× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۰۸
2363

فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او ١٩٦٢ (Ferrari 250 GTO) گرانترین خودرویی است که تاکنون در مزایده فروخته شده ، این خودرو در ماه آگوست امسال به مبلغ  ٤٨.٤ میلیون دلار فروخته شد.

شنبه شب ٢٥ آگوست، این خودرو اسپرت خاص  توسط  مزایده ار ام ساتبیز (RM Sotheby's) در بخش مزایدهاى همایش پبل بیچ کانکورز دلیگانس(Pebble Beach Concours d'Elegance) که مختص اتومبیل های کلاسیک و کلکسیونرهاى ثروتمند مى باشد ، به ارزش ٤٨.٤ میلیون دلار فروخته  شد. این همایش شامل شش روز مزایده، نمایشگاه، مهمانى، تورها و مسابقات اطراف مونته ری (Monterey) و ساحل پبل بیچ کالیفرنیا - امریکا (Pebble Beach, California) است.

این رویدادها در روز یکشنبه با اهداى جایزه کانکورز دلیگانس (Concours d'Elegance) برای بهترین خودرو به پایان رسید.

 فروش این فراری موجب گردید ، که  فروش کل مزایده های خودروی کلکسیونی به ٣٦٨ میلیون دلار افزایش یابد، که از سال گذشته به میزان ١٢ درصد افزایش یافته است و اولین افزایش از سال ٢٠١٤ میلادى  را شامل مى شود.

رکورد  فرارى ٢٥٠ یک بار دیگر نشان داد که به عنوان گران ترین ماشین کلاسیک  در جهان باقی خواهد ماند. فراری تنها ٣٦ عدد از آنها را ساخته است و امروزه  مسابقات و مزایده ها را تحت سلطه خود قرار می دهند ، که در بیش از ٣٠٠ مسابقه برنده شده اند. بسیاری متقعدند که فرارى ٢٥٠ زیبا ترین فراری که تا به حال ساخته شده است، که همچنان در نهایت زیبایى ، ظرافت و لوکس باقی مانده است. بنا به گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) ،  یکى دیگر از فراری  جی‌تی‌او ٢٥٠ که به هولى گرایل (Holy Grail model) مشهور است در بهار امسال در فروشى به صورت خصوصى به بیش از ٧٠ میلیون دلار به فروش رساند.

خودرویی که روز شنبه  رکورد را شکست ، سومین خودروی ساخته شده از فرارى جی‌تی‌او  ٢٥٠ مى باشد ، که بسیاری از قطعات اصل (اولیه) آن حفظ شده. در سال ٢٠٠٠ میلادى ، این خودرو توسط گرگ وتن (Greg Whitten)، مدیر اجرایی سابق شرکت مایکروسافت ( Microsoft)  خریداری شده بود به فروش رسید، که به گفته کارشناسان که  مبلغ خریداى پیشین کمتر از یک دهم قیمت فروش شنبه شب بود.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب