× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۲,۲۴
10825

اُمگا (Omega SA) شرکت ساعت سازى لوکس سوئیسى است که مقرر اصلى این شرکت در شهر بیل/بین-سوئیس است. امگا یکی از مشهورترین مارک های (برند هاى) ساعت های لوکس در جهان است و قطعاً یک شناخته شده ترین  برند ساعت در جهان مى باشد . این ساعت به عنوان نمادین از ناسا به بازی های المپیک تا جیمز باند بوده است.

شرکت امگا در سال ١٨٤٨ yمیلادى توسط لویى براندت (Louis Brandt) در شهر لشو دو فوند-سوئیس تأسیس شد که این شرکت در ابتدا با نام شرکت لا ژنرال (La Generale Watch Co.) شناخته مى شود تا  در سال ١٩٠٣ صورت رسمی با امگا (Omega) ادغام شد و نام این شرکت Louis Brandt et Frère - Omega Watch & Co شد و سپس در سال ١٩٨٢ میلادى، این شرکت رسماً نام امگا (Omega SA) را براى خود به ثبت رساند. در حال حاضر امگا یک شرکت تابع گروه سواچ (The Swatch Group) مى باشد.

 

دلایل شهرت برند امگا

دلایل شهرت برند اومگا

در ژانویه ١٩٨٤ میلادى، امگا موزه ى خود را در شهر بیل/بین افتتاح کرد. امگا به همراه پیاژه (Piaget) ، رولکس (Rolex) و پتک فیلیپ (Patek Philippe) یکى از قدیمترین ساعت سازى جهان مى باشند که هر کدام نماد و مشخصات و ویژگى هاى خاص خود را دارند که در زمینه هاى مختلفى از یک دیگر برترى دارند، اگر شما به ساعت هاى لوکس یا خاص علاقه دارید قبل خرید حتماً برسى کاملى در این زمینه نمایید که ساعت مناسب سلیقه خود با کاربرد مناسب را خریدارى کنید.

ساعت های امگا در سال ١٩١٧میلادى به عنوان ساعت هاى رسمی یکان پروازی پادشاهی بریتانیا معرفى شد و همچنین ساعت هاى ارتش ایالات متحده در سال ١٩١٧ میلادى بود که هر دو رسماً از ساعت‌های امگا در رزمایش‌ها و نبردهای خود استفاده مى نمودند. در ضمن ساعت های امگا توسط ناسا (NASA) به عنوان اطمینان جهت استفاده در سفرهاى فضانودرى برگزیده شده است و به عنوان اولین ساعت در ماه در سال ١٩٦٩ میلادى شناخته شده است. علاوه بر این امگا از سال ١٩٣٢ میلادى به عنوان ساعت (زمان سنج) در بازی های المپیک (Olympic Games) بوده است. از سال ١٩٩٥ میلادى، در سرى فیلم هاى مشهور جیمز باند (Portrayal of James Bond in film) از ساعت امگا به عنوان ساعت جیمز باند استفاده شده است. دیگر چهره هاى مشهورى که چه امروزه یا در گذشته از ساعت هاى امگا استفاده مى کردند عبارتند از فضانورد امریکایى باز آلدرین (Buzz Aldrin)، بازیگر مشهور امریکایى جرج کلونى (George Clooney)، رئیس جمهور سابق ایلات متحده امریکا جان اف کندى (John F. Kennedy)، اولین رئیس جمهور خلق چین مائو تسه‌تونگ (Mao Zedong) ، بازیگر و خواننده مشهور امریکایى الویس پرسلی (Elvis Presley)، شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج (Prince William, Duke of Cambridge) و بسیارى از افراد مشهور دیگر از طرفداران این ساعت بوده اند.

 

تاریخچه شرکت امگا

ساعت قدیمی اومگا موزه ای

امگا به عنوان یکى از پیشگامان در صنعت ساعت سازى در سراسر جهان شناخته مى شود. در ابتدا امگا با نام شرکت ساعت لا ژنرال (La Generale Watch Co) در سال ١٨٤٨ میلادى توسط لویى برانت در شهر لشو دو فوند تاسیس شد، که یک کارگاه کوچک بود و ساعتهای جیب دقیقى را عرضه مى کرد. سپس او ساعتهای خود را از ایتالیا به اسکاندیناوی از طریق انگلیس به عنوان بازار اصلی خود به فروش مى رساند.

در سال ١٨٧٧ میلادى، پسران او لویی پل (Louis-Paul) و سزار (César) به او پیوستند و نام شرکت به لویى براند و فیلی  (Louis Brandt & Fils) تغییر یافت. در سال ١٨٩٤ میلادى، این شرکت یک جنبش جدید را ایجاد کرد که دقت بسیار بالایى در صحت سنج زمان و سهولت تعمیر ساعت هاى خود داشت که این یک موفقیت جهانی بود که به قطعات اجزای قابل تعویض ساعت می انجامد. این جنبش به عنوان کالیبر امگا (Omega caliber) شناخته شد و این موفقیت موجب شد که در سال ١٩٠٣ میلادى، نام این شرکت به شرکت لویى برانت و فرر - امگا (Brandt & Frére – Omega Watch Co) تبدیل شود و سپس نام تجاری (برند) امگا متولد شد.

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، قبل از ساخت ساعت هاى کوارتز (Quartz clock) و ساعت هاى جى پى سى (GPS watch) براى محاسبه دقیق زمان کشورها و صنایع وابسته از ساعتهای دقیق مکانیکی استفاده مى کردند. برای تشویق بهبود در این زمینه، آزمون (مسابقه) رصدخانه برگزار شد. این مسابقات زمان سنجی زمان های گوناگون را برای دوره های طولانی مورد آزمایش قرار دادند و برندگان حقوق قابل توجه و همچنین حق تبلیغاتی گوناگونى را کسب کردند. سازندگان برتر در این زمینه با یکدیگر به رقابت می پردازند تا این مسابقات مقام اول ساعت سازی را کسب کنند. امگا در این رقابت ها موفق به کسب موفقیت هاى فراوانى شده و رکورد های متعددی را در جهان به دست آورد. در رقابت هاى رصدخانه ژنو در سال ١٩٣١ میلادى، امگا جایزه اول را در تمام شش رده دریافت کرد. در همان سال، این شرکت شعار تبلیغاتی "امگا - زمان دقیق زندگی" را به تصویب رساند.

سپس لویى پل و سزار برانت هر دو در سال ١٩٠٣ میلادى جان خود را از دست دادند و سبب شد که ادارى یکی از بزرگترین شرکتهای ساعت سازى سوئیسى در دست چهار جوان قرار بگیرد که با تجربه ترین آنها پل مامیل برانت (Paul-Emile Brandt) بود که هنوز ٢٤ سالش نشده بود. در آن زمان شرکت امگا ٢٤٠ هزار ساعت در هر سال تولید مى کرد و ٨٠٠ نفر کارمند داشت.

برانت معمار و سازنده امگا بود که نفوذ او همراه در صنعت سازى احساس در دیده شده است. از سال ١٩٢٥ میلادى، به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ جهانی اول او فعالیت کارى خود را به سمت اتحاد بین امگا و تیسوت (Tissot) برد که در ١٩٣٠ میلادى سپس منجر به ادغام این دو شرکت با گروه هولدینگ SSIH ژنو شد که این شرکت به عنوان دومین ساعت سازى مهم سوئیسى شناخته مى شود.

  سال ١٩٧٠ میلادى، SSIH به عنوان اولین تولیدکننده ساعتهای تکمیل شده در سوئیس و سومین در جهان تبدیل شد. در این دوران، برند رولکس به عنوان رقیب اصلی امگا در سوئیس در بخش ساعت هاى  لوکس تاسیس شد، اگر چه ساعت های رلکس با قیمت بالاتر فروخته می شود، ولى رقبى برای "شاه ساعت سازى سوئیس" محسوب می شود. ساعتهای امگا ساعت هاى انقلابی تر و حرفه ای تر بودند، در حالی که ساعتهای رولکس بیشتر "تجملى" بودند و مشهور به قطعات مکانی و برند خود بودند.

در حالی که امگا و رولکس در دوران قبل از ساعت کوارتز بسیار محبوب بودند، ولى این روند در دهه ١٩٧٠ میلادى در طول بحران تغییر کرد که تولیدکنندگان ساعتهای ژاپنی مانند سیکو (Seiko) و سیتیزن (Citizen) پیشگامان ساعت هاى کوارتز به محبوبیت دست یافتند. رولکس همچنان تمرکز خود را بر سنجش زمان سنجی مکانیکی گرانقیمت خود ادامه داد که در زمینه تخصصى این ساعت مى باشد (هرچند که برخی آزمایشات در کوارتز داشت). در حالی که امگا سعی کرد با ژاپنی ها در این بازار به عنوان ساعت هاى کوارتز ساخته شده سوئیس رقابت کند.

 

ساعت هاى برند امگا 

برند امگا

امگا در تاریخ طولانی فعالیت خود در زمینه ساعت سازى، مدل هاى ساعتهای زیادی را براى جهان به ارمغان آورده است و به عنوان یکى از مهمترین برندهاى در صنعت سازى مى باشد. امگا برای ساعت هاى زمان سنج های ورزشی خود، ساعت های غواصی حرفه ای و جنبش های محوری، مسلماً یکی از معروف ترین مارک های ساعت های سوئیسى است. تاریخ چشمگیر آن به سال ١٩٣٢ میلادى باز می گردد، زمانی که این ساعت سازه سوئیس به عنوان ساعت (زمان سنج) رسمی بازی های المپیک تا این تاریخ معرفى شد. در سال ١٩٦٨ میلادى، ساعت امگا مدل سی مستر (Speedmaster) نیز اولین ساعت مچی است که قدم به ماه گذاشت.

 

گران ترین ساعت مچى فروخته شده امگا :

امگا در حراجی

بر خلاف تصور برخى از افراد ساعت قدیمى برند هاى سرشناس  به خصوص مدل کمیاب بسیار گران قیمت هستند و در خانه حراجى ها به مبلغ بسیار بالایى به فروش مى رسند که چندین برابر بیشتر از مدل جدید این ساعت ها  ارزش دارند، البته این در خصوص کیف هاى خاصى از برندهاى مشهور هرمس (Hermès)، شانل (Chanel) و لویى ویتون (Louis Vuitton) هم صدق مى کند، زیرا کلکسیونر هاى خاص خود را دارند. 

ساعت امگا ١٩٦٠ که متعلق به الویس پریسلی  بود به مبلغ ١.٨ میلیون دلار در یک حراجى (مزایده) توسط خانه حراجى مشهور فیلیپس (Phillips) فروخته شد، که یک رکورد فروش را برای این ساعت امگا به جا گذاشت. این ساعت مچی ساخت شده از طلای ١٨ عیار و الماس  مى باشد که ١٨ برابر بیشتر از مبلغى که براى فروش این ساعت تخمین زده شده بود، فروخته شد.

 

ساعت هاى مچى امگا مدل  سی مستر پرفشنال (Speedmaster Professional) :

برند امگا

 ساعت مچى امگا مدل  سی مستر پرفشنال یکی از محبوب ترین ساعت های مچى برند امگا است. ساعت مچى امگا مدل  سی مستر پرفشنال  با مشخصات دقت، اطمینان، قابلیت خوانایى و استحکام در طول تاریخ شناخته مى شود. باز آلدرین (Buzz Aldrin) به عنوان دومین فضا امریکایى در سال ١٩٦٩ میلادى به ماه رفت از ساعت مچى امگا مدل  سی مستر در این سفر قضایى استفاده نمود. از آن زمان تا امروز فضانوردان ناسا در تمامى مأموریت خود از ساعت مچى امگا  سی مستر استفاده کرده اند.

در طول سال ها ساخت این مدل امگا به سرعت تغییرات زیادی افزوده شد. این مدل همچنین  با نام مون واچ "Moonwatch" مشهور  مى باشد.

از نسخه اول ساخته شده در سال ١٩٥٧ میلادى به نسخه های جدیدتر از مدل امگا  سی مستر  پروفشنال تولید شده است که هر یک ساعت این مدل قطعه تاریخى در مچ دست مى باشد و یک ساعت مچى بی نهایت کلاسیک است.

 

ساعت مچى امگا مدل کانسلیشن گرند لوکس (Constellation Grand Luxe) :

ساعت امگا

مدل ساعت امگا کانسلیشن گرند لوکس همانطور که از نام این نام بر می آید، این نسخه های به عنوان بهترین مدل مجلل و لوکس در مجموعه ساعت هاى مچى امگا شناخته شده اند. در سال ١٩٨٤ میلادى، امگا مدل ساعت مچى کانسلیشن را براى صدمین سالگرد فعالیت کارخانه Watch Biel معرفى کرد. سپس در سال ١٩٥٠ میلادى، ساعت مچى کانسلیشن به عنوان پرچمدار تولید امگا به علت دقت و شکوه  خود شناخته شد و به عنوان یک ساعت منحصر به فرد که در میان کلکسیونرها ساعت های امگا به محبوبیت فراوانى رسید. طراحی خاص و زیباى بند این مدل ساعت مچى که همچنین مستحکم هم بودند، بسیار مورد توجه قرار گرفت که در ضمن بعدها الهام بخش بندهاى ساعت مچى  مدل های De Ville Co-Axial شد.

در دهه ١٩٧٠ میلادى، مجموعه ساعت مچى امگا  کانسلیشن دوباره بازسازى و طراحی شده و همچنین بار دیگر در سال ١٩٨٢ میلادى به عنوان کانسلیشن منهتن (Manhattan) دوباره طراحی شد که بسیار محبوبیت یافت. ساعت های مچى کانسلیشن جدید دارای یک طراحى و زیبایی خاص کاملاً متفاوت هستند، در ضمن ساعتهای مچى کانسلیشن متعلق به دهه ١٩٥٠ میلادى و ١٩٦٠ میلادى بسیار نادر و کمیاب مى باشند که داراى طراحى متفاوت و خاص خود هستند.

 

ساعت مچى امگا مدل سی مستر (Seamaster Ploprof):

ساعت امگا

در سال ١٩٧١ میلادى، ساعت مچى امگا مدل  سی مستر برای استفاده حرفه ای طراحی و توسعه داده شده و به بازار عرضه شد. این ساعت مچى امگا که با نام اختصاری PloProf شناخته می شود، تمام قوانین متعارف ساعت معمولى شکست. یکى از ویژگى هاى بارز مدل PloProf امگا یک دکمه بزرگ قرمز مى باشد که به عنوان قفل ایمنی برای قاب مورد استفاده قرار گرفت. سیستم تنظیم کوک این مدل ساعت نیز  از یک مهره قفل تاج با یک لمس جالب برخورد مى باشد. با تمام این ویژگی های اضافی ایمنی که در این مدل ساعت هاى امگا وجود دارد، سبب شده که این ساعت منحصر به فرد مقاومت در برابر آب تا ٦٠٠ متر را داشته باشند، همچنین در سال ٢٠٠٩ میلادى، امگا یک نسخه مجدد از این مدل معروف را با ارتقاء به مقاومت آب در عمق ١٢٠٠ متر را معرفی کرد. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى امگا مدل مارین (Marine) :

ساعت امگا

در سال ١٩٣٢ میلادى، ساعت مچى امگا مدل مارین (به معنى : دریایى) اولین ساعت های امگا بود که به طور خاص برای غواصی ساخته و طراحی شده و تمامى ویژگى هاى واجد شرایط براى غواصى را دارا بود. در آن دوران طراحى مستطیلی شکل این ساعت هاى مچى امگا برای سلیقه ساعت سازان سوئیس بسیار نوآوری و نمادین بود. ساعت مچى مدل مارین امگا داراى یک ساختار و هوشمندانه مى باشد که امکان استفاده این مدل ساعت را در حین غواصى و شنا فراهم  مى کند. این مدل ساعت دارای دندانه (کوک تنظیم) ضد آب دارد که بالاى ساعت در ساعت ١٢ قرار دارد و به طور کامل در محفظه اى قرار گرفته است، که این محفظه با یک قفل کوچک بسته نگه داشته می شود جهت  اطمینان از اینکه تمامى بدنه ساعت در محفظه قرار گرفته اند. به عنوان ساعت در زیر آب مقاوم مى باشد، فشار هوا در داخل محفظه ثابت باقی می ماند در حالی که فشار آب خارج از ساعت افزایش مى یابد، که با استفاده از واشر جهت  ایجاد مهر و موم کامل آب به داخل محفظه این مدل ساعت استفاده شده است.

بر روى این مدل امگا چندین آزمایش غواصی توسط غواصان مشهور انجام شد که این ساعت شاهکار امگا به طور باور نکردنی در تمامى این آزمون ها به موفقیت رسید که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه در علم ساعت سازی بود.

 

ساعت مچى امگا مدل سی مستر پرفشنال ٣٠٠ ام (Seamaster Professional 300M):

omega

در سال ١٩٩٣ میلادى، ساعت مچى امگا مدل سی مستر پرفشنال ٣٠ ام رسماً به عنوان "ساعت جیمز باند" نامگذارى شد. در سال ١٩٩٣ میلادى با معرفى این ساعت مچی امگا در فیلم جیمز باند این مدل در میان جوانان به محبوبیت زیادى دست یافت که در سال ١٩٩٥ میلادى نخستین فیلم سرى جمز باند با حضور هنرپیشه مشهور پیرس براسنان (Pierce Brendan Brosnan) به نام گولدن‌آی (Goldeneye) بود که به عنوان ساعت هاى فیلم هاى سرى جمیز باند شناخته شد. این مدل ساعت مچى امگا داراى طراحى بسیار منحصر به فردى مى باشد، این مدل ساعت امگا احتمالاً به عنوان یکى از مدل هاى کلاسیک امگا در سال های آینده باقى خواهد ماند.

 

مشهورترین ساعت هاى مچى زنانه 

ساعت های زنانه امگا

 

امگا داراى مدل هاى گوناگون ساعت هاى شیک و خاصى براى تمامى خانم هاى با سبک و سلیقه هاى مختلف مى باشد. ما در این به معرفى برخى از مشهورترین مدل هاى ساعت مچى امگا زنانه براى علاقه مندان این برند مشهور پرداخته ایم.

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل دِ ویل پرستیج (De Ville Prestige):

ساعت زنانه امگا

ساعت مچى مدل دِ ویل پرستیج اتوماتیک یکى از مشهور ترین ساعت هاى زنانه امگا است که ساخته شده از فولادی ضد زنگ با ترکیب طلای ١٨ عیار این ساعت را به یک مدل چشم نواز، لوکس و همچنین با دوام و مقاوم تبدیل نموده است و یک ساعت کامل برای استفاده تمامى زنان مى باشد. این ساعت مچى با بند طلایی تکمیل شده است، با نشانگرهای (عدد) به صورت اعداد رومی مى باشند. این قطعه با کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خراش تکمیل شده است و همچنین داراى مقاومت در عمق ٣٠ مترى آب مى باشد. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل سی مستر (Seamaster Aqua Terra Diamond) :

ساعت برند امگا

ساعت مچى امگا مدل سی مستر Aqua Terra با شکوه و داراى ویژگى هاى زیادى مى باشد. این مدل ساعت مچى زنانه امگا فوق العاده شیک است که شامل یک بند چرمی سفید از پوست تمساح  با صفحه سفید که داراى نشانگرهای (اعداد) از الماس مى باشد. ساعت امگا سی مستر  Aqua Terra داراى مقاومت آب در عمق حدود ١٥٠ متر مى باشد، به این معنا که مناسب برای شنا و غواصى است (طبق ادعاى شرکت امگا). این مدل امگا یک ویژگی خاص دیگر نیز دارد، این مدل داراى موتور ساعت حرکتى اتوماتیک (خود به خود) مى باشد که به اصطلاح به این ساعت ها self-winding گفته مى شود و در ضمن این مدل ساعت مقاوم در برابر خراش مى باشد.

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل De Ville Tresor Quartz:

برند امگا

ساعت مچى زنانه  دِویل تِزوق (De Ville Tresor Quartz)

از مدل هاى ساعت هاى  کوارتز امگا است که ظاهرى مدرن و در عین حال کلاسیک (سنتى) دارد، این مدل ساعت مچی زنانهامگاساعت کامل برای هر بانوی با هر سبک و سلیقه اى  مى باشد. این ساعت داراى بند چرم آبی رنگ است که دارای یک قاب آلومینیومی از جنس فولاد ضد زنگ است که این قاب با الماس تزیین شده است. یک ساعت سبک و بسیار لوکس که با یک موتور ٤٠٠١ کوارتز حرکت مى کند و  زمان سنجی دقیقى دارد. تمامى این جزئیات کوچک با نشانگرهای رومی این مدل را به یک ساعت زیبا تبدیل کرده و در عین حال که این مدل ساعت بسیار زیبایى است،  داراى مقاومت در عمق ٣٠ مترى آب برای مدت کوتاهی شنا در آب دارد. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل سی مستر اتوماتیک (Seamaster Automatic-Self-Wind):

امگا ساعت

ساعت امگا زنانه مدل سی مستر اتوماتیک دارای یک بند طلای زرد ١٨ عیار است که قاب آن با الماس هاى به صورت زیبایى تزیین شده است و داراى یک صفحه سفید مرواریده رنگ مى باشد. در ضمن داراى مقاومت در برابر آب تا عمق ١٥٠ متر است. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل کانسلیشن پالیشد کوارتز (Constellation Polished Quartz) :

درباره امگا

مدل ساعت مچی زنانه امگا کانسلیشن پالیشد کوارتز فلزی رسمی برای زن مینیمالیستی مدرن است. این مدل ساعت بسیار ظریف و زیبا است که از فولاد ضد زنگ با صفحه مروارید سفید، با شماره گیری الماس تکمیل شده است و در عین حال ساعت بسیار دقیق و سبک مى باشد. علاوه بر این مقاومت در برابر آب تا عمق ١٠٠ متر را دارد. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى  زنانه امگا مدل کانسلیشن سیلور دایل (Constellation Silver Dial) :

ساعت های امگا

ساعت مچى زنانه امگا مدل کانسلیشن سیلور دایل یک ساعت زیبا کلاسیک است. این مدل ساعت مچی نقره ای امگا، لوکس و بسیار دوام مى باشد که یک ساعت کوارتز از بند فولاد ضد زنگ تشکل شده است، این ساعت لوکس همراه با نشانگرهای درخشان مى باشد و این قطعه جذاب برای هر بانوی با هر سبک و سلیقه اى مناسب است. در ضمن این مدل ساعت مچی  مقاومت در برابر آب تا عمق حدود ٣٠ متر را دارد. (طبق ادعاى شرکت امگا)

 

ساعت مچى زنانه امگا مدل کانسلیشن اتوماتیک (Constellation Automatic):

 

ساعت امگا

ساعت مچى زنانه مدل کانسلیشن اتوماتیک امگا (Constellation Automatic) با طراحى منحصر به فرد و ظریف زیبایى است که بسیار شیک و بى نظیر مى باشد. این مدل ساعت با نشانگرهای (عدد) الماس که قاب نقره اى آن با الماس هاى درخشان تزیین شده است. این ساعت دارای موتور ٨٥٢٠ اتوماتیک مى باشد، در ضمن این ساعت بسیار کاربردی است زیرا با دوام و مقاوم مى باشد. بند این مدل ساعت امگا از فولاد ضد زنگ است که باعث افزایش بیشتر زیبایى این ساعت شده است.

 

ساعت مچى زنانه امگا  سی مستر کوارتز بلک دائل (Seamaster Quartz Black Dial):

ساعت امگا

ساعت مچى زنانه امگا مدل سی مستر کوارتز بلک دائل  به صورت باورنکردنی لوکس و با دوام است. یکى از ویژگی خاص این مدل امگا مقاومت در برابر آب تا عمق ٣٠٠ متری مى باشد (طبق ادعاى خود شرکت امگا) و به همین جهت این مدل براى غواصان یا شناگران تفریحی بسیار جذاب است، زیرا اطمینان از قدرت و استقامت این ساعت در زیر آب دارند. این مدل ساعت کوارتزى با بند فولاد ضد زنگ یکى از ساعت هاى مچى زنانه امگا مناسب برای زنان مدرن و ورزشکار مى باشد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب