× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۱,۰۱
3099

آیا تبلیغات هزینه است ؟ آیا تبلیغات موثر است ؟ آیا تبلیغات سرمایه گذاری است ؟

این ها اولین سوالاتی هستند که وقتی نیت میکنیم تا برای کسب و کارمان تبلیغی بکنیم ، ذهنمان را درگیر میکنند و گاهی اوقات انقدر حجم این سوالات بالا می رود که حتی مارا از تبلیغ کردن برای کارمان هم منصرف می کنند . اما اصل داستان چیست؟ واقعا ارزش دارد که ما برای معرفی کسب و کار خودمان به دیگران دست به تبلیغات بزنیم؟

با هم همین چند سوال را بررسی میکنیم

 

 

آیا تبلیغات هزینه است ؟

راستش را بخواهید از نظر بنده که خودم در امر تبلیغات دستی بر آتش دارم اصل این سوال ایراد دارد. چرا که جواب این سوال مشخص است ، بله طبیعتا تبلیغات هزینه دارد ، کسانی که این سوال را مطرح میکنند این سوال را در ذهن دارند که " آیا تبلیغات هزینه ی اضافی است " جواب این سوال خیر است.

اگر تبلیغات بجا و در چهارچوب هدف بندی خودش طراحی و پیاده سازی شود علاوه بر هزینه ی خودش سود سرشاری را برای صاحب کسب و کار به ارمغان میاورد.

همانطور که در بالا گفتیم تبلیغات نیازمند یک برنامه مشخص و چهارچوب هدفمند است که اگر در این برنامه جلو برویم تبلیغات دیگر هزینه ی اضافی نیست و درواقع می توان گفت که تبلیغات سرمایه گذاریست.

فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار آنلاین در اینترنت هستید ، برای معرفی کسب و کار خودتان به مشتری های خود چه راهکاری دارید؟ تمامی این راهکارها برای معرفی کسب و کارمان و بدست آوردن مشتری های جدید و را تبلیغات میگوییم. پس میتوان گفت که هدف اصلی ما از تبلیغات معرفی کسب و کارمان است.

حالا که هدفمان مشخص است چگونه باید به سوال دوم پاسخ دهیم.

 

 

آیا تبلیغات موثر است ؟

جواب این سوال هم در واقع مشابه سوال بالا است ، اثر بخشی و تاثیر مثبت و منفی در تبلیغات بستگی به رعایت و نحوه ی اجرای تبلیغات دارد ، گاهی اوقات اگر بر اساس برنامه تدوین شده ی خود جلو نروید ممکن است که تبلیغات در فاز منفی قرار بگیرد و به کسب و کار شما ضربه هم بزند.

 

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟؟

 

در تبلیغات خجالت نکشید

اگر شما تولید کننده ی محصولی هستید و مشتری های خود را دارید ولی در برند سازی ضعیف عمل کرده اید و تمامی مشتری های صنف شما ، برندتان را نمی شناسند ، همیشه مشکل از محصولاتان نیست. شاید محصول شما بسیار با کیفیت تر از رقیب های خودتان باشد ،در کسب و کارتان بسیار شاهد این بوده ایید که برند رقیب معروف تر از برند شماست با اینکه شما محصولات با کیفیت تری را به مشتری های مشترکتان ارائه می دهید.

اما شما از رقیب عقبتر هستید زیرا در تبلیغات خجالت می کشید. این یکی از عواملی است که در تبلیغات کاملا بازدارنده عمل میکند و باعث می شود که شما برندتان را برای مشتری های خود فریاد نزنید.

پس باید از این تفکرات را که آیا جنس من لایق تبلیغ کردن است ، آیا محصول من کیفیت لازم را دارد ، آیا برند من در تبلیغ جذاب است دوری کنیم و بدون خجالت برندمان را برای مشتری هایمان فریاد بزنیم.

 

 

نیازمندی های مشتری های خود را بشناسید

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید در تبلیغات نیازمندی های مشتری های خود را هدف بگیرید و روی نیازمندی های مشتری های خود مانور تبلیغاتی بدهید. این امر در تبلیغات یک اصل است که دغدغه های مشتری های خود را پاسخ دهید و در قبال آن از مشتری های خود بازخورد بگیرید.

برای مثال اگر شما با قشری مانند خانم ها سر و کار دارید باید بدانید که خانم ها از روحیات لطیف تری نسبت به آقایان برخوردار هستند و ذهنی کاملا آرام ، لطیف و زنانه دارند پس شما برای معرفی محصول خود به خانم ها باید تبلیغات خود را با این روحیات هماهنگ سازید تا مشتری هایتان به شما اعتماد کنند و برای رفع نیاز های خودشان محصول شما را انتخاب کنند.

 

 

مشتری را از خودتان بدانید

مشتری را از خودتان بدانید یا بهتر است بگوییم که خودتان را از مشتری بدانید ، شما در تبلیغات باید سطح خود را هم سطح مشتری های خود قرار دهید به نحوی که مشتری کاملا احساس کند در تیم شما است و به شما کاملا مطمئن شود. هیچ وقت به مشتری های خود فخر فروشی نکنید و از بالا مشتری های خود را نگاه نکنید که احساس بدی را منتقل نکنید. اگر مشتری شما یک مکانیک است سعی کنید مانند یک مکانیک از فاز قدرت بازو با او صحبت کنید یا اگر مشتری شما یک کارگر ساختمانی است سعی کنید با او به گونه ایی برخورد کنید که متوجه بشود شما از زحمات او در کار خبر دارید و می دانید که او بسیار زحمت کش است.

همین رعایت موضوع ساده باعث میشود که مشتری با شما همزاد پنداری کند و محصول شما را برای رفع نیاز های خودش انتخاب کند.

 

 

کاهش ریسک مشتری

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید در تبلیغات به این موضوع دقت کنید که خیلی از مردم حوصله ی ریسک کردن را ندارند و برای خرید یا دریافت خدمات خود بیشتر وقت میگذارند تا از شر کالا و خدمات بی کیفیت در امان باشند. پس شما اگر بتوانید در تبلیغات خود این اطمینان را به مشتری ها بدهید که محصولات یا خدمات شما کاملا بی عیب است میتوانید به راحتی مشتری های جدید و وسواسی را به سمت خود جذب کنید. برای مثال میتوانیم همین سایت تک دیل را مثال بزنیم که یک فروشنده ی محصولات واسطه ایی است ، تک دیل با اضافه کردن خدمات گارانتی بازگشت وجه به راحتی این اطمینان را به مشتری های وسواسی خود می دهد که اگر محصول ارسال شده ، درب منزل شما رسید و به هر علتی مناسب شما نبود می توانید وجه خود را بازپسگیری کنید و محصول را به راحتی عودت دهید. این قابلیت تک دیل خرید را برای مشتریان جدید و وسواسی کاملا بدون ریسک می کند و باعث می شود که ریسک خرید به حداقل برای مشتری برسد.

 

 

روش های تبلیغاتی مختلف را امتحان کنید

همیشه سعی کنید که تبلیغات خود را زیر نظر بگیرید و بازخورد آن را با بازخورد تبلیغ قبلی خود مقایسه کنید و سعی کنید که روش های مختلف تبلیغاتی را امتحان کنید و فیدبک های مختلف را یاد داشت کنید تا ببینید در کدام زمینه تبلیغاتی موثر تر عمل کرده اید ، اگر شما به این کشف رسیدین به راحتی می توانید در آن زمینه تبلیغات خود را تقویت کنید و با آزمون و خطا روش های بیشتری را در تبلیغات خود به کار گیری کنید ، تمامی این روش های تبلیغاتی برای شما می تواند سود آور باشد و مشتریان جدید را به سمت شما روانه کند.

پس تبلیغات خود را همیشه رصد کنید و زیر نظر داشته باشید.

 

 

و اما سوال آخر 

آیا تبلیغات سرمایه گذاری است ؟

حال به راحتی می توانیم به این سوال پاسخ دهیم ، بله تبلیغات سرمایه گذاری است اگر هوشمندانه و هدفمندانه اجرا شود.

تبلیغات دریایی بی کران است که روش ها و نکته هایی فراوان دیگری هم دارد پس شما اگر صاحب کسب و کار هستید و دوست دارید در تبلیغات موثر عمل کنید من به شما پیشنهاد میکنم که مخاطب تک نشر بمانید تا در آینده ایی نزدیک، دیگر موارد مهم در علم تبلیغات را برای شما بیان کنیم.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب