× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۸
23271

امروزه بوهمین (Bohemian) در اروپا به افرادى گفته می شود که سبک زندگى غیر متعارف با مردمان جامعه دارند، که اغلب اهل هنر و ادبیات مى باشند، شامل هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران، نوازندگان و بازیگران هستند و همچنین این افراد به سفر و ماجراجویى علاقه مند مى باشند.

 

لغت بوهمین چگونه به وجود آمد :

بوهمین در زبان فرانسه به معنى  کولى  و مردم رومى (فرانسوى) است. در قرن نوزدهم که این لغت برای نخستین بار در این زبان ظهور کرد. زمانى پدید آمد که هنرمندان و نویسندگان شروع به تجمع در مناطق ارزانتر و مناطق کولى ها کردند.

 

سبک بوهمین چگونه شکل گرفت

سبک بوهیمن

سبک و استایل بوهمین، که اغلب به عنوان  بوهو (boho) یا بوهو شیک (boho chic) هم شناخته می شود، یک سبک و استایل در فشن میباشد، که در طول دهه های ١٩٥٠ الى١٩٦٠ میلادی بوسیله مسافران و پناهندگان اروپاى مرکزى  که استایل این افراد به صورت  هیپیى و جیپسى (کولى ) بود محبوبت یافت.  

سبک لباس پوشیدن این افراد منحصر به فرد و خاص بود که نشانگر نفوذ مکانهایى بود که به آن سفر کرده بودند. این سبک لباس پوشیدن بیان گر شیوه زندگی آزادیخواه و هیپى در روزگاران گذشته بوده، که دوباره بعد از گذشت چند دهه مرسوم شده است.

 

بوهمین چگونه سبکى مى باشد 

بوهیمن

بوهمین نوعى استایل غیر رسمى و بى قید مى باشد. از ویژگى هاى این سبک پارچه های طرحدار،  مدل لباس هاى گشاد و آزاد مى باشد که شخص در آن احساس راحتى کند.

اصل این سبک بر پایه احترام به طبعیت و محیط زیست مى باشد، بنابراین الیاف طبیعی در این سبک لباس مورد استفاده مى شود و همچنین از طبیعت  براى طراحى و رنگى بندى در این سبک الهام گرفته شده است.

این سبک تاکید به آزادیخواهى دارد ، بنابراین قوانین سفت و سختى در این سبک وجود ندارد. همچنین براى ست کردن لباس ها از قوانین خاصى پیروى نمى شود ، بلکه جسورانه ، منحصر به فرد و بى تفاوت به قضاوت اشخاص دیگر می باشد .  

طرحهاى لباس در سبک بوهمین پر از رنگ و طرح (گلدار و هندسى) مى باشند. معمولاً جنس پارچه  ها در سبک بوهمین نازک است تا افراد در آن احساس راحتى و آزادى داشته باشند. 

در این سبک لباس از  پارچه هاى طرح دار، گلدار و همچنین تور و قلاب بافى استفاده مى شود. در سبک بوهمین گلدوزى، ریش، مهره، پر و منگوله براى تزیئن پوشاک از جمله لباس، کیف، کفش و اکسسورى محبوبیت دارد.

 مدل لباسهاى کولى وار، سنتى و محلى همگی از نشانهاى سبک بوهمین  در لباس پوشیدن هستند. استفاده از لباسهاى و اجناس  آنتیک (قدیمى) و  همچنین دست دوم در این سبک لباس مرسوم است.

 از تم رنگهاى خاکى، شترى و قهوه اى که در طبیعت به وفور مشاهده مى شوند و یادآور طبیعت هستند از رنگهاى پر کاربرد در این استایل است و رنگى هاى دیگر چون ارغوان ، خردلى، سبز و نارجى در ترکیب با این رنگهاى قرار مى گیرند.

پارچه ، اکسسورى، جواهرات، کیف و کفش صنایع دستى از فرهنگهاى غنى شرقى چون ایران، هند، مصر، مراکش، ترکیه ، آمریکا جنوبی  و همچنین سرخپوست هاى امریکا با این سبک بسیار هماهنگ مى باشند و از آن ها در این مدل لباس پوشیدن استفاده مى شود. 

 

امروزه سبک بوهمین در دنیا مُد :

امروزه بوهمین در سراسر جهان بسیار پر طرفدار است و جایگاه خاصى در دنیا مد دارد. در ضمن برند هاى معرف مجموعه اى از لباس هاى براى علاقه مندان به این سبک طراحى مى کنند.

برندهاى معتبرى چون گوچى (Gucci) ، کلویى (Chloe) و ایزابل مارانت (Isabel Marant) هر  ساله مجموعه های زیبا براى  علاقه مندان به سبک بوهمین ارائه میدهند.

 

چگونه به سبک بوهمین لباس بپوشید 

سبک و استایل بوهیمن

بوهمین سبک  مناسبى است، برای اشخاصى که عاشق سفر و طبعیت هستند و در ضمن به قوانین مد بی اعتنا می باشند و میخواهند از قید و بندها رها باشند. 

اگر  قصد دارید به سبک بوهمین  لباس بپوشید، نخستین گام  هماهنگ کردن کمد لباستان با این سبک  مى باشد.

به یاد داشته باشید،  در این سبک لباس باید با فردیت شخص که بیانگر احساسات و افکار شخص است و همچنین با طبیعت هارمونى داشته باشد.

در سبک بوهمین لباس ها را به صورت چند لایهاى روى هم میپوشند ، که نشانگر  فلسفه اصلى این سبک است، که الهام گرفته از سبک زندگى کولی ها و هیپی ها مى باشد. به این صورت که در هنگام سفر این افراد همه لباسهای خود را برای گرم کردن و اجتناب از نیاز به حمل لباس اضافی میپوشیدند. 

براى مثل در این سبک یک شلوار لگینگ را  زیر پیراهن بلند میپوشند و یا ژاکتى و جلیقه روى لباس بر تن میکنند.

پیراهن هاى بلند و دامن هاى ماکسى در این نوع سبک بسیار طرفدار دارد.

آرایش مو و صورت تا حد امکان کم و طبیعى باید باشد. آرایش چشمها و لبها باید خیلى طبیعى و کم باشد.

پوست برنزه، موهاى  فر، حالت دار و بلند دقیقاً مناسب این استایل است. همچنین  موهاى صاف و لخت با این سبک بسیار همخوانى دارد.

 مدل موى بافته که خیلى هم منظم و مرتب نباشد (چون این سبک کمى شلخته است). استفاده از سر بند هاى مختلف مانند همچون دریم کچر (Dreamcatcher) و مهره دار در این  استایل باب مى باشد. 

اگر به رنگ لاک هاى متنوع و خاص علاقه دارید در استفاده آنها کاملاً آزاد هستید ، ولى به یاد داشته باشید، اصل این سبک بر سادگى و طبیعى بودن مى باشد، پس ناخنهاى بلند اصلاً مناسب این سبک نیست و همچنین ناخنهاى ساده و با رنگهاى ملایم  بسیار مناسب مى باشد.

براى کامل شدن این استایل از کیف، کمر بند، اکسسورى و کلاه مناسب این سبک استفاده کنید. کیف مدل کیسه اى یا ریش دار ، صندلهاى بندار روباز و  همچنین کیف و کفش ها ى صنایع دستى از جمله مدلهاىرایج و پر کار برد در این سبک مى باشند. کیف و کفش هاى ریشدار، منگوله دار ، گلدوزى و منجوق کارى شده شامل این سبک مى شوند، که نماد بارزى از سبک بوهمین هستند و در میان طرفداران این سبک بسیار محبوبیت دارند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب