× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
3566

 

فیلیپس(Phillips) یک  خانه حراجى  انگلیسى شناخته در سراسر جهان مى باشد، که قبلاً به نام فیلیپس د پوری  (Phillips de Pury) معروف بود .

دفاتر اصلى این شرکت در لندن (انگلستان) و نیویورک (ایالات متحده امریکا) واقع است. 

 

تاسیس خانه حراج فیلیپس :

فیلیپس در سال ١٧٩٦ در شهر لندن (انگلستان)  توسط یکى از کارمندان خانه حراجى کریستیز، به نام هری فیلیپس  (Harry Phillips) تاسیس شد.

فیلیپس در همان ابتدا با برگزاری مزایده هاى برای  کلکسیونرهاى  سرشناسى  همچون : ماری آنتوانت (Marie Antoinette) ، ناپلئون بناپارت ( Napoleon Bonaparte) و بوى برومل (Beau Brummell) به جایگاه ویژه اى در این صنعت دست یافت.

در سال ١٨٤٠ میلادى، با مرگ هرى فیلیپس این شرکت به پسرش ویلیام آگوستوس (William Augustus)  به ارث رسید.  در آن زمان، این شرکت به خاطر سالن های حراجى فراوان خود در سراسر مناطق مختلف جزایر بریتانیا شناخته شده بود.

در سال ١٩٩٩ میلادى، این خانه حراجى به برنار آرنو (Bernard Arnault) رئیس شرکت ال و ی ام اچ (لویى ویتون موئه هنسی فروخته شد. 

 بعد از یک سری از فروش ناموفق و خسارات بسیار سنگین که به فیلیپس متحمل شد،   در سال ٢٠٠١ میلادى دفاتر فیلیپس در انگلیس را خانه حراجى  بونامز Bonhams خریداری نمود و با نام بونامز باهم ادغام شدند . همچنین  بخش ها ى زیادى از این شرکت تعطیل شد و بخش هاى کوچکت آن تحت مدیریت سایمون د پِرِى  (Simon de Pury) به کار خود ادامه داند ، که اولویت در فروش بهترین آثارهنرى معاصر، عکاسی، طراحی و جواهرات مى باشد.

در ٦ اکتبر ٢٠٠٨ میلادى، این شرکت توسط یک شریک روسى به نام گروه مِرکِرى(The Russian Mercury) ، به مبلغ ٦٠ میلیون دلار خریدارى شد.

 

فعالیت خانه حراجى فیلیپس امروزه چگونه است :

هم اکنون فیلیپس داراى دفاترى در سراسر جهان میباشد، که  اثار هنرى برجسته اى از قرن های ٢٠ و ٢٢ را به مزایده میگزارد. 

کلکسیون هاى این خانه حراجى به بخش های از جمله هنر معاصر، هنر آمریکای لاتین، عکاسى، نسخه ها چاپى ، طراحی، جواهرات و ساعت ها تقسیم می شوند و  همچنین مزایده (فروش) خصوصی برای مشتریانی  که ترجیح می دهند ناشناس باقی بمانند برگزار مى نماید.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب