× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۷,۰۵
2756

 پبل بیچ کانکورز دلیگانس (Pebble Beach Concours d'Elegance) یک همایش (مسابقه اتومبیلرانی ) براى انوع خودرو مى باشد که هر ساله در منطقه پبل بیچ گلف لینکس(Pebble Beach Golf Links) در ساحل پبل بیچ، کالیفرنیا- امریکا (Pebble Beach, California) با اهداف خیرخوهانه برگزار می شود، که معتبرترین همایش در نوع خود در سراسر جهان مى باشد. پبل بیچ کانکورز دلیگانس توس یکى از زیر مجموعه مسابقات Pebble Beach Road Races  که از سال ١٩٥٠میلادى با حمایت مالى باشگاه ورزشی اتومبیل امریکا (Sports Car Club of America) تاسیس شد و این مسابقه در جاده های عمومی بسته اجرا مى شد.

این همایش هر ساله در  هفته خودرویی مونته ری  (Monterey Car Week) در ماه اوت صورت مى گیرد. این  همایش شامل مجموعه اى از خودروهای قبل از جنگ جهانی دوم ، کلاسیک ، کمیاب ، خاص ، لوکس و خودروهای جدید همراه با جدیدترین طرح ها مى باشد. که بر اساس اعتبار، عملکرد، تاریخ و سبک مورد قضاوت قرار مى گیرند.  این  اتومبیل ها در کلاس هاى مختلف که معمولاً  براساس نوع، فرم بدنه، مارک (سازنده) ، کشور مبداء یا دوره تاریخى دسته بندى مى شوند.

 داوران  در پایان  منتخبین اول تا سوم برای هر کلاس معرفى مى کنند و از میان مقام هاى اول یک اتومبیل انتخاب مى نمایند که به عنوان برند نهایى مسابقه جایزه بهترین نمایش (Best of Show) را دریافت مى نماید.

کمیته داوران این همایش از یک گروه داوران افتخاری تشکیل شده از افراد خاصى مى باشد، که سهم قابل توجهی در صنعت خودروسازی  یا مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری داشته اند و در این همایش جوایز نمادى به عنوان یاد بود به برگزیدگان اعطا مى شود.

در سال ٢٠٠١ میلادى ، این همایش یک دسته بندى جدید در جهت حفاظت و نگهدارى از اتومبیل قدیمى معرفى نمود. این مجموعه جدید به منظور "نشان دادن گذر زمان " و کشف اتومبیل هاى  آنتیک و کلاسیک  طراحی شده.

در این همایش خودروهاى مختلفى از سراسر جهان به  نمایندگى کشورها ازجمله ایالات مختلف کشور امریکا، ایتالیا، انگلستان، فرانسه، سوئیس، استرالیا، چین، آلمان، مکزیک، جمهوری چک، هلند و فیلیپین شرکت مى کنند.

در سال ٢٠٠٥ میلادى ٢٢٧ خودرو شرکت کردند که در سال ٢٠٠٦ میلادى به ١٧٥ خودرو کاهش یافت ، برگزارکنندگان این مسابقه اعلان کردند "که این تغییر براى فراهم کردن  زمان بیشتر  براى برسى هر خودرو صورت گرفته".

در سال ٢٠٠٩ میلادى براى اولین بار مجموعه اى از موتورسیکلت های کلاسیک مربوط به قبل از سال ١٩٥٩ میلادى بریتانیا در این همایش نمایش داده شد.

بسیاری از اتومبیل های در این همایش بیش صدها هزار دلار ارزش دارند. به همین دلیل، امکانات  ویژه اى براى این رویداد تدارک داده مى شود که شامل ٥٠ سرى نمایش و مسابقه مى باشد که در طول یک هفته انجام مى شود. 

در این رویداد با همکارى تولیدگان خودرو، گالرهاى هنرى و شرکت هاى مزایده گزار (auctions) مجموعه اى از اتومبیل هاى تاریخى و آنتیک را در کنار خودورهاى آخرین مدل و لوکس گرد آورى مى نمایند، که ترکیبى خلاقانه و هنرى را ایجاد مى کنند. هر ساله حدود ١٥٠٠ تماشاگر از جمله علاقه مند به خودروهاى تاریخى ، ثروتمندان ، تولیدن کنندگان در صنعت  خودروسازى در سراسر جهان  در این رویداد شرکت مى کنند.

در سال ٢٠١٦ میلادى در آمد این رویداد بیش از ١.٧٥ میلیون دلار افزایش یافت و  در طول سال هاى فعالیتش بیش از ٢٣ میلیون دلار به سازمان های خیریه کمک کرده است.

خودروى آلفا رومئو ۸سی تورینگ برلینتا ١٩٣٧ (1937 Alfa Romeo 8C Touring Berlinetta) متلعق به دیوید و جنی سیدوریک (David and Ginny Sydorick) جایزه بهترین نمایش امسال در هفته همایش پبل بیچ کانکورز دلیگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) را دریافت نمود، که بیش از ٢٠٠ خودرو از ١٧ کشور جهان امسال در این مسابقه شرکت کرده بودند.

بزرگترین حراجى خوردو جهان: 

سال ١٩٨٦ میلادى اولین مزایده خودرو در پبل بیچ کانکورز دلیگانس  برگزار شد و از سال ١٩٩٠ میلادى به صورت رسمى هر ساله مزایده هایى در این همایش براى اتومبیل هاى برگزار مى شود که به صورت برگزارى شش مزایده در سه روز هست و هم اکنون این همایش به مهمترین حراجى  و برگزار کننده مزایده خودرو در جهان  تبدیل شده است. 

 

طرز شرکت خودروهاى در این همایش :

 علاقه مندان براى شرکت در این همایش  باید درخواستى جداگانه برای هر خودرو تنظیم و ارسال کنند، که هر ساله گروهاى مختلف در زمینه هاى متفاوت از متقاضیان انتخاب می شوند. بسیاری از کلسیونرهاى خودرو  صدها هزار دلار خرج و سال هاى زیادى صرف مى کنند تا یک خودرو براى شرکت در این همایش انتخاب شود.

هنگامی که یک ماشین در این مسابقه جزء شرکت کنندگان انتخاب مى شود، نمی تواند دوباره در این رویداد به مدت ده سال شرکت کند، فقط این قانون شامل ٣ استثنا مى شود ؛ مالکیت خودرو تغییر کرده باشد، در ماشین بازسازی و تغییر ایجاد شده باشد و همچنین کمیته انتخاب خودروهاى این مسابقه می تواند به دعوت اتومبیل های خاص  و یا ماشین هایی که قبلاً در این همایش شرکت کرده اند ، به منظور ارتقاء کیفیت مسابقه دعوت نمایند. 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب