× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۰,۲۰
3906

ساعت کارتیه کَرش (Cartier Crash) یکی از مدل های عجیب و غریب برند کارتیه مى باشد. 

ساعت کرش کارتیه هنوز یکى از نمادی مشهور از این برند مى باشد و در مزایده ها بسیار پرطرفدار  هستند. مدل هاى اصل ساعت کارتیه کراش کمیاب هستند و در مزایده و خانه حراجى ها به مبلغ بیش از ١٠٠.٠٠٠ دلار به فروش مى رسند.

در سال ٢٠١٥ میلادى در هنگ کنگ یکى از ساعت هاى طلاى زرد کرش  توسط خانه حراجى فیلیپس(Phillips) در مزایده اى به مبلغ بیش از ١٤٠ هزار دلار به فروش رسید.

 

همچنین مانند دیگر ساعت هاى افسانه ای درباره نحوه ساخت آن داستان ها  زیادى وجود دارد و سوال اصلى این مى باشد الهام بخش طراحى این مدل چه بوده.

طبق بیانات رسمی کارتیه مدل ساعت کرش فقط از دوران دهه شصت میلادى الهام گرفته شده است.

اما داستان هاى زیادى درباره ى منبع الهام این مدل ساعت وجود دارد، که به این شرح مى باشد:

 

•این مدل به عنوان سمبلى از هنر در ساعت سازى شناخته شده است. این واقعیت شگفت انگیز در مورد کارتیه کرش وجود دارد، که با دیدن این مدل ساعت ها نقاشى تداوم حافظه اثر مشهور نقاش اسپانیایى سالوادور دالی (Salvador Dalí) یاد آور مى شود، و بیان گر این واقعیت است که چگونه ممکن است یک اثر سوررئالیسم (فراواقع‌گرایی) به صورت واقعی باشد و حتى بعضى هاى باور دارند که ساعتهای نقاشی تا حدودی مشابه این مدل هستند و امکان دارد الهام بخش مدل مشهور کرش باشد. 

 

•مبنى بر اساس اسم این مدل ساعت کرش به معنى تصادف  داستان دیگرى وجود دارد، که مدل کرش از یک ساعت کارتیه مدل Baignoire که در یک تصادف اتومبیل بر اثر آتش سوزى کاملاً خراب و داغون شده بود الهام گرفته.  در آن زمان سرپرست کارتیه لندن ژاک کارتیه نوه بزرگ بنیانگذار کارتیه (لویى فرانسوا کارتیه) بوده. او با دیدن بقایاى این ساعت ایده ى جالبى در ذهنش شکل گرفته و تصمیم گرفت که این طرح خم شده را دوباره بازسازى نماید.  او در سال ١٩٦٧ میلادى، موفق به ساخت این مدل ساعت شد و شروع به فروش این ساعت در نسخه هاى محدودى نمود. 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب