× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۹,۱۸
7102

کارتیه (CARTIER International SNC) یک شرکت لوکس فرانسه است که در زمینه طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت فعالیت دارد. این شرکت توسط لوئیس فرانسوا کارتیه (Louis-François Cartier) در شهر پاریس-فرانسه در سال ١٨٤٧ میلادى تاسیس شد و تا سال ١٩٦٤ میلادى شرکت کارتیه تحت کنترل این خانواده قرار داشت. 

هرچند اکنون کارتیه متعلق به شرکت سوئیسى ریشمون (Compagnie) مى باشد، ولى همچنان توسط  دفتر اصلى کارتیه در پاریس  اداره مى شود. 

ویشمون یک شریک شرکت هلدینگ سوئیسى در زمینه تولید و فروش کالاهاى لوکس از جمله جواهرات، ساعت، محصولات چرمى و پوشاک فعالیت دارد. این شرکت سوئیسى در سال ١٩٨٨ میلادى، توسط یوهان روپرت (Johann Rupert) سرمایه دار و کارآفرین اهل آفریقای جنوبی تاسیس شده است و شرکت هاى و برندهاى مشهورى همچون کارتیه، پیاژ (Piaget)، کلوئه (Chloé)، آلفرد دانهیل (Alfred Dunhill)،ون کلیف آرپلز (Van Cleef & Arpels)، واشرون کنستاتی (Vacheron Constantin) و بومه مرسیه (Baume et Mercier) زیر مجموعه شرکت  ریشمون مى باشند.

کارتیه داراى بیش از ٢٠٠ فروشگاه در ١٢٥ کشور جهان مى باشد و این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان جواهرات در جهان محسوب می شود، که به عنوان یکى از مشهورترین شرکت ها در صنعت جواهرسازى شهرت دارد.

در سال ٢٠١٨ میلادى، طبق بررسى و تحقیقات  مجله معتبر امریکاى فوربز یا فوربس (Forbes) شرکت کارتیه در ردبندى با ارزش ترین برندهاى جهان به عنوان ٥٩ نام تجاری ارزشمند معرفى شد.

مشتریان خاص کارتیه از اشخاص مشهور تا خاندان سلطنتى در جهان را شامل مى شوند.

کارتیه براى جواهرات و ساعت هاى دست ساز خود در سراسر جهان مشهور مى باشد و همچنین سابقه طولانی براى فروش به خانواده هاى سلطنتى در سراسر جهان دارد. در واقع برند کارتیه در صنعت جواهرسازى داراى جایگاه خاصى و ویژه اى مى باشد و توسط اکثر خاندان هاى سلطنتى جهان به عنوان جواهرساز ممتاز  معرفى شده است.

پادشاه بریتانیا کبیر ادوارد هفتم  (Edward VII) از کارتیه به عنوان "جواهر پادشاهان و شاه جواهرات" اشاره کرده است و برای ادای احترام و قدردانى خود در سال ١٩٠٢ میلادى ادوارد هفتم به کارتیه سفارش ساخت ٢٧ تاج براى تاج گذارى خود دادو همچنین نشان سلطنتی (Royal warrants of appointment) را براى برند کارتیه در سال ١٩٠٤ میلادى صادر نمود. این نشان محاسن و ویژگى هاى خاصى را شامل مى شود و در ضمن  داراى مزایا و امتیازات زیادى مى باشد، که بنا بر این نشان فروشنده قادر مى باشد تا این واقعیت را که به خانواده سلطنتی محصولات و خدمات خود را ارائه می دهد را تبلیغ نماید، بنابراین باعث کسب اعتبار براى برند و محصولات یا خدمات شرکت مى شود.

سپس پس از مدت کوتاهى کارتیه موفق شده نشان هاى مشابه اى را از خاندان هاى سلطنتى دیگر کشورهاى جهان از جمله اسپانیا، پرتغال، روسیه، سایام (نام قدیم تایلند) ، خاندان اولینز (House of Orléans) و غیره دریافت نماید.

 

تاریخچه شرکت کارتیه

کارتیر

در سال ١٨٤٧ میلادى، لوئیس فرانچوئیز کارتیه (Louis-François Cartier) زمانى که اداره و کنترل کارگاه را از استاد کار (صاحب) خود آدولف پیکارد (Adolphe Picard) گرفت و با راه اندازى کارگاه خود در شهر پاریس، فرانسه شرکت کارتیه را تاسیس نمود. در سال ١٨٧٤ میلادى آلفرد کارتیه (Alfred Cartier) پسر لوئیس فرانچوئیز اداره این شرکت را برعهده گرفت و سپس توسط پسران او (آلفرد) لوئیس (Louis)، پیر (Pierre) و ژاک (Jacques) کارتیه به برندى (نام تجارى) جهانى تبدیل کردند، در واقع آن ها باعث آوازه و شهرت نام تجاری این شرکت در سراسر جهان  شدند.

در سال ١٨٩٩ میلادى، لوئیس شعبه پاریس کارتیه را به خیابان Rue de la Paix پاریس منتقل کرد. همچنین او مسئول طراحى برخی از مهمترین و مشهورترین  طرح های این برند را بر عهده داشت، همچون ساعت های رمز و راز (the mystery clock) که یک نوع ساعت با شماره گیری شفاف است که به همین دلیل این نام را براى این ساعت انتخاب شده است زیرا مکانیسم آن پنهان است، ساعت های مچى شیک و مد روز و جواهراتى با طرح های هنری خارق العاده شرقی را از جمله جواهرات رنگارنگ "Tutti Frutti" را طراحى نمود.

 

نکات جالب درباره کارتیه

برند گارتیر

دلایل شهرت برند کارتیه در دنیا جواهرات:

پادشاه انگلیستان ادوارد هفتم (King Edward VII of England) از کارتیه به عنوان " جواهر سلطنتى پادشاهان و شاه جواهرات"  یاد نموده. 

برادر زاده ناپلئون بناپارت (Napoléon Bonaparte)، شاهزاده ماتیلد بناپارت (Mathilde Bonaparte) در سال ١٨٥٦ میلادى اولین خرید خود را از کارتیه کرد و همسر ناپلئون سوم (Napoleon III) در سال ١٨٥٩ میلادى به یکى از مشتریان کارتیه تبدیل شد. سپس بسیار از خانواده هاى سلطنتى در سراسر جهان و اشراف جزء مشتریان کارتیه شدند.

در سال ١٩٠٢ میلادى، پادشاه انگلیستان ادوارد هفتم براى تاج گذارى خود به کارتیه سفارش ٢٧ تاج داد و در سال ١٩٠٤ میلادى کارتیه طبق نشان سلطنتى به عنوان  برند براى افراد خاص و خانواده سلطنتى شناخته شد. سپس خانواده هاى سلطنتى اسپانیا، پرتغال، روسیه، یونان، صربستان، بلژیک، رومانی، مصر، آلبانی، موناکوز، خاندان سلطنتى فرانسه اورلینز (House of Orléans) به عنوان مشتریان خاص او شناخته شدند. کیت میدلتون- دوشس کمبریج (the Duchess of Cambridge)  با در دست داشتن ساعت کارتیه بالون بلو (Cartier Ballon Bleu) دیده شده است.

 

استفاده از طلاى سفید در جواهرات :

آلفرد کارتیه اولین جواهرسازى بود که موفق شد از طلاى سفید (پلاتین) در صنعت جواهر سازی استفاده نماید. در قرن نوزدهم میلادى، طلاى سفید یک ماده فوق العاده گران قیمت و کمیاب بود و بیشتر توسط خانواده سلطنتى برای سرویس غذا خورى (کارد و چنگال) و زنجیرهای ساعت مورد استفاده قرار مى گرفت. نقطه ذوب بالا پلاتین موجب مى شد تا کار با آن فوق العاده دشوار باشد، به طوری که در سال ١٨٧٤ میلادى هنگامى که آلفرد کارتیه از این فلز درخشان و قوی در جواهرات خود استفاده نمود، باعث خلق شاهکار هاى خیره کننده اى شد. کارتیه از ترکیب طلاى سفید و الماس در ساخت گردنبدهاى خود استفاده نمود که باعث شهرت و محبوبیت جواهرات این برند شد.

 

مبادله یک گردنبد مروارید براى خرید فروشگاهى در نیویوریک :

در سال ١٩١٤ میلادى، پیر کارتیه قصد داشت براى وارد شدن به طبقه بالاى جامعه امریکا به نیویورک نقل مکان کند و در این حال خیابان پنجم (Fifth Avenue) در نیویورک (که مکانى تجارى و مشهور است) رویای او بود. هنگامى که همسر یک میلیونر مشهور به نام مورتون پلنت (Morton Plant) گردنبند مروارید دو رشته کارتیه را پسندید. همسر او صاحب یک ساختمان بزرگ واقع در خیابان پنجم بود که توسط معمار امریکایى C. P. H. Gilbert طراحی و ساخته شده است، ولى آنها به دلیل شلوغى و ازدحام جمعیت تمایل به ترک این منطقه داشتند. پس هر دو آن ها توافق به یک معامله  کردند که طبق آن ساختمان شش طبقه در برابر گردنبندى با دو رشته مروارید کارتیه به ارزش ١ میلیون دلار و به علاوه پرداخت ١٠٠ دلار پول نقد این مبادله انجام شد. در این زمان، شرکت کارتیه دارای شعبه هایى دیگر در لندن و سن پترزبورگ بود که سبب شد به سرعت تبدیل به یکی از موفق ترین شرکت های جواهرات در جهان شد. 

 

تاریخچه ساعت هاى مشهور کارتیه 

شرکت کارتیه در زمینه ساخت ساعت با شروع کار خود در سال ١٩٠٤ میلادى، از پیشگامان در این  صنعت به شمار مى آید. در طول فعالیت این شرکت همواره کارتیه طراحان و صنعت گران خود را به چالش کشیده تا جنبش های نوظهور را توسعه دهند. کارتیه موفقیت خود را در ساخت و طراحى ساعت هاى مچى زیبایی و تاثیر گذار ثابت نموده و بسیار خوش درخشیده و همراه خود را به عنوان یکى از رقباى قدرتمند در صنعت ساعت سازى مطرح نموده. در اینجا به بررسى و معرفى فهرستى از مشهورترین و مهم ترین ساعت هاى مچى کارتیه مى پردازیم.

 

طراحى ساعت سانتوس کارتیه :

لویى کارتیه اولین طراحى بود، که ساعت مچی را براى آقایان طراحى نمود. قبل از این  ساعت جیبى مختص آقایان و ساعت مچى مورد استفاده خانم ها بود و آقایان از ساعت هاى جیبى استفاده مى کردند.

 

ساعت کارتیه سانتوس ١٩٠٤ :

ساعت کارتیر

کارتیه مدل سانتوس (Cartier Santos Watch, 1904) اولین ساعت مچی مردانه کارتیه بود.

در سال ١٩٠٤ میلادى، البرتو سانتوس(Alberto Santos-Dumont) مخترع و پیشگام هوانوردی برزیلى به دوست خود لویىس کارتیه از عدم اطمینان و غیر عملی بودن استفاده از ساعت های جیبی در هنگام پرواز گلایه کرد و از آنجاییکه لوئیس متوجه این نکته مهم شد که ساعت هاى جیبى در حین پرواز کارایى خوبى ندارند که سبب شد او تصمیم به طراحى و ساخت ساعت مچى مردانه بگیرد. سپس کارتیه براى اولین بار یک ساعت مچی تخت را با یک قاب مربع طراحی کرد که مختص استفاده براى آقایان طراحى و ساخته شده بودند. 

این ساعت مچی مردانه مربع شکل کارتیه انقلابی در این صنعت ایجاد کرد و موجب تقاضای تازه جهت ساعت های مچى مردانه شد که پیش از این تنها توسط خانم ها ساعت مچى مورد استفاده قرار مى گرفت.

این ساعت نه تنها توسط البرتو سانتوس، بلکه مورد پسند بسیاری از مشتریان دیگر کارتیه قرار گرفت و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.

 

ساعت کارتیه سانتوس ١٩٧٨

ساعت کارتیر

ساعت کارتیه سانتوس (Cartier Santos, 1978) در سال ١٩٧٨ میلادى به روز رسانى شد و نسخه جدید از این مدل ساعت عرضه شد. در این مدل سانتوس از مواد ارزان تر استفاده شد، براى قاب از استیل ارزان قیمت تر که بندهاى ساعت طلایی با پیچ هستند. این طراحی شگفت انگیز مدرن اسپرت و همچنین به روز بود که بیانگر رویکرد تازه کارتیه بود، از ویژگى هاى این رویکرد جدید که محصولات برند کارتیه به علاوه لوکس بودن، مقرون به صرفه نیز باشند.

 

ساعت کارتیه سانتوس ١٠٠ 

کارتیر

کارتیه سانتوس (Cartier Santos 100) در سال ٢٠٠٤ میلادى در مراسم سالگرد صدمین سال ساخت اولین سانتوس، مدلى جدید از این ساعت را طراحى و عرضه نمود که کارتیه براى به روزرسانى این مدل ساعت تغییرات ایجاد کرد، این مدل بزرگتر بود تا با مد روز و با سلیقه هاى تازه هماهنگ شود.

 

ساعت کارتیه سانتوس تریپل ١٠٠ 

ساعت کارتیر

کارتیه ساعت مچى سانتوس مدل تریپل ١٠٠ (The Santos Triple 100) را در سال ٢٠٠٨ میلادى منتشر کرد که به عنوان اولین مکانیسم چرخشى شمارش شناخته می شود. این ساعت مچی کارتیه دارای سه نمایشگر مختلف است: عددهای کارتیه کلاسیک رومی؛ یکی از آنها در الماس و یاقوت کبود مى باشد. با چرخاندن دندانه (کوک) ، صفحه نمایش چرخانده می شود تا شماره گیری بعدی را نشان دهد. این یک نسخه خیره کننده و نوع آورى و خلاقیت در ساعت مچی کارتیه سانتوس مى باشد.

 

ساعت کارتیه تونو 

 

در اوایل قرن بیستم، سلیقه و سبک زنان براى مدل ساعت های مچى شروع به تغییر کردن نمود که در این راستا دیگر استاندارهاى سنتی در طراحى ساعت هاى مدرن رعایت نمى شد و دیگر ساعت مچى با صحفه گرد مد و رایج نبود.

 

ساعت کارتیه تونو ١٩٠٦ 

کارتیر

لوئیس کارتیه به نوبه خود، ساعت کارتیه مدل تونو (Cartier Tonneau Watch) را در سال ١٩٠٦ میلادى معرفی کرد. ساعت که به زیبایى و بسیار راحت بر روى مچ دست با کامل ظریف ظاهر مى شد. مدل کارتیه تونو به عنوان اکسسورى محبوب زنانه مد روز و پیشرو در میان طبقه اشرف جامعه شهرت یافت.

 

ساعت کارتیه تونو ١٩١٣ 

کارتیر

در سال ١٩١٣ میلادى، کارتیه نسخه جدیدى از این ساعت مچى را ارائه داد که این مدل به کارتیه تونو ١٩١٣ (Cartier Tortue 1913) مشهور شد و صحفه ساعت در این  مدل از نظر طولى کوتاهتر و در عرض پهن تر شد. در سال ٢٠٠٢ میلادى، کارتیه نسخه جدیدى را با نام تونو Monopoussoir  منتشر کرد.

 

ساعت کارتیه تانک 

کارتیر تانک

در سال ١٩٩٧ میلادى، کارتیه ساعت مدل تانک (Cartier Tank) را که توسط لوئیس کارتیه طراحى شده بود را معرفى نمود که در طراحى مدل ساعت از تانک های نظامی نیروهای انگلیسی در جنگ جهانی اول اقتباس شده بود. 

 

ساعت کارتیه تانک ١٩٠٤ 

لوئیس کارتیه ساعت مچى کارتیه تانک را در سال ١٩١٧ میلادى ارائه کرد، که در ابتدا به جان پرشینگ سرهنگ نیروی ویژه ارتش آمریکا  اهدا شد، سپس در ١٩٩٩ میلادى شش قطعه از این ساعت ساخته و عرضه شد.

این مدل کارتیه به یکى از پرطرفدارترین و محبوب ترین ساعت هاى مچى در جهان تبدیل شد، که بیشترین تقلید و کپى از آن شده است. همچنین این ساعت کارتیه بین اشخاص مشهور بسیار محبوبیت دارد و افرادى همچون طراح معروف فرانسوى ایو سن لوران (Yves Saint Laurent)، ملکه دایانا (Diana, Princess of Wales) و همسر رئیس جمهور امریکا ژاکلین کندی اوناسیس (Jacqueline Kennedy Onassis) از طرفدار این ساعت بودند که آن را مى پوشیدند.

ساعت مچى کارتیه تانک به عنوان یک رویکرد جامع و سبک در نظر گرفته شده است. پیش از این بندها در ساعت هاى مچی تنها وسیله ای برای نگه داشتن ساعت بودند ولى در ساخت و طراحى بند این مدل ساعت دقت زیادى صرف شده است. در این مدل بر روى طراحى صحفه ساعت و ثانیه شمار دقت و تمرکز بیشترى شده است. با این حال، تماشای صحفه ساعت کارتیه تانک با ترکیب بند فلزى، بسیار زیبا است که یک نمونه کامل سبک مینیمال مى باشد.

ساعت مچى کارتیه تانک بلافاصله بهترین فروش برای مزون فرانسوی کارتیه را به ارغوان آورد و در سراسر جهان به محبوبیت خاصى رسید. از اولین طراحى و نسخه ساعت مچى کارتیه تانک بیش از ٣٠ تعییر در طراحی براى نسخه جدید به وجود آمد. 

 

کارتیه تانک Cintrée 

کارتیر

در سال ١٩٢١ میلادى، کارتیه مدل تانک Cintrée را عرضه کرد که یک نسخه با صحفه ساعت مربع باریک تر مى باشد. بلافاصله پس از آن،  کارتیه مدل Tank Chinoise در سال ١٩٢٢ میلادى را معرفی کرد که در طراحى این نسخه کارتیه تانک از خطوط معماری معابد چینی الهام گرفته شده است.

 

کارتیه تانک Basculante 

کارتیر

در سال ١٩٢٦ میلادى، ساعت مچى کارتیه تانک Basculante را برای طراحی هوشمندانه ثبت اختراع کرد، که این مدل ساعت داراى صفحه نمایشى است که قابلیت چرخشى دارد و باعث مى شد که این صحفه ساعت به صورت کامل ١٨٠ درجه بروى مچ دست قابلیت چرخش داشته باشد. این تکنولوژى براى اولین بار در این نسخه ساعت کارتیه معرفى شد.

 

ساعت کارتیه Guichets 

کارتیر

ساعت  تانک مدل Tank à Guichets در سال ١٩٢٨ میلادى معرفی شد. طراحى صحفه نمایشگر این مدل ساعت بسیار جالب است و تمامى صحفه از فلزى است، که تنها در دیافراگم (پنجره) کوچک برای خواندن ساعت و دقیقه است که در زیر قاب کوچک قرار داد. در واقع با تمام ظرافت و زیبایى این مدل، ساعت کارتیه Tank à Guichets یک ساعت مقاوم بوده و برای ورزشکاران طراحی و ساخته شده است تا از ضربه های ناخواسته جلوگیری کند و ضد ضربه باشد.

 

نسخه هاى جدیدترى از مدل تانک کارتیه منتشر شده است ازجمله 

کارتیر

ساعت مدل Tank Américaine در سال ١٩٨٩ میلادى، در سال ١٩٩٦ میلادى ساعت کارتیه تانک مدل Francaise که شامل بند مدرن از زنجیر معرفى شود، در سال ٢٠١٢ میلادى کارتیه تانک مدل Anglaise را که بزرگتر است را ارائه داد و همچنین در سال ٢٠١٣ میلادى کارتیه مدل ساعت مچى کارتیه Tank MC معرفى کرد.

 

ساعت کارتیه Cloche Cloce 

کارتیر

ساعت مچى کارتیه Cloche Cloce در سال ١٩٢٢ میلادى منتشر شد که نام این مدل به دلیل طراحى خاص که به شکل زنگ کلیسا بوده نامگذارى شد، ولى سفارشى بود و تنها با درخواست ویژه قابل دسترسی بود. این مدل ساعت مچی کارتیه با طراحى منحصر به فردى است .

این طراحی هوشمندانه به کاربر اجازه می دهد تا ساعت را برداشته، آن را روی یک میز کنار تخت قرار دهد، همچون یک ساعت کوچک در حالت می تواند ساعت را به طور صحیح بخواند.

 

ساعت کارتیه مدل پاشا 

کارتیر

ساعت پاشا (Pasha) در سال ١٩٤٣ میلادى، تنها یک سال پس از مرگ لوئیس کارتیه  معرفى شد که به عنوان یک مدل مقاوم در برابر آب شناخته شد.

شکل دور قاب کارتیه پاشا سبب افزایش میزان مقاومت در برابر آب در این ساعت شد که شامل یک صفحه به صورت مشبک مى باشد و از ساعت هاى نظامى جنگ جهانى اول تقلید شده بود. دندانه ساعت در یک مکانیزم قفل محافظ قرار گرفته که به وسیله یک زنجیره کوچک برای اینکه گم نشود به قاب خود ساعت متصل شده است.

 

ساعت کارتیه مدل کراش 

کارتیر

ساعت کارتیه کَرش (Cartier Crash) یکی از مدل های عجیب و غریب کارتیه مى باشد. 

او در سال ١٩٦٧ میلادى، موفق به ساخت این مدل ساعت شد و شروع به فروش این ساعت در نسخه هاى محدودى نمود. 

_ساعت کرش کارتیه هنوز یکى از نمادی مشهور از این برند مى باشد و در مزایده ها بسیار پرطرفدار  هستند. مدل هاى اصل ساعت کارتیه کراش کمیاب هستند و در مزایده و خانه حراجى ها به مبلغ بیش از ١٠٠.٠٠٠ دلار به فروش مى رسند.

همچنین مانند دیگر ساعت هاى افسانه ای درباره نحوه ساخت آن داستان ها  زیادى وجود دارد و سوال اصلى این مى باشد الهام بخش طراحى این مدل چه بود.

 طبق بیانات رسمی کارتیه مدل ساعت کرش فقط از دوران دهه شصت میلادى الهام گرفته شده است.

اما داستان هاى زیادى درباره ى منبع الهام این مدل ساعت وجود دارد، که به این شرح مى باشد:

_این مدل به عنوان سمبلى از هنر در ساعت سازى شناخته شده است. این واقعیت شگفت انگیز در مورد کارتیه کرش وجود دارد، که با دیدن این مدل ساعت ها نقاشى تداوم حافظه اثر مشهور نقاش اسپانیایى سالوادور دالی (Salvador Dalí) یاد آور مى شود، و بیان گر این واقعیت است که چگونه ممکن است یک اثر سوررئالیسم (فراواقع‌گرایی) به صورت واقعی باشد و حتى بعضى ها در این باورند، که ساعتهای نقاشی تا حدودی مشابه این مدل هستند و امکان دارد الهام بخش مدل مشهور کرش باشد. 

_مبنى بر اساس اسم این مدل ساعت کرش به معنى تصادف  داستان دیگرى وجود دارد، که مدل کرش از یک ساعت کارتیه مدل Baignoire که در یک تصادف اتومبیل بر اثر آتش سوزى کاملاً خراب و داغون شده بود الهام گرفته.  در آن زمان سرپرست کارتیه لندن ژاک کارتیه نوه بزرگ بنیانگذار کارتیه (لویى فرانسوا کارتیه) بوده. او با دیدن بقایاى این ساعت ایده ى جالبى در ذهنش شکل گرفته و تصمیم گرفت که این طرح خم شده را دوباره بازسازى نماید. 

در سال ٢٠١٥ میلادى در هنگ کنگ یکى از ساعت هاى طلاى زرد کرش  توسط خانه حراجى فیلیپس(Phillips) در مزایده اى به مبلغ بیش از ١٤٠ هزار دلار به فروش رسید.

 

ساعت کارتیه مدل لس مور د 

بعد از اینکه کارتیه سه مجتمع بین المللی خود را در شهرهاى پاریس، لندن و نیویورک راه اندازى نمود، فعالیت بخش ساعت کارتیه کاهش یافت.  عموم مردم تا حد زیادی از کالاهای لوکس انتقاد می کردند، بنابراین کارتیه برای تشدید علاقه و  محبوبیت مردم به برند خود، ساعت مچی لس مور د کارتیه  (Les Must de Cartier ) در سال ١٩٧٣ میلادى منتشر شد. این مجموعه شامل ١٢ مدل ساعت، تنها در قاب طلای خالص و تقریبا منحصراً در بوتیک ها کارتیه عرضه شد، که بلافاصله مورد  استقبال و موفقیت در هر دو شهر پاریس و نیویورک شد.

 

ساعت کارتیه مدل بالون بلو 

کارتیر

ساعت کارتیه مدل بالون بلو (Ballon Bleu de Cartier) در سال در سال ٢٠٠٧ معرفی شد و بلافاصله درمیان طرفداران کارتیه محبوبیت یافت و مورد اسقبال بى نظیر قرار گرفت. اعداد به صورت ارقام برجسته رومى بر روى صحفه ساعت به زیبایى نمایان شدند که همانند با ساعت های کارتیه کلاسیک است. با این حال، دندانه این مدل از سنگ یاقوت کبود است و توسط قاب (حاشیه) ترکیب و ادغام شده است که باعث شده این مدل به شکل متفاوتی از دیگر ساعت هاى کلاسیک کارتیه باشد. این مدل یکی از محبوب ترین ساعت هاى سال هاى اخیر کارتیه مى باشد که به عنوان یکی از بهترین فروش هاى تمام دوران تاریخ این برند شناخته شده است و در مقایسه با ساعت های کارتیه تانک و سانتوس بیشتر به یک ساعت کلاسیک شباهت دارد.

 

 ساعت کارتیه Cartier Rotonde Central Chronograph 

کارتیر

 ساعت کارتیه (Cartier Rotonde Central Chronograph) در سال ٢٠٠٩ میلادى منتشر کرد. این یک ساعت مچی با صحفه گرد بود که شامل سبک پیشرفته از مزون کارتیه است. این ساعت نوآورانه ساعت به عنوان یک کرونوگراف (زمان سنج) هم کاربر دارد و دقیقه ها را در زیر صحفه خود محاسبه می کند تا عقربه هاى ساعت دقایق و ثانیه سپرى شدن زمان را دقیق نشان دهد. طراحی فوق العاده ساده دارد که محاسبه زمان در این مدل بسیار ساده است و مکانیسم زمان سنج بسیار راحتى دارد.

 

ساعت کارتیه روند Astrotourbillon 

کارتیر

ساعت کارتیه مدل (Rotonde Astrotourbillon) در سال ٢٠١٠ میلادى عرضه شد که این ساعت برای توربیلون شهرت دارد. تربیلون ساعت هاى مکانیکی هستند که چرخ دنده های درون آن جلوی انحراف های ناشی از جاذبه را گرفته و باعث می‌شود که همیشه زمان دقیق را محاسبه و  نشان دهد. در حالی که مدل هاى توربلیون سنتی در اطراف محور خود در حال چرخش هستند، توربلیون کارتیه Rotonde Astrotourbillon به زیبایی هر دقیقه یک بار به صورت کامل حرکت می کند. این مدل طرفدارن زیادى دارد و در سال هاى جاری به عنوان یکی از قطعات محبوب و نمادین این برند محسوب مى شود.

 

کارتیه کارتیه Rotonde Astrorégulateur 

ساعت کارتیر

در سال ٢٠١١ میلادى، کارتیه مدل Rotonde Astrorégulateur را معرفی کرد.  مدل Rotonde Astrorégulateur ساعت مچى کارتیه به عنوان یک  "نقص جاذبه" توصیف شده است که دارای گنجایش 9800 MC است که اثر گرانش را بر دقت دقت سنتی نشان می دهد. کارتیه چهار مکانیزم  را براى در این ساعت قرار داده و این حرکت فوق العاده پیچیده نیاز به پنج برابر بیشتر اجزای یک توربیلون سنتی دارد.

 

ساعت کارتیه Calibre de Cartier 

کارتیر

کارتیه در سال ٢٠١٠ میلادى برای فروش بهتر در توسعه خرید ساعت مچى مردانه مدل (Calibre de Cartier) را ارائه داد، که در این مدل ساعت مچى کارتیه اولین زمان سنجی (در طول تاریخ با نام تجاری کارتیه) خودکار خود را ساخت و کارتیه را به عنوان یک تولید کننده ساعت هوشمند بزرگ معرفى نمود.

 

کارتیه Drive 

کارتیر

 سال ٢٠١٦ میلادى، کارتیه مدل Drive De Cartier منتشر شد و باز هم در درجه اول به ساعت مچى بود که آقایان عرضه شد، ساعت Cartier Drive باهوشمند است که از خودروی قدیم الهام گرفته شده. این مدل شکل ظریف و خالص دارد و شامل طراحی امضا کارتیه نیز می شود.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب