× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۲,۲۱
5465

برند لیلا کاشانی (KASHANI ) یا کاشانی یک برند مد سطح بالا و دست ساز  آماده پوشاک  (Ready-to-wear)  از جمله لباس و اکسسوری ( accessory) ایرانی است که مقر اصلی این برند در تورنتو-کانادا واقع می باشد. طرح های این برند الهام گرفته از ریشه، فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی می باشد که با  بهره گیری از فن آوری ها و تکنیک های هنری بسیار خاص اجناس خود را تولید می نماید.

لیلا کاشانی  بنیان گذار و موسس این خانه مد و برند کاشانی است که با بازسازی اجناس و با استفاده از پارچه های آنتیک (قدیمی) و با بهره گیری  از طراحی خلاقانه و نوآورانه خود، محصولاتی لوکس و مدرن  ایرانی را در زمینه مد در سطح جهانی تهیه و تولید می نماید. هدف لیلا کاشانی  از راه اندازی این برند شناسایی و یادآوری هنر فراموش شده ایران زمین، سرزمین اجدادی خود (مادری) در سراسر جهان می باشد.    

 

بنیان گذار برند لیلا کاشانی

لیلا کاشانی (Leyla Kashani) طراح و  بنیان گذار  خانه مد  لوکس کاشانی (Fashion house) است که از طریق بلاگ و اینستاگرام این برند به صورت آنلاین (ONLINE) محصولات خود را در سراسر جهان به فروش می رساند.  در واقع وی به عنوان یک طراح ایرانی پایه گذار یک نوع سبک مد جدید در سطح جهانی شناخته می شود، در واقع سبک وی به نوعی سبک بوهمین ایرانی (Bohemian) می باشد که به خصوص برای افراد مشکل پسند طرفدار این سبک بسیار جذابیت دارد و درضمن محصولات این برند ایرانی برای اشخاص علاقه مند به آثار هنری ایرانی یکی از برترین برندهای ایرانی جهت خرید محسوب می شود.  

 

 

لیلا کاشانی متولد ایران از دوران کودکی علاقه خاصی به صنعت مد داشت و در ضمن به موجب فعالیت خانوادگی از همان سنین جوانی به مد و طراحی علاقه مند شد. در واقع وی فعالیت خود را در همان ابتدای سنین جوانی در صنعت مد آغاز نمود و همچنین در این راستا تحصیلات عالیه خود را در زمینه مد و طراحی در فرانسه و کانادا تکمیل نمود. سپس فعالیت خود را  در زمینه مد با توجه به ذوق هنری خود و اشتیاق خاصی که  در بازسازی مجموعه پوشاک آنتیک (قدیمی) داشت آغاز نمود تا پایه گذار فصل جدیدی در دنیا مد باشد.  

 

محصولات این برند (خانه مد) به صورت مجموعه ای دست ساز ( به اصطلاح فرانسوی کوتور Couture : به معنای دوختن) از بازسازی و مرمت  اجناس قدیمی (آنتیک)  و کمیاب ایرانی تهیه و تولید می شود. لیلا کاشانی در ابتدا فعالیت حرفه ای خود،  محصولات دست ساز این برند را به صورت مجموعه ای (کلکسیونی)  از پوشاک با کیفیت بسیار بالا و لوکس ایرانی به صورت خصوصی در گالری های سرشناس تهران عرضه می نمود و همچنین در نمایشگاه مد در تورنتو- کانادا (fashion Installations in Toronto)  شروع به فعالیت کرد.

 

راه اندازی برند لیلا کاشانی

 

لیلا کاشانی با علاقه خاصی که به اجناس عتیقه و کلکسیونی داشت و با استفاده از تجربیات از سفرهای خود به سراسر ایران برای آشنایی و  فراگیری هر چه بیشتر با فرهنگ و  تکنیک های قدیمی صنایع دستی ایرانی، شروع به راه اندازی و تولید محصولات دست ساز خود کرد. او همچنین  در زمینه مد و طراحی در فرانسه و کانادا با آتیله های مختلف همکاری نموده است.

 

 

برند کاشانی با بهره گیری از صنایع دستی ممتاز ایرانی (به صورت کاملا دست ساز) به عنوان یک برند مد ایرانی در سطح  جهانی فعالیت دارد.  این برند در تولید و تهیه محصولات خود از با کیفیت ترین و مرغوب ترین مواد اولیه تولید شده توسط دستان صنعت گران و هنرمندان ایرانی می باشد و همچنین از هنرهای اصیل ایرانی همچون فرش بافی، گلدوزی و قلاب دوزی به صورت دست ساز برای طراحی و تولید محصولات خود بهره گیری می نماید.  در ضمن استفاده از پارچه های ایرانی آنتیک (قدیمی) و کمیاب یکی از ویژگی های خاص محصولات برند کاشانی می باشد که موجب شده تا محصولات برند کاشانی به عنوان یک برند ایرانی ریشه گرفته از  هنر و هنرمندان ایران زمین شناخته شود.  

 

راه اندازی آتلیه لیلا کاشانی

 

در سال 2016 میلادی، لیلا کاشانی کارگاه (آتلیه : Atelier) خود را در تهران افتتاح کرد و سپس با همکاری گروهی از جامع شناسان با سفر به  روستاهای دورافتاده ایران شروع به جمع آوری مواد اولیه  منحصر به فرد و خاص برای ساخت محصولات خود نمود که با بهره گیری از تکنیک های خاص مجموعه محصولات برند کاشانی را تولید می نماید. خانه مدى کاشانی  به عنوان یک خانه مد دست ساز ایرانی (به اصطلاح فرانسوی اوت کوتور a haute couture house)  شناخته می شود که برای تولید محصولات خود به جای پارچه های وارداتی لوکس و گران قیمت از پارچه های آنتیک و با ارزنده  ایرانی استفاده می نماید و به عنوان یک خانه  مد ایرانی پیشرو با سطح کیفیت بسیار بالا در سطح جهان فعالیت دارد.

هر یک از محصولات این برند همچون اثر هنری تاریخی از فرهنگ و تمدن ایران زمین می باشد که موجب شده محصولات این برند از نظر کیفیت در سطح برندهای مشهور جهانی قرار گیرد. زیرا تمامی محصولات خانه مد کاشانی با همت و پشت کار این بانوی هنرمند پیشرو ایرانی طراحی و توسط دستان صنعت گران و هنرمندان ایرانی تحت نظر خود لیلا کاشانی تولید می شوند که درضمن تمامی مواد به کار رفته در محصولات این برند کلکسیونی و کمیاب  هستند و حتی برخی از قطعات به کار رفته در ساخت این محصولات را به سختی می توان در خانه حراجی های  (مزایده) مشهور جهان همچون کریستیز  و  ساتبیى  یافت.  

 

آشنایی با سبک فرآیند تهیه و  تولید محصولات برند کاشانی 

 

بوهمین که اغلب به عنوان  بوهو (boho) یا بوهو شیک (boho chic) مشهور است،  یک سبک و استایل در فشن میباشد که در طول دهه های ١٩٥٠ الى ١٩٦٠ میلادی بوسیله مسافران و پناهندگان اروپاى مرکزى در سراسر جهان محبوبت یافت. در واقع استایل این افراد به صورت هیپیى و جیپسى (کولى ) بوده است که نشانگر نفوذ مکان هایى بود که به آن سفر کرده بودند و در آن دوران این سبک مد به عنوان روشی نوآورانه و منحصر به فرد و در ضمن سنت شکن  در میان افراد روشنفکر و  هنرمندان  شناخته می شد. این سبک لباس پوشیدن بیان گر شیوه زندگی آزادیخواه و هیپى در روزگاران گذشته بوده که دوباره بعد از گذشت چند دهه در سراسر جهان به خصوص ایران مرسوم شده است.  امروزه بوهمین در سراسر جهان بسیار پر طرفدار است و جایگاه خاصى در دنیا مد دارد و همین امر موجب شده تا برند هاى جهانی معروف هر در هر فصل یا سالیانه مجموعه اى از لباس هاى براى علاقه مندان به این سبک طراحى و عرضه کنند، همچون برندهاى معتبرى چون گوچى (Gucci) ، کلویى (Chloe) و ایزابل مارانت (Isabel Marant) هر  فصل مجموعه های پوشاک زیبایی براى  علاقه مندان به سبک بوهمین ارائه میدهند که بسیاری از هنرمندان ایرانی از طرفداران و علاقه مندان به این سبک می باشند و  همین امر موجب شده تا در ایران نیز این سبک بسیار محبوب و باب شود. امروزه با توجه به محبوبیت سبک بوهمین در میان افراد خاص (هنرمند، پیشرو و روشنفکر) در سراسر جهان و همچنین علاقه شخصی خود لیلا کاشانی به فرهنگ و اجناس آنتیک کمیاب ایرانی، موجب رشد و محبوبیت  این برند ایرانی شده است که در میان برندهای فعال ایرانی در سطح جهانی، این برند در واقع پایه گذار سبک و استایل بوهمین ایرانی به معنای حقیقی می باشد.

 

 

لیلا کاشانی با جمع آوری پارچه های کمیاب، خاص و آنتیک از روستاهای دور افتاده از سراسر  ایران محصولات خود را تهیه و تولید می نماید تا به این شیوه روایت گر فرهنگ و حکایت مردم بومی سرزمین اجدادی خود در دنیای مد باشد.  برند کاشانی با بهره گیری و حمایت از صنایع دستی غنی اصیل ایرانی به عنوان یک برند خاص مد جهانی به صورت کاملا نوآورانه و خلاقانه محصولات خود را در زمینه پوشاک و اکسسوری ( Accessory)  تولید می کند.  در حقیقت  هر یک از محصولات این برند همچون یک اثر هنری تاریخی روایت گر داستانی می باشد که از دل تاریخ فرهنگ مردم بومی ایران بر گرفته شده است که به خصوص برای ایرانیان و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی حکایت خاصی را از سرزمین اجدادی خود روایت می کند و این یکی از جذاب ترین  ویژگی محصولات این برند دست ساز است.  

 

لگوی برند لیلا کاشانی 

 

لگوی این برند دارای طراحی بسیار شیک و منحصر به فرد و درضمن خلاقانه میباشد که به عنوان امضای کار این خانه مد در تمامی محصولات اش مشاهده می شود. لگوی این برند به صورت ترکیب گرافیکی از فونت فارسی  نام  کوچک بنیانگذار این  خانه مد (لیلا) طراحی شده است.  

 

شعار برند کاشانی داستان های عاشقانه (Stories Love) 

 

خانه مد کاشانی به عنوان یک راوی، بیان گر داستان ها و حکایت ها از شیوه زندگی و کار هنرمندان و صنعت گران بومی می باشد که در تهیه و تولید محصولات این برند فعالیت دارند،  تا به این شیوه موجب آشنایی مشتریان خاص خود و همچنین دیگر افراد با فرهنگ و هنر زیبا و غنی سر زمین مادری مان ایران شود. در واقع این برند نقش یک راویت گر را از سیک زندگی مردم بومی ایرانی را ایفا می کند که شیوه فراگیری و پرورش تکنیک های  خاص صنایع دستی قدیمی  ایران را در زمینه مد از نسلی به نسل دیگر باز گو می کند و در ضمن شما را با خمیره و ذات حقیقی آنچه که به عنوان یک پوشش برتر بر تن دارید آشنا می نماید.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب