× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۰۵,۲۳
11313

 برای خیلی از اشخاص  همواره این پرسش شاید مطرح باشد که چرا برخی از افراد علاقه مند به جمع آوری کیف از  برندهای لوکس و گران هستند  و چرا در سراسر جهان برندهای مشهور برای مقابله با کپی از کارهای خود همواره در حال مقابله هستند و تفاوت این کیف ها با مدل کپی آن ها چیست ؟ 
امروزه خرید کیف های اصل ( اورجینال) برندهای سرشنام خود یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شوند، در واقع هنگامی که این کیف ها را از خود فروشگاه های این برند ها خریداری کنید از اورجینال بودن و کیفیت آن ها اطمینان خواهید داشت، ولی برخی از این مدل ها بسیار کمیاب و گران هستند که این امر سبب شده که خرید و فروش این کیف ها به صورت دست دوم نیز در میان کلکسیونرها و علاقه مندان به این محصولات بسیار محبوب و باب شود و حتی در خانه حراجی های مشهور جهان نیز به صورت مزایده برای فروش عرضه شوند. البته باید آشنایی کامل با این مدل ها داشته باشید زیرا امروزه در جهان اجناس جعلی و کپی به خصوص از برند های سرشناس لوکس بسیار فراوان شده که مهمترین نکته تشخیص کیف اصل از تقلبی می باشد. در اینجا می خواهیم به بررسی چندین روش ساده برای تشخیص بهتر کیف های اصل سه مدل مشهور از برندهای شانل، لویی ویتون و هرمس  بپردازیم ولی توجه نمایید که برای اطمینان و خرید حتما به اشخاص کارشناس مراجعه نمایید چون بازار از انواع فیک این کیف ها با کیفیت های بسیار بالا انباشته شده است ولی افراد ماهر با توجه به ریزترین و ظریف ترین تفاوت ها می تواند به سادگی اصل بودن آنها را تشخیص دهند. یکی از مزیت های خرید کیف های اصل این برند ها گارانتی آن ها است که هنگام خرید یک محصول از برندهای  لوکس همچون شانل ، هرمس ، لوئی ویتون  توسط این خانه های مد به شما خدمات پس از فروش که شامل گارانتی مادام العمر داده می شود که در واقع به این نحوه آن ها تولیدات خود را حمایت و پشتبانی می کنند. 

 

شانل (Chanel) 

تشخص کیف شانل اصل از فیک

کیف شانل مدل بوی بَگ  (The Boy Bag) یکی از مشهورترین و محبوب ترین کیف های برند شانل می باشد. در سال ٢٠١٢ میلادى، این مدل کیف شانل برای اولین بار در مجموعه فصل بهار و تابستان این برند به دنیای مد معرفی شد که این مدل نسبت به سبک های ‌ قبلی شانل همچون کلاسیک فِلَپ(The Chanel Classic Flap Bag)، مدل شانل ٢.٥٥ (Chanel 2.55) و مدل ریشو (Reissue)  کمی اسپرت‌تر  مى باشد، در واقع به نوعی ترکیبی از  کلاسیک و مدرن است. 
با نگاه کردن کیف ها در عکس های بالا حدس می زنید کدام یک از کیف ها اصل باشند؟ کیف قرمز رنگ اصل می باشد. شاید توجه کرده باشید که تشخیص این مدل کیف شانل اصل با توجه از ظاهر کیف بسیار سخت است. 
 تولیدکنندگان محصولات جعلی معمولاً  در تقلید و کپی از ظاهر و بیرون این مدل کیف ها  بسیار عالی شده اند و تشخیص این نوع کیف ها با بررسی ظاهر بسیار دشوار شده، بنابراین معمولاً بهتر است به دنبال سرنخ های بیشتر با بررسی دقیق در داخل  کیف و اجزای دیگر آن بپردازید.

راههای تشخص کیف اصل شانل
حتماً به این نکته توجه داشته باشید که تنها به این دلیل که یک کیف دارای کارت اعتباری می باشد، الزاماً  دلیل بر معتبر و اصل بودن آن نمی باشد و باز هم امکان دارد تقلبی باشد، در واقع همیشه باید هنگام خرید غیر از فروشگاه رسمی  یک برند از اصالت کارت اعتباری  آن اطمینان داشته باشید.  البته توجه نمایید حتی برخی از برند های مشهوری نیز همچون لویی ویتون هرمس همراه کیف هایشان کارت اعتباری ارائه نمی دهند ولی کارت های اعتباری یکی از روش های ساده برای فریب مشتری می باشد.
کارتهای اعتباری اصل کیف های شانل مدل بوی بَگ  تنها یک هولوگرام تمیز طلایی دارند که در سایز با فونت مناسب به روی کارت هک شده ولی بیشتر کارت های تقلبی در گوشه ی بالای سمت راست کارت دارای یک نماد از شانل هستند که این نماد در کارت های اعتباری اصلی وجود ندارد.

روش های تشخص کیف اصل شانل
یکی دیگر از راه های تشخیص کیف های تقلبی از طریق برچسب هولوگرام  داخل کیف می باشد که شماره  بر روی آن باید با شماره کارت اعتباری مطابقت داشته باشد و عدم تطابق این شماره با شماره بر روی کارت اعتباری به معنای جعلی بودن این کیف می باشد.

تشخیص کیف اصل شانل
یک دیگر از سرنخ های کوچک ولی مهم برای تشخیص کیف تقلبی از اصل کیف های شانل مدل بوی بَگ،  برچسب  داخل کیف می باشد که تمامی متن نوشته باید موازی با دوخت باشد و در ضمن به طرز دوخت و تمیزی آن توجه نمایید.

 

لویی ویتون (Louis Vuitton)

روش تشخص کیف اصل لویی ویتون

در نگاه اول  تشخیص یک کیف تقلبی لویى ویتون مدل اسپیدی (Speedy) می تواند بسیار دشوار باشد و  به راحتی با کیف اصل لویی ویتون اسپیدی اشتباه گرفته می شوند. شاید رنگ کیف های تقلبی کمی روشن تر باشد، ولی اگر کیف تقلبی  در کنار  یک کیف اصل قرار نداشته باشد، واقعاً تشخیص آن ها دشوار می شود. به عکس  بالا توجه کنید که کیف سمت چپ اصل است ولی کیف در سمت راست تقلبی مى باشد - توجه نمایید چقدر تشخیص آن ها از هم دشوار می باشد!

یکی از روش های تشخص کیف اصل لویی ویتون
به علاوه رنگ کیف اصل  لویى ویتون مدل اسپیدی در طی سال ها تغییر می کند. به عکس بالا توجه کنید که یک کیف اصل نسخه متعلق به دهه 80 میلادی می باشد و رنگ فلز آن  کمی مایل به سبز شده،   شاید بعضی از افراد به اشتباه گمان کنند این تعییر رنگ به دلیل تقلبى بودن این  کیف می باشد، البته این درست  نیست و تنها این کیف مدل قدیمی تر است و به همین دلیل این کیف متفاوت می باشد.

تشخیص کیف اصل لویی ویتون
یک شاخص بزرگ برای تشخیص کیف های اصل دارا بودن  برچسب هویت صحیح می باشد. حروف نشان گر  کشوری که در آن کیف ساخته شده می باشد که به صورت کد هست، در حالی که اعداد نشان می دهد چه زمانی ساخته شده است. شماره های دوم و چهارم سال تولید کیف را نشان  می دهند، در حالی که شماره های اول و سوم نشان دهنده  هفته ای که  در آن سال کیف ساخته شده است. بنابراین کیف در عکس بالا در سال  2008 میلادی تولید شده و در ضمن هفته 11 این سال ساخته  شده است. همچنین آنها شروع به اختصاص حروف مختلف به مناطق مختلف کردند، به عنوان مثال CA تنها ترکیب دو حرف نیست بلکه به اسپانیا اشاه دارد.  البته برخی از کیف های جعلی دارای این کدها به صورت کامل صحیح با کوپی دقیق میباشند پس باید خیلی دقت کنید.

تشخیص کیف اصل لویی ویتون
دوخت کیف همیشه می تواند یک سرنخ  مهم برای تشخیص کیف های جعلی باشند و اگر از نزدیک و با دقت نگاه کنید به تفاوت آن ها پی خواهید برد که چگونه دوخت  در این دو کیف  متفاوت می باشند، دوخت  کیف تقلبی نامرتب است و در واقع دوخت این کیف ها منظم و به صوت مستقیم و صاف نیست.  در ضمن دوخت در کیف های تقلبی  بسیار محکم و سفت  می باشند و  به مواد فشار می آورد که موجب می شود به نظر بی کفیت برسد.
حتی  برخی اوقات دوخت های بی کیفبت و بد کیف های تقلبی به راحتی قابل مشاهده نیستد و باید دقت بیشتر نمایید. در کیف بالا می توانید با تشخیص نخ رنگ متفاوت که در داخل کیف استفاده شده، پی به تقلیبی بودن آن بردید. زیرا  در کیف های  لویى ویتون اسپیدی اصل هرگز تنها برای دو دوخت از نخ رنگ  متفاوت استفاده نمی شود.

راه تشخیص کیف اصل لویی ویتون
میتوانید با دقت و بررسی کامل در جزئیات کیف با برخورد هر گونه نقض و ایرادی به سادگی متوجه تقلب بودن کیف شوید. برای مثال  کیف تقلبی در تصویر دارای زیپی نامرتب و خراب می باشد و چرم دور میخ روی آن نیز کوچک تر است در کیف لویی ویتون اصل فاصله ی بین زیپ و چرم دوزی دور زیپ نیز بسیار کم می باشد،  در صورتی که چرم دوزی دور زیپ کیف تقلبی فاصله اش تا زیپ بسیار زیاد است و به همین دلیل پارچه دور زیپ به راحتی قابل مشاهده می باشد.

 


هرمس (Hermès)

روش های تشخیص کیف اصل هرمس

برای تشخیص کیف های تقلبی هرمس مدل بیرکین (Birkin) در ابتدا  برچسب (label) که در بالای قفل روی کیف قرار دارد را  بررسی نمایید. البته شاید  نتوانید تفاوت زیادی در اینجا مشاهده کنید، ولی  این استامپ (چاپ) در کیف های هرمس بیرکین اصل بسیار ظریف و زیبا می باشد و به دوخت بالا نزدیک می باشد در صورتی که استامپ روی کیف تقلبی با دوخت دارای فاصله زیادی است و در وسط قفل و دوخت قرار گرفته است.  به تفاوت  کیف ها در  عکس زیر توجه نمایید کیف سمت چپ اصل و سمت راست تقلبی است و دقت کنید چگونه این چاپ در کیف  تقلبی در بالای چرم قرار دارد، در حالی که در کیف های اصل در واقع بخشی از چرم شده است.

راه تشخیص کیف هرمس
اگر می خواهید مطمئن شوید که برچسب کیف اصل  است، به یاد داشته باشید همیشه به جزئیات  کوچک توجه نمایید همچون  برچسب کیف های شانل باید به کوچک ترین جزئیات دقت نمایید، در واقع  همین جزئیات ریز تفاوت ایجاد می کنند.

روش تشخیص کیف اصل هرمس
در مرحله بعد قفل کیف را باز نمایید و پشت بند چرم قفل  را نگاه کنید تا استامپ  که به صورت حک شده می باشد  را بررسی نمایید. هر کیف هرمس توسط یک صنعتگر ساخته شده است، بنابراین هر صنعتگر نماد بازرگانی و استامپ مخصوص خود را دارد که به صورت بسیار ظریفی در کنار مهر حک شده که نشانگر سال ساخت آن است بر روی چرم این کیف دیده می شود. ولی حتی با وجود این استامپ به تنهایی تشخیص  اصل این کیف از  تقلبی آن امکان پذیر نیست و ممکن است یک کیف تقلبی تمامی این جزئیات  را نیز دارا باشد. به عکس زیر توجه نمایید در این عکس کیف بالا تقلبی است که دارای  استامپ  حک شده به همراه استامپ یک صنعتگر می باشد.
پس بنابراین در مواردی این چنینی  برای تشخیص به کیفیت استامپ توجه کنید.  در مورد کیف تقلبی(بالای) توجه کنید که استامپ به صورت بسیار عمیق بر روی چرم حک شده است، مثل اینکه با ماشین حک شده است و در ضمن  اندازه آن بزرگتر از  استامپ در کیف های اصل می باشد. این  استامپ بروی کیف اصل (در عکس زیر کیف پایینی)  بسیار ظریف تر می باشد به شکلی که شما به سختی می توانید آن را مشاهده کنید.
حتی اگر یک کیف اصل برای مقایسه و تطابق نداشته باشید، می توانید با بررسی تمامی جزئیات کیف بپردازید و در این صورت اگر هر هرگونه اشکال و ایرادی در این کیف پیدا شد  قطعاً دلیل بر تقلبی بودن آن خواهد بود. در کیف های تقلبی همیشه جایی وجود خواهد داشت که  با کیفیت بسیار بالای برند مطابقت ندارد به عنوان مثال در عکس زیر به دوخت نامرتب کیف  توجه نمایید که هویت تقلبی این کیف را فاش می کند. همه چیز در یک کیف اصل هرمس بیرکین از جمله دوخت آن بسیار تمیز و مرتب می باشد،  پس به جزئیات دوخت در این مدل کیف ها هرمس دقت نمایید که به صورت تمیز و مرتب در کنار  لبه ها و گوشه های کیف مشاهده می شوند. 

روش تشخیص کیف فیک هرمس
همین مسئله در مورد رنگ کیف های اصل بیرکین هرمس نیز مطرح می باشد، حتی یک ایراد بسیار جزئی هم نباید در این کیف دیده شود حتی یک نقض بسیار ریز در رنگ این کیف دلیل بر تقلبی بودن آن می باشد. 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب