× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۰۴
1677

تبلیغات در اینستاگرام چیست و چگونه از آن هوشمندانه استفاده کنیم؟

اینستاگرام در حال حاضر یکی از رو به پیشرفت ترین و به روز ترین نرم افزارهاست. ساز و کار این شبکه به گونه ای است که کاربران می توانند با به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوهای خود را با دیگران، مخاطب را جذب کنند. تصاویر میان افکار، احساسات و ایده ها ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل یکی از هوشمندانه ترین و هدفمند ترین نوع تبلیغات، تبلیغات در اینستاگرام است.

 

 

چرا تبلیغات در اینستاگرام ؟

در دهه ی جدید و با افزایش کاربرد شبکه های اجتماعی؛ به سختی می توان تاثیر شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. مهم نیست کسب و کار شما کوچک باشد یا شما صاحب یک برند بزرگ در جهان باشد؛ شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام برای شما فرصت دیده شدن در میان کاربران بی شمار و مشتریان را به وجود می آورد و یکی از روش های بسیار پر طرفدار برای برند مارکتینگ می باشد.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

تبلیغات در اینستاگرام به صورت بصری انجام می گیرد که تاثیر به سزایی بر روی مخاطبان می گذارد. یکی از بهترین امکانات اینستاگرام ساخت یک اکانت تجاری است که به مخاطبان شما این امکان را می دهد تا با شما تماس برقرار کنند یا یک پیام متنی یا ایمیل بفرستند. این نوع تبلیغات اینستاگرام را فیسبوک، کمپانی اصلی اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد. اگر صفحه ی شما درحالت بیزینس (business) باشد؛ دکمه ی (promote) را در پایین هر پست می بینید. فیسبوک به شما اجازه می دهد محتوا و کمپین تبلیغاتی خود را برای جامعه ی هدف و مورد علاقه ی خود در قسمت HOME یا در استوری ارائه کنید.

در تبلیغات اینستاگرام می توانید هر لینک دلخواه را در تبلیغ خود قرار دهید. بنابراین امکان بازدید از سایت، خریداری محصولات، ثبت نام، دانلود اپلیکیشن و ... به راحتی برای کاربران و مخاطبان فراهم می شود. تبلیغات اینستاگرامی در میان پست و استوری کاربرانی که انتخاب کرده اید تا بخشی از مخاطبان شما با عبارت و برچسب " SPONSORD" نمایش داده می شود. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ در اینستاگرام براساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می شود. اما مشکل اصلی هر کاربر ایرانی در اینستاگرام این است که؛ به دلیل تحریم ها نمی توانند از این امکان استفاده کنند و باید از روش های دیگر تبلیغات بهره ببرند.

 

 

چه نوع دیگری از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارند؟

روش های متفاوتی از تبلیغات در اینستاگرام برای کسب درآمد وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین لازم است که با مفاهیم پایه ای تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید. بسته به اهداف کسب کار و نوع آن، برخی تبلیغات ممکن است برای شما مفید تر و بهتر واقع شوند :

تبلیغات تصویری: همان طور که از تیتر این نوع تبلیغات مشخص است، این تبلیغات شامل عنصر عکس و تصویر است. از آنجا که اینستاگرام یک رسانه ی بصری است به لطف پلتفرمی که داراست به راحتی میتوان تصاویربا فرمت های جذابی را نمایش داد.

 

 

تبلیغات با ویدیو: اگر می خواهید یک ارائه کامل و خلاصه از کالا و خدمات خود ارائه دهید؛ تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام یک گزینه ی تاثیر گذار است.

 

 

تبلیغات متوالی: برای نشان دادن مجموعه ای عکس ها و تصاویر، این گزینه از بهترین روش هاست.

انواع تبلیغات بر اساس هدف کسب و کار شما

یکی از مهم ترین کارها و مراحل تبلیغات در اینستاگرامی این است که، شما بتوانید بر اساس نیاز و هدف کسب و کارتان نوع تبلیغاتتان را انتخاب کنید:

آگاهی (Awareness) : این نوع تبلیغات برای آگاهی از برند مناسب و موثر است. اگر می خواهید اسم برند یا کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید یا به طور مکرر تبلیغاتتان دیده شود؛ این سبک تبلیغ مناسب شماست.

توجه (Consideration) : این کمپین برای دریافت کلیک برای وبسایت خود و همچنین برای اینکه به یک رقیب ارزشمند تبدیل شوید، مناسب است. همچنین برای بالا بردن میزان تعامل شما برای بازار هدف مناسب است.

تبدیل (conversion) : اگر شما به دنبال تعامل با برنامه، دانلود محتوا یا افزایش فروش هستید این گزینه تاثیر گذار است .

 

 

شیوه های تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

راه های مختلفی برای تبلیغات در ایسنتاگرام وجود دارد که برای جذب مخاطب و معروف کردن برند مناسب هستند. در ادامه به معرفی این راه ها و شیوه ها می پردازیم.

1. تبلیغات ساعتی : تبلیغات ساعتی در اینستاگرام به گونه ای هستند شما با استفاده از پیجی که تعداد فالوور های آن مشخص هستند مدت زمان لازم برای تبلیغاتتان را تعیین می کنید و سپس عکس و متن مورد نظر برای تبلیغاتتان را در پیج آپلود می کنید.

2. خرید فالوور برای پیجتان: شما بعد از اینکه پیجتان طراحی و موضوع بندی شد می توانید برای پیجتان فالوور واقعی بخرید. خرید فالوور واقعی و فعال از بهترین راه های بالا بردن پیجتان است.

3. طراحی و ساخت پست های اختصاصی برای پیجتان: داشتن یک استراتژی دقیق و منظم برای پیجتان نیز برای بالا بردن پیج مناسب است. بهتر است راس ساعت دقیق پست های جذاب و جالب بگذارید تا مخاطبان بیشتری جذب پیج شما شوند. اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید می توانید این کار را به یک کارشناس تولید محتوا حرفه ای و دقیق بسپارید.

4. تبلیع در استوری: از جدید ترین و موثر ترین راه های افزایش فالوور و رشد برند شما است.

 

 

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام افزایش دهیم ؟

از دیگر مراحل مهم در تبلیغات در اینستاگرام این است که بتوانید این تبلیغات را به نفع خود تمام کنید و به افزایش کسب و کار خود کمک کنید.

•تعامل و ارتباط با دیگران: شما باید بتوانید با دیگر کاربران ارتباط برقرار کنید. جواب کامنت ها و سوال های آنها را بدهید . اگر در دایرکت به شما پیامی دادند آن را با حوصله جواب بدهید و سعی کنید این حس را به آن ها القا کنید که آن ها برای شما مهم هستن و نظرات آنها برای شما اهمیت دارد.

• به روز باشید: سعی کنید در مورد اتفاقاتی که روزانه رخ می دهد در صفحه تان واکنش نشان دهید.

• ایجاد انگیزه و رقابت: برای بالا بردن جذابیت پیج خود می توانید رقابت هایی را ایجاد کنید.

• کیفیت بالای تصاویر: به دنبال تصاویر با کیفیت باشید زیرا اینستاگرام یک نرم افزار تصویر محور است.

• قدردانی خود را نشان دهید: تمام ارتباطات شما در اینستاگرام دو طرفه است و اگر کسی شما را لایک می کند و راجع به کار شما نظر می دهد؛ شما باید در مقابل از او قدردانی کنید زیرا این راه برای باقی ماندن کخاطب در پیج بسیار مناسب است.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب