× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۰۴,۰۳
6898

شرکت گپ اینکورپوریتد یا گپ (Gap Inc یا Gap) یک تولید کننده و خرده فروش پوشاک و اکسسورى آمریکایی در سراسر جهان است.

شرکت گپ در سال ١٩٦٩ میلادى توسط دونالد فیشر (Donald Fisher) و همسرش دوریس فیشر (Doris F. Fisher) تاسیس شده است که مقرر اصلى این شرکت در شهر سان فرانسیسکو-کالیفرنیا، ایلات متحد امریکا مستقر مى باشد. 

این شرکت دارای شش برند اصلی است که برندهاى: گپ (هم اسم شرکت اصلى)، بنانا ریپابلیک (Banana Republic)، اولد نیوی (Old Navy)، هیل سیتى (Hill City)، آتلتا (Athleta) و اینترمیکس (Intermix) را شامل مى شود. کمپانى گپ به عنوان بزرگترین خرده فروش تخصصى در ایالات متحده شناخته مى شود که در ضمن در رتبه بندى جهانى بعد از  شرکت مادر برند زارا (Zara) شرکت اسپانیایى ایندیتکس (Inditex) و شرکت اچ اند ام (H & M) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 از سپتامبر ٢٠٠٨ میلادى، این شرکت حدود ١٣٥.٠٠٠  کارمند در استخدام خود دارد و در ضمن ٣.٧٢٧ فروشگاه را در سراسر جهان اداره می کند که از جمله ٢.٤٠٦ تا از این فروشگاه ها در ایالات متحده امریکا واقع مى باشند.

در اواخر سال ٢٠١٨ میلادى، شرکت گپ داراى ٣٦٨٨ فروشگاه و کمپانى در ٤٣ کشور جهان داشته که از جمله فروشگاههاى در کشورهاى برزیل، کانادا، چین، فرانسه، ایتالیا، ایرلند، ژاپن، مکزیک، انگلستان و ایالات متحده (از جمله پورتوریکو) متعلق به شرکت هستند، شرکت هایى که خارج از این کشورها هستند به صورت امتیاز انحصارى   اداره می شوند.

هنوز هم خانواده فیشر (The Fisher family) در این شرکت به عنوان بنیان گذاران آن در امور مربوط به این شرکت دخیل هستند و کنترل اصلى این شرکت را در اختیار دارند که همچنین این خانواده مجموعاً بیشترین سهام شرکت گپ را دارا مى باشند. دونالد فیشر تا سال ٢٠٠٤ میلادى عنوان رئیس هیئت مدیره ى شرکت گپ را دارا بود و همچنین تا زمان مرگ اش در ٢٧ سپتامبر ٢٠٠٩ میلادى در هیئت مدیره این شرکت باقی ماند.

 

تاریخچه شرکت گپ

برند گپ

در ابتدا به بررسى تاریخچه و شکلى گیرى شرکت گپ مى پردازیم تا با اهداف و رنده این شرکت در طول تاریخ فعالیت اش بیشتر آشنا شویم.

براى آشنایى و شناخته بهتر از برندها و حتى دنیا کسب و کارهاى (تجارت) موفق جهان، بهترین روش مطالعه روند شکلى گیرى و تاریخ آن ها و سپس آشنایى بیشتر با شیوه کار این شرکت هاى موفق مى باشد، تا بتوانیم به درستى دریابیم چگونه در این صنعت رشد کرده و داراى چه ویژگى هاى خاصى هستند، هر کدام از برندهاى مشهورى جهان داستان خود را دارند و درضمن داراى ویژگى خاص خود هستند که آن ها را از دیگرى متماز کرده است. بعضى از برندها به دلیل دست دوز بودن و کفیت بالاى اجناس خود همچون هرمس (Hermès) یا از اعضاى  اوت کوتور پاریس (فرانسوی: Haute Couture) هستند همچون شَنل (Chanel) یا به دلیل نو آورى و خلاقیت در محصولاتشان از جمله  لویى ویتون (Louis Vuitton)، گوچى (Gucci) شهرت و طرفدارن خاص خود را دارند. 

 

برند گپ

ولى برند گپ داستان کاملاً متفاوت و جالب دارد، در واقع در ابتدا گپ تنها فروشگاهى بود که تمامى استیل ها و اندازه هاى مختلف شلوار جین برند مشهور امریکایى لیوایز را عرضه مى کرد که هدف آن جذب نسل جوان بود، که نام گپ اشاره به شکاف نسلی آن زمان بود. 

گپ در ابتدا تنها فروشگاههای زنجیره هاى بود که شلوار جین هاى برند لیوایز را در طیف وسیعى از سبک و سایز هاى گوناگون ارائه می کرد و خود محصولى نداشت. ولى از سال ١٩٧٣ میلادى گپ شروع به تولید شلوار جین تحت نام برند خود نمود که به دلیل علاقه خاص بنیان گذاران این شرکت، محصولات گپ همواره تحت تاثیر آثار هنرى معاصر مربوط به اواخر دهه ١٩٦٠ میلادى بوده که خود حکایت جالبى دارد!

 

بنیان گذار شرکت گپ

دونالند فیشر

دونالد فیشر میلیارد و سرمایه گذار امریکایى بود که همراه همسر خود دوریس فیشر  در سال ١٩٦٩ میلادى فروشگاه گپ را تاسیس نمود.

دونالد فیشر  متولد ٣ سپتامبر ١٩٢٨ میلادى در شهر سان فرانسیسکو- ایلات متحد امریکا بود که تاریخ در ٢٧ سپتامبر ٢٠٠٩ میلادى در گذشت.

او بزرگترین فرزند پسر خانواده در میان سه پسر خانواده فیشر محسوب مى شد، والدین او آیلین (Aileen) و سیدنی فیشر (Sydney Fisher) قفسه ساز (کابینه ساز) بودند. او دوران کودکی خود را در محله دریای (Sea Cliff) در شمال عربى سان فرانسیسکو در مدرسه اى متعلق به طبقه متوسطه گذراند. 

سپس در سال ١٩٥٢ میلادى در رشته مدیریت از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی- ایلات متحده امریکا فارع التحصیل شد.

 دونالد فیشر در نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک افسر پس از اتمام تحصیلات اش خدمت کرد و سپس برای پدرش به عنوان کابینه ساز برای شرکت "L. & E. Emanuel Incorporated" شروع به کار کرد، این شرکت در زمینه ساخت و تولید کابینت فعالیت داشت که توسط جد او (پدر پدربزرگش) راه اندازى شده بود، که بعد از در گذشت پدرش به مادرش به ارث رسیده بود.

 

برند گپ

سپس او در زمینه بازسازى املاک و مستغلات مشغول به فعالیت شد.  در اواخر دهه ١٩٦٠ میلادى زمانی که دونالد فیشر در زمینه بازسازى املاک و مستغلات در شهر سان فرانسیسکو- ایلات متحد امریکا در حال فعالیت بود، متوجه دو نکته بسیار جالب شد: اولاً در شهر انبوهی از افراد به خصوص افراد هیپی (hippies) و جوانان شلوار جین می پوشاند که در میان جوانان بسیار محبوب شده بود و دوم اینکه یافتن فروشگاهى که طیف گسترده اى از شلوار جین در سبک و اندازه هاى مختلف داشته باشد، بسیار دشوار بود! 

سپس درسال ١٩٦٩ میلادى به دلایل ذکر شده، دونالد فیشر و همسرش دوریس تصمیم به تاسیس فروشگاهى مختص عرضه شلوار جین هاى گوناگون از سایزهاى و سبک هاى برند لیوایز (Levi's) گرفتند، که در پى آن یکی از املاک خود را در نزدیکی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو به عنوان فروشگاهی براى عرضه جین هاى لوایز طراحی کردند تا مشریان جوان را جذب کنند و نام این فروشگاه را گپ نامیدند که نام گپ به شکاف نسلی بارزى که در آن زمان ایجاده شده بوده اشاره مى نمود. سپس در سال ١٩٧١ میلادى شرکت گپ را ثبت نمودند که به یکی از بزرگترین خرده فروشان آمریکایی لوایز تبدیل شد. در واقع فروشگاههای گپ اولین فروشگاههاى  زنجیره اى بودند که به صورت ویژه و خاص در زمینه ارائه شلوار جین هاى برند لیوایز در طیف وسیعى از سبک و سایز هاى گوناگون فعالیت  می کردند،  البته از سال ١٩٧٣ میلادى شرکت گپ شروع به تولید شلوار جین تحت نام برند خود نمود.

دونالد فیشر به عنوان مدیرعامل (CEO) تا سال ١٩٩٥ میلادى، همچنین رئیس هیئت مدیره تا سال ٢٠٠٤ میلادى فعالیت داشت و در ضمن تا زمان مرگش وی به عنوان مدیر شرکت و رئیس هیئت مدیره این شرکت شناخته مى شود.  طبق آمار  مجله مشهور امریکایى فوربز یا فوربس (Forbes) ارزش خالص دارایى هاى دونالد فیشر  حدود ٣.٣ میلیارد دلار برآورد شده است.

او با دوریس فیگنبوم (Doris Feigenbaum) ازدواج کرده بود، که در حال حاضر سه پسرشان همچنان به مدیریت این کسب و کار (تجارت) خانوادگى ادامه می دهند. در روزه جمعه ٢٧ سپتامبر ٢٠٠٩ میلادى، گزارش دادند که دونالد فیشر در اثر سرطان در خانه خود در گذشت.

 

کلکسیون آثار هنرى دونالد و دوریس فیشر

کلیکسون های فیشرها

براى اشخاصى که به آثار هنرى، کلکسیون علاقه دارند یا از طرفداران حراجى ها (مزایده : Auction) و خانه حراجى (Auction house) هستند، دانستن این نکته بسیار جالب خواهد بود که کلکسیون آثار هنرى دوریس و دونالد یکی از بزرگترین مجموعه های خصوصی در جهان از آثار هنر معاصر است.

دونالد فیشر و همسرش دوریس از زمان تاسیس گپ از سال ١٩٦٩ میلادى (دهه ٧٠ میلادى)، شروع به جمع آوری کلکسیونى از آثار هنر معاصر غربی نمودند. در ابتدا  این زوج به عنوان بنیانگذاران شرکت گپ در سان فرانسیسکو، از اواسط دهه ١٩٧٠ میلادى برای جمع آوری آثار هنرى چاپى برای دکور دفاتر این شرکت شروع به فعالیت در این زمینه با جمع آورى و خرید آثار هنرى کردند و به زودی فعالیت خود را در این زمینه با خرید نقاشی ها، مجسمه ها و طراحى ها گسترش دادند. آن ها در همان ابتدا با یکدیگر موافقت نمودند که همیشه براى خرید آثار هنرى سلیقه هر دو نفر را در نظر بگیرند، در واقع توافق کردند هرگز یک اثر را خریداری نخواهند کرد، مگر اینکه هر دو آن ها  اثر را دوست داشته باشند تا از این امر اطمینان حاصل کنند که کلکسیون شان (مجموعه اى) بیانگرى از احساسات مشترک آنها مى باشد. آن ها هرگز براى جمع آورى و خرید آثار هنرى براى کلکسیون خود علاقه به همکارى با مشاور یا کارشناس، مدیر و موزه دار  نداشتند، بلکه آن ها دانش خود را در این زمینه به طور مستقل با بازدید از گالری ها، موزه ها و استودیوهای هنرمندان در سراسر جهان توسعه دادند و در ضمن با بسیار از هنرمندان سرشناس رابطه ى دوستانه اى طولانی مدت ایجاد نمودند.

 

دونالند فیشر و آثار هنری و کلکسیونی

در سال ١٩٩٣ میلادى مجله امریکایى آرت نیوز (ARTnews) اعلام نمود که دونالد فیشر به عنوان  یکی از ١٠ کلکسیونر برتر آثار هنری در جهان شناخته مى شود. کلکسیون آثار هنرى دونالد فیشر عمدتاً در مقرر اصلى گپ در سان فرانسیسکو- ایلات متحد امریکا قرار دارد، که شامل آثارى از هنرمندان گوناگون از جمله هنرمند امریکایى اندی وارهول (Andy Warhol)، هنرمند و مجسمه ساز امریکایى الکساندر کالدر (Alexander Calder) و هنرمند امریکایى روی فاکس لیکتنستاین (Roy Lichtenstein)، مجسمه ساز و نقاش امریکایى الیسورث کلی (Ellsworth Kelly)، هنرمند آلمانى گرهارد ریشتر (Gerhard Richter)، نقاش و مجسمه ساز آلمانى آنزلم کیفر (Anselm Kiefer)، نقاش و عکاس مشهور امریکایى چاک کلوز (Chuck Close) و هنرمند و مجسمه ساز سوئدى کلاس اولدنبرگ (Claes Oldenburg) و مجسمه ساز و نقاش هلندى کوئوز ون بروگن (Coosje van Bruggen) مى شود.

اگرچه فیشرها بسیاری از آثار هنری مورد علاقه خود را در خانه شان نگهدارى می کردند، ولى اعتقادشان به قدرت هنر برای غنی سازی زندگی و خلاقیت موجب شد تا بسیاری از مجموعه هایشان را براى کارمندان گپ در دفاتر و در فضاهای گالری اختصاصی شرکت در دفتر اصلى شرکت گپ به نمایش بگذارند.

در ٨ آگوست ٢٠٠٧ میلادى، دونالد فیشر اعلام کرد قصد دارد یک موزه ای با ظرفیت ٩.٣٠٠ متر مربع را در سان فرانسیسکو براى نمایش کلکسیون آثار هنرى خود بسازد، که اگر این موزه ساخته شده بود، بزرگتر از موزه هنرهاى معاصر سان فرانسیسکو (SFMOMA) بود. با این حال، این طرح موجب شک و تردید وسیعى و حتی اختلاف آشکار میان کارشناسان تاریخى در سانفرانسیسکو شد. 

 

دوریس فیشر و نمایشگاه فیشرها

سپس در ماه ژوئیه سال ٢٠٠٩ میلادى، دونالد فیشر اعلام کرد که او و همسرش خبر تلاش آن ها  را برای ساخت موزه در شهر سان فرانسیسکو (San Francisco's Presidio) را رد مى کنند و گفت: "دوریس و من براى آینده کلکسیون آثار هنرى مان و مکانهای مناسب دیگرى براى ساخت موزه، مدتى در حال بررسى خواهیم بود "  در سپتامبر ٢٠٠٩ میلادى، دونالد و دوریس فیشر تصمیم گرفتند برای نمایش این کلکسیون آثار هنرى  با موزه هنرهای معاصر سان فرانسیسکو (SFMOMA) همکارى و شراکت  نمایند. 

 

موزه فیشرها

در روز جمعه ٢٧ سپتامبر ٢٠٠٩ میلادى، یک روز پس از مقاله روزنامه امریکایى سان فرانسیسکو کرونیکل (San Francisco Chronicle) در زمینه اعلان همکاری با موزه هنرهای معاصر سان فرانسیسکو (SFMOMA) براى نمایش کلکسیون آثار هنرى فیشر بود که اعلان کردند دونالد فیشر در اثر سرطان در خانه خود در گذشت.

در حال حاضر همکارى خانواد فیشر با موزه هنرهای معاصر سان فرانسیسکو یک شراکت بی سابقه مى باشد که در حال بررسى و گسترش ارائه مجموعه فیشر در این موزه براى آینده هستند، که در سال ٢٠١٦ میلادى با افتتاح موزه از این کلکسیون آثار هنرى شروع به فعالیت نمود. تمرکز اصلى این کلکسیون آثار هنرى بر مبناى علاقه مشترک این زوج در زمینه آثار هنرى و اثر آن در فرهنگ نساجى سان فرانسیسکو مى باشد.

 

راه اندازى و تاسیس فروشگاه گپ

اولین فروشگاه گپ

در دهه ١٩٦٠ میلادى، دونالد فیشر تجارت خود را با بازسازی املاک و هتل ها آغاز کرد، او هتل کپیتال پارک (Capitol Park Hotel) در ساکرامنتو، کالیفرنیا را خریداری نمود، برحسب اتفاق بخشى را به شرکت خرده فروشى پوشاک لیوای اشتراوس اند کو (.Levi Strauss & Co) جهت شو رم (showroom) اجاره داده بودند.

 

فروشگاه لی وایز

 او پس از تلاش ناموفق برای بازگرداندن شلوار جین لیوایز (Levi's jeans) که اندازه اش نبود، متوجه این نکته مهم شد که اکثر فروشگاهها، حتى فروشگاه  زنجیره اى مشهور میسیز (Macy's) که بزرگترین مشترى این برند بود، تنها انتخاب محدودی از استیل ها و سایزهاى شلوارهاى لیوایز را براى عرضه دارند و این امر باعث شد، او به آن ها پیشنهاد جالبى دهد که آن ها براى جذب مشترى بیشتر نیاز به یک فروشگاهى دارند که تمام اندازه ها و سبک های شلوار جین هاى خود را در یک فروشگاه براى عرضه ارائه دهند. 

 

ایده فروش محصولات

این پیشنهاد جالب او توسط برند لیوایز پذیرفته شد و فیشر و همسرش نخستین فروشگاه خود را به نام گپ (Gap) افتتاح نمودند. در تاریخ ٢٢ اوت ١٩٦٩ میلادى، دونالد فیشر اولین فروشگاه گپ را در خیابان اوشن (Ocean Avenue) در سان فرانسیسکو-ایلات متحد امریکا افتتاح نمود. تنها کالا آن شامل محصولات لیوایز (Levi's) و ال پى (LP) برای جذب مشتریان نوجوان بود.

این فروشگاه تمام شلوارهاى جین لیوایز از تمامى سبک و اندازه ها را براى عرضه ارائه مى کرد، بازار هدف اصلى آن ها جذب افراد ١٢ تا ٢٥ سال بود.

در سال ١٩٧٠ میلادى، گپ دومین فروشگاه خود را در سن خوزه (San Jose)، سان فرانسیسکو-ایلات متحد امریکا افتتاح کرد.

 

راه اندازى شرکت و برند گپ

شرکت گپ

در سال ١٩٧١ میلادى، گپ تنها با چهار کارمند دفتر مرکزی شرکت خود را در برلینگیم (Burlingame)، کالیفرنیا تاسیس نمود. این شرکت تا سال ١٩٧٣ میلادى بیش از ٢٥ مکان داشت و با افتتاح  فروشگاه در وورهیز، نیوجرسی به بازار ساحل شرقی گسترش یافت.

 در سال ١٩٧٢ میلادى، دونالد فیشر  اتیکت یا مارک (label) گپ را راه اندازی نمود و تبدیل به اولین فروشگاه زنجیر اى در تاریخچه خرده فروشی شد که از نام فروشگاه خود به عنوان نام برند (نام تجارى) استفاده کرده است. در سال ١٩٧٤ میلادى، گپ شروع به فروش کالاهای با نام تجارى خود کرد.

در سال ١٩٧٣ میلادى، اولین عرضه سهام عمومى (IPO) شرکت گپ صورت گرفت که به یک موفقیت بزرگ منجر شد. سپس شرکت گپ در سال ۱۹۸۳ میلادى برند بنانا ریپابلیک را خریدارى کرد و همچنین برند الد نوی را تاسیس نمود که طی چهار سال به فروش ١ میلیارد دلارى رسید.

 

ثبت برند و طراحى لگوى گپ:

لوگی گپ

شرکت گپ دارای یک علامت تجاری (Trademark) با نام گپ "Gap" مى باشد. علامت تجاری اصلی گپ یک نماد بازرگانى (علامت خدماتی) برای خدمات خرده فروشی فروشگاه هاى زنجیره اى گپ بوده است. در تاریخ ٢٩ فوریه ١٩٧٢ در خواست ثبت این نام تجارى به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده توسط فروشگاه هاى گپ (The Gap Stores) به ثبت رسید که ثبت نام این برند در تاریخ ١٠ اکتبر ١٩٧٢ میلادى به این شرکت اعطا شد. در تاریخ ٢٣ اوت ١٩٦٩ میلادى براى اولین بار از این علامت تجاری (برند) استفاده کردند، که در ١٧ کنبر ١٩٦٩ میلادى با استفاده آن در تبلغات بازرگانى گسترش یافت. در خواست دوباره براى ثبت این نام تجارى توسط فروشگاه هاى گپ در تاریخ ١٢ سپتامبر ١٩٧٤ میلادى به ثبت رسید، که این بار برای علامت تجاری (برن) برای پوشاک تولید شده براى این شرکت ثبت شد، در تاریخ ٢٥ ژوئن ١٩٧٤ میلادى اولین بار این نام تجارى برای پیراهن و محصولات پوشاک گپ استفاده گشت و ثبت این علامت تجاری در تاریخ ٢٨ دسامبر ١٩٧٦میلادى به این شرکت اعطا شد. هر دو علامت خدمات و علامت تجاری ثبت شده، متعلق به گپ (Gap ، LLC) از سانفرانسیسکو، کالیفرنیا می باشد.

یکى از ویژگى هاى طراحى لگوى گپ جعبه آبى رنگ آن مى باشد که این لگو را خاص و منحصر به فرد کرده است. شرکت گپ در تلاش برای ایجاد یک حضور مدرن و امروزى در تاریخ ٤ اکتبر ٢٠١٠ میلادى یک لوگوی جدید را معرفی نمود. در طراحى این لگو جدید گپ از فونت هلوتیکا (Helvetica) استفاده کرده بود و درضمن برجستگى جعبه آبی رنگ بنر را کاهش داده، ولى در ١٢ اکتبر کمتر از یک هفته از استفاده این لگو نگذشته بود که با اعتراض عمومی درباره این لگوى جدید شرکت گپ دوباره به آرم "جعبه آبی" قبلی خود بازگشت.

 

برند هاى زیر مجموعه شرکت گپ

برند های گپ

شرکت گپ به غیر از خود برند گپ، داراى زیر مجموعه اى از فروشگاه ها و برند ها دیگرى نیز مى باشد که در سراسر جهان  سرشناس و محبوب هستند. در اینجا به معرفى و بررسى بیشتر برخى از مشهورترین این برند خواهیم پرداخت.

 

بنانا ریپابلیک (Banana Republic)

برند بنانا ریپابلیک

بنانا ریپابلیک یک خرده فروش پوشاک کوچک بود که توسط گپ در سال ١٩٨٣ میلادى خریداری شد و در اواخر دهه ١٩٨٠ میلادى به عنوان یک خرده فروش پوشاک بسیار شیک شناخته شد.

 

اولد نیوی (Old Navy):

اولد نیوی

اولد نیوی در سال ١٩٩٤ میلادى به عنوان یک تولید کننده و توزیع پوشاک و اکسسورى (خرده فروش) توسط شرکت چند ملیتى گپ راه اندازی شد. در تاریخ ٢٨ فوریه ٢٠١٩ میلادى، شرکت گپ اعلام کرد که اولد نیوی از شرکت جدا خواهد شد  و این شرکت به عنوان  یک شرکت اسپین-آف (Corporate spin-off) همچنان مستقل از شرکت گپ به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 

بزرگترین فروشگاه های قدیمی اولد نیوى که محبوب ترین فروشگاهاى این برند به محسوب  مى شوند، در شهرهاى نیویورک، سیاتل، شیکاگو، سان فرانسیسکو، مانیل و مکزیکو سیتی واقع شده اند.

 

فورث اَند تان (Forth & Towne):

فورث اند نان

فورث اَند تان خرده فروشی متعلق به شرکت گپ مى باشد، کم در تاریخ ٢٤ اوت ٢٠٠٥ میلادى راه اندازی شد و پوشاک را برای بانوان ٣٥ ساله و بالاتر معرفی کرد. نام فروشگاه اشاره به این حقیقت دارد که این نام تجاری چهارمین خرده فروشی شرکت گپ بوده است، ولى در ٢٦ فوریه ٢٠٠٧ میلادى پس از یک دوره آزمایشی ١٨ ماهه این ١٩ فروشگاه شرکت گپ تعطیل شد و فعالیت این فروشگاه به پایین رسید.

 

آتلتا (Athleta):

آتلتا

در سال ٢٠٠٩ میلادى، آتلتا ششمین برندى مى باشد که توسط شرکت چند ملیتى امریکایى گپ راه اندازى شد و یک برند پوشاک ورزشی زنانه مى باشد که همچنان یک برند فعال است.

 

اینترمیکس (Intermix):

اینتر میکس

اینترمیکس یک خرده فروش مد از چند طراح مختلف مى باشد که در سال ١٩٩٣ میلادى  راه اندازى شد که در سال ٢٠١٢ میلادى به مبلغ ١٣٠ میلیون دلار توسط شرکت گپ خریدارى شد.

این برندى با زیبایی شناسی سطح  بالا با جذابیت زنانه و مبتنی بر روند ترندى (trend) در دنیا مد مى باشد و اینترمیکس داراى ٤٣ بوتیک در کشور هاى ایالات متحده و کانادا است که ترکیبی از کار طراحان مختلف در این بوتیک ها ارائه مى شود.

 

هیل سیتى (Hill City) :

هیل سیتی

هیل سیتى یک برند لباس ورزشی مردانه شرکت گپ مى باشد که در اکتبر ٢٠١٨ میلادى راه اندازی شد و در ضمن این برند هنوز هم به فعالیت خود ادامه مى دهد.

 

جانی اَند جک (Janie & Jack):

جانی اند جک

جانى اَند ک  یک برند خرده فروشی آمریکایی متخصص در لباس کودکان مى باشد که در مارس ٢٠١٩ میلادى برند جانى اَند جک توسط شرکت گپ به مبلغ ٣٥ میلیون دلار خریداری شد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب