× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۰۱
2839

بسیاری از افراد بر اثر روش های مختلف شیمیایی همچون رنگ آمیزی و صاف کردن (براشینگ مو ) به موهای خود آسیب می زنند که باعث خشکی و  سوختگی موهای خود می شوند.  در پی سال ها آسیب مکرر به موها، گاهی شاید تصور کنید که دیگر امیدی به بهبود موهای سوخته نیست ولی در اینجا چند توصیه برای روند  بهبود موهای آسیب دیده را که متخصصان توصیه می کنند را بررسی خواهیم نمود.  

گرچه برای داشتن موهای خوش حالت و زیبا باید، به طور مدام از موهای خود رسیدگی و مراقب کنید. زیرا به دلیل عدم رسیدگی لازم مو یا پوست شما آسیب جدیدی خواهند دیده که در نتیجه دوره درمان و بازسازی آن طولانی خواهد بود،  جزء اول قوانین طلایی زیبایی رسیدگی و مراقب روزانه می باشد. نه تنها با رنگ و  براشینگ موها  به صورت دائم باعث آسیب جدیدی به موهای می شود، بلکه زیبا و لطافت طبیعی آن را از بین می برد. ولی با مراجع به متخصص پوست و مو با آگاهی کامل می توانید محصولات بهتری را با توجه به نوع مو و پوست  خود انتخاب نمایید.  بانوهای کشورهای مختلف در سراسر جهان به دلیل زیبایی های خواست شان مشهور هستند برای مثال  کره ای ها پوست زیبا، همچنین هندی ها و  برزیل ها موهای پر پوشت درخشانشان شناخته می شوند، چرا و چطور ؟!  یک جواب  کوتاه و ساده مراقب و رسیدگی روزانه.

 شستن موها با شامپوی باکیفیت

در مرحله اول برای شستن موهای خود از شامپوی با کیفیت استفاده کنید. البته به این معنی نمی باشد که تنها بر اساس شهرت یک برند یا تبلیغات محصولات بهداشتی و زیبای خود را انتخاب کنید، بلکه محتویات به کار رفته در ساختار محصول بسیار هایز اهمیت می باشند،  پس مدتی را صرف برسی و مرر فهرست مواد تهیه شده در ساخت محصول نمایید.  

از ترکیباتی همچون سولفات ها از جمله آمونیوم لوریل سولفات (Ammonium lauryl sulfate)، سولفات لوره آمونیوم (ammonium laureth sulfate) و سدیم لوریل سولفات(sodium lauryl sulfate)، ایزوپروپیل الکل (isopropyl alcohol)، فرمالدهید (formaldehyde) و پروپیلن گلیکول (propylene glycol) خودداری کنید. این مواد  موهای  را خشک می کنند، باعث تخریب پروتئین های  سالم مو شده که در نتیجه موهای شما را در آینده در معرض آسیب های بیشتر خواهند قرار گرفت.

به دنبال ترکیباتی همچون  سدیم کوکوئیل ایزوتیونات ( sodium cocoyl isethionate)، سدیم لوریل متیل ایزتیونات (sodium lauroyl methyl isethionate) و دی سدیم لوریل سولفوسوکسینات (disodium laureth sulfosuccinate) باشید. این ترکیبات نسبت به سولفات ها که در برخی از شامپوهای بی کفیت مورد استفاده قرار می گیرند، ملایم تر و از مواد طبیعی بیشتری همچون روغن نارگیل گرفته می شوند.  

همچنین می توانید شامپوهای حاوی گلیسیرین و پانتنول را انتخاب کنید. گلیسیرین با ایجاد یک سد محافظ موجب تقویت مو می شود و پانتنول به موهای شما کمک می کند تا رطوبت بیشتری را در خود حفظ کند و در ضمن با تقویت فولیکول رشد موها بیشتر می شود.

 

 شامپو ترمیم کننده قوی کراتین  

استفاده از شامپو ترمیم کننده قوی کراتین، موجب ایجاد سدی بین مو و هر نوع حرارتی که به مو آسیب می زند خواهد شد و در نتیجه  امکان آسیب به مو کمتر می شود (از طریق خشک کردن باسشوار، صاف کردن و غیره) و درضمن باعث تقویت موهای نیز خواهد شد.  

در حمام این شامپو را به مدت پنج دقیقه بر روی موهای خود بگذارید و سپس مو را آب کشی کنید. توجه نمایید که شستن بیش از حد موها می تواند در طولانی مدت موجب خشکی و آسیب به آن می شود،  پس این شامپو را به صورت یکی در میان جایگزین شامپوی معمولی خود نمایید و هم زمان از هر دو استفاده شامپو استفاده نکنید.

 تغییر  محصولات مراقبت از مو  

اگر محصولات مراقبت از مو شما تاثیر خوبی ندارند،  حتما با توجه به نوع مو و خواص لازم محصولات مراقب موی خود را تغییر دهید. تعویض درست این محصولات به موهای شما در بهبودی از آسیب های موجود کمک خواهند کرد و درضمن از آسیب های بعدی جلوگیری می گردد، از محصولاتی استفاده کنید که موجب آبرسانی موهای شما شوند و در ضمن محصولات حاوی پروتئین و کراتین به روند بازسازی کمک می کنند.

 

نرم کننده حاوی هیدراتاسیون 

 نرم کننده هیدراتاسیون یک نرم کننده فوق العاده جهت آبرسانی،  حفظ و مراقبت زیبایی ذاتی موی شما محسوب می گردد و این نوع نرم کننده برای بازسازی  لایه هیدرولیپیدی مو بسیار موثر می باشد و همچون کرم نرم کننده پوست موجب آبرسانی مو می شود.

به طور معمول بعد از استفاده این نرم کننده موها نیاز به آبکشی دارد. در زمان دوش یا حمام بر روی موهای خیس این محصول را بمالید و  به آرامی برروی پوست سر خود ماساژ داد و پس از چند دقیقه  موهای خود را آبکشی نمایید.

 

موهای خود را با حوله ها به آرامی خشک کنید

جهت اطمینان از جذب خواص محصولات (شامپو و نرم کننده) برای روند بهبود موهایتان را با حوله خشک کنید و تا جایی که امکان دارد  از حرارت شدید (همچون سشوار یا اتو) اجتناب کنید. خشک کردن موها توسط حوله بسیار کمک به جذب کامل خواص شامپو و نرم کننده مو موثر می باشد.

 

استفاده از روغن های طبیعی

مقداری روغن زیتون یا نارگیل را گرم کنید (تنها کمی گرم شود) و موهای خود را قبل از حمام به این روغن آغشته نمایید و برای جذب بهتر خواص از کلاه پلاستیکی حمام استفاده نمایید. این نوع درمان به موهای شما کمک می کنند تا درخشش و رطوبت طبیعی خود را بازسازی کند، ولی استفاده بیش از حد این روش موجب می شود موها چرب به نظر برسند. (معمولاً 1 الی 3 بار در ماه برای این نوع درمان کافی است)

 

 ماسک روغن به علاوه نرم کننده  

 

برای مرطوب کردن موهای خود از ماسک روغن به علاوه نرم کننده استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری یک شامپو غنی از پروتئین، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) یک نرم کننده خوب را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به عنوان ماسک بر روی موهای خود بمالید و در ضمن پوست سرتان را با آن ماساژ داده. سپس موهای خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و  درضمن می توان جهت تاثیر بیشتر از حوله نیز  استفاده نمایید.  این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید تا خواص مفید آن کاملا جذب موهایتان شود، سپس موهای خود را بشویید.

 ماسک عسل و روغن زیتون

ماسک خانگی عسل و روغن زیتون جهت کمک به موهای آسیب دیده بسیار مفید می باشد. البته روش اندازه گیری برای تهیه این ماسک بر اساس اندازه  مو و حجم آن متعییر می باشد به عنوان مثال :  2 قاشق غذاخوری (14 گرم) عسل را با 3 قاشق غذاخوری (44 میلی لیتر) روغن زیتون مخلوط کنید و اگر موهای بلندتری دارید می توانید از 4 قاشق غذاخوری (28 گرم) عسل و 6 قاشق غذاخوری (89 میلی لیتر) روغن زیتون استفاده کنید.

این ماسک  را روی موهای مرطوب خود قرار دهید.  در ابتدا این مخلوط  را به طور کامل بر روی پوست سر خود بمالیده و سپس به سمت انتهای موهای خود بکشید و پس از اینکه موهای خود را به  مخلوط آغشته کردید، آن را در یک حوله بپیچید. بسته به میزان صدمه وارده به مو، آن را به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت بگذارید و سپس موهای خود را با آب گرم  و شامپوی ملایم بشویید.

 

 ماسک موز و عسل  

از موز و عسل ماسک مو خانگی درست کنید، زیرا این ماسک خواصی زیادی برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده دارد و  دو بار در هفته از آن استفاده کنید.  

در یک کاسه عدد 1 موز له شده ، 1 تخم مرغ (زرده)، 3 قاشق غذاخوری شیر (44 میلی لیتر) ، 3 قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) و 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون (74 میلی لیتر) را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را به طور کامل روی موهای خود بمالید و به مدت 15 تا 30 دقیقه آن را روی موها بگذارید و سپس موهای خود را با آب خنک و یک شامپوی ملایم بشویید.

 

اجتناب از رنگ موهای شیمیایی

برای جلوگیری از صدمه زدن به موهای تان از استفاده مواد شیمیایی مضر جدا  خوداری کنید از جمله رنگ موهای شیمایی یا استفاده از سایر روش های شیمیایی دیگر که موجب خشکی و صدمه به موها می شوند. اگر تمایل به رنگ کردن موهای خود دارید، از برندها رنگ مو استفاده کنید که از ترکیبات طبیعی تر در ساخت خود استفاده می نمایند، زیرا آسیب بسیار کمتری به موهایتان وارد می شود یا حتی می توانید از موادی طبیعی که داری خواص مفیدی نیز می باشند جهت رنگ کردن استفاده نمایید از جمله حنا یا چای و قهوه...

کوتاه کردن مو

 این روش باعث حفظ سلامت موهای خواهد شد ،به طور مرتب هر 6 تا 8 هفته یکبار موهای خود را کمی کوتاه کنید (حتی در حد یک نوک چینی ساده). در واقع کوتاه کردن موهای باعث از بین رفتن موهای سوخته و آسیب دیده می شود و همچنین کمک به جلوگیری از صدمه بیشتر موها در آینده می گردد. در نتیجه آسیب های موجود را به حداقل میزان می رساند و به روند بازسازی کمک خواهد نمود.   

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب