× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۸
5306

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی، نوعی از عکاسی است که با هدف تبلیغات یک محصول یا یک برند انجام می شود. عکاسی تبلیغاتی در بخشی هایی از تبلیغات که نیاز به تقویت و جذاب کردن متن مورد نظر است؛ استفاده می شود. مانند بروشور های تبلیغاتی، منوی غذا در رستوران ها و کافه ها و بیلبوردها.

عکاسی تبلیغاتی زمینه های مختلفی دارند که هم مورد استفاده ی عکاسان مدرن قرار می گیرند و هم عکاسان سنتی. عکس های تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصول و نشان دادن کیفیت و کارایی محصول به کار می روند.

 

 

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی سبکی از عکاسی است که، از خود محصول و بدون وسایل دیگر تصویر برداری می شود . این سبک از عکاسی بیشتر برای عکاسی از محصول برای قرار دادن در سایت های فروش آنلاین و کاتالوگ های تبلیغاتی استفاده می شود که هدف اصلی آن نشان دادن محصول و اجزا و ابعاد و کیفیت آن است.

عکاسی تبلیغاتی گرچه شاخه ای از عکاسی صنعتی است اما پر زرق و برق تر و دارای جذابیت بالایی است که در مخاطب ایجاد انگیزه و علاقه برای خرید محصول کند. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی این نوع عکاسی دارای جنبهی عکاسی تبلیغاتی بیشتری هستند.

 

 

زمینه های مختف عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی زمینه های مختلفی دارد و برای مثال می تواند نمایی از خود محصول باشد یا می تواند از شیوه ی تولید آن در کارخانه باشد و همچنین می تواند از نحوه ی عملکرد یا نوع کارکرد آن باشد.

یک تصویر تبلیغاتی استاندارد و ویژگی آن

یک تصویر تبلیغاتی خوب و زیبا و استاندارد ویژگی های زیادی دارد که بتواند به خوبی محصول را به مخاطب نشان دهد. این تصاویر باید بتوانند به خوبی کیفیت، ابعاد، رنگ، ساختار و نوع محصول را مشخص کند و مغایرتی با محصول حقیقی نداشته باشد. همچنین عکس تبلیغاتی در کنار این نکات باید این ویژگی را داشته باشند که جذابیت و وضوح بالایی را نادیده گرفته نشود.

در این حالت یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای به گونه ای از محصولات شما عکس برداری می کند که بیننده با دیدن تصویر جزئیات واضح و روشنی را از تصویر محصول مورد نظر دریافت می کند و هم جذب زیبایی و گیرایی بالای تصویر می شود.

زمانی که یک عکاس غیر حرفه ای را برای عکاسی از محصول خود انتخاب کند ممکن است در دو صورت خسارت ببنید:

1. زمانی که عکاس جزئیات را نادیده بگیرد و صرفاً زیبایی تصویر را مورد توجه قرار دهد.

2. زمانی که از زیبایی صرف نظر کرده و جزئیات را به خوبی نشان بدهد که این مورد منجر به شکست و جذب نشدن مخاطب به تبلیغ می شود.

 

 

توجه به نورپردازی و لنز در عکاسی تبلیغاتی

نور یکی از اجزای مهم در هر نوع و سبک از عکاسی می باشد. در عکاسی تبلیغاتی نیز می توان گفت مهم ترین عنصر یک عکس تبلیغاتی استاندارد نوع نور پردازی آن است. در این شرایط نیاز به ابزار و وسایل حرفه ای نورپردازی داریم.

همچنین لنز های گوناگونی برای عکاسی اصولی از محصولات مختلف وجود دارد که با توجه به دانش عکاس شما و اصول مختلف انتخاب می شود .

 

 

انواع مختلف عکاسی تبلیغاتی

عکاسی در زمینه ی سفید: در این نوع از عکاسی محصول بدون هیچ وسیله ای دیگر و به تنهایی در زمینه ای سفید قرار می گیرد . به دلیل فوکوس زیاد بر روی محصول نورپردازی در این نوع از عکاسی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

 

عکاسی دکوراتیو: در این شیوه ی تبلیغاتی محصول با اجزای دیگر طراحی می شوند و در کادری مشخص قرار می گیرند. طراحی دکوری خاص و جذاب ،ضمن دقت در نکات عکاسی استاندارد، می تواند به نتیجه ی کار کمک شایانی کند.

عکاسی فتومونتاژ: در این سبک از عکاسی، اجزای درونی محصول تصویر برداری می شوند و در آخر و با استفاده از برنامه ی ادیت عکس در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در این روش شخص عکاس باید مهارت استفاده از برنامه ی اصولی را داشته باشد.

عکاسی ماکرو: این سبک برای اشیای گران قیمت و ارزشمند و همچنین برای محصولاتی که دارای جزئیات و نکات کوچکی هستند، که نیاز است مخاطب به خوبی به آن ها توجه کند، استفاده می شوند. برای استفاده از این سبک نیاز به لنز های قوی و حرفه ای دارید.

 

 

ثبت تصاویر متعدد از محصول

یکی از نکاتی که باید در هنگام تصویر برداری و ثبت عکس تبلیغاتی به آن توجه داشته باشیم، ثبت تصاویر متعدد از زوایای مختلف است که بعد از پایان کار بتوانید بهترین تصویر را انتخاب کنید.

ابزار مورد استفاده در عکاسی

فلاش یا فلش: فلاش وسیله ای است که برای نورپردازی از آن استفاده می شود. یک منبع قوی نوری که تصویر شما بدون آن فاقد گیرایی و جذابیت است.

 

 

پایه ی فلاش : اگر تا به حال عکاسی کرده باشید می دانید که ثابت نگه داشتن فلش کاری سخت و طاقت فرساست. پایه ی فلش به شما کمک می کند که تا منبع نوری را ثابت کنید و به خوبی بتوانید از سوژه ی مورد نظر تصاویر مورد نظر را ثبت کنید.

چتر: وسیله ای شبیه به چترهای معمولی در رنگ های سفید، نقره ای ، طلائی و مشکی که برای انعکاس نور استفاده می شود.

رفلکتور یا بازتابنده : وسیله ای که برای روشن کردن نقاط تاریک تصویر و بازتابیدن نور از نقاط مختلف استفاده می شود.

ویرایش نهایی تصویر

این مرحله به قدری حائز اهمیت است که اگر فرد مسئول در انجام درست آن کوتاهی کند، تمامی زحمات مراحل گذشته را پایمال کرده است و اگر این مرحله را انجام ندهید تصویر شما فاقد اهمیت و نکات استاندارد عکاسی اصولی می باشد.

اگر این مرحله را به خوبی انجام دهید علاوه بر اینکه تصویر شما دارای جذابیت بصری بیشتری می شود؛ می تواند حس بیشتری را به مخاطب القا کند و ارتباط بهتری با بیننده برقرار کند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب