زیرزمین خانه فیلسوف و نویسنده فرانسوى مارکی دو ساد (Marquis de Sade)  قرار دارد ، که این خانه متلعق به قرن شانزدهم است و این موزه شامل لوازم جالبى از نمایش هاى تردستى و شبعده بازى مى باشد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب