× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۲,۲۹
8762

شرکت رولکس (Rolex SA) یک تولیدکنندگان ساعت هاى لوکس در سوئیس است که مقرر اصلى این شرکت در شهر ژنو سوئیس مستقر مى باشد. برند رولکس یکى ساعت سازهاى لوکس و مشهور در جهان مى باشد که محبوبت فراوانى دارد. بدون بحث رولکس در حال حاضر "پادشاه ساعت لوکس" است.

این شرکت در سال ١٩٠٥ میلادى به عنوان هانس و دیویس توسط هانس بیسدورف و آلفرد دیویس در لندن-انگلستان تاسیس شد که در سال ١٩٠٨ میلادى  نام رولکس را به عنوان نام تجاری (برند) ساعت های خود ثبت کردند.

 شرکت رولکس و شرکت تابع آن مونترس تیودور  (Montres Tudor SA) در زمینه طراحی، تولید، توزیع (فروش) و سرویس (خدمات به ساعت های فروخته شده) تحت عنوان برند رولکس و تودور (Rolex and Tudor) فعالیت دارد. در سال ٢٠١٨ میلادى، مجله مشهور امریکایى فوربس (Forbes) در فهرست رتبه بندى با ارزش ترین نام هاى تجارى (برند) جهان، رتبه هفتاد و یکمین به برند رلکس تعلق گرفت و طبق گفته همین مجله رولکس برند پیشرو در زمینه ساعت های تجملى است و به عنوان با ارزش ترین برندى معرفى شده که به صورت تخصوصى تنها در زمینه صنعت ساعت سازی تمرکز دارد. براساس گزارش سال ٢٠١٧ میلادى ارزش برند رولکس حدود ٨.٠٥٣ میلیارد دلار تخمین زده شد. برند رولکس همچنان شهرتی خاصى به عنوان نماد ساعت هاى لوکس (Status symbol) دارد.

از سال ١٩٦٠ میلادى، این شرکت متعلق به بنیاد هانس بیسدورف (Hans Wilsdorf) یک بنیاد خیریه خصوصی مى باشد. 

 برندهاى رولکس، پیاژه(Piaget)، امگا (Omega) و پتک فیلیپ (Patek Philippe) یکى از پیش کسوت ها در صنعت ساعت سازى جهان شناخته مى شوند که هر کدام ویژگى هاى خاص خود را دارا مى باشند. اگر از علاقه مندان این برندها هستند حتماً قبل از خرید بررسى هاى لازم را در جهت آشنایى بیشتر با ویژگى ها این برند هاى ساعت سازى مشهور نمایید تا بهترین انتخاب را براى خرید نسبت به کاربرد و علایق خود نمایید.

 

تاریخچه شرکت رولکس 

هانس ویلسدروف بینیان گذار رولکس

در سال ١٩٠٥ میلادى، آلفرد دیویس (Alfred Davis) با دوست خود هانس ویلسدورف (Hans Wilsdorf) شرکت ویلسدورف و دیویس (Wilsdorf and Davis)را در لندن انگلستان تاسیس کردند، شرکتی که در نهایت تبدیل به شرکت رولکس (Rolex S.A) شد. در آن زمان سوئیس در صنعت ساعت سازى بسیار پیشرو و مشهور بود، به همین دلیل فعالیت اصلی شرکت تجاری ویلسدورف و دیویس واردات قطعات ساعت هاى سوئیس به انگلستان و قرار دادن آنها در محفظه (پیکر) ساعت بود. در آن زمان رولکس تمامى قطعات ساعت خود را تولید نمى کرد و برخى قطعات مورد نیاز ساعت ها خود را از بهترین ساعت سازان سوئیسى تهیه مى کرد و سپس ساعت ها خود را با مونتاژ این قطعات مى ساخت. این روند به مدت طولانی ادامه داشت و تنها در دوران مدرن ساعت هاى رولکس به یک ساختار یکپارچه تبدیل شدند که امروزه تمامى قطعات ساعت هاى این شرکت توسط خود شرکت رولکس ساخته مى شود.  

در ابتدا بسیارى از این ساعت های مچی به جواهر فروشى هاى فروخته مى شد و سپس نام خود را بر روی صفحه نمایش این ساعت ها حک کردند. اولین ساعت های از ویلسدورف و دیویس معمولاً با حکاکى "W & D" در داخل محفظه پشتى این ساعت ها  همراه مى باشند.

در سال ١٩١٤ میلادى، رصدخانه کیو (Kew) جایزه گواهی کلاس A را براى دقت به رولکس اعطا کرد، امتیازى که به طور انحصاری به ساعت سازان کرنومتر دریایی (Marine Chronometer) اعطا می شد.

 در سال ١٩١٩ میلادى، پس از جنگ جهانی اول هانس ویلسدورف انگلستان را ترک کرد و همچنین این شرکت دفتر اصلى خود را به ژنو سوئیس نقل مکان داد تا از پرداخت مالیات سنگین پس از جنگ بریتانیا جلوگیری کند، زیرا مالیات های سنگینى بعد از جنگ جهانى براى اجناس وارداتى لوکس همچون نقره و طلا تعلق مى گرفت که بخصوص این شرکت از این مواد در ساخت ساعت هاى خود استفاده مى کرد. در سال ١٩٢٠ میلادى، هانس ویلسدورف شرکت مشهور مونتق رولکس (Montres Rolex SA) را در ژنو-سوئیس به عنوان کمپانى جدید خود به ثبت رساند که سال هاى بعد به عنوان رولکس (Rolex SA) شناخته شد. 

در سال ١٩٣١ میلادى، این شرکت اولین ساعت مچی خودکار را با نام رولکس تولید کرد که در سال ١٩٣١ میلادى عرضه شد. 

 

دلایل انتخاب نام رولکس :

نام رولکس

در سال ١٩٠٨ میلادى، هانس ویلسدورف علامت تجاری رولکس را ثبت کرد که برند ساعت های ویلسدورف و دیویس بود و یک دفتر را در لوزو-دی فوندس سوئیس افتتاح کرد. هانس ویلسدورف در نظر داشت نام تجاری را براى شرکتش انتخاب کند که به راحتی قابل تلفظ در زبان مختلف باشد. او همچنین تصور می کرد که نام رولکس خاص مى باشد، در ضمن به راحتی قابل تلفظ در بسیاری از زبان ها است،  در عین حال تمامى حروف بزرگ این کلمه به یک اندازه هستند و می توان آن را به صورت متقارن نوشته شود. نام رولکس به اندازه کافی کوتاه بود و  به سادگى در صفحه نمایشگر ساعت نوشته مى شد.

پس از مرگ همسرش در سال ١٩٤٤ میلادى، او بنیاد هانس ویلسدورف را تاسیس کرد، بنیاد خصوصی که در آن همه سهام شرکت رولکس خود را به نام این شرکت ثبت کرد و اطمینان حاصل نمود که مقدارى از درآمد این شرکت به موسسه خیریه تعلق مى گیرد. ویلسدورف در سال ١٩٦٠ میلادى  در گذشت و از آن زمان بنیاد متعلق به شرکت رولکس بوده است.

 

ویژگى هاى ساعت رولکس 

شرکت ساعت سازی رولکس

قطعاً رولکس یکی از بهترین ساعت هاى است که توسط صنعت ساعت سازى سوئیس تولید می شود و شرکت امگا به عنوان رعیب او در این صنعت شناخته مى شود.

در حالی که برخی از برندهاى ساعت براى رکوردهاى گوناگونى از جمله سبک ترین، مقاوم ترین و پیچیده تریت ساعت ها با هم در حال رقابت هستند، ولى رولکس هرگز وارد این بازی نشده است. با این حال رولکس همواره به عنوان  یکى از نوآوران پیشرو در این صنعت شناخته مى شود و هنوز هم تا به امروز بسیارى از اختراعات در این زمینه توسط این برند هر ساله ثبت مى شود. رولکس همواره به روش بسیار محتاطانه، با تمرکز بر عملیات و اختراعات کاربر پسند، نوآوری در این زمینه فعالیت می کند و ساعت ها خود را عملی تر، مقاوم تر، کاربردی تر و کارآمدتر ارائه مى دهد.  در اینجا به صورت خلاصه به فهرستى از نوآوری های قابل توجه توسط رولکس مى پردازیم.

 

ساعت رولکس کوارتز :

ساعت رولکس

شرکت رولکس اغلب ساعت های تجملى مکانیکی تولید می کند، ولى همچنین در توسعه و ابتکار ساعت هاى کوارتز (Beta 21) نیز مشارکت داشته است. اگر چه شرکت رولکس تنها چند مدل کوارتز را برای خط تولید ساعت هاى مچى مدل اویستر (Oyster) خود ساخته است، ولى مهندسین این شرکت در طراحی و پیاده سازی این تکنولوژی در اواخر دهه ١٩٦٠ میلادى و اوایل دهه ١٩٧٠ میلادى  نقش مهمی ایفا کردند. در سال ١٩٦٨ میلادى، رولکس با ١٦ تولید کننده ساعت سوئیس دیگر از جمله شرکت امگا در جهت بهینه سازى ساعت کوارتز Beta 21 همکاری کرد که در حدود پنج سال تحقیق، طراحی و توسعه را شامل مى شد.

 

استفاده از سرامیک  در ساعت ها مچى :

ساعت رولکس

در سال ٢٠٠٥ میلادى، شرکت رولکس برای اولین بار از پروفیل سرامیک (Cerachrom) در ساخت قاب ساعت هاى خود استفاده نمود و از آن به بعد در ساخت ساعت حرفه ای ورزشی خود از این فن آورى بهره گرفته است که در مقایسه با قاب آلومینیومی که جایگزین آن شده است، سرامیک از پرتوى نور UV صدمه نمى بیند و همچنین بسیار مقاوم تر در برابر خراش هستند. این ساعت ها رولکس در  مدل های ساب مارینر (Submariner) و سى دوولر (Sea Dweller)، دیپسی (Deepsea)، ج ام تى مستر (GMT Master II) و دیتونا (Daytona) در دسترس هستند.

 

ساعت مچى ضد آب رولکس مدل اویستر (Oyster) :

ساعت رولکس

در سال ١٩٢٦ میلادى، رولکس اولین ساعت مچی ضد آب خود را به نام اویستر را تولید کرد، که به عنوان دومین شرکت ساعت سازى برای تولید یک ساعت ضد آب شناخته مى شود. در این مدل ساعت ها رولکس برای ساخت قاب‌ ساعت هاى خود از اویستراستیل استفاده کرد که اویستراستیل منحصراً توسط این برند ساخته‌ شده‌است و از خانواده فولادی ضد زنگ (استیل) 904l مى باشد، آلیاژ بسیار مقاوم که عمدتاً در فناوری‌های پیشرفته همچون فضانوردى، صنایع شیمیایی و جاهایی که حداکثر مقاومت در برابر زنگ‌زدگی امری ضروری است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اویستراستیل بی‌نهایت مقاوم مى باشد و در ضمن پس از جلادهی درخشندگی منحصر به‌فردی پیدا می‌کند و حتی در سخت‌ترین محیط‌ها نیز زیبایی خود را حفظ می‌کند.

در سال ١٩٥٣ میلادى،  رولکس ساعت مچى مدل ساب مارینر (Submariner 1953) خود معرفى را کرد که این ساعت تا عمق ١٠٠ مترى آب مقاوم بود. ساعت اویستر رولکس اولین ساعت مچی دست ساز کاملاً ضد آب بود و نه تنها مقاوم در برابر آب، بلکه از گرد و غبار و رطوبت (و در نتیجه از زنگ زدگی) محافظت می کرد. آنچه در حال حاضر یک ویژگی استاندارد به شمار مى آید، در آن زمان یک انقلاب بزرگ در این صنعت بود.

 

اولین تقویم (روز شمار) در ساعت هاى مچى :

رولکس

شاید امروزه این یک ویژگى استاندارد و ساده به نظر برسد ولى اولین بار این تکنولوژى در مدل ساعت هاى رولکس دیت جاست ١٩٤٥ (1945، DateJust) معرفى شد که تاریخ تقویم ساعت به صورت خودکار تغییر مى کرد. رولکس اولین برند بود که یک تقویم را در یک پنجره کوچک بروى صفحه نمایشگر ساعت خود معرفی کرد و به طور خودکار در نیمه شب خود به خود تاریخ تغییر  مى کند.

 

شرکت ساعت سازى تودور :

ساعت تودور

شرکت رولکس محصولاتی را تحت برندهاى رولکس و تیودور (Tudor) ارائه می دهد. از ٦ مارس ١٩٤٦ میلادى، شرکت مونروس تیودور (Montres TUDOR SA) ساعت های برند تیودور را طراحی و تولید کرده است. هانس ویلسدورف بنیانگذار رولکس، کمپانى تیودور را برای تولید محصولاتى ارزان تر  برای فروش توسط نمایندگان مجاز رولکس در نظر گرفته بود. تعداد نسخه ساعت های رولکس محدود بودند زیرا میزان این ساعت ها به قطعات موجود محدود می شد، درصورتى ساعت های تیودور با استفاده از مواد و قطعات مشابه اى همچون قاب و بند ساخته مى شد. از لحاظ تاریخی ساعت های تیودور توسط شرکت مونروس تیودور  ساخته شده است که براى قطعات داخلى (موتور) این ساعت از شرکت ETA SA در ساخت این ساعت ها استفاده مى کرد. ولى از سال ٢٠١٥ میلادى، تیودور شروع به ساخت کامل تمام قطعات ساعت هاى خود کرد.

ساعت های تیودور در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا، هند، مکزیک، آفریقای جنوبی، برخی از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، همچنین جنوب آسیا، خاورمیانه و کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، آرژانتین و ونزوئلا به فروش می رسند. 

 

ساعت هاى رولکس در مزایده :

رولکس در مزایده

در سال ٢٠١٨ میلادى، در میان ١٠ ساعت گران جهان که تاکنون در مزایده فروخته شده است سه ساعت آن از برند رولکس بودند. در سال ٢٦ اکتبر ٢٠١٧ میلادى، ساعت رولکس (Rolex Daytona) متعلق به بازیگر و کارگردان مشهور امریکایى پل نیومن (Paul Newman) با فروش مبلغ ١٧.٧٥ میلیون دلار در خانه حراجى نیویورک-امریکا رکودهاى جدید به جا گذشت که جمله از : عنوان گران ترین ساعت رولکس فروخته شده در مزایده را در حال حاضر دارد و همچنین رکورد دومین ساعت مچى گران که تا کنون به فروش رسیده را نیز کسب کرده است. این ساعت مدل دیتونا رولکس (Rolex Daytona) مى باشد که توسط خانه حراجى فیلیپس (Phillips auction house) فروخته شد، که این ساعت به عنوان کادو از طرف همسر  پل نیومن به او داده شده بود.

ساعت قدیمى از برند هاى سرشناس به خصوص مدل هاى نادر و کمیاب این ساعت ها بسیار گران قیمت مى باشند و در حراجى ها به مبالغ بسیار بالایى به فروش مى رسند که در واقع چندین برابر بیشتر از مدل جدید این ساعت ها  ارزش دارند، البته این در خصوص پوشاک به خصوص کیف هاى مدل هاى مشهور از برندهاى مشهور هرمس (Hermès)، شانل (Chanel) و لویى ویتون (Louis Vuitton) هم صدق مى کند، زیرا کلکسیونر هاى خاص خود را دارند و بسیار محبوب هستند.

 

مدل هاى مشهور ساعت هاى مچى مشهور رولکس

شهرت رولکس

برند رولکس به عنوان یکى از مشهورترین ساعت  مچى لوکس در جهان شناخته شده است. اکثر افراد جهان رولکس را به عنوان یک نماد برند تجملى ساعت هاى سوئیسى مى داند که در ضمن بسیار محبوب هستند، به همین دلیل کپى و تقلبى ساعت هاى رولکس بسیار زیاد مى باشد. اگر شما از علاقه مندان به اجناس کلکسیونى و به خصوص در زمینه ساعت هستید، ساعت هاى رولکس یکى از بهترین گزینه در این خصوص هستند. مدل هاى زیادى از ساعت رولکس وجود دارد، تنها در این جا به بررسى خلاصه و معرفى مشهورترین مدل هاى رولکس مى پردازیم تا دوستداران و طرفدارن این برند با ساعت هاى مشهور رولکس بیشتر آشنا شوند. 

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل دیت جاست (The Datejust):

رولکس دیت جاست

چهره هاى مشهورى طرفدار این مدل:  بونو وکس (Bono Vox)، اندی وارهول (Andy Warhol)، تام کروز (Tom Cruise)

ساعت هاى مچى رولکس مدل دیت جاست یکى از نمادى هاى این برند سرشناس مى باشد که به عنوان مشهورترین ساعت این برند شناخته مى شود، که برخلاف ساعت هاى ورزشى (اسپرت) برند رولکس بسیار ظریف هستند. ساعت هاى مچى رولکس دیت جاست به عنوان نماد ثروت و ظرافت در تمامى نقاط جهان به رسمیت شناخته شده و  حتى شاید از سایر مدل هاى دیگر برند همچون مدل ساب مارینر رولکس نیز از این لحاض مشهورتر مى باشد. اگرچه این مدل در تمام طلا بسیار خیره کنندتر نسبت به فولاد ضدزنگ مى باشد، ولى مدل های دو رنگ (two-tone) متقاضای خاص خود را دارند و بسیار پرطرفدارتر مى باشد. شرکت رولکس در ابتدا این مدل را در سال ١٩٤٥ میلادى برای چهلمین سالگرد تاسیس این  شرکت  طراحى و منتشر کرد. مدل دیت جاست رولکس بلافاصله به عنوان نماد واقعی قرن بیستم مشهور شد و طرفدارن فراوانى در سراسر جهان پیدا کرد که همین دلیل موجب شد تقلید و کپی زیادى از این مدل شود. یک نسخه از این ساعت به عنوان پرزیدنت دیت جاست (The President) مشهور شد که در میان دوستداران و طرفداران رئیس جهمورهاى  امریکا آیزنهاور (Eisenhower) و روزولت (Roosevelt) محبوبیت زیادى دارد.

 

ساعت مچى رولکس مدل ساب مارینر  (The Submariner):

رولکس ساب مارنیر

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل:  رابرت ردفورد (Robert Redford)، استیو مک کوئین (Steve McQueen)، شان کانری (Sean Connery)

رولکس مدل ساب مارینر ساعت های ورزشی کلاسیک و پرطرفدار رولکس مى باشد که یکى از نمادهاى واقعی این برند است. به طور کلی به عنوان بهترین ساعت مچى غواصی در جهان شناخته شده است، این نمادی از موفقیت براى برند مشهور رولکس است و بهترین انتخاب براى اشخاص ورزشکار به خصوص شناگران مى باشد. در سال ١٩٥٤ میلادى، اولین سرى ساعت مچى ساب مارینر ساخته شد و توسط بازیگر مشهور شان کانری در نقش جمیز باند (James Bond) به عنوان ٠٠٧ (007) در چهار فیلم اول سرى جیمز باند به دست کرد که در ضمن توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به عنوان ساعت مچى براى استفاده در مامویت هاى انتخاب شد.

 

ساعت مچى رولکس مدل سى دوولر (The Sea-Dweller):

ساعت رولکس دوولر

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل: دیوید بکهام (David Beckham)، سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone)  و تام هنکس (Sean Connery) 

ساعت مچى رولکس سى دوولر یک نسخه بسیار مناسب براى غواصان حرفه اى و شناگران مى باشد. به ادعاى شرکت رولکس این مدل ساعت تا عمق فشار ٤٠٠٠ فوت آب مقاوم مى باشد که به عنوان یک امتیاز براى این مدل در نظر گرفته شده است. در سال ١٩٦٧ میلادى، ساعت سیلوستر رولکس تقریباً ١٤ سال پس از زیردریایی معرفی شد و اجازه استفاده از آن در مأموریت هاى زیردریایى و غواصى داده شد با پیشرفت تکنولوژی غواصی استفاده این مدل امکان پذیر شد. 

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل اکسپلورر (The Explorer):

ساعت رولکس مدل اکسپلور

چهره هاى مشهورى طرفدار این مدل: مت دیمون(Matt Damon)، جان هَم (John Hamm)، سید مشبرون (Sid Mashburn)

در سال ١٩٥٣ میلادى، ساعت مدل اکسپلورر پس از اینکه کاشف و کوهنوردى انگلیسى سر ادموند هیلاری (Edmund Hillary) قلعه اورست را براى اولین بار فتح کرد منتشر شد، او در این سفر اکتشافى ساعت مدل رولکس اویستر را به دست داشت و ثابت شد که این مدل بسیار مقاوم در برابر فشار هوا و همچنین دقیق مى باشد. اکسپلورر یکی از مدل های ظریف و زیباى رولکس است، که کمى از مدل ساب مارینر ارزان تر است ولى درعین حال بسیار از ویژگى ساعت هاى خاص این برند را دارد و  این مدل ساعت با هر تیپى چه اسپرت (جین) یا کت و شلوار بر انداز مى باشد. 

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل اکسپلورر ٢ (The Explorer II):

رولکس مدل اکسپلورر 2

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل:  پرنس هری (Prince Harry)، تام هاردی (Tom Hardy)، جیسون استاتهام (Jason Statham)

یک نسخه جالب تر از نسخه اصلى اکسپلورر برای کسانی است که علاقه مند به ساعت هاى غواصی حرفه اى نیستند یا مایل به تأکید بر قابلیت های دیگر ساعت دارند. در ساختار اصلى این ساعت از قطب نما استفاده شده است که این مدل ساعت رولکس را در دنیا ساعت منحصر به فرد کرده است. مدل فعلی این ساعت براى ادای احترام به نسخه اصلى این ساعت  مى باشد که در سال ١٩٧١ توسط بازیگر مشهور استیو مک کوئین (Steve McQueen) محبوب شد. اکسپلورر ٢ دارای ظاهر مدرن تر از ساب مارینر است.

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل جى ام تى مستر (The GMT-Master):

رولکس مدل جی ام تی مستر

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل : آدام لوین (Adam Levine)، هانتر اس. تامپسون (Hunter S. Thompson)، هیو لوری (Hugh Laurie)

در دهه ١٩٥٠ میلادى، این مدل در ابتدا برای خلبانان پان ام یا پان امریکن ورلد ایرویز (به معنی خطوط هوایی سراسری آمریکا) که نخستین پروازهای حمل و نقل بین المللی در جهان بودند، طراحى و استفاده مى شد که سپس محبوبیت آن گسترش یافت که شامل پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) و حتی فیدل کاسترو (Fidel Castro) شد. شرکت رولکس اختراع زمانبندی دوگانه منطقه را با این ساعت معرفى کرد، که اخیراً سرى جدید این مدل را با صفحه آبی و قرمز پپسی (Pepsi) منتشر کرده است، تقریباً به اندازه مدل کلاسیک سیاه و سفید مدل رولکس ساب مارینر معروف شده است. فضانورد آپولو ١٣ (Apollo 13) جک سویگرت (Jack Swigert) مشهور رولکس مدل جى ام تى در فضا به دست داشت که این مدل به همان اندازه  مدل روکس ساب مارینر  منحصر به فرد و خاص مى باشد.

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل دیتونا (The Daytona):

رولکس مدل دینونا

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل : پل نیومن(Paul Newman)، جان مایر (John Mayer)، اد شریان (Ed Sheeran)

ساعت هاى مچى دیتونا یکی از مدل های منحصر به فرد و پر آوازى رولکس مى باشد، که برای رانندگان خودرو مسابقه ای ساخته شده است که می توانند سرعت خود را با استفاده از مقیاس تاکی‌متر (Tachymeter) براى محاسبه مایل در ساعت کنند. نمونه های منحصر به فرد این مدل ساعت در مزایده ها بسیار محبوب مى باشند، به ویژه نوع نادر این مدل که توسط پل نیومن معروف شده است، در حراج به بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید. اولین سرى های دیتونا در سال ١٩٦٣ میلادى معرفى شد و این مدل پس از مسابقه فلوریدا مشهور شد که رکوردهای سرعت زیادی را به عنوان زمان سنج این مسابقات به ثبت رساند. یک فهرست طولانى انتظار برای خریداران ساعت هاى جدید مدل دیتونا رولکس وجود دارد که باید در این فهرست براى خرید ثبت نام کنند. بوتیک ها رولکس به ندرت می توانند از این مدل خاص براى فروش داشته باشند، به همین دلیل این مدل یکى از پرطرفدارترین ساعت مچى رولکس در مزایده و حراجى است که به صورت نو یا کارکرده (دست دوم) به فروش مى رسد. در ضمن کلکسیونرها ساعت به این مدل علاقه خاصى دارند.

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل میلگاس (The Milgauss):

رولکس کدل کیلگاس

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل :  دانیل کریگ (Daniel Craig)، اورلاندو بلوم (Orlando Bloom)، اریک کلپتون (Eric Clapton)

ساعت هاى مچى رولکس مدل میلگاس با یک عملکرد علمی به عنوان یک ساعت ضد انعکاسی برای استفاده توسط افراد که در محیط تکنولوژی پیشرفته کار مى کند طراحی شده بودند، جایی که میدان های الکترومغناطیسی قوی موجب مى شود که ساعتهای سنتی بلا استفاده شوند و به درستى کار نکنند. این مدل بسیار مقاوم است و حتى شرایط محیطى سخت قابلیت هاى خود را نشان مى دهد. رولکس ساخت این مدل را در سال ١٩٨٨ میلادى متوقف کرد ولى در سال ٢٠٠٧ میلادى بار دیگر این مدل را در سرى هاى جدید منتشر کرد. بسیارى افراد از ویژگى خاص این مدل رولکس  آگاهى ندارند زیرا همچون مدل هاى دیگر رولکس در میان عامه مردم محبوب و مشهور نیستند، ولى لازم نیست دانشمند باشید تا که یکی از این ساعت هاى خاص رولکس را بر دست داشته باشید.

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل یات مستر (The Yacht-Master):

رولکس مدل یات مستر

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل: براد پیت (Brad Pitt,)، مارک والبرگ (Mark Wahlberg)، بروس ویلیس (Bruce Willis)

ساعت هاى مچى مدل یات مستر یکی دیگر از نوآوری های رولکس که به خصوص براى ملوانان و دریانوردان طراحى شده است، زیرا محاسبه دقیق زمان در مسابقات قایقرانى بسیار مهم است و در ضمن داراى ویژگى هاى خاص ساعت مچى مشهور رولکس مدل ساب مارینر مى باشد. ساعت هاى مچى مدل یات مستر یکی از جدیدترین مدل های برند رولکس به شمار مى آید که براى اولین بار در سال ١٩٩٢ میلادى منتشر شد، بنابراین نظیر دیگر مدل هاى برند رولکس داراى قدمت تاریخى نمى باشد ولى در عین حال مدرن تر است. رولکس این مدل را با یک ترکیب منحصر به فرد از فولاد (استیل) ضد زنگ و یک قاب پلاتین چرخشی ایجاد کرده است. در سال ٢٠٠٧ میلادى، نسخه هاى جدیدتر از این مدل به نام ساعت هاى رولکس یات ٢ (The Yacht–Master II) معرفی شد.

 

ساعت هاى مچى رولکس مدل اسکای دولر (The Sky-Dweller):

رولکس مدل اسکای دولر

چهره هاى مشهور طرفدار این مدل:  جی-زی (Jay-Z)، کانر مک‌گرگور (Conor McGregor)، راجر فدرر (Roger Federer)

ساعت هاى مچى اسکای دولر یکی از جدیدترین و پیچیده ترین مدل های رولکس مى باشد و همچنین گران ترین ساعت مچى در این فهرست است. این مدل ساعت با لباس های غیر رسمى (casual clothing) بسیار هماهنگ و همخوانى دارد و در میان خواندگان رپ (rappers) و ورزشکاران سرشناس محبوب مى باشد. ساعت هاى مچى اسکای دولر براى اولین بار در سال ٢٠١٢ میلادى منتشر شد، این مدل براى دوستداران ساعت هاى تاریخى رولکس مناسب نمى باشد، بلکه موجب جلب توجه افراد مدرن و امروزتر مى شود. رولکس ١٤ اختراع جداگانه را برای این مدل ساعت خود به ثبت رساند و در ساخت این مدل از طلاى خاص  رُز گلد استفاده کرده است.

 

مدل هاى مشهور ساعت هاى مچى زنانه

ساعت های زنانه رولکس

رولکس به زیبایى و ظرافیت خاص خود مشهور است که کارکرد و در ضمن دقت ساعت هاى رولکس در سراسر جهان زبانزد مى باشد. رولکس یکى از بهترین برندهاى ساعت براى خانم هاى شیک و مشکل پسند است. 

 

ساعت مچى زنانه رولکس مدل دیت جاست در استیل ضد زنگ و طلا (Rolex Datejust in Stainless Steel and Gold) :

رولکس زنان مدل دیت جاست

ساعت هاى مچى زنانه رولکس مدل دیت جاست به عنوان مشهورترین مدل های رولکس شناخته می شود. ساعت مچى رولکس دیت جاست (Rolex Datejust)  تمامى قطعات این مدل از قاب تا بند این ساعت از فولاد ضد زنگ و طلا ساخته شده است که این مدل ترکیب دو رنگ طلایى و نقره اى مى باشد و گزینه هوشمند برای خرید به عنوان ساعت اول است. این مدل ساعت رولکس نه تنها یک مدل زیبا و ظریف است، بلکه برای استفاده  در هر موقعیت مناسب مى باشد و این قطعه جذاب برای هر بانوی با هر سبک و سلیقه اى ایده ال است. علاوه بر این، ترکیبی از طلا و فولاد ضد زنگ به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد تا بتوانید این ساعت را به راحتى با سبک ها و لباس هاى مختلف بپوشید.

 

ساعت مچى زنانه رولکس مدل دى دیت تمام طلا (Rolex Day-Date in All Gold) :

روکس دیت زنانه

ساعت مچى زنانه رولکس مدل دى دیت یکى از ساعت هاى نمادین برند رولکس است. علاقه مندان به رولکس می دانند که ساعت مچى دى دیت رولکس به عنوان آخرین مدل و گل سرسبد ساعت هاى طراحی شده توسط بنیانگذار رولکس هانس ویلسدورف  شناخته مى شود که این مدل در آن زمان شاهکار نهایی او بود. همچنان امروزه ساعت مچى دى دیت رولکس داراى همان عظمت و شکوه مى باشد که برای جذابیت فوق العاده تجملى خود به خصوص در مدل تمام طلا بسیار محبوب هستند. همچنین مدل دى دیت رولکس تمام طلا براى سرمایه گذاری بسیار مناسب است زیرا روز به روز به قیمت و محبوبیت آن افزوده مى شود.

 

ساعت مچى زنانه رولکس مدل اویستر پرپچوال در فولاد ضد زنگ با صفحه نقره (Rolex Oyster Perpetual in Stainless Steel with a Silver Dial) :

رولکس زنانه مدل اوبستر

 رولکس مدل اویستر پریچوال یک مدل خاص و شیک مى باشد. ساعت رولکس اویستر پریچوال از صفحه درخشان نقره اى که فاقد تقویم مى باشد، تا قاب و بند آن که از اویستر-استیل (آلیاژ بسیار مقاوم) یک ترکیب زیبا را تشکیل داده است. این ساعت داراى سبک منحصر به فردى مى باشد و به دلیل که زیاد در نسخه هاى جدید آن تعییر ایجاد نمى شود و با توجه به ساختار و استقامت استثنایی این مدل ساعت مى توان این مدل را به عنوان یک ساعت مناسب براى تمام طول عمر در نظر  گرفت.  رولکس اویستر پریچوال گزینه ای مناسب برای افراد تنوع پذیر مى باشد که دوست دارند لباس هاى متنوعى بپوشند است، زیرا به راحتى با هر نوع سبک و حتى رنگ هاى مختلف هماهنگ و هارمونى پیدا مى کند.

 

ساعت مچى رولکس زنانه مدل دیتونا کازماگرافى در تمام رُز گلد طلاى (Rolex Cosmograph Daytona in Rose Gold) :

رولکس زنانه دیتونا

در واقع ساعت مچى رولکس زنانه مدل دیتونا کازماگرافى برای راننده های خودروی حرفه ای طراحی شده است و حتى بازیگر مشهور پل نیومن از طرفداران مدل خاص بود. این ساعت دارای یک قاب سرامیکی با زمان سنج و یک ثانیه شمار است که شامل سه ثانیه شمار برای محاسبه میانگین سرعت رانندگی است. ولى آخرین مدل ساعت دیتونا که بسیار مد روز است، از طلایی رز گلد ساخته شده است که بسیار تحسین برانگیز و زیبا است، رنگ طلای صورتى این مدل کاملاً جدید و از لحاظ ظرافت بسیار ظریف به نظر می رسد. این ساعت فوق العاده کاربردى و یک قطعه چشمگیر هستند.

 

ساعت مچى رولکس زنانه مدل ساب مارینر از استیل ضد زنگ با صفحه سیاه (Rolex Submariner in Stainless Steel with Black Dial) :

رولکس زنانه ساب مانیر

اگر دنبال ساعت هاى رولکس سبک وزن مى باشید مدل سابمارینر بسیار مناسب است که از جمله مدل هاى مشهور رولکس است و به عنوان اولین ساعت هاى دست ساز ضد آب شناخته مى شود. ساعت سابمارینر رولکس با صفحه و قاب سیاه رنگ خود با ترکیب رنگ سفید ثانیه شمار، ساعت شمار و اعداد بسیار زیبا و خاص مى باشد که به طور همزمان هم مدرن و کلاسیک است. همه نسخه هاى ساعت هاى مدل سابمارینر ضد آب و با دوام هستند و به براى سبک های گوناگون و با سلیقه هاى مختلف به خصوص براى ورزشکاران (اسپرت) بسیار مناسب است، سرى جدید این ساعت هاى در برابر فشار آب تا عمق ٣٠٠ متر نیز مقاومت دارد. (طبق ادعا شرکت رولکس)

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب