× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۰,۲۴
10653

راه اندازى کسب و کار از منزل و همچنین کسب درآمد بدون سرمایه اولیه یکى استراتژی هوشمندانه براى درآمد بیشتر مى باشد. جالب است این نکته را یاد آورى کنیم که بیشتر استارت آپ هاى (startup) بزرگ چه سنتى و آنلاین کسب و کار خود را از منزل شان شروع نموده اند از جمله :

رُزنتال (Rosenthal) آلمان یکى از مشهورترین تولید کنندگان ظروف چینى در جهان با دکور (نقاشى) چینى سفید و فروش آن به صورت خانه به خانه فعالیت کارى خود را راه اندازى نمود.

شرکت اپل (Apple) و شرکت آمازون (Amazon)  که جزء چهار شرکت بزرگ جهان در زمینه تکنولوژى و فن آورى مى باشند، کار خود را از منزل شان شروع نمودند.آپل از گاراژ خانه والدین (پدر و مادر خوانده) یکى از بنیانگذاران این شرکت استیو جابز (Steve Jobs) شروع به کار نمود و همچنین جف بیزوس (Jeff Bezos) از منزل خود استارت آپ آمازون را به عنوان یک کتاب فروشى آنلاین راه اندازى نمود.

اى بى (eBay) یکى دیگر از مشهورترین و موفق ترین استارت آپ هاى در زمینه بازار آنلاین به صورت برگذارى مزایده (Marketplace) در جهان مى باشد که کار خود را  از اتاق نشیمن منزل بنیان گذار این شرکت پیر امیدیار (Pierre Omidyar) شروع  نمود.

اما با در نظر گرفتن شرایط در کشورهاى مختلف و هر دوره زمانى این روش ها متفاوت مى باشد.

 بعضى از افراد بر این باورند، که فقط به دلیل احتیاج مالى باید کار دوم داشته باشند، که تصورى کاملاً اشتباه است. شما مى توانید با توانایى هاى خود و خلاقیت در منزل خود شروع به راه اندازى کسب و کار ى تازه و با پتانسیل بالایى براى رشد در آینده نمایید یا با استفاده از اینترنت و یک لپ تاپ با بهره گیرى از امکاناتى که در اختیار دارید کسب درآمد نمایید. یاد این باشید پیر امیدیار سایت اى بى را به عنوان یک سرگرمى راه اندازى نمود که در اول حتى به صورت رایگان بود و درآمدى از آن نداشت، اما بعد از ٩ ماه در آمد اى بى از حقوق خود او بیشتر شد!

در اینجا مى خواهیم به بررسى و معرفى بعضى از کسب و کارهاى بپردازیم که در منزل خود مى توانید با در نظر گرفتن توانایى ها، علم و امکاناتى که در اختیار دارید را راه اندازى نمایید.

 البته  کسب و کارهاى دیگرى در جهان هستند که شما مى توانید از منزل خود راه اندازى نمایید، ما فقط قصد داریم، بعضى از آن ها را معرفى کنیم تا بتوانیم ایده هاى جالبى در اختیار شما قرار دهیم.

 

خرید و فروش آنلاین در سایت ها اینترنتى :

خرید و فروش اینترنتی جهت کسب در آمد

 

امروزه فروش محصولات، آثار هنرى و اجناس به صورت آنلاین در سایت هاى (بازار هاى آنلاین یا فروشگاه هاى اینترنتى) یکى از روش هاى رایج کسب درآمد بیشتر  به عنوان کار دوم در منزل در سراسر جهان شناخته شده است، که این امکان را فراهم نموده تا خرده فروشى آنلاین خود راه اندازى کنید.

بیشر ما لوازمى در منزل و انبار هاى خود داریم که دیگر از آن ها استفاده نمى کنیم، مى توانید با فروش لوازم و وسایلى که دیگر به آن نیاز ندارید شروع نمایید، همیشه افرادى هستند که شاید به آن ها نیاز داشته باشند و همچنین موجب مى شود انتخاب عالی برای افرادی باشد که به دنبال استفاده مجدد و بازیافت محصولات تکنولوژی و کاهش زباله های الکترونیکی هستند، که به طور خاص به محیط زیست و سلامت انسان آسیب می رسانند.  

حتماً داستان مشهور راه اندازى سایت اى بى را شنیده اید : در سال ١٩٩٥ میلادى، پیر امیدیار در سایت مزایده خود (اى بى) که آن زمان استارت آپ نوپایى بود، یک اشاره‌گر لیزری شکسته را براى فروش مى گذارد، که با کمال تعجب متوجه میشود، که مشترى براى خرید آن پیدا شده است . امیدیار از این که یک دستگاه شکسته و خراب به درد چه کسى مى خورد شگفت زده شده و شک کرده بود که شاید خریدار درست متوجه نشده باشد. به همین دلیل براى خریدار ایمیل فرستاد تا اطمینان یابد که خریدار متوجه خراب بودن اشاره‌گر لیزری شده است، که خریدار به او پاسخ مى دهد " بله ، من کلکسیونر اشاره‌گر لیزری شکسته هستم" 

امیدیار این دستگاه شکسته را به مبلغ ١٤.٨٣ دلار فروخت ، که اولین فروش بازار آنلاین اى بى بود، که موجب شد، امیدیار به این مطلب پى برد که هر کالایى مى تواند خریدار و خواستار خاص خود را داشته باشد و این اتفاق ساده باعث به وجود آمدن ایده سایت اى بى شد.  

اگر تجربه در تعمیر لوازم خاصى (مثل موبایل ، کامپیوتر ، لوازم منزل و غیره ) دارید با خرید لوازم دست دوم و تعمیر آن و فروش مجدد شان به صورت آنلاین مى توانید، کسب درآمد نمایید.

اگر توجه نمایید این روزها دنیاى اینترنت پر از ایده هاى جالب براى ساختن وسایل منزل و اکسسورى هاى زیبا با هزینه هاى بسیار کم مى باشد، که سرگرمى لذت بخش و جالبى هم مى باشد.

تک دیل سایت ایرانى مى باشد، که شما در آن مى توانید اجناس نو و کار کرده خود را که شامل اثار هنرى، محصولات، اجناس یا حتى املاک را به صورت مستقیم (بدون واسطه) براى فروش عرضه نمایید، تک دیل یک بازار آنلاین است که در آن دو روش براى فروش موجود مى باشد، که شامل مزایده و مزایده پلاس (مزایده همراه فروش فورى) مى باشد. جالب است بدانید مزایده به عنوان بهترین روش در جهان براى فروش شناخته شده است. البته براى سهولت و سرعت بخشیدن در روند خرید مزایده پلاس هم موجود است،  که همان مزایده همراه امکان فروش فورى مى باشد به این معنا که براى شروع مزایده کمترین مبلغ را اعلان میکند و در گزینه فروش فورى قیمتى را که براى فروش مد نظر دارید را اعلان مى کنید، تا خریداران بتوانند قبل از پایان زمان مزایده و خارج از رونده مزایده با انتخاب فروش فورى زودتر خرید خود را انجام دهند. 

در مزایده هاى تک دیل فروشندگان اجناس خود را از کمترین مبلغ شروع مى نمایند و شرکت کنندگان باید قیمت بالاترى را براى خرید پیشنهاد دهند، اگر با قیمت کمترى شروع نمایید باعث بازاریابى بهترى در جهت رقابت براى خرید کالا مى شوید.  یکى دیگر از ویژگى هاى تک دیل در این مى باشد، که با عمومى کردن پروفایل شخصى خود در تک دیل مى توانید فروشگاه شخصى خود را راه اندازى نمایید، این امر موجب مى شود افراد با رجوع به پروفایل شخصى شما تمامى اجناس و محصولاتى که شما براى فروش گذاشته اید را مشاهده نمایند و مانند فروشگاه آنلاین شخصى براى شما عمل مى کند و همچنین در روند بازاریابى بهتر و پویاترى براى فروشندگان کارایى دارد به صورتى که افراد دیگر (خریداران) مى توانند پروفایل فروشنده گان محبوب خود را دنبال نمایند، تا از جدیدترین مزایده هاى آنها در جهت شرکت در مزایده براى خرید آگاه شوند. 

عوامل مهمى وجود دارند، که موجب بازاریابى بهترى جهت جذب مشترى براى فروش اجناس شما در فروشگاه هاى اینترنتى و بازارهاى آنلاین  (تک دیل) مى شوند، از جمله کفیت بالا عکس از کالاى خود، توضیحات کامل و انتخاب عنوان مناسب مى باشند.

 

کسب درآمد از طریق فریلنسینگ (کارمزد) آنلاین:

راههای کسب در آمد در منزل

 

در ابتدا به تعریف خود واژه فری‌لنس (Freelance) مى پردازیم تا از روند این گونه کسب و کار بینش بهترى داشته باشید. فری‌لنس  یک نوع قرارداد کارى به صورت کارمُزدی یا حق‌الزحمه‌ای مى باشد، که بر پایهٔ آن فردى که اصطلاحاً به عنوان فریلنسر (freelancer) شناخته مى شود، به ازای دریافت دستمزد مشخصى تعهد انجام کاری را برای کار فرماى به خصوصى در طى زمان معینى می‌دهد.  در اصل فریلنسر به افرادى  گفته مى شود که سرویس‌ها یا خدمات خاصى را به صورت پروژه هاى کارى به کارفرما ارائه مى دهند.‌ کسب و کارهاى که فریلنسینگ در ایران بیشتر در آن رواج دارند عبارتند از : نویسندگی، برنامه‌نویسی، عکاسی، روزنامه‌نگاری، ویرایش، بازاریابى، مشاوره، ترجمه، طراحی گرافیک، طراحی سایت و معماری مى باشند.

امروزه سایت هائى در جهان و از جمله ایران راه اندازى شده اند، که مى توانید با ثبت نام در آن ها خود را به عنوان یک فریلنسر معرفى نمایید و  در پروژه هاى کارى که در آن مهارات دارید به صورت غیر حضورى (کار در منزل) و پاره وقت شروع به کار نمایید و به سادگى در منزل کسب درآمد کنید

ویژگى این پروژه ها در این مى باشد، که شما مى توانید به صورت توافقى با کار فرما در پایان مدت زمان مشخصى کار را تحویل دهید و خودتان مى توانید زمان بندى کارى خود را مدیریت نمایید و دیگر نیاز به این ندارید که ساعت ها وقت براى رفت و آمد به محل کار خود تلف کنید، که همین زمان ها یکى از بهترین ساعت هاى کارى هدر رفته مى باشند.

همچنین کار به عنوان یک فریلنسر باعث پیشرفت در زمینه کارى و سابقه کارى بهترى براى شما مى شود. فریلنسر یکى از بهترین گزینه هاى کارى براى دانشجویان مى باشد، زیرا کارى پاره وقت مى باشد که نیاز به حضور آن ها نمى باشد و مى توانید در ساعت آزاد خود به آن بپردازید تا با پروژه هاى کارى که  خارج از محیط دانشگاه هستند بیشتر آشنا شوید و تجربه کسب نمایید. مسلماً بعد از فارغ التحصیلی اگر قصد استخدام در شرکت هاى خوبى داشته باشید، داشتن سابق کارى خوب یکى از شرایط آن مى باشد.

 

کسب درآمد از طریق  تولید محتوا و نوشته هاى خود به عنوان نویسندگان مستقل (فریلنسر) :

تولی محتوا آزاد و کسب در آمد

 

همچنین نویسندگان امروز می توانند از طریق راه اندازی سایت خود یا با نوشتن برای وبلاگ دیگران به صورت قراردادى (کارمزدی) کسب درآمد نمایند. بازار مقالات جدید در اینترنت بسیار گسترده مى باشد و کارهای زیادی در این زمینه موجود مى باشد و همچنین سایت هاى به صورت  فریلنسینگ موجود مى باشد، که قبلاً توضیح دادیم.

علاوه بر این ناشران کتاب همیشه به دنبال ترجمه و  چاپ کتاب هاى  جدید هستند و همچنین افراد و سایت هاى مختلف به دنبال مقالات تازه براى وب سایت و کتاب های الکترونیکی خود مى باشند،  به عبارت دیگر یک دنیا از کار برای انجام وجود دارد و اگر شما یک نویسنده بلند پرواز هستید می توانید از آن بهترین بهره را ببرید. 

اگر قصد دارید در  خانه به عنوان یک نویسنده آزاد به خصوص وبلاگ نویسى (بلاگر) شروع به کار نمایید، برخی از وبلاگ های موفق را مطالعه کنید و سپس چند پست مقاله براى نمونه کارى خود بنویسید و به عنوان نمونه در سایت هاى و بلاگ هاى که به صورت رایگان هستند به اشتراک بگذارید. مى توانید براى نوشتن از ترجمه سایت هاى معتبر و مشهور جهان شروع کنید ، اما سعى کنید روش و سبک خود را در نوشتن داشته باشید، یعنى به اصطلاح هنرمندان امضاى کارى داشته باشید تا متفاوت باشید، چون امکان دارد صد ها نفر مثل شما در حال ترجمه آن متن باشند، پس سعى کنید خالق و نوآور باشید و حتى اگر خود اطلاعات بیشترى در این زمینه دارید در نوشتن از آن بهره بگیرید.

 

راه اندازه اى کسب و کار با استفاده از تجربیات شخصى خود به عنوان اینفلوئنسر :

کسب در آمد از شبکه اجتماعی

 

بزرگترین سرمایه شخصى هر فرد تجربیات آن شخص مى باشد که در طول زندگى کسب نموده است. همین تجربیات است که باعث پدید آمدن شاخص ترین ویژگى انسان، که شخصیت فردى است مى شود. امروزه اگر توجه نموده باشید افراد با به اشترک گزاراى تجربیات شخصى خود در شبکه هاى اجتماعى مانند اینستاگرام و سایت هاى یا بلاگ هاى خوب ایرانى یا راه اندازى سایت یا بلاگ هاى  شخصى خود از این طریق توانسته اند براى خود کسب و کار پر رونقى راه اندازى نمایند، اصطلاحاً به این  افراد اینفلوئنسر (Influencer) گفته مى شود، اینفلوئنسر (یا بازاریابی تأثیرگذار) با شرکت ها و برندها در ازاى بازاریابى و معرفى محصولاتشان به آن ها کمیسون مى دهند.

براى شروع بهتر است در یک حوزه خاصى که علاقه، تجربه و سرشته بیشترى دارید، فعالیت نمایید  و همیشه در کار خود خلاقیت و نوآورى داشته باشید، سعى نمایید سبک خود را داشته باشید تا براى دیگران جالب و متفاوت باشید. براى مثال اگر اهل سفر هستید از تجربیات شخصى خود، غذاهاى خوشمزه محلى، اداب و رسوم مردم آن ناحیه و مکان هاى دیدنى که رفته اید بنویسید و عکس هاى جالب از جاهاى دیدنى که رفته اید را به اشتراک بگذارید. همیشه سعى کنید اطلاعات خود را در زمینه فعالیت تان به روز رسانى کنید و از تجربیات دیگران استفاده نمایید. یا اگر کتاب خوان هستید با معرفى کتاب هائى که خوانده اید و بررسى آن ها شروع به فعالیت نمایید. وقتى بلاگ و صفحه اینستاگرام تان پر بازدید و مشهور شود، اشخاص دیگر براى معرفى و کسب و کار خود و تولید کنندگان براى تبلیغ کار خود به شما مراجعه مى کنند و مى توانید در ازاى تبلغ و بازاریابى براى آن ها به عنوان حق الزحمه کمیسیونی دریافت نمایید. اما همیشه یادتان باشد که فقط سود و منفعت خود را در نظر نداشته باشید، از صحت کار آن ها چه خدماتى و محصولاتشان  اطمینان داشته باشید تا همیشه پر مخاطب باشید، منظورم این نیست که نقد کنید یا توهین نمایید فقط شما تأیید و تبلیغ نکنید و سعى کنید در حوزه اى که  تخصص و اطلاعات کافى دارید فعالیت کنید . وقتى صادق باشید طرفداران شما که بزرگترین سرمایه هاى شما در این کسب و کار هستند، روز به روز بیشتر مى شوند. این کار احتیاج به مهارت خاص خود را دارد که در طول زمان به دست خواهید آورد، فقط صبور باشید و زود نا امید نشود.

 

ساختن ویدویهاى آموزشى و جالب :

ساخت ویدو در جهت کسب در آمد

 

 بهترین ویدیوها در این زمینه برای کسب درآمد در منزل خود می توانید بسازید عبارت اند از ساخت ویدویهاى  آموزشى ، اطلاعات عمومى و سرگرم کننده مى باشد، که مى توانید در زمینه اى که تخصص بیشترى در آن دارید  با ساختن ویدوهاى در این زمینه و به اشراک گزارى آن ها در شبکه هاى اجتماعى همچون آپارت و یوتیوب شروع به فعالیت نمایید. این ویدویهاى آموزشى جالب مى توانند باعث کسب درآمد براى شما شوند و همچنین کمکى در یادگیرى ساده تر براى افراد دیگر گردد. از جمله ویدیوهایى که مى توانید در این زمینه بسازید عبارتند: ویدوهاى آموزشى آشپزى ، خیاطى، زبان هاى خارجى، کامپیوتر و بازاریابى یا حتى در رشته اى که خود مشغول به فعالیت هستید و همچنین ویدیو هاى براى ساخت لوازم با ایده هاى جالب درست کنید. امروزه در جهان بسیار از افراد در این زمینه فعالیت دارند، که موفق مى باشند. 

واضح است که در ابتدا باید به صورت رایگان فعالیت خود را آغاز نمایید. اما وقتى ویدیوهاى شما پر بازدید شوند مى توانید از طریق تبلغاتى که به شما پیشنهاد مى شود، تا در ابتدا ویدیوهاى شما پخش  شود، کسب درآمد نمایید.

 

اجاره دادن قسمتى از خانه تان که به آن نیاز ندارید:

اجار دادن منزل جهت کسب در آمد

 

اگر اتاق اضافه در منزل دارید و به آن احتیاج ندارید مى توانید با اجاره آن به اشخاص معتمد و واجب الشرایط کسب درآمد نمایید. حتى مى توانید اگر انبار و قسمتى از خانه تان بلا استفاده است را اجاره دهید. بنیان گذاران شرکت گوگل (Google) به نام هاى لری پیج (Page Larry) و سرگی برین (Brin Sergey) که در آن زمان دو دانش آموز بودند با اجاره گاراژ منزلى کار خود را شروع کردند و  یکی از بزرگترین شرکت های فن آوری در جهان را ساختند. 

 داستان به این شرح بوده، که در سال ۱۹۹۸ میلادى سوزان وویچیتسکی (Susan Wojcick) که هم اکنون مدیر عامل یوتیوپ (YouTube) است، گاراژ خانهٔ خود را به این دو دانش آموز لری پیج و  سرگی برین اجاره داد و آن ها از این گاراژ استارت آپ خود را راه اندازى نمودند،  که امروزه این مکان به عنوان اولین دفتر گوگل شناخته شده است.

 

برگزاری کلاس ها ى خصوصى در منزل :

کسب در آمد با تدریس خصوصی در منزل

 

یکی دیگر از راه های خوب برای کسب درآمد برگزارى کلاس هاى خصوصى و نیمه خصوصى در منزل خودتان است. شما مى توانید در زمینه اى که مهارت و دانش دارید شروع به برگزاری کلاس هاى مختلفى کنید و  از این طریق کسب درآمد نمایید. 

به عنوان مثال در زمینه هاى که مهارت دارید از جمله دروس مدرسه یا دانشگاه، زبان هاى خارجى ، آشپزى، ورزشى، یوگا، گل آرایى، خیاطى و ساختن لوازم منزل مانند شمع  همه این موارد ایده های خوبى برای کلاس های خصوصى در منزل هستند.

کلاس ها باید آموزشی و سرگرم کننده ای باشند، تا اشخاص براى ثبت نام دوباره راغب شوند و از کلاس هاى شما لذت و بهره ببرند.

اما براى موفقیت در کلاس های خود نیاز به برنامه ریزی جدی و توجه به جزئیات دارید.

براى جذب مشترى این کافی نیست که شما قصد برگزارى کلاس داشته باشید یا این که شما چقدر در این زمینه مهارت دارید،  فاکتورهاى مهم دیگرى هم وجود دارند. اشخاصى که قصد دارند در کلاس هاى شما ثبت نام کنند، می خواهند بدانند دقیقاً براى فراگیرى چه چیزی پولشان را خرج مى کنند و شما باید براى آن ها از نحوه برگزارى کلاس ها و محتوایى آموزشى آن به طور مختصر و موثر توضیح دهید و سعى کنید براى جلب نظر مشترى جامع ولى کوتاه باشد. زمان بندی کلاس هاى خود را از پیش مشخص کنید و از قبل براى مطالبى که قصد تدریس در هر جلسه را دارید برنامه ریزى نمایید. 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب