× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۰,۰۶
3256

خودروى فراری مدل ۲۵۰ جی‌تی‌او ١٩٦٣  ( 1963 Ferrari 250 GTO )که به هولى گرایل (Holy Grail model) مشهور مى باشد، در بهار امسال با فروش ٧٠ میلیون دلارى رکورد گرانترین خودرو فروخته شده تاکنون را کسب نمود و همچنین رکورد تازه اى را براى فروش خودروهاى کلاسیک را ثبت کرد.

طبق گزارش این خودرو فرارى جى تى او ٢٥٠   را دیوید مِک نیل (David MacNeil) خریدارى کرده، که توسط یک کلکسیونر آلمانى در معامله خصوصى به دیوید مک نیل فروخته شده. دیوید مک نیل بنیانگذار شرکت سازنده کفپوش و لوازم جانبى خودرو  ودر تک (WeatherTech) است و همچنین تیم اتومبیلرانى به نام ودر تک را  دارد. شرکت ودر تک اکنون حامى اصلی مسابقات Laguna Seca در کالیفرنیا و همچنین مسابقات IMSA SportsCar در امریکا و کانادا است. 

از فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او تنها ٣٦ عدد ساخته شده، که امروزه مسابقات و مزایده ها را تحت سلطه خود قرار داده اند و در بیش از ٣٠٠ مسابقه برنده شده اند . 

این فرارى ٢٥٠ جى تى او ١٩٦٣ با شماره سریال 4153 GT یکی از مشهورترین فرارى هاى مدل ٢٥٠ جى تى او  مى باشد. این خودرو فرارى  با رنگ نقره ای و زرد در  میان مدل جى تى او ٢٥٠ که معمولاً به رنگ قرمز هستند بسیار خاص است  و همچنین بر خلاف بسیاری از فرارى ها جى تى او دیگر با وجود رکورد و پیروزى در مسابقات هرگز تصادف نکرده است.

خودروى ٧٠ میلیون دلارى جى تى او که توسط دیوید نیک  خریداری شد، در مسابقات گوناگونى از جمله در مسابقات اتومبیلرانى در سال ١٩٦٤ میلادى فرانسه شرکت کرده و مقام اول را کسب نمود و در دو سال اول بعد از تولید توسط تیم معروف بلژیکی Ecurie Francorchamps در مسابقات شرکت کرده.

 اخیراً  این فرارى خاص در مسابقات اتومبیلرانى مشهور در پبل بیچ کانکورز دلیگانس (Concours d'Elegance Pebble Beach) در کالیفرنیا-امریکا به نمایش گذاشته شد.

خودروهاى فرارى ٢٥٠جى تى او  میان کلکسیونر ها در جهان براى قدرت ، زیبایى و موفقیت در مسیر مسابقات محبوبیت زیادى دارند.

همچنین در ٢٥ آگوست امسال (٢٠١٨ امسال)  یک خودروى دیگرى از فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او ١٩٦٢ (Ferrari 250 GTO)  به رنگ قرمز معروف به شماره ٢٣ با فروش ٤٨ میلیون دلارى رکورد گرانترین خودروى فروخته شده در مزایده را کسب کرد، که این خودرو اسپرت خاص توسط  مزایده ار.ام ساتبیز (RM Sotheby's) در بخش مزایدهاى همایش پبل بیچ کانکورز دلیگانس (Pebble Beach Concours d'Elegance) که مختص اتومبیل های کلاسیک و کلکسیونرهاى ثروتمند مى باشد، در مزایده فروخته  شد. این همایش شامل شش روز مزایده، نمایشگاه، مهمانى، تورها و مسابقات اطراف مونته ری (Monterey) و ساحل پبل بیچ، کالیفرنیا- امریکا (Pebble Beach, California) است.

دیوید مِک نیل در حال حاضر یک کلکسیونر فراری است، که چندین میلیون دلار خودرو دارد. داشتن یک فرارى جى تى او ٢٥٠، وى را در باشگاه جى تى او (GTO Club)  قرار مى دهد، این باشگاه مخصوص میلیاردرهاى است، که بزرگترین کلکسیون هاى فراری مى باشند. اعضاى این باشگاه شامل طراح مشهور رالف لورن (Ralph Lauren) ، سرمایه دار کانادایى لورنس استروا (Lawrence Stroll) و رابسون والتون (Rob Walton) وارث و رئیس هئیت مدیره  شرکت وال مارت (Walmart) مى باشد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب