× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۱,۲۸
10832

راز داشتن پوست زیبا و سالم همیشه یکی از موضوع های محبوب برای چاپ در مجله های مشهور  جهان است تا با معرفی انواع روش های جدید و آخرین تکنولوژی های روز خواندگان را تحت قرار دهند. اگرچه امروزه، انجام  مراحل پوست خانگی روزانه (روتین مراقبت از پوست : the home skin care regimen) یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات برای داشتن پوست زیبا و شاداب محسوب می شود ولی متاسفانه برخی از خانم های هنوز این راه کار را  را خیلی جدید نگرفته اند!

از دیر باز  داشتن موهای پرپشت و سالم و همچنین پوست شفاف و شاداب به عنوان  یکی از نماد های زیبای و جوانی شناخته می شود.  در واقع همین امر موجب شده که سلامت و رسیدگی به پوست صورت به خصوص در میان خانم ها بسیار  رواج یافته و  همواره در تلاش هستند با استفاده از انواع تکنیک ها (طزریق ژل یا بوتاکس و عمل جراحی و ...) و لوازم آرایش ها گوناگونی  پوست صورت خود را شفاف و لکه یا چروک ها را محو کنند.  ولی به این نکته اساسی همیشه توجه کنید برای نگهداری از پوست خود لازم است که از دوران جوانی به آن رسیدگی شود و روتین مراقبت از پوست روزانه (پاک کردن و کرم های روزانه و نوشیدا آب.. ) به عنوان مهمترین بخش شناخته می شود. بیشتر افراد به اشتباه تصور می کنند تا زمانی که جوان و زیبا هستید، نیازی به انجام این کارهای زمان بر نیست و تنها  صرف هزینه اضافی خواهد بود.

 امروزه پوست زیبا و شفاف  زنان کره ای، به دلیل تکنیک مراحل روتین مراقبت از پوست روزانه شان در جهان بسیار مشهور می باشد. ولی در عین حال در کشور کره علاوه بر انجام دادن مراحل روتین مراقبت از پوست روزانه خانگی، بسیاری از خانم های کره ای به طور مکرر به کلینیک های زیبایی و اسپای برای داشتن پوستی زیباتر مراجعه می کنند که در واقع انجام روتین  پوست در منزل کمک به نگهداری بهتر  پوست و تاثیر هرچه بیشتر این فرآینده ها می کند. در اینجا به معرفی 10 تکنیک جالب و ساده روتین مراقبت از پوست زنان کره ای خواهیم پرداخت.  

 

هرگز صورت خود را تنها یکبار نشویید

"پاک کردن مضاعف" اولین مرحله روتین مراقبت از پوست 10 مرحله ای کره ای محسوب می شود. در واقع در کره تمیز کردن و شستن صورت بسیار مهم است که یکی از عادات عجیب  زیبایی کره ای می باشد! شاید این عادت در ابتدا کمی عجیب بنظر برسد ولی قطعا بسیار تاثیر گذار است : البته، ابتدا باید آرایش خود را با استفاده از یک ماده پاک کننده آرایش، به دقت پاک  کنید و سپس دوباره صورت خود را با یک محصول شویند (مخصوص صورت) بشویید تا کاملا صورتان تمیز شود. 

 

همیشه از قانون 10 ثانیه پیروی کنید

این قانون  در خصوص سرعت استفاده محصولات بهداشتی از جمله تونر (Toner) و کرم ها می باشد که بارها در مجلات زیبایی کره ای درباره ی این روش مطالب زیادی چاپ شده است. پس از دوش آب گرم، حتما تونر خود را در ظرف 10 ثانیه به پوست تان بمالید، زیرا هر چه مدت این زمان طولانی تر شود، رطوبت رسانی کمتر و در نتیجه خشکی پوست بیشر می شود. بنابراین هرچه سریع تر این روند را انجام دهید، بیشتر از رطوبت پوست خود محافظت خواهید کرد که در حالت ایده آل،  شما باید این کار را بلافاصله بعد از دوش انجام دهید. اگر در یک باشگاه ورزشی هستید و تونر همراه ندارید، می توانید به جای تونر به همین شیوه از کرم رطوبت خود استفاده کنید.  

 

ماسک نقابی (ماسک ورقه : Sheet Mask) خود را به با شگاه ورزشی ببرید

در حال حاضر ماسک نقابی به دلایل زیادی یکی از بزرگترین رازهای زیبایی کره ای محسوب می شود که از جمله : باعث آبرسانی به پوست (هیدراته پوست :  hydrate)  می شود که نتیجه سلامت و طراوت پوست را چندین برابر می گردد و در ضمن از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین با لایه‌برداری پوست باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به لایه های زیرین پوست می گردد که در نتیجه پوست شفاف و روشن تر خواهد شد و در واقع می توان با استفاده از این ماسک ها به صورت منظم و صحیح خیلی از مشکلات پوستی را به سادگی حل کرد. این ماسک ها انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نوع پوست و حتی شرایط آب و هوایی برای نتیجه هر چه بهتر از آن استفاده کنید برای مثال : ماسک نقابی حاوی عصاره نارگیل (Leaders coconut gel moisturizing) لایه بردار بسیار عالیه برای هیدراته پوست در فصل زمستان می باشد.

در ضمن برای تاثیر ایده آل این ماسک ها، حتما روش زنان کره ای را امتحان کنید. آن ها ماسک نقابی شان را با خود به سونا  یا سالن اسپا (spa) می برند تا از این فرصت طلایی نهایت استفاده را نمایند. زیرا در واقع این حالت  دقیقا مشابه  زمانی است که متخصص زیبایی پیش از انجام هر کاری پوست شما را بخار می دهد تا منافذ پوست تان باز شود و در این حالت پوستان قادر می شود تا تمام مواد لازم را جذب خود کند.  

 

از لوازم جانبی محافظ استفاده کنید (حتی وقتی در ساحل نیستید)

در حالی که ما تنها در سنین جوانی به آرایش توجه داریم، زنان کره ای از همان دوران جوانی با استفاده از روش های گوناگون شروع به پیشگیری از پیری پوست می کنند و نه تنها در روزهای آفتابی تابستان بلکه در طول سال محافظت پوست بسیار مهم است زیرا اشعه ماوراء بنفش حتی در زمستان از ابرها عبور می کند و علاوه بر این  برف و یخ باعث انهکاس نیز می شوند. بانوان کره ای از جوانی ضد آفتاب و همچنین محصولات بهداشتی و آرایشی SPF دار استفاده می کنند و به علاوه از راه های دیگری همچون پوشیدن دست کش و کلاه نقاب دار، برای جلوگیری بیشتر از به وجود آمدن چین و چروک استفاده می کنند!

صورت خود را با ماساژ دهید

با کرم های روزانه صورت خود را ماساژ دهید، این یکی از اساسی ترین نکات مراحل روتین مراقبت از پوست روزانه محسوب می شود. در واقع با استفاده از تکنیک های مختلف هر شخص می تواند به سادگی روزانه پوست صورت خود را بدون احتیاج به لوازم خاصی ماساژ دهد. اگر با روش صحیح صورت تان را روزانه ماساژ دهید، موجب افزایش گردش خون در ماهیچه ها و  بافت های زیر پوست خواهد شد که در نتیجه اکسیژن بیشتری از این طریق جذب پوست می شود و پوست شفاف و درخشان می گردد . ماساژ روزانه همچنین کمک می کند تا عضلات صورت سفت و محکم شودند و  در ضمن این روش کمک به جلوگیری از چین و چروک می کند.  

 

صورت خود را به سختی سیلی بزنید

بله، قطعا در ابتدا از شنیدن این روش شوکه خواهید شد، ولی این یک تکنیک فوق العاده محبوب در کره به شمار  می آید و از روسوم قدیمی کره محسوب می شود که نسل به نسل  آموزش داده شده. کره ای ها باور  دارند ، این روش موجب افزایش جریان خون می گردد که در نتیجه عضلات صورت را محکم تر می شود!  وقتی صحبت از سیلی زدن می شود اعتماد دارند "هر چه سخت تر ، بهتر!" که البته با توجه به همان مناطق ماساژ صورت، زنان کره پس از اتمام مراحل روتین مراقبت پوست روزانه خود، حدود 50 بار به صورت  شان  سیلی می زنند.

 

استفاده از آب برنج برای پوست

زنان کره ای به دلیل فواید بسیار زیاد آب برنج، سابقه طولانی مدتی برای شستن صورت شان به این روش  دارند. در واقع آب برنجی یک مرطوب کننده طبیعی می باشد که به کند شدن روند پیری، شفافی و به از بین بردن  لکه های پوست کمک می کند. می توانید به سادگی در منزل با کمی برنج و آب خودتان آن را تهیه نمایید یا اگر ترجیح می دهید می توانید محصولات آماده همچون لسیون برنج یا ماسک خواب برنج را امتحان کنید.

روش تهیه : برنج (خام) را در آب به مدت زمان حدود 10-15 دقیقه خیس کند، سپس بهم زده و سپس آب کش کنید و از این آب (شیری رنگ  است) می توانید به عنوان تونر استفاده کنید که در ضمن برنج قهوه ای مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.  

 

استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز در شب های زمستان

ماه های زمستان در کره بسیار سرد است، بنابراین معمولاً از دستگاه رطوبت‌ساز برای مرطوب نگه داشتن پوست هنگام خشک شدن هوا استفاده می شود. همچنین اگر در حال مسافرت باشند و دستگاه رطوبت‌ساز نباشد از یک روش بسیار قدیمی استفاده می کنند و متعقد هستند که این روش قدیمی بسیار برای جلوگیری از رطوبت پوست در طول شب موثر می باشد. حوله ها را در آب خیس می کنند و شب ها آنها را دور تخت شان آویزان می کنند! .

 

استفاده از گیاه جینسنگ ( Ginseng)

گیاه جینسنگ به عنوان یکی از راز و رمز زیبای قدیمی کره به شماره می آید، در واقع جینسنگ برای کمک به سم زدایی پوست و خلاص شدن از هرگونه آلاینده ها بسیار مفید است و سر شار از  آنتی اکسیدان های می باشد.  استفاده از جینسنگ نه تنها به صورت موضوعی به دلیل خاصیت ضد پیری آن کاربرد دارد  (بسیاری از برند های کره ای در درجه یک از جینسنگ در محصولات شان استفاده می کنند) ، بلکه چای جینسنگ و غذاهای مبتنی بر جینسنگ نیز یکی از اصلی ترین غذاهای کره ای به شمار می آیند. 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب