× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۹,۲۲
35551

هرمس یا ارمس (Hermès International S.A.) یک تولید کننده اجناس لوکس در فرانسه است که در سال ١٨٣٧ میلادى تاسیس شده است. در زمینه تولید چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، عطر، جواهرات، ساعت، اکسسورى و پوشاک آماده (Ready-to-wear) فعالیت دارد. لوگوی کنونى هرمس از دهه ١٩٥٠ میلادى، به شکل یک کالسکه دوک با اسب مى باشد. 

در حال حاضر نادیه وان-کیبولسی (Nadège Vanhee-Cybulski) مدیر نوآوری شرکت بین المللى هرمس است و دفتر مرکزى شرکت هرمس در خیابان مشهور فبورگ-سن-انوره (Rue du Faubourg Saint-Honoré) واقع در ناحیه (8th arrondissement) هست پاریس-فرانسه مى باشد، که این خیابان به عنوان یکی از خیابان های لوکس و شیک جهان مشهور است و دلیل این محبوبیت و شهرت حضور بسیارى از خانه هاى مد معروف جهان، کاخ الیزه (Élysée Palace) که محل اقامت رئیس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه، هتل د پنتالبا (Hôtel de Pontalba) محل سفارت ایالات متحده در فرانسه، سفارت کانادا، سفارت بریتانیا و گالری های هنری متعد مى باشند. 

 

تاریخچه شرکت هرمس

تیری هرمس

تیری هرمس یا تیه‌ری ارمس (Thierry Hermès) در شهر کرفلد-آلمان از پدرى فرانسوی و مادرى آلمانی متولد شد. سپس خانواده او در سال ١٨٢٨ میلادى به فرانسه نقل مکان کردند.  در سال ١٨٣٧ میلادى، تیرى هرمس اولین کارگاه خود را در پاریس-فرانسه تاسیس کرد که به تولید اجناس و خدمات براى اشخاص نجیب زاده و طبقه اشراف اروپا پرداخت، که در زمینه تولید دهنه و افسار اسب براى کالسکه ها از با کیفیت ترین مواد استفاده مى کرد و براى کیفیت بالا کالاهاى خود در تجارت کالسکه جوایز متعددی را از جمله جایزه اول در این زمینه کارى در سال ١٨٥٥ میلادى و مجدداً در سال ١٨٧٦ میلادى در نمایشگاه Universelles در پاریس دریافت نموده است.

در سال ١٨٨٠ میلادى، مدیریت هرمس به چارلز امیل (Charles-Émile) پسر تیری هرمس رسید و او فروشگاه را به خیابان ٢٤ فوبور سنت هونوره (24 rue du Faubourg Saint-Honoré) پاریس-فرانسه منتقل کرد. چارلز امیل با کمک پسران خود آدلف (Adolphe) و امیل موریس (Emil-Maurice) به تولید و معرفی زین هاى اسب خود و همچنین خرده فروشی محصولات شرکت هرمس را آغاز کرد. در سال ١٩٠٠ میلادى، شرکت کیف هاى خود را به نام  Haut à Courroies را ارائه داد، که به خصوص برای سوارکاران طراحی شده بود تا بتوانند در هنگام سوارى همراه با زین خود آنها را حمل کنند. 

این مدل کیف هرمس Haut à Courroies (به صورت کوتاه HAC) مى باشد. این مدل کیف ها همچنین کیف هاى قدیمى برکین (Birkin) را شامل مى شوند. کیف هاى اHAC در اواخر دهه ١٨٠٠ برای حمل لوازم سوارکاران طراحى و تولید شد که از جمله زین، چکمه، تجهیزات شکار و غیره ... را شامل مى شد.

پس از بازنشستگى چارلز امیل از هرمس پسران او رهبری و اداره این شرکت را به عهده گرفتند و نام این شرکت را به براداران هرمس (Hermès Frères) تغییر دادند. مدت کوتاهی پس از آن، امیل موریس شروع به فراهم کردن تهیه زین براى تزار روسیه کرد. تا سال ١٩١٤ میلادى، با استخدام ٨٠  صنعت گر حرفه اى در زمینه ساخت زین اسب، کار خود را گسترش داد و امیل موریس توانست حق انحصاری از استفاده زیپ در محصولات چرمى و پوشاک را براى خود کسب کند و او اولین کسی بود که استفاده از این ابزاز را در فرانسه معرفى کرد.

در طول دهه ١٩٢٠ میلادى، زمانى امیل موریس تنها رئیس شرکت بود، محصولات دیگرى را ازجمله  اکسسورى (لوازم جانبه همچون کیف، کمربند و غیره...) و مجموعه لباس را اضافه کرد و فعالیت شرکت هرمس را در زمینه تولید پوشاک گسترش داد. او همچنین سه داماد خود رابرت دوما (Robert Dumas)، ژان رن گرراند (Jean-René Guerrand) و فرانسیس پیچ (Francis Puech) را به عنوان شرکای تجاری هرمس معرفى کرد. اولین کیف های دستی چرمى هرمس در سال ١٩٢٢ میلادى عرضه شدند، که بعد از اظهار ناراحتى همسر امیل موریس از عدم توانایی، یافتن کیفى که مورد پسندش باشد و سبب شد امیل موریس مجموعه کیف دستی خود را ارائه دهد.

هرمس در سال ١٩٢٤ میلادى، براى اولین با در ایالات متحده تاسیس شد و دو مغازه خارج از پاریس را احداث کرد. در سال ١٩٢٩ میلادى، اولین مجموعه لباس زنانه دست دوز سفارشى هرمس (couture) در پاریس ارائه شد. در طول دهه ١٩٣٠ میلادى، هرمس برخی از کالاهای شناخته شده اصلی خود را مانند چرم "Sac à dépêches" را در سال ١٩٣٥ معرفی کرد که بعدها به نام کیف هاى کلى (Grace Kelly) با الهام از هنرپیشه مشهور امریکاى و ملکه موناکو گریس کلی (Grace Kelly) نامگذاری شد و همچنین روسرى مربعى هرمس (Hermès carrés) در سال ١٩٣٧ میلادى را عرضه نمود، که روسری را با فرهنگ فرانسوی ادغام کرد و به عنوان نمادى از سبک لباس فرانسوى شناخته شد.

 در سال ١٩٣٨ میلادى، پوشاک Chaîne d'ancre به مجموعه کلاسیک اضافه شد. در ضمن طراحان شرکت شروع به طراحى با الهام گرفتن از نقاشی ها، کتاب ها و آثار هنرى مشهور نمودند. در دهه  ١٩٣٠ میلادى نیز شاهد ورود هرمس به بازار ایالات متحده امریکا با ارائه محصولات این برند در فروشگاه نیمان مارکوس (Neiman Marcus) در نیویورک بود با این وجود این بخش بعدها از بین رفت. در سال ١٩٤٩ میلادى، کروات ابریشمى و اولین عطر هرمس (Eau d'Hermès) تولید شد.

از اواسط دهه ١٩٣٠ میلادى، هرمس جواهرسازى سوئیسى یورو ژنگ (Universal Genève) استخدام کرد، که این شراکت و همکارى تا سال ١٩٥٠ میلادى ادامه یافت و تولید خطی از ساعتهای مچی مردانه (Chronograph) ساخته شده از طلا ١٨عیار یا فولاد ضد زنگ و همچنین ساعت هاى زنانه Déco از طلا ١٨عیار، فولاد یا پلاتین را راه اندازى نمود .هرمس به عنوان اولین طراح مدى که ساعت هاى برند خود را عرضه کرده شناخته مى شود.

این شرکت همچنین در اوایل دهه ١٩٥٠ میلادى لوگو مشهور خود که کالسکه دوک با اسب و جعبه کاغذ نارنجی را که به عنوان نمادى از این برند در سراسر جهان مى باشند را طراحى و ارائه داد.

 

دلایل محبوب هرمس چیست 

کارگاه هرمس

هرمس که در سال ٢٠٠٨ میلادى به عنوان کالاهای لوکس شناخته شده است، که فعالیت هرمس در زمینه تولید و عرضه اجناسى خاصى همچون چرم، روسری، کروات ، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی، ساعت و جواهرات مى باشد.

فروش هرمس حدود ٣٠ درصد از کالاهای چرمی، ١٥ درصد از لباس، ١٢ درصد روسری و ٤٣ درصد  از کالاها دیگر این برند مى باشد. 

این شرکت هیچ محصولی را براى ساخت مجوز نمیدهد و نظارت دقیق و مستقیم  بر طراحی و ساخت محصولات برند خود دارد. 

این شرکت به مدل کسب و کار سنتی خود پابند است و تولید انبوه، خطوط مونتاژ و مکانیره را رد می کند. محصولات هرمس تقریباً به طور کامل در فرانسه ساخته مى شوند که در کارگاههاى خود این شرکت که به عنوان Les Ateliers Hermès شناخته می شود، با تاکید بر تولید با کیفیت بالا ساخته مى شوند. در واقع هرمس ادعا می کند اکثر اجناس از ابتدا تا انتها توسط تنها یک فرد ساخته شده اند، که قصد دارد به این گونه کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولاتش را تضمین کند.

در سال ٢٠١٢ میلادى، هرمس سیاست خود را در مورد قوانین بازگشت محصولات تغییر داد. مشتریان تنها می توانند اجناس خریدارى شده را ظرف مدت ١٠ روز پس از خرید و تنها برای رنگ دیگر از همان خرید اولیه تعویض کنند. هیچ بازگشت و مبادله اى پس از خرید مجاز نیست و بدون هیچگونه تعهدی بازپرداخت می باشد، صرف نظر از اینکه مشترى رسید از خرید خود داشته باشد.

 با ارزش ترین برندهاى مد لوکس جهان :

در فهرست با ارزش ترین برندهاى لوکس جهان در سال ٢٠١٨ میلادى طبق گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌س (CNBC)، برند هرمس با ارزش ١٦.٤ میلیارد دولار در رتبه سوم بعد از برند هاى لویى ویتون و شانل قرار گرفتن است .

این فهرست شامل برندهاى مشهور دیگرى در دنیاى مد مى شوند که به ترتیب در این جایگاه قرار دارند :

لویى ویتون به ارزش ٢٦.٨ میلیار دلار

شانل به ارزش ٢٠ میلیار دلار

هرمس به ارزش ١٦.٤ میلیار دلار

گوچی (Gucci) به ارزش ١٢.٩ میلیارد دلار 

کارتیه (Cartier) به ارزش ٧.٧ میلیارد دلار 

تیفانى (Tiffany) به ارزش ٥.٦  میلیارد دلار 

کریستین دیور (Christian Dior) به ارزش ٥.٢ میلیارد دلار

بربرى (Burberry) به ارزش ٥ میلیارد دلار

پرادا (Prada) به ارزش ٤.٨ میلیارد دلار

ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) به ارزش ٣.٣١٥ میلیارد دلار

 

 

هرمس در اوت کوتور پاریس

شاید این نکته براى خیلى از افراد جالب باشد که  لوزماً تمامى برندهاى مشهورى جهان عضو انجمن اوت کوتور پاریس نمى باشند از جمله برندهاى هرمس و لویی ویتون (Louis Vuitton) از عضو این انجمن نیستند. اوت کوتور در دنیا مد به عنوان تولید و فروش پوشاک های زنانه سفارشی مرغوب با کیفیت بسیار بالا شناخته مى شود و خانه هاى مد بزرگ همچون شانل (Chanel) و کریستین دیور (Christian Dior) نمادى از اوت کوتو هستند و جزء اعضاى اصلى این سندیکا مى باشند. این سندیکا از ١٨ عضو اصلى و اعضاى مهمان تشکیل شده است و براى اینکه یک خانه مد در جهان به عنوان یک خانه مد اوت کوتو شناخته شود باید حتماً از اعضاى این انجمن باشد که باید توسط اعضاى این انجمن پذیرفه شود، داراى قوانین خاصى مى باشد.

اساساً هرمس و لویى ویتون هر دو تمامى شرایط لازم به عنوان یک خانه مد اوت کوتور (a haute couture house) پاریس را دارا مى باشند، از جمله اجناس لوکس با کیفیت بالا و دست دوز و در ضمن داراى کارگاه در پاریس- فرانسه مى باشند با اینکه هر دو خانه مد قابلیت این را دارند که جزء اعضاى اتحادیه اوت کوتور باشند، ولى تصمیم گرفتند خارج از این حوزه به کار خود در زمینه طراحى و مد ادامه دهند.

 

نکات جالب درباره هرمس

فروشگاه هرمس

نام هرمس از خدای یونان الهام گرفته شده است. 

این خانه مد، که به عنوان یک تولید کننده زین اسب  شروع به کار نمود، داراى تاریخ ١٨٢ سال مى باشد.

هرمس داراى ٣١٥ فروشگاه منحصر به فرد در سراسر جهان دارد.

فروشگاه هرمس پاریس در خیابان Rue de Sèvres دارای یک کافه و کتاب فروشی در داخل مغازه دارد که شامل فضایی اختصاص کوچک مى شود.

هرمس یکی از اولین برند های لوکس بود که در سال ٢٠٠١ سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازى کرد.

کیف هاى معرف برند هرمس کلى (Kelly) و  برکین (Birkin) به ترتیب از گریس کلى (Grace Kelly) و جین برکین(Jane Birkin) نامگذاری شده اند.

مدیر هنری این شرکت، پیر آلیسس دوماس (Pierre Alexis Dumas) از نسل ششم خانواده بنیانگذار هرمس است. در واقع، او براى کسب این مقام بسیار تلاش نموده تا مهارت لازم را به دست آورد و همچنین طبق مجله وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) او گفته که پدرش ژان لوئیس دوماس (Jean-Louis Dumas) و رئیس سابق هرمس او را مجبور کرده که براى اثبات اینکه شخص مناسبى براى این مقاوم بوده، تلاش و مبارزه زیادى کند.

 

مشهور ترین محصولات هرمس

در سال ٢٠١٦ میلادى این خانه مد مشهور ١٨٠ ساله شد. در این بخش به معرفى مجموعه ای از محصولات نمادین از این برند مى پردازیم، که به عنوان نمادهاى مشهور هرمس در مدت فعالیت این شرکت در دنیا مد شناخته شده اند.

 

کیف هاى کلى هرمس 

کیف کلی هرمس

این کیف هاى افسانه ای که در دهه ١٩٣٠ میلادى عرضه شدند، در ابتدا به نام Haut a Courroie نامگذاری شد، ولى سپس به کلى شهرت یافت.

داستان شهرت نام این کیف که با الهام گرفتن از هنرپیشه مشهور امریکایى گریس کلى که با ازدواج به ملکه موناکو تبدیل شد، بسیار جالب است.

 این مدل زمانی که گریس کلی در سال ١٩٥٦ میلادى از این مدل کیف ها استفاده کرده شهرتش را به دست آورد. 

در سال ١٩٥٤ میلادى، کارگردان بریتانیایى آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)  به طراح صحنه و لباس خود ادیت هد (Edith Head) اجازه خرید اکسسورى هاى (کیف) برند هرمس را برای استفاده در فیلم گرفتن یک دزد (To Catch a Thief) که با بازیگرى گریس کلى بود را داد. سپس با ازدواج او با رینیه سوم، شاهزاده موناکو(Rainier III) این کیف به محبوبیت زیادى دست یافت . زیرا در سال ١٩٥٦ میلادى، شاهزاده خانم موناکو (گریس کلى) در طی ماه های باردار از این مدل کیف هرمس برای محافظت و پوشاندن شکم خود که در حال بزرگ شدن بود از دید عکاسان (پاپارازی paparazzi) استفاده مى کرد که با عکسى که در مجله لایف (Life) چاپ شد به این مدل کیف به عنوان کلى به شهرت فراوانى رسید. گریس کلى هنرپیشه مشهور هالیوود از یک خانواده ثروتمند فیلادلفیا که سپس با ازدواج با یک پادشاه اروپایی به یک نماد (آیکون) مد تبدیل شد و این کیف دستی هرمس بلافاصله به محبوبیت فراوان رسید. اگرچه کیف دستی بلافاصله به عنوان کیف کلی مشهور شدند، ولى تا سال ١٩٧٧ میلادى به طور رسمی تغییر نام نداده بودند.

 

روسرى هاى هرمس :

روسری هرمس

روسری هاى هرمس اولین بار در سال ١٩٣٧ میلادى تولید شدند، که حدود ١٠٠ سال پس از تاسیس هرمس بود. امروزه در هر ٢٥ ثانیه یک روسری هرمس در نقطه اى از جهان فروخته می شود.  این روسرى ها به سرعت توسط خانواده سلطنتی و افراد مشهور مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم ملکه الیزابت این روسرى ها را مى پوشید. آدری هپبورن (Audrey Hepburn) به این روسرى علاقه خاصى داشت و گریس کلی از آن براى نگه داشتن بازو شکسته خود استفاده نمود.

 

کیف هاى کلى فلت هرمس 

کیف های فلت کلی

مدل کیف هاى کلى فلت (The Kelly Flat) توسط طراح مد فرانسوى و مدیر خلاق هرمس ژان پل گوتیه (Jean-Paul Gaultier) برای مجموعه بهار ٢٠٠٧ میلادى طراحی شد، که کیف هاى کلی اصلی به صورت کیف هاى نرم و قابل انعطاف تبدیل شدند که می توان آن را به صورت جمع یا معمولی که مشابه کیف هاى کلى است استفاده کرد.

 

کیف هاى مینى کلى هرمس 

هرمس مینی کلی

کیف هاى مینى کلى (The Mini Kelly) بازسازی مدل کیف هاى کلى در نسخه هاى کوچکی است، که در سال ١٩٦٨ میلادى تولید شد و سپس در سال ٢٠٠٤ میلادى دوباره توسط  ژان پل گوتیه راه اندازى شد. این مدل برای زنانی که مایل به حمل کیف هاى کوچک بودند طراحى شده بود و به زودی به کیف هاى کلاسیک تبدیل شدند.

 

ساعت هاى مدل Heure H  هرمس 

ساعت هرمس

ساعت هاى مدل Heure H  برند هرمس با بند هاى که به دور مچ دست بسته مى شود به عنوان یکى از بهترین اکسسورى هاى برند هرمس شناخته شده اند.

مشابه این مدل ساعت هایى هوشمندى که با همکارى اپل و هرمس ساخته و عرضه شده است، که به عنوان اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) شناخته مى شوند.

 

کیف هاى لیندى هرمس 

کیف لیندی هرمس

در سال ٢٠٠٦ میلادى، کیف هاى مدل لیندى (The Lindy) برند هرمس تولید شدند، نام آن با الهام از رقص لیندی هوپ که در دهه ١٩٢٠ میلادى محبوب یافته بود، نام گذارى شده است.

 

کیف هاى بیرکین 

کیف بیرکین هرمس

مدل کیف هاى بیرکین برند هرمس یکى از محبوب ترین کیف هاى دستی در جهان است. کیف بیرکین (Birkin bag) مدلى از کیف هاى پرطرفدار برند فرانسوى هرمس  مى باشد، نام این مدل از  هنرپیشه و خواننده انگلیسى جین برکین (Jane Birkin) الهام گرفته شده است. 

در سال ١٩٨٤ میلادى، در آن زمان رئیس  هرمس و مدیر عامل شرکت ژان لوئیس دوما بود که پس از سفر هوایى خود با بازیگر و هنرپیشه جین برکین به فکر طراحى این مدل کیف به خصصوص براى استفاده در طول سفر براى خانم ها شد، زیرا متوجه مشکلات استفاده از کیف هاى عادى در طول سفر گردید.

کیف بیرکین هرمس در دنیا مد به دلیل قیمت بالا و محبوبیت در  میان افراد مشهور به عنوان نمادى از ثروتمندى شناخته شده است. بیرکین هرمس محبوب ترین کیف هاى کلکسیونى هستند . کیم کارداشیان (Kim Kardashian)، ویکتوریا بکام (Victoria Beckham) و سلین دیون (Celine Dion) از جمله افرادی هستند که با در دست داشتن کیف هاى هرمس مدل هیمالیا بیرکین کمیاب دیده شده اند و کلکسیونى از کیف هاى بیرکین هرمس دارند،  ویکتوریا بکام بیش از ١٠٠ عدد از این مدل را دارد. 

قیمت مدل کیف بیرکین بین  ١١.٩٠٠ دلار تا ٣٠٠.٠٠٠ دلار متغیر است. قیمت این مدل کیف معمولاً با توجه به نوع چرم ، پوست و مواد مورد استفاده تعیین می‌شود. این کیف هاى  توسط بوتیک های هرمس در زمان‌های نامشخص و تعداد محدودى عرضه می‌گردند.

توجه داشته باشید که خرید کیف هاى جدید بیرکین آسان نیست، باید براى خرید در لیست بلندى  ثبت نام و مدتى طولانى منتظر ماند. مدل اصل این کیف ها گران و کمیاب هستند، به عنوان مثال فقط بیش از ٢٠ عدد از کیف بیرکین در تم رنگ آبی در سراسر جهان وجود دارد، به همین دلیل تقلبى کیف بیرکین در بازار زیاد مى باشد. همچنین مدل های کوچک (25 سانتیمتر) مدل بیرکین امکان دارد یک کیف دستى یا کیف پول باشند. 

کیف هاى بیرکین دست ساز هستند و  هر کدام توسط یکى از صنعت گران هرمس ساخته شده است و  بیش از ٤٨ ساعت براى ساختن آن کار می کند.

 

دلیل نام کیف بیرکین هرمس :

در سال ١٩٨١ میلادى، طى مسافرت جین برکین در کنار مدیر عامل هرمس ژان لوئیس دوماس (Jean-Louis Dumas) در هواپیما نشسته بود. او مشکل پیدا کردن کیف مناسب جهت مسافرت را مطرح نمود. ژان لوئیس دوماس به او گفت که نیاز به کیفى جیب دار دارد و او پاسخ داد "هر وقتی که هرمس یکی از آن ها را ارائه دهد، آن وقت من هم یکى از آن ها را خواهم داشت." تولید و ساخت کیف برکین از این رویداد الهام گرفته شد.

 

کیف هاى بیرکین هرمس در مزایده 

کیف هرمس در مزایده

امسال کیف هرمس مدل هیمالیا بیرکین (Himalaya Niloticus bag) در اروپا رکورد گرانترین کیف فروخته شده در مزایده تاکنون را شکست و رکودار شده.  نام آن به دلیل رنگ کیف که، گفته می شود شبیه کوه هاى  برفی تپه های هیمالیا مى باشد.

کیف هیمالیا بیرکین هرمس ساخت ٢٠٠٨ که شامل یک قفل از طلای سفید ١٨ گرمی با الماس مى باشد، امسال در تاریخ ١٢ ژوئن در مزایده خانه حراجى کریستیز (Christie's) لندن به مبلغ ١٦٢.٥٠٠ پوند (٢١٧.١٤٤ دلار) فروخته شد.

طبق بیانات متخصص کیف کریستیز راشل کوفسکی (Rachel Koffsky) قبل از مزایده " تنها سه نسخه از این مدل کیف هرمس تا کنون در مزایده ارائه شده است و ما فکر نمی کنیم که تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد. من امیدوارم خوش شانس باشیم و رکورد گرانترین کیف فروخته شده در مزایده را با فروش این کیف بشکنیم."

مزایده (حراجى) ماه ژوئن بخشی از  همایش هفته لوکس لندن (London Luxury Week) بود. این مزایده  شامل ٢٢٠ عدد کیف و اکسسورى از مارک های دیگرى همچون شانل (Chanel) و لویى ویتون (Louis Vuitton) بود. از  قطعات دیگر  نادر و کمیاب این مزایده کیف هرمس مدل کِلى (Micro Mini Hermès Kelly 15s) و کیف سفید قرمز کِلى هرمس با نقاشى NASA و امضاى هنرمند نیویورکى  تام ساکس (Tom Sachs) بود، که به مبلغ  ٤٠.٠٠٠  پوند فروخته شد.

طبق مزایده کریسیز  در هنگ کنگ  گرانترین کیف ها و اکسسورى هاى فروخته در مزایده متعلق به برند هرمس مى باشد. بیش از این رکورد قبلی متعلق به یک کیف پوست تمساح برکین هرمس به رنگ آبی سیر بود، که در سال گذاشته در مزایده کریستیز به مبلغ ١٥٥.٠٠٠ پوند فروخته شده بود.

در سال ٢٠١٧ میلادى، یک کیف مشابه پوست تمساح هیمالیا برکین هرمس ساخت ٢٠١٤ با فروش مبلغ ٢٥٣.٧٠٠ پوند (٣٨٠.٠٠٠ دلار) در مزایده کریستیز هنگ کنگ  گرانترین رکورد جهانی براى فروش کیف در مزایده را کسب نمود و خریدارى که این کیف را خریدارى نمود به صورت تلفنى در مزایده کریستیز شرکت کرده بود، که از آسیا نبود. 

 

گران ترین اجناس هرمس 

هر یک از محصولات هرمس منحصر به فرد و خاص هستند که توسط یک فرد طراحی شده است. با توجه به دقیقت در جزئیات هر محصول تا ٢٤ ساعت طول می کشد تا تکمیل شود و محصولات هرمس در کارخانجات تولید نمی شوند. در این بخش به معرفى گرانترین محصولات هرمس مى پردازیم.

 

کیف هرمس Birkin Ginza Tanaka  با قیمت ١.٠٩ میلیون دلار 

Birkin Ginza Tanaka

کیف هرمس مدل بیرکین تاناکا (Birkin Tanaka ) به عنوان گرانترین محصول  برند هرمس شناخته شده است، که به مبلغ ١.٩ میلیون  دلار عرضه می شود! این کیف از طلاى سفید (پلاتین) ساخته شده و با الماس محصور شده است.

 

کیف هرمس Rose Gold Crocodile با قیمت ١.٩ میلیون دلار 

hermes Rose Gold Crocodile

در جایگاه اول در  کنار کیف هرمس بیرکین تاناکا، همچنین کیف هرمس بیرکین (Hermes Rose Gold Crocodile) که در آن از الماس و پوست کروکودیل استفاده شده که مبلغ این کیف نیز ١.٩ میلیون دلار مى باشد! این متعلق به مجمع Haute Bijouterie است. این کیف در نسخه محدود مى باشد!

 

کیف هرمس Chaine d’ Ancre. به مبلغ ١.٤ میلیون دلار 

hermes Chaine d Ancre

کیف زنجیره اى هرمس Chaine d 'Ancre به ارزش ١.٤ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است. این کیف  ساخته شده از زنجیره هایى از طلای سفید است که از الماس پوشیده شده است، و قیمت الماس ها هم به این مبلغ افزوده مى شود.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب