× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۶,۲۸
2025

نکات قابل توجه در هنگام خرید لپ تاپ

امروزه با افزایش استفاده از گجت ها و افزایش تقاضا ها برای خرید گجت، شرکت های تولید گجت در صدد رقابت با یک دیگر برآمده اند و روزانه ویژگی های متغییری به گجت طراحی شده، بر اساس نیاز بازار، اضافه می کنند. 

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین گجت ها، که هر شخصی روزانه از آن برای انجام کار های متعدد استفاده می کند، لپ تاپ است. 

لپ تاپ ها به دلیل محبوبیت بالایی که دارند، همواره در حال بروز رسانی شدن توسط سازندگان هستند. اما در این بین مشخصاتی در تمامی لپ تاپ ها وجود دارد که شما می توانید با توجه به این مشخصات لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. 

در این مقاله سعی می کنیم تا نکاتی را بیان کنیم تا به شما در هنگام خرید لپ تاپ کمک کند. 

 

 

اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید، کارآیی لپ تاپ بسته به نیاز شماست. یعنی باید قبل از خرید لپ تاپ هدف خود از خرید لپ تاپ را مشخص کنید. مشخص کردن هدف از خرید تا حد زیادی به شما در تصمیم گیری کمک کند.

از آن جا که هر لپ تاپ در بازار برای کار ها و مخاطبان متفاوتی طراحی و تولید شده است، باید به نیاز های خود توجه بسیاری داشته باشید. 

سیستم عامل مورد نیاز شما چیست؟ مک بوک یا ویندوز یا کروم او اس؟

پاسخ دادن به این سوال چندان ساده نیست چون خیلی از افراد با این سیستم عامل ها آشنایی چندانی ندارند و این سیستم عامل ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. 

برای مثال سیستم عامل ویندوز تا امروز بهترین و انعطاف پذیر ترین سیستم عامل ارائه شده در جهان است و بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل بیشتر تولید کنندگان و طراحان این سیستم عامل را بر روی لپ تاپ های تولیدی نصب و اجرا می کنند. 

مک بوک ها سیستمی شبیه به سیستم ویندوز هستند و تنها تفاوت آن ها این است که یک تکیه گاه نرم افزاری در پایین صقحه نمایش جلوی منو استارت و نوار وظیفه سیستم عامل ویندوز را گرفته است. جدیدترین نسخه ی آن نیز مک او اس های سیرا نام دارد. 

کروم او اس سیستم عاملی ایمن و محدود است و تنها فرامین کاربرش را انجام می دهد و نرم افزار اصلی در این سیستم عامل، مرورگر کروم است. 

یکی از نقاط ضعف این کروم او اس آن است که، بعضی از نرم افزار ها در این سیستم عامل به صورت آفلاین کار نمی کنند ولی گوگل این مشکل را تا حدودی برای کاربران برطرف کرده است. 

 

 

اندازه ی لپ تاپ مورد نیاز شما

اگر شما به یک لپ تاپ نیاز دارید تا فضای کمی را اشغال کند و جا به جایی روزانه ی آن آنسان تر باشد؛ شما می توانید از یک لپ تاپ دو در یک استفاده کرده و نیاز خود را بر طرف کنید. اگر لپ تاپ دو در یک شما نمایشگری متصل داشته باشد و لولای آن به صورت 360 درجه کار کند، باتری آن کارآیی بهتری نسبت به دیگر انواع لپ تاپ های دو در یک دارد.

یکی از اشتباهات رایج در زمان خرید لپ تاپ، بی توجهی به سایز لپ تاپ است. لپ تاپ هایی که صفحهی نمایشی بزرگتر از 15.5 اینچ دارند بسیار سنگین و بزرگ هستند و طبیعتاً جا به جایی آن ها نیز دشوار است. 

در مقابل، کار کردن با لپ تاپ هایی که صفحه ی نمایشی کوچک تر از 13.3 سخت است چون بسیار کوچک هستند. 

 توجه به مشخصات لپ تاپ

پردازش گر: مغز رایانه! در هنگام خرید به پردازش گر لپ تاپ توجه کنید. بهترین پردازشگر ها، پردازش گرهایی هستند که دارای اینتل کور i5  هستند و ضعیف پردازشگر ها دارای حرف y  و بهترین آنها دارای حرف  u هستند.

تراشه های i7  نسبت به دیگر تراشه ی قبلی پیشرفته هستند و دارای 4 هسته ی اصلی هستند. 

حافظه ی رم: بهتر است رم دستگاه شما دارای رم 4 گیگا بایتی باشد. رم هایی با حافظه 16 گیگ به بالا چندان محبوب عموم مردم نیست. 

درایو: اگر توانایی مالی خوبی دارید، بهتر است لپ تاپی را خریداری کنید که دارای حافظه ی داخلی ssd  باشد زیرا سرعت بسیار بالاتری، حدود سه برابر، نسبت له درایو های معمولی دارد. 

کارت گرافیک: اگر قصد انجام کار های گرافیکی، سه بعدی، ویرایش فیلم و بازی با لپ تاپ خود ندارید بهتر است از کارت های گرافیکی یکپارچه و معمولی استفاده کنید و در غیر این صورت باید یک کارت حافظه مستقل برای لپ تاپ خود تهیه کنید. 

باتری: ویژگی مهم لپ تاپ که باعث محبوبیت لپ تاپ است، قابلیت حمل و جا به جایی آن است. به همین دلیل عمر باتری لپ تاپ بسیار مهم است و از آن مهم تر طریقه ی نگهداری از باتری است که بسیار در دیر تر شدن روند خرابی باتری بسیار موثر است. 

کم کردن نور صفحه، کاهش صدا، استفاده نکردن از بلوتوث و وای فای، اجرای بازی ها و نرم افزار های کم حجم از موثر ترین راه ها برای حفاظت از باتری به شمار می روند. 

انتخاب برند مناسب 

به برند لپ تاپ انتخابی خود بسیار توجه کنید. سازنده ای که پشتیبانی دقیق و زمان بندی شده ای را ارائه می کند، لپ تاپهای بهتری را نیز تولید ی کند. در سال های گذشته بهترین برند های لپ تاپ اپل، ایسوس و لنوو معرفی شده اند و به ترتیب در مقام های اول، دوم و سوم قرار گرفته اند.

مشخصات پیشنهادی یک لپ تاپ

اگر نیاز شما به لپ تاپ ضروری است و می خواهید هر چه سریع تر لپ تاپ مورد نظرتا را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم تا این فاکتور ها را در نظر بگیرید:

پردازش گر: کور i5

رزولوشن:  1920 در 1080 پیکسل

رم: 8 گیگ

دارای  SSD

عملکرد باتری: حداقل 8 ساعت

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب