× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۰,۰۹
8895

 

مایکل کورس یک برند شناخته شده جهانی است که بیشتر به سبب طراحی کیف هاو ساعت های فوق العاده  زیبا خود مشهور  شده است که در بیشتر شهرهای معروف و مشهور دنیا  مغازه های این برند وجود دارند که مستقیما توسط خود شرکت یا شرکای رسمی آن تأسیس شده و اداره می شوند.

شرکت هولدینگ  با مسولیت محدود کاپری ( نام سابق این شرکت مایکل کورس با مسولیت محدود) یک شرکت هلدینگ چند ملیتی است  که مقرر اصلی این شرکت در جزایر ویرجین بریتانیا می باشد و همچنین دفاتر اجرایی اصلی در لندن و دفتر مرکزی در نیویورک دارد. در حال حاضر  مایکل کورس، جیمی چو (Jimmy Choo ) و ورساچه (Versace) سه برند زیر مجموعه شرکت هولدینگ کاپری هستند.  

 

تاریخچه شرکت مایکل کورس : 

 

برند مایکل کورس

شرکت مایکل کورس با مسولیت محدود ( Michael Kors Holdings Limited) که در حال حاضر نام آن  به شرکت هولدینگ با مسولیت محدود کاپری (Capri Holdings Limited) تعییر یافته، این شرکت فعالیت خود را از سال 1981 میلادی توسط طراح مشهور آمریکایی مایکل دیوید کورس (Michael David Kors ) آغاز نمود که در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات را با نام های تجاری مجموعه مایکل کورس (Michael Kors Collection)، مایکل مایکل کورس (MICHAEL Michael Kors ) و مردانه مایکل کورس (Michael Kors)  تولید می کند، این محصولات شامل اکسسوری (لوازم جانبی)، کفش، ساعت، جواهرات، لباس های زنانه و مردانه، تکنولوژی پوشیدنی، عینک و خط تولید کاملی از محصولات عطر است. 

 

برنذ مایکل کورس زنانه

در سال 1981 میلادی، رسماً مایکل کورس برند زنانه مایکل کورس خود را در فروشگاه برگدورگ گودمن راه اندازی کرد و همچنین اولین  ران وِی (Runway) خود را در سال 1984 میلادی برگزار نمود. در سال 1990 میلادی، او این شرکت را به عنوان کورس مایکل کورس (KORS Michael Kors) ثبت نمود.  متاسفانه  در 1993 میلادی پس از ورشکستگی او مجبور شد خط تولید لباس هایش را متوقف کند ولی این اتفاق موجب نشد که او از ادامه ی راه  خود تا رسیدن به آرزوهای بزرگ اش دست بکشد و با تلاش و پشتکار چهار سال بعد خط تولید خود را دوباره راه اندازی کرد. 

 

راه اندازی یرند مایکل کورس زنانه

در سال 1997 میلادی توانست یک خط تولید ارزان قیمت تر را راه اندازی کند و برای بار دیگر به دنیا مد بازگشت. در عین حال وی به عنوان طراح برای دیگر برندهای فعالیت می نمود که در همان سال به عنوان اولین طراح آماده پوشاک زنانه (women's ready-to-wear ) در خانه فرانسوی سلین شناخته شد. 

 

راه اندازی برند مایکل کورس مردانه

مایکل کورس خط تولید مردانه (Michael Kors Mens) خود را در سال 2002 میلادی راه اندازی نمود، در واقع تا قبل از آن تنها به تولید لباس های زنانه مشغول بود.  سپس بعد از گذشت مدتی کوتاه به دنبال موفقیت هایی که به دست آورده بود به تولید کیف و کفش زنانه نیز پرداخت که 2004 میلادی مایکل مایکل کورس (MICHAEL Michael Kors) را راه اندازی کرد. 

 

کیف های مایکل کورس

 امروزه محصولات مایکل کورس به خصوص کیف های این برند به دلیل کیفیت بالا و طراحی زیبا   محبوبیت بسیار زیادی  در میان دختران جوان پیدا کرده است  که در ضمن  قیمت این کیف های ارزان تر از  رقبایی سرشناسی همچون شانل ( Chanel) و لویی ویتون (Louis Vuitton) می باشد. با این حال کیف های دست دوم  این برند در سایت حراجی آنلاین به صورت مزایده برای فروش عرضه می شوند و همچنین ساعت های مایکل کورس یکی دیگر از محصولات بسیار شناخته و پرطرفدار این برند هستند.

 

 

بنیانگذار شرکت مایکل کورس :

 

زندگنامه مایکل کورس
 

مایکل دیوید کورس (Michael David Kors) یک طراح مد آمریکایی است. وی رئیس افتخاری و مدیر ارشد خلاق برند خود به نام مایکل کورس (Michael Kors) است که در زمینه تولید و فروش پوشاک زنانه و مردانه آماده (ready-to-wear)، اکسسوری، ساعت، جواهرات، کفش و عطر فعالیت دارد.  ولی او به شهرت، ثروت و موفقیت به روشی متعارف دست نیافت و داستان زندگی اش بسیار جالب است.  در واقع  تعداد کمی از افراد در طول زندگی خود به افسانه تبدیل می شوند، ولی مایکل کورس این موفقیت را توانست با ساختن امپراتوری خود بر روی مفهوم "لوکس ارزان قیمت" کسب نماید  و  جایگاه محصولات خود را در میان میلیون ها کمد در سرتاسر جهان پیدا کند.  همچنین مایکل کورس به عنوان یک طراح مشهور جهان برنده جایزه اکسسوری لوکس و پوشاک آماده می باشد. 

مایکل کورس در 9 اوت 1959  میلادی در در جزیره لانگ در ایالت نیویورک متولد شد که والدین وی جو هامبورگر (are Joan Hamburger) مدل سابق  و پدرش کارل اندرسون (Karl Anderson Sr) سوئدی تبار که دانشجوی کالج بودند و در ابتدا  نام وی کارل اندرسون جونیور (Karl Anderson Jr) بود. وی در مریک، نیویورک (ایلات متحده  امریکا)  بزرگ شد و از دبیرستان جان اف کندی (John F. Kennedy) در بلمورز، نیویورک فارغ التحصیل شد.

 

مایکل کورس بیوگرافی

در ابتد (هنگام تولد) نام او کارل اندرسون جونیور ( Karl Anderson Jr) بود، در سن پنج سالگی  زمانی که مادرش با بیل کورس (Bill Kors) ازدواج نمود، نام خانوادگی وی به کورس تغییر یافت. در ضمن مادرش به او اجازه داد  که نام جدیدی را نیز برای خود انتخاب کند و او نام خود را به مایکل دیوید کورس تغییر داد. 

مایکل کورس در مصاحبه ای که با  فرن مالیس (Fern Mallis) داشت، درباره دلیل تعییر نام خود به شوخی گفت که ظاهرا  او پیش بینی کرده " که تنها یک کارل ( Karl) در دنیای مد می تواند وجود داشته باشد".   البته  اشاره وی به طراح مشهور  خانه مد فرانسوی شانل  (Chanel) کارل لاگرفلد ( Karl Lagerfeld) بود.  ولی در واقع مایکل کورس "یک  اسم خاص برای بزرگسالی خود" می خواست و همواره بر این نکته تاکید دارد که اسم او  را به صورت کامل مایکل صدا نمایند و از نام خلاصه مایک یا میکی (Mike or Mikey) استفاده نکنند.  تمایل مایکل کورس به مد از همان زمان کودکی آغاز شد و  مادرش بر این باور است که امکان  دارد سرچشمه ی علاقه  او به صنعت مد تا حدودی تحت تاثیر از حرفه مدلینگ وی  در صنعت پوشاک باشد. حتی مایکل کورس در دوران کودکی (در سن پنج سالگی) برای ازدواج دوم مادر خود لباس عروسی او ا را طراحی نمود.

 

مایکل کورس بیوگرافی

همچنین در دوران کودکی مایکل کورس به عنوان یک بازیگر کودک چند نقش را ایفا نمود که برجسته ترین نقش وی در یک تبلغ تجارتی کورن فلکس به نام لاکی چارم (Lucky Charm) بود. سپس مایکل کورس شروع به تحصیل در زمینه بازیگری کرد، ولی در  14 سالگی تصمیم گرفت که تحصیلات و فعالیت در زمینه بازیگری را رها نماید تا تمامی تمرکز خویش را صرف تبدیل شدن به یک طراحی مد برجسته نماید. 

 

مایکل کورس بیوگرافی

مایکل کورس در نوجوانی طی دوران رشد خود هرگز از  راه اندازی "مشاغل" مرتبط با مد خسته نمی شد و در همان  دوران  نوجوانی مایکل کورس شروع به طراحی لباس و فروش آن ها از زیرزمین خانه والدینش نمود که کارگاه او به نام پروانه آهنی (Iron Butterfly) مشهور  بود. 

 

مایکل کورس بیوگرافی

مایکل کورس در سال 1977 میلادی  از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در انستیتوی فناوری مد (Fashion Institute of Technology) شهر نیوریک ثبت نام کرد.  با این حال، او پس از طی تنها نه ماه تحصیلات در کالج را رها کرد و شروع به کار به عنوان فروشنده در یک بوتیک به نام لوتارز ( Lothar's ) در فروشگاه مشهور برگدورف گودمن (Bergdorf Goodman) واقع در خیابان  پنجاه و هفتم منهتن نیویورک (Manhattan 57th Street) نمود.  بعد از گذشت مدتی کوتاهی داون ملو (Dawn Mello) مدیر مدِ سابق فروشگاهِ برگدورف گودمن متوجه استعداد مایکل کورس شد.   او را تشویق نمود تا در صورتی که  مجموعه ای از پوشاک خود را تولید کند،  به وی  این فرصت را خواهد داد تا مجموعه اش را به خریداران برگدورف گودمن نشان  دهد. سپس  مایکل کورس مجموعه خود را  تولید نمود و داون ملو به او کمک کرد که در فروشگاه فضای  کوچکی را به طرح های مایکل کورس اختصاص داده شود تا او طرح هایش در آن جا به فروش برساند و در سال 1981 میلادی رسماً خط پوشاک خود را راه اندازی نمود.

 

 

فعالیت های دیگر مایکل کورس در زمینه مد:

 

مایکل کورس بیوگرافی در دنیا مد

 

در ژانویه‎ی 2014 میلادی، طبق گزارش مجله‎ی آمریکایی فوربس (Forbes) دارای مایکل کورس برابر بیش از 1 میلیارد دلار تخمین زده شد که او را به یکی دیگر از میلیاردرهای در صنعت مد تبدیل کرده است. در سال 2014 میلادی مایکل کورس به باشگاه نخبگان میلیاردرها پیوست.

 

مایکل کورس بیوگرافی همکاری با سلین

ا ز سال 1997 میلادی تا  2004 میلادی،  مایکل کورس مدیر خلاق  برند مشهور فرانسوی لوکس سلین (Céline) بود که برای او کارنامه ای درخشان را به ارمغان آورد، زیرا او از محدود طراحان آمریکایی محسوب می شود که سمت مدیرت برند های فرانسوی را در دست داشته و درضمن بسیار تأثیر گذار و موفق بود. وی این برند برای بار دیگر به عنوان یکی از  خانه های مد مشهور اروپایی به دوران اوج خود باز گرداند و نخستین طراح پوشاک آماده  زنانه (ready-to-wear)  خانه مد فرانسوی سلین ( Celine) محسوب می شودکه در دوره حضور خود  در سلین این خانه مد را به یک تولید کننده  اکسسوری های موفق و  لباس های آماده  تبدیل نمود. ولی در نهایت مایکل کورس در اکتبر 2003 میلادی سلین را ترک کرد تا روی برند خودش تمرکز کند. 

مایکل کورس بیوگرافی در دنیا مد

نه تنها او باعث کشف مدل های بسیار مشهوری در دنیا مد شد که بسیاری از این مدل های مشهور مایکل کورس تبدیل ویکتوریا سکرت آنجل (Victoria’s Secret Angels) شدند،  بلکه این طراح همچنین خلاقیت های دیگر را در زمینه مد کشف کرد، همچون طراح مشهور درک لام (Derek Lam). او  در دورانی که درک لام هنوز به عنوان یک کارورز مشغول به کار بود پی به استعداد وی برد و سپس  او را به عنوان مدیر طراحی معرفی کرد.

 

مایکل کورس بیوگرافی مسابقه پروژه مد

مایک  کورس یکی از قضات ثابت در برنامه‎ی تلویزیونی  پروژه مد یا پروژه باند (پروجکت ران وی : Project Runway)  بود. پروژه مد یک مسابقه مد و طراحی به صورت سریال می باشد که  هر فصل آن در شبکه‎ های تلویزیونی پخش می شود. در 19 دسامبر سال 2012 میلادی (فصل 10)، اعلام شد که مایکل کورس به عنوان دوار ثابت این شوی تلویزیونی را ترک کرده ولی او همچنان به عنوان داور مهمان در فصل های دیگر این شو تلویزیونی حضور یافت.

 

 

امور خیریه مایکل کورس :

 

امور خیریه مایکل کورس بیوگرافی

مایکل کورس برنده جوایز متعددی در صنعت مد شده است،  ولی با وجود مشغله زیاد به عنوان یک طراح، مایکل کورس همواره فعالیت های گسترده ای در امور خیریه داشته است که وی  به خاطر اعمال و کمک های انسان دوستانه اش تقدیر و احترام  میلیون ها نفر را به دست آورده است. 

وی بیش از 25 سال به عنوان یکی از  هامیان سازمان "God's Love We Deliver" فعالیت دارد،  این نهاد یک سازمان غیر انتفاعی است که برای افراد با بیماری های حاد  در داخل و اطراف شهر نیویورک زندگی می کنند، غذاهای مغذی را تدارک و تهیه می کند. در سال 2013 میلادی مایکل کورس کمپین "Watch Hunger Stop" را با همکاری برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) برای کمک به مبارزه با گرسنگی در جهان راه اندازی کرد که تا به امروز بیش از 17 میلیون وعده غذایی را برای کودکان گرسنه جهان تهیه و  ارسال نموده. در سال 2015 میلادی این طراح مد مشهور  به عنوان سفیر جهانی علیه مبارزه با گرسنگی برای برنامه جهانی غذا در سازمان ملل معرفی شد.

 

 

طراحی لگوی مایکل کورس :

لگوی برند مایکل کورس

نماد لگوی اصلی مایکل کورس حروف اول نام برند  "M" و "K"  می باشد که به صورت یک نماد واحد در یک قاب دایره کنار هم قرار گرفته اند. این لگو  ظریف و  شیک با طراحی ساده کلمات کلیدی نام برند  همه چیز را به صورت بسیار واضح و ساده بیان نموده  که در عین حال سادگی بسیار تاثیر گذار می باشد. 

 

 

خرید برند ورساچه :

 

مایکل کورس خرید ورساچه

در تاریخ 25 سپتامبر 2018 میلادی، مایکل کورس به ازای مبلغ 2.12 میلیارد دلار (امریکا)  صد درصد کل سهام  شرکت ایتالیای ورساچه (Versace) را خریداری نمود که در 31 دسامبر 2018 میلادی تمامی امور انتقال مالکیت این شرکت به پایان رسید، ولی او همچنان دناتلا ورساچه (Donatella Versace) را به عنوان رئیس طراحی خلاق این شرکت در سمت خود نگه داشته است.  سپس شرکت جانی ورساچه به شرکت هلدینگ کاپری پیوست تا یک گروه جدید جهانی لوکس در زمینه مد را به همراه مایکل کورس و جیمی چو Jimmy Choo)) تشکیل دهند و در تاریخ 2 ژانویه سال 2019 میلادی شرکت هولدینگ با مسولیت محدود مایکل کورس (Michael Kors Holdings Limited) به طور رسمی نام خود را به شرکت هولدینگ  با مسولیت محدود کاپری (Capri Holdings Limited) تغییر داد (NYSE: CPRI) . 

 

 

فروشگاه های مایکل کورس :

 

فروشگاه های مایکل کورس

 مایکل کورس برند خود را در سال 1981 تأسیس کرد، ولی اولین فروشگاه خرده فروشی این برند 24 سال بعد شروع به فعالیت نمود. فروشگاه های مایکل کورس در سراسر جهان به طور مستقیم یا از طریق شرکای دارای مجوز، در برخی از معتبرترین شهرهای جهان شعبه دارد که در حال حاضردارای مجموعه از بوتیک ها در نیویورک، بورلی هیلز ، پالم بیچ، شیکاگو و ساوتهمپتون است. مجموعه های پوشاک مایکل کورس همچنین در فروشگاه های مشهور این برند در لندن، پاریس، کن ، میلان، توکیو ، هنگ کنگ ، شانگهای و سئول دارد.

 

فروشگاه های مایکل کورس

طبق آمار در سال 2015 میلادی مایکل کورس دارای بیش از 500 فروشگاه و بیش از 1500 بوتیک (داخل فروشگاه های بزرگ) در سراسر جهان بود. سال 2016 میلادی  در سی و پنجمین سالگرد فعالیت این برند،  طبق آمار پایان سه ماهه نخست سال دارای بیش از 770 فروشگاه در سراسر جهان می باشد. 

 

 

 مشتریان مشهور برند مایکل کورس :

 

مشتریان مشهور برند مایکل کورس بیوگرافی

در میان افراد مشهور جهان مایکل  کورس داری جایگاه و محبوبیت خاصی می باشد که چهره های سرشناس مشتریان این برند هستند. در ضمن او به عنوان مدیر خلاق سلین،  لباس های بسیاری را برای بازیگران مشهور طراحی کرد. 

 مجری  مراسم اسکار  (Academy Awards) 2006 میلادی جنیفر گارنر (Jennifer Garner)، یکی از لباس های طراحی شده توسط مایکل کورس را به تن داشت. در 18 فوریه 2009 میلادی زمانی که میشل اوباما (Michelle Obama) برای اولین بار به عنوان بانوی اول امریکا در عکس پرتره رسمی ظاهر شد، با یکی از لباس های مشکی مایکل کورس ظاهر شد.  در مراسم گلدن گلوب (Golden Globe) 2017  میلادی، وایولا دیویس (Viola Davis) برنده  بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم حصارها (Fences)، یکی از لباس مایکل کورس  پوشید بود. در دسامبر 2019 میلادی دوشس کمبریج (کاترین میدلتون : Kate Middleton)،  در اولین روز مدرسه فرزندانش در یکی از لباس های مایکل کورس مشهور به "لباس گل میخ" ظاهر شد. 

تاکنون افراد مشهور  دیگری نظیر اولیویا وایلد (Olivia Wilde)، داکوتا جانسون (Dakota Johnson)، بلیک لایولی (Blake Lively)، کیت هادسن(Kate Hudson)، جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)، تیلور سوئیفت (Taylor Swift)، هیلاری کلینتون (Hillary Clinton)، آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) ، ریچل مک آدامز(Rachel Anne McAdams)، ملانیا ترامپ (Melania Trump)، ایوانکا ترامپ (Ivanka Trump)، هایدی کلوم (Heidi Klum) و کاترین زیتا جونز (Catherine Zeta-Jones)  به طرح های  مایکل کورس را پوشیده اند.

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب