× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۰۴,۲۰
9906

شاید یکى از بارزترین ویژگى هاى خاص شهر لندن-انگلستان، معمارى خاص این شهر از جمله خانه ها به سبکى انگلیسى و پر از عتیقه آن مى باشد. 

لندن پر از مکان هاى قدیمى و تاریخى با موزهاى مختلف است، که براى توریست ها بهترین مکان براى گردش و سفر است. ولى یکى از بهترین یادگارى ها از سفر به لندن خرید یک قطعه زیبا آنتیک و همچنین یک روز گردش و بازدید از محله ها و آنتیک فروشى هاى مشهور این شهر زیبا مى باشد.

جای تعجب نیست که مردم شیفته یافتن و خرید آنتیک و لوازم قدیمى با ارزش هستند، زیرا آثار قدیمى و عتیقه، صنایع دستى و فروش آثار هنرى بهترین یادگارى و سوغاتى از سفرها به شهرها و مکان هاى دیدنى جهان هستند و در ضمن هنگامى که یک قطعه عتیقه (آنتیک) به دکور یک خانه یا مکان اضافه می شود، حس هاى خاص خوشایندى همچون کیفیت، تاریخ، زیبایى و فضیلت را ایجاد مى نماید.

عتیقه فروشی و آنتیک فروشی در لندن

اگر شما هم از علاقه مندان به آثار قدیمى و آنتیک هستید، حتماً از گردش در شهر لندن-انگلستان لذت خواهید برد، زیرا این شهر پر از مغازه هاى آنتیک فروشى مى باشد که با ارائه طیف وسیعى از اجناس آنتیک قدیمى انتخاب گسترده ای را براى علاقه مند مهیا مى نماید. شهر لندن پر از مکان هاى خاص و دیدنى براى اشخاص علاقه مند به آثار  قدیمى (عتیقه) و آثار هنرى مى باشد، از جمله بازارهاى عتیقه فروشی هاى بزرگ تا مغازهاى عتیقه فروشى کوچک را با انواع مختلفى از همه نوع اجناس قدیمى و آنتیک از دورهاى مختلف تاریخى را شامل مى شود.

پیش از این مکان هاى آنتیک فروشى شهر پاریس-فرانسه و استانبول-ترکیه را براى علاقه مندان معرفى کردیم و در این جا نیز به معرفى چندین مکان خوب لندن براى گردش و خرید علاقه مندان کالاهاى آنتیک و کلکسیونر ها خواهیم پرداخت تا اگر سفرى به شهر زیباى لندن داشتید از سفر خود لذت بیشترى ببرید.  بدون شک آنتیک فروشى اندرو نابوت ( Andrew Nebbett Antiques) یکی از بهترین مغازه های آنتیک شهر لندن است.

همچنین براى افرادى که طرفدار حراجى یا مزایده (auction) و خانه حراجى هستند، این شهر نقطه اوج این صنعت است، که در ضمن زادگاه بسیارى از خانه حراجى هاى شناخته شده مى باشد و دفتر اصلى بیشر خانه حراجى هاى مشهور همچون کریستى یا کریستیز (Christie'sساتبیز یا ساتبیى (Sotheby'sفیلیپس(Phillips) و بونامز (Bonhams) در این شهر واقع است.

 

خیابان کنزینگتون چرچ (Kensington Church Street)

خیابان چرچ در لندن

این خیابان به خصوص براى عتیقه فروشى ها و آنتیک اش شهرت دارد. یک خیابان با مجموعه اى از مغازه ها در لندن مى باشد که ساختمان های انتهایی جنوبی این خیابان به اوایل دهه ١٧٠٠ میلادى متعلق مى باشند که در ضمن برخى از معمارى بناهاى این خیابان به سبک گرجى و ویکتوریا هستند. در این خیابان بیش از ٤٠ نمایندگی عتیقه فروشى وجود دارند که انواع عتیقه جات و صنایع دستى مختلف انگلیسى در این مغازه ها دید مى شوند.

 

مغازه رافتى اند والوین (Raffety and Walwyn):

مغازه آنتیک فروشی در چرچ لندن

این فروشگاه در میان کلکسیونرها (مجموعه داران) محبوب خاصى  دارد. مغازه رافتى اند والوین یکی از بهترین فروشگاه های خیابان چرچ کنزینگتون است که ساعت هاى آنتیک و قدیمى را به فروش می رساند. این ساعت هاى آنتیک متعلق به دوره هاى مختلف از جمله دوره گرجی (Georgian)، ریجنسی (Regency) و ویکتوریا (Victorian)را شامل مى شوند و همچنین کالاها و اجناس عتیقه و جالبى را از سراسر جهان از دوران قرن ١٨ تا امروز را در بر مى گیرد.

 

مغازه حاصلم اَند وایت وى (Haslam and Whiteway):

مغازه عتیقه فروشی در چرچ لندن

این یکى دیگر از مغازه هاى خوب عتیقه فروشى خیابان چرچ کنزینگتون مى باشد که براى وسایل منزل آنتیک (مبلمان) خاص خود مشهور مى باشد.  اگر چه لوازم این آنتیک فروشى متعلق به دورهاى متفاوت تاریخى است، ولى شما اغلب می توانید اجناسى از طراحى هاى دوره گوتیک (Gothic) و ویکتوریا در میان وسایل این مغازه پیدا کنید. اگر شما علاقه مند به  هنر و صنایع دستی هستید، این مغازه مکانى بسیار مناسب براى گردش و دیدن مى باشد.

 

گذرگاه کامدن، ایزلینگتون (Camden Passage, Islington)

گدرگاه عتیقه فروش های اگلستان

این خیابان برای فروشگاه های آنتیک، بازارها و مجموعه ای از مغازه ها، کافه ها و رستوران های در میان ساکنین لندن شناخته شده است.

گذرگاه کامدن خیابانى به صورت سنگ فرش است که به طور موازی با خیابان ایزلینگتون واقع شده است، جاده اى بسیار زیبا که تنها چند دقیقه از ایستگاه متروی انجل (Angel tube station) فاصله دارد. این گذرگاه به عنوان یک کوچه در سال ١٧٦٧ میلادى در پشت خانه ها ساخته شده بود که سپس در دهه ١٩٦٠ میلادى، بازار عتیقه فروشی ها در این خیابان تاسیس شدند. در ابتدا این سرمایه گذاری موفقیت آمیز بود و بیش از ٣٥٠ دلال عتیقه را جذب کرد، ولى اخیراً مرکز ایلینگتون تحت بازسازی قرار گرفته است، و منجر به افزایش اجاره ها در تمدید اجاره نامه شده است.

این گذر گاه با بازار غرفه های جالب و خاص احاطه شده است که عمدتاً عتیقه فروشی هستند، که لوازم آنتیک و لباسهاى قدیمى عرضه مى کنند و همچنین این مکان پر ار مغازهها کوچک و کافه های منحصر به فرد براى گردشگران مى باشد.

 روزهاى چهارشنبه، شنبه و یکشنبه میزبان بازار عتیقه مى باشد، همچنین بازار کتاب در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار مى شود.

 

بازار عتیقه فروشى آلفیز (Alfie's Antique Market)

بازار عتیقه فروشی آلفیز

بازار عتیقه آلفیز بزرگترین بازار سر پوشیده برای عتیقه فروشی ها در لندن است که این مکان در خیابان چرچ (Church Street)، لسون گروو (Lisson Grove) در شهر لندن واقع شده است.

آلفیز توسط بنى گرى (Bennie Gray ) در سال ١٩٧٦ میلادى افتتاح شد و در ساختمان ادواردین (Edwardian)، فروشگاه مجلل سابق جوردنز (Jordans) قرار دارد. این مجتمع ها در سال ١٩٨٨ میلادى توسعه یافتند. این مجتمع اکنون ٣٥٠٠٠ فوت مربع (٣٣٠٠ متر مربع) را در بیش از پنج طبقه پوشش می دهد.

بازار عتیقه فروشی در لندن

 در این مکان غرفه های متعدد وجود دارد که عتیقه جات و کالاهای مختلف را از دوران هاى مختلف به فروش می رساند. در این مکان بیش از هفتاد و پنج دلال عتیقه اجناس و کالاهاى آنتیک هاى گوناگون را ارائه می دهند، از جمله : نقرجات، لوازم منزل، جواهرات، نقاشی، سرامیک، شیشه و پوشاک وینتیج استایل (Vintage clothing) را شامل مى شوند. شما می توانید لباس های و چینى هایى از طراحان دهه ی ٢٠ میلادى همچون طراح سرامیک انگلیسی کلوریس کلیف (Clarice Cliff) در آنجا پیدا کنید.

اغلب اوقات در این مکان طراحان داخلی، مجموعه داران (کلکسیونرها) و طراحان برای تئاتر و تلویزیون را مى توان دید که در حال گردش و بازدید از این مکان هستند. 

 

عتیقه فروشى خانه فرانسوى یا فرنچ هاوس (The French House)

فرنچ هاس لندن

این مغازه در پارسونز گرین (Parsons Green Ln) لندن واقع مى باشد و اگر شما از طرفداران مبلمان و لوازم منزل به سبک فرانسوی هستید، حتماً از این مغاز دیدن کنید. در این مغازه همچوم بسیاری از مغازه های دیگر لندن انواع مختلف کالا از دهه هاى مختلف از دهه ١٩٥٠ میلادى تا ١٩٧٠ میلادى وجود دارد ولى جالب ترین خصوصیت این مغاز در این نکته است که تمامى اجناس و کالاهاى این مغازه، اصالتاً متعلق به کشور فرانسه هستند که در میان آن ها انواع گلدان ها، ظروف چینى ها (سرامیک)، تخت و اثر هنری به چشم مى خورد.

 

مغازه عتیقه فروشى مایکل هیوز (Michael Hughes antiques) 

مایکل هیوز مغازه آنتیک فروشی در لندن

مایکل هیوز  یک مغازه آنتیک فروشى است که در قلب یکی از نقاط آنتیک فروشى مشهور و مهم شهرلندن، در جاده فولام (Fulham road) واقع مى باشد. این مغازه در میان شکارچیان اجناس آنتیک (عتیقه) به عنوان یک مکان عالی برای پیدا کردن، لوازم منزل دوره قرن ١٨ میلادى و اوایل قرن ١٩ میلادى شناخته شده است. در این فروشگاه اجناسى خاصى همچون آینه هاى آنتیک، چراغ هاى قدیمى، میزهاى، صندلی و بسیار دیگر از لوازم هنرى دیده مى شود. 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب