× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۰۶,۲۵
18243

سامسونگ ( Samsung) یک شرکت کنگلومرا (خوشه‌ای) چند ملیتی کره جنوبی می باشد که مقر اصلی این شرکت به نام شهر سامسونگ (Samsung Town) به صورت یک مرکز اداری و پارک فناوری اطلاعات  در شهر  سئول، کره جنوبی واقع می باشد. این شرکت دارای  چندین شرکت تابع و همچنین زیر مجموعه هایی در صنایع  مختلف می باشد،  که اکثر آنها تحت نام برند سامسونگ با هم متحد شده اند و این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت چایبول (شرکت کنگلومرای کره جنوبی( شناخته می شود.
  سامسونگ اکنون با تجزیه شرکت هیوندای (Hyundai Group) به عنوان بزرگترین گروه تجاری کره جنوبی شناخته می شود که محصولات  شرکت های وابسته آن تقریباً یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تشکیل می دهد و درآمد سامسونگ برابر با 17٪ از  1.082 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را شامل می شود. سامسونگ از سال 2017 میلادی به عنوان ششمین برند با ارزش جهان شناخته می شود.

تاریخچه شرکت سامسونگ

تاریخچه شرکت سامسونگ
سامسونگ تأثیر قدرتمندی در توسعه اقتصادی، سیاست، رسانه و فرهنگ کره جنوبی دارد و نقشه موثری در  "معجزه در رودخانه هان"دوران شکوفای اقتصادی کره جنوبی بعد از جنگ داخلی کره ایفا نموده است.
سامسونگ یکی از پادشاهان دنیای فن آوری می باشد، که خود را به یک امپراتوری عظیم در زمینه موبایل و الکترونیک تبدیل نموده است، در واقع سامسونگ در سال 1938 میلادی تاسیس شد و داستان این شرکت خیلی زودتر آغاز شده. با گذشت سال ها، این شرکت به طرز چشمگیری متحول شده است،  نوآوری سامسونگ شامل بازارهای بی شماری می گردد که  فراتر از تلفن همراه و الکترونیک می باشد.
سامسونگ دارای داستان بسیار جالبی است، که پر از فراز و نشیب می باشد. در این جا به بررسی برخی از واقعیت های جالب در مورد این شرکت غول کره ای خواهیم پرداخت.  

بنیانگذار سامسونگ :

بنیانگذار شرکت سامسونگ
لی بیونگ چول (زاده 12 فوریه 1910 میلادی - در گذشت 19 نوامبر 1987میلادی) بنیانگذار گروه سامسونگ و یکی از موفق ترین بازرگانان کره جنوبی بود و  بزرگترین شرکت کنگلومرای کره ای در قرن بیست و یکم می باشد. 

تاریخچه سامسونگ
لی بیونگ چول (Lee Byung-chul)  متولد شهر جئونسانگنام در کره جنوبی بود و  وی پسر خانواده ای بزرگ و ثروتمند از ملَاک های  مشهور کره‌ای در منطقه‌ی اویریئونگ،  کره‌ی جنوبی بود که پدرش  لی چان وو ( Lee Chan-woo) و  مادرش جه جه ریم (Jae Jae-rim) نام داشت.  او در مدرسه خصوصی به نام مونسان یونگ ( Munsan-jung)  تحصیل کرد که توسط پدربزرگش مونسان هونگ سوک لی (Munsan Hong Seok Lee) تأسیس شده بود.

تاریخچه شرکت سامسونگ
 او در سن 5 تا 10 سالگی به تحصیل چینی کلاسیک پرداخت و پس از آن به یک مدرسه راهنمایی در شهر جینگجو، کره جنویی به نام مدرسه راهنمایی جیسو (Jisu Middle School)  رفت که در زبان کره ای جیسو به منعی مروارید است و سال بعد وی به یک مدرسه راهنمایی در سئول منتقل شد. سپس در مدرسه راهنایی جون دونگ  (Jun-dong) علوم مدرن را فرا گرفت. 

تاریتچه سامسونگ
در سال 1926 میلادی، او با پارک دو ائول (Park Du Eul)،  دختر پارک پانگ نئون Park Paeng Nyeon)) ازدواج کرد  و سپس لی بیونگ چول  در دانشگاه واسدا (Waseda University) قدیمی ترین دانشگاه  ژاپن در توکیو به تحصیل پرداخت ولی  در سال 1930 میلادی او  دانشگاه را ترک نمود و تحصیلات دانشگاه خود تمام نکرد.

سامسونگ
در ابتدا پس از در گذشت پدرش، او اولین کار خود را با استفاده از ثروت پدری خود آغاز نمود که  یک کارخانه  برنج را در شهر زادگاه خود جئونسانگنام راه اندازی کرد. متأسفانه،  در این کسب و کار شکست خورد و بنابراین او کارخانه برنج را تعطیل کرد و سپس زمینه ی کار خود را به کلی تغییر داد. 

سامسونگ تاریخ
در تاریخ 1 مارس 1938میلادی، لی بیونگ چول  یک شرکت بازرگانی در زمینه صادرات را  در شهر دئگو، کره جنوبی تاسیس نمود و وی نام سامسونگ را برای شرکت بازرگانی خود انتخاب کرد.  سامسونگ به معنی سه ستاره (Three Stars) است که دلیل لگو های اولیه این شرکت را توضیح می دهد. سامسونگ به عنوان یک شرکت تجاری کوچک تنها با چهل کارمند شروع به فعالیت نمود که حجم کاری اصلی این شرکت  شامل معاملات (فروش) ماهی خشک، مواد غذایی محلی و نودل می شد . در سال 1947میلادی با رونق گرفتن این شرکت، لی بیونگ چول  دفتر اصلی خود را به سئول انتقال داد.

شرکت سامسونگ تاریخ
در سال 1945 میلادی شرکت سامسونگ  در زمینه کاری خود بسیار موفق بود، بنابراین  فعالیت های خود را در زمینه ی صادرات گسترش داد و شروع به صادرات کالاها از سراسر نقاط کره جنوبی به سایر کشورهای دیگر را نمود و مقرر اصلی این شرکت در سال 1947 میلادی به سئول منتقل شد. 

تاریخچه سامسونگ
سال 1950 میلادی،  در دوران آغاز جنگ کره  این شرکت یکی از 10 شرکت بزرگ تجاری بود که با فتح سئول توسط ارتش کره شمالی، لی بیونگ چول مجبور شد تجارت خود را به شهر  بوسان،  کره جنوبی انتقال  دهد و در آن جا پالایشگاه شکر به نام چیل جدانگ (Cheil Jedang) راه راندازی نمود. سپس در سال 1954 میلادی او شرکت  چیل موجیک (Cheil Mojik) را تأسیس کرد و این کارخانه ریسندگی را در شهر  بوسان راه اندازی نمود که تا امروز بزرگترین نساجی این کشور بوده است. 

خط تولید سامسونگ
لی بیونگ چول  در نظر داشت که شرکت سامسونگ به عنوان راس (شرکت مادر) در طیف های گسترده ای از صنایع فعالیت داشته  باشد و بنابراین شرکت سامسونگ در زمینه های مختلفی  شروع به فعالیت  نمود که فعالیت های این شرکت در زمینه مشاغلی همچون بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده فروشی گسترش یافت.

سامسونگ اولین کارخانه تولیدی
در سال 1947 میلادی، لی بیونگ چول  با مشارکت چوی هونگ-جای (Cho Hong-jai) بنیانگذار گروه هیوسونگ  (Hyosung)  شرکت جدیدی به نام  سامسونگ مولسان گونگسا  (Samsung Mulsan Gongsa) یا شرکت بازرگانی سامسونگ  (Samsung Trading Corporation) راه اندازی کرد. ولی پس از گذشت چند وقت، به دلیل اختلاف  در سبک مدیریت از یکدیگر جدا شدند. این شرکت بازرگانی در طی سال ها فعالیت خود گسترش داد که  امروزه به شرکت سامسونگ سی اند تی (Samsung C&T Corporation)  تبدیل شد.

دهه 60 و شرکت سامسونگدر اواخر دهه 1960 میلادی، گروه سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد. این بخش چندین بخش مرتبط با الکترونیک ، همچون  دستگاه های الکترونیکی سامسونگ، الکترو مکانیک سامسونگ، سامسونگ کورنینگ و نیمه هادی سامسونگ و مخابرات سامسونگ را تشکیل می دهد و این تشکیلات  را در شهر  سوون راه اندازی نمود که اولین محصول آن مجموعه از  تلویزیون های  سیاه و سفید بود.

شرکت سامسونگ

در سال 1961 میلادی، پارک چونگ هی (Park Chung-hee) با کودتای 16 مه  قدرت را در کره جنوبی به دست گرفت، در آن زمان ، لی بیونگ چول  در ژاپن بود و پس از این رویداد او برای مدتی به کره جنوبی برنگشت. ولی سرانجام در پی توافقی که با دولت  کره جنوبی صورت گرفت،  لی بیونگ چول به کشور کره جنوبی بازگشت ولی سامسونگ مجبور شد که کنترل سهام خود را به بانک های واگذار کند و همچنین می بایست از  دستورالعمل های اقتصادی دولت پارک پیروی می کرد.

ورد سامسونگ در ارتباطات

در سال 1980میلادی، سامسونگ وارد حوزه سخت افزار ارتباطات شد که مقرر آن در شهر گومی، کره جنوبی واقع است. محصولات این شرکت در زمینه سیستم های تولید تلفن و فکس توسعه یافت و به مرکز تولید تلفن همراه سامسونگ تبدیل شد که تا به امروز بیش از 800 میلیون تلفن همراه تولید کرده اند. سامسونگ این شرکت را تحت سامسونگ الکترونیک گروه بندی کرد. در دهه 1980 میلادی، سامسونگ الکترونیک شروع به سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه نمود، سرمایه گذاری هایی که در پیشبرد این شرکت به خط مقدم صنعت جهانی الکترونیک نقش مهمی را دارد. در سال 1982 میلادی، یک کارخانه مونتاژ تلویزیونی در پرتغال بنا کرد. 

سامسونگ فوت کرد

لی بیونگ چول  در تاریخ 19نوامبر  1987 میلادی درگذشت. او در دوران پیری از خوشنویسی لذت می برد، وی گفته بود : "خوشنویسی به من کمک کرده تا ذهن را باسازی کنم." 
پس از مرگ وی، املاک بیونگ چول (هو-آم) برای تورها در معرض دید عموم قرار گرفت و مجموعه آثار هنری کره ای وی یکی از بزرگترین مجموعه های هنری خصوصی کشور کره جنوبی می باشد که در ضمن تعدادی از این  اشیاء هنری توسط دولت کره جنوبی به عنوان "گنجینه ملی" شناخته شده است.

درباره سامسونگ

 در سال 1968 میلادی،  لی کان-هی (لی بیونگ چول ) تنها دو هفته پس از درگذشت پدرش  به گروه سامسونگ پیوست و سپس در 24 دسامبر 1987 میلادی صندلی ریاست را در این شرکت از آن خود نمود. در سال 1987 میلادی، گروه سامسونگ به چهار گروه تجاری تفکیک شد که از جمله  گروه سامسونگ (Samsung Group)، گروه شینسگائه (Shinsegae Group) ، گروه سی‌جی (CJ Group) و گروه هانسول (Group Hansol) را شامل می شدند. 

تاسیس و راه اندازی شرکت سامسونیگ :

راه اندازی سامسونگ
سامسونگ در تاریخ 1 مارس 1938 میلادی توسط لی بیونگ چول (Lee Byung-chul) به عنوان یک بازرگانی تأسیس شد. وی تجارت خود را در دئگو، کره جنوبی آغاز نمود که در ابتدا  نودل و سایر کالاهایی را که در داخل و اطراف شهر تولید می شود را به کشور چین و استانهای آن صادر می کرد. پس از جنگ داخلی کره، لی بیونگ چول تجارت خود را در صنعت نساجی گسترش داد و  بزرگترین نساجی کره را افتتاح کرد. 

سامسونگ و نساجی
وی با هدف کمک به کشور خود برای توسعه مجدد  پس از جنگ، به شدت روی صنعت سازی متمرکز شد.  در این دوره، تجارت وی از سیاستهای جدید حمایتگرایانه اتخاذ شده توسط دولت کره جنوبی بهره مند شد که هدف کمک به شرکت های بزرگ داخلی با محافظت از  رقبا و تأمین اعتبار آسان آنها بود.  در طی سه دهه نخست این شرکت فعالیت های خود را در زمینه های متنوع از جمله فرآوری مواد غذایی، نساجی، بیمه، اوراق بهادار و خرده فروشی گسترش داد. 

سامسونگ و تاسیس شرکت
سامسونگ در اواخر دهه 1960 میلادی وارد صنایع الکترونیک و سپس در اواسط دهه ی 1970 میلادی وارد صنایع ساخت و ساز و کشتی سازی در اواسط دهه  شد. سامسونگ اولین بار در سال 1969 میلادی با چندین بخش متمرکز بر الکترونیک وارد صنعت الکترونیک شد که اولین محصولات آنها تلویزیون های سیاه و سفید بودند. در دهه 1970 میلادی این شرکت شروع به صادرات محصولات الکترونیکی خانگی به خارج از کشور کرد. در آن زمان سامسونگ  بزرگترین تولید کننده کره جنوبی بود و 50٪ از سهام بازار  نیمه هادی ها را در کشور کره جنوب  را از آن خود نمود بود.

کشتی رانی سامسونگ
در دهه 1970 میلادی این شرکت فرآیندهای تولید نساجی خود را گسترش داد تا خط تولید کامل  از مواد اولیه تا محصول را برای پوشش بهتر رقابت در صنعت نساجی گسترش دهد. شرکت های تابعه جدید مانند صنایع سنگین سامسونگ و کشتی سازی سامسونگ تأسیس شدند. همچنین در همین زمان، این شرکت شروع به سرمایه گذاری در صنایع سنگین، شیمیایی و پتروشیمی نمود که مسیر رشد چشم اندازی را برای شرکت فراهم کرد.

سامسونگ و شرکت
اواخر دهه 1970 میلادی و اوایل دهه 80 شاهد گسترش سریع مشاغل فناوری شرکت سامسونگ بود. بخش های نیمه هادی و الکترونیکی هر کدام به صورت جداگانه تاسیس شدند و در سال 1978 میلادی یک بخش هوافضا راه اندازی شد.  سامسونگ همچنین دو مؤسسه تحقیق و توسعه راه اندازی نمود که خط فناوری این شرکت را به الکترونیک، نیمه هادی ، مواد شیمیایی با پلیمر بالا ، ابزار مهندسی ژنتیک، سیستم‌های ارتباطات از راه دور، هوافضا و فناوری نانو گسترش داد.

سامسونگ و شرکت
در سال 1987 میلادی بعد از مرگ لی بیونگ چول، شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل تجاری از جمله سامسونگ گروه ( Samsung Group)، گروه شینسگائه (Shinsegae Group)، گروه سی‌جی (CJ  Group) و گروه هانسول (Hansol Group ) تفکیک شد. 

سامسونگ و شرکت
شینسگائه در زمینه مدیریت زنجیره‌ای از فروشگاه‌های پوشاک، کفش،  لوازم آرایشی، کالاهای لوکس، جواهرات و لوازم خانگی فعالیت دارد که در اصل بخشی از گروه سامسونگ بوه، که در دهه  1990 میلادی از گروه سامسونگ به همراه گروه سی‌جی (تولید کننده مواد غذایی، خدمات لجستیکی، رسانه‌های گروهی و داروسازی) و گروه هانسول (کاغذ / مخابرات) از سامسونگ جدا شدند. امروزه این گروه های جدا از هم مستقل می باشند و دیگر جزئی از گروه سامسونگ نیستند و تحت مدیریت مستقلی بوده اند . 

درباره برند سامسونگ
از سال 1990 میلادی، شرکت سامسونگ به طور فزاینده ای فعالیت ها خود را در حوزه های مختلف به خصوص الکترونیک جهانی نمود که به ویژه  تولیدات تلفن های همراه و ساخت دستگاه های  نیم‌رسانا به مهمترین منبع درآمد. دهه 2000 میلادی، شاهد به وجود آمدن سری گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی (Galaxy) بود که به سرعت نه تنها محصول مورد تحسین این شرکت شد بلکه اغلب در صدر لیست های سالانه پرفروش ترین تلفن های هوشمند جهان قرار گرفت.

درباره شرکت سامسونگ
 از سال 2006 میلادی، این شرکت به پرفروش ترین تولید کننده تلویزیون در جهان تبدیل شد. با شروع سال 2010 میلادی، گلکسی سری  با معرفی سامسونگ گلکسی تب (Samsung Galaxy Tab) به حوزه تولید رایانه لوحی )تبلت(  نیز گسترش یافت.

بازار جهانی و سامسونگ
در دهه 1990 میلادی سامسونگ گسترش خود را به بازارهای جهانی لوازم الکترونیکی ادامه داد. علیرغم موفقیت در طی این سالها، رسوایی های را نیز این شرکت متحمل شد که شامل چندین پرونده رشوه خواری و پرونده های نقض حق ثبت اختراع می شود. با این وجود  این شرکت همچنان به پیشرفت های خود در زمینه فن آوری با محصولات نیمه هادی ها تا مانیتور کامپیوتر و صفحه نمایش ال سی دی  ادامه داد تا به جایگاه رتبه های پنجم در سهم بازار جهانی دست یافته است.

دلیل نامگذاری شرکت سامسونگ

دلیل نامگذاری سامسونگ
به گفته بنیانگذار سامسونگ، لی بیونگ چول  معنی کلمه  کره ای سامسونگ سه ستاره ( tristar یا three stars) می باشد که کلمه "سه"  نماد بزرگی، عزمت و قدرتمند است. از هم زمان تأسیس این شرکت، لی بیونگ چول معتقد بود که این شرکت جدید وی آغاز کاری بسیار بزرگتری می باشد که انتخاب نام شرکت بیانگر این آرمان بود. ساخته شده از کلمات کره ای  سه (به کره ای : sam-سام) و ستاره (به کره ای : sung-سانگ) گفته می شود که نماد سه ستاره (三星) از نظر فرهنگی چیزی "بزرگ ، بیشمار و قدرتمند" را نشان می دهد.
این یک ادعای جسورانه برای یک شرکت بازرگانی چهل کارمندی بود که در زمینه معاملات محصولات محلی و نودل فعالیت می کرد که از آن زمان  سامسونگ در زمینه هایی بسار زیادی خوش درخشید.


لگوی شرکت سامسونگ :

لوگو شرکت سامسونگ
سامسونگ به معنی سه ستاره است که دلیل لگو های اولیه این شرکت را توضیح می دهد. در حالی که قبل از دهه 70 میلادی لگوی شرکت سامسونگ چندین بار تغییر کرده بود، پس از این تاریخ، تقریباً طراحی آن  به یک شکل باقی ماند و تنها سه بار تغییر کرد تا اینکه آرم فعلی در سال 1993  میلادی شکل  گرفت.

گسترش شرکت سامسونگ :

لوگوی شرکت سامسونگ
سامسونگ از دهه 1990 میلادی، به عنوان یک شرکت بین المللی شروع به پیشرفت و ترقی کرد.  گروه سامسونگ دارای 59 شرکت ثبت نام نشده و 19 شرکت ثبت شده می باشد که همه آنها در لیست اصلی بازار بورس کشور کره جنوبی قرار دارند. سامسونگ بیش از یک تولید کننده لوازم الکترونیکی و موبایل است و فعالیت های این شرکت ها از ساختان ساز ی گرفته تا خدمات مالی، کشتی سازی و حتی صنایع پزشکی متغیر می باشد. 

شرکت سامسونگ
در سال 1993 میلادی،  لی کان-هی (Lee Kun-hee) ده تا از شرکت های تابعه گروه سامسونگ را فروخت و سایر فعالیت ها را برای تمرکز در سه صنعت : الکترونیک، مهندسی و مواد شیمیایی با هم ادغام کرد. لی کان-هی یکی از بزرگترین تجار کره جنوبی و رییس هیئت مدیره گروه سامسونگ است که متولد 9 ژانویه سال 1942 میلادی می باشد. 

شرکت سامسونگ و. بنیانگذاران
وی فرزند سوم لی بیونگ چول، بنیانگذار گروه سامسونگ است که ثروت وی و خانواده اش به ارزش خالص 16.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود و طبق فهرست مجله فوربس(Forbes)  جزء ثروتمندترین افراد جهان محسوب می شوند. در سال 2014 میلادی، لی توسط لیست مجله فوربساز قدرتمندترین افراد جهان به همراه پسرش لی جائه-یونگ (Lee Jae-yong) به عنوان سی و پنچمین قدرتمند و با نفوذ کره ای جهان معرفی شد.

درباره سامسونگ
 در سال 1992 میلادی، شرکت سامسونگ به بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان تبدیل شد که شرکت امریکای اینتل (Intel) جایگاه دومین تولید کننده بزرگ تراشه های حافظ در جهان قرار گرقت.  در سال 1995 میلادی، سامسونگ اولین صفحه نمایش‌گر کریستال مایع (Liquid crystal display) خود را تولید کرد که سپس ده سال بعد سامسونگ به بزرگترین تولید کننده پانل های صفحه کریستال مایع در جهان تبدیل شد. شرکت سونی (Sony) پیشنهاد همکاری در این زمینه را به سامسونگ داد که در سال 2006 میلادی شرکت اس- ال ای دی  (S-LCD) به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین سامسونگ و سونی به منظور تولید صفحه های اِل‌سی‌دی (LCD) برای هر دو تولید کننده تأسیس شد. در این شرکت،  سهام سامسونگ 50٪ به علاوه یک سهم و سونی 50٪ منهای یک سهم بود که کارخانه ها و امکان  این شرکت در تانجونگ کره جنوبی اداره می شد. از تاریخ 26 دسامبر 2011 میلادی، اعلام شد که در این سرمایه گذاری مشترک (شرکت اس- ال ای دی ) سامسونگ تمامی سهام سونی را کسب کرده است. 

رنو و سامسنوگ
سامسونگ از بحران مالی سال 1997 میلادی آسیا در مقایسه با سایر شرکتهای بزرگ کره ای  نسبتاً  با ضرر کمتری داشت، ولی با این حال سامسونگ موتور با ضرر قابل توجهی به شرکت فرانسوی رنو(Renault) فروخته شد که با شرکت رنو سامسونگ موتورز (Renault Samsung Motors) تبدیل شد.  از سال 2010 میلادی 80.1 درصد سهام این شرکت متعلق به رنو و 19.9 درصد متعلق به سامسونگ می باشد. 

برج سازی های سامسونگ
 در سال 1998 میلادی گروه ساخت و ساز سامسونگ (سامسونگ سی اند تی) قراردادهایی برای ساخت یکی از دو  برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) در مالزی، برج تایپه 101 (Taipei 101) در کشور تایوان و برج خلیفه یا دبی (Burj Khalifa)  در شهر دبی در امارات متحده عربی بسته شد. 

ساختمان سازی در دبی توسط سامسونگ
این ساختمانها جزء باندترین سازه های جهان می باشند که در حال حاضر  )2019 میلادی) برج خلیفه بلندترین سازه و آسمان خراش جهان با ۱۶۳ طبقه به ارتفاع 828 متر (2722 فوت) است و همچنینبرج تایپه 101 یازدهمین و دوقلوی پتروناس  هیجدهمین آسمان خراش  بلند جهان می باشند. 

شرکت هوافضا سامسونگ
علاوه بر این، سامسونگ از دهه 1980 میلادی تا 1990 میلادی طیف وسیعی از هواگرد را تولید کرد. این شرکت در سال 1999 میلادی با عنوان  هوافضا صنایع کره (KAI) تاسیس شد، که نتیجه ادغام بین سه بخش بزرگ از جمله سامسونگ هوافضا، شرکت صنایع دوو  و شرکت صنایع هوافضای هیوندای بود. با این حال، سامسونگ هنوز موتور هواگرد و توربین گازی را تولید می کند. 

سامسونگ
در سال 2010 میلادی، سامسونگ یک استراتژی رشد ده ساله را با محوریت پنج کسب و کار اعلام کرد که یکی از آن ها  مشاغل قرار بود روی داروهای بیولوژیک متمرکز شود. تا 11 دسامبر 2015 میلادی این شرکت  7،679 اختراع ثبت اختراع کرده بود که در سال 2015 میلادی سامسونگ بیش از هر شرکت دیگری از جمله آی‌بی‌ام (IBM)، گوگل، سونی،  مایکروسافت (Microsoft) و  اپل ثبت اختراع در ایلات متحد امریکا نمود. 

شرکت سامسونگ
تمامی این شرکت های تابعه و همه این کارکنان بیان گر این واقعیت می باشد که سامسونگ میزان کل تولید ناخالص داخلی کشور خود یعنی کره جنوبی را به خود اختصاص داده است. در سال 2017 میلادی،  شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) گزارش داد که کل منابع گروه سامسونگ حدود 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. در بورس کره جنوبی بیش از 20 درصد از ارزش بازار آن براساس شرکت های مختلف گروه سامسونگ می باشد که بیشترین نقش را در این زمینه شرکت سامسونگ الکترونیک ایفا می نماید.
سامسونگ از سال 2017 میلادی به عنوان ششمین برند با ارزش جهانی شناخته می شود،که  این فهرست به شرح زیر می باشد . 

رتبه شرکت های برتر جهان
رتبه اول : شرکت اپل (Apple Inc)
رتبه دوم : شرکت گوگل (Google LLC)
رتبه سوم : شرکت آمازون (Amazon)
رتبه چهارم : شرکت مایکروسافت (Microsoft)
رتبه پنجم : شرکت کوکا کولا (Coca-Cola)
رتبه ششم : شرکت سامسونگ
رتبه هفتم : شرکت تویوتا  (Toyota)
رتبه هشتم :  شرکت مرسدس-بنز (Mercedes-Benz)

شرکت های زیر مجموعه سامسونگ

شرکت های سامسونگ
شرکت های وابسته صنعتی برجسته سامسونگ شامل شرکت های :
سامسونگ الکترونیک (Samsung Electronics Co., Ltd) : بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان و تولید کننده ی لوازم الکترونیکی مصرفی طبق رتبه بندی 2017 میلادی می باشد.
  صنایع سنگین سامسونگ (Samsung Heavy Industries) : در فهرست  رتبه بندی 2010 میلادی در جایگاه  دومین سازنده بزرگ  کشتی سازی جهان قرار گرفت. 
 مهندسی سامسونگ (Samsung Engineering) : سیزدهمین بزرگ ساخت و ساز در جهان است.
سامسونگ سی اند تی (Samsung C&T Corporation) :  سی و ششمین شرکت بزرگ ساخت و ساز در جهان می باشد.


 سایر شرکت های تابعه مهم  شرکت  سامسنو گ شامل شرکت های : 
شرکت بیمه سامسونگ لایف (Samsung C&T Corporation) : چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر در جهان است.
  سامسونگ اورلند (Samsung Everland) : مدیر پارک سرگرمی اورلند ریزورت (Everland Resort) که قدیمی‌ترین مرکز تفریحی کره‌ی جنوبی می باشد.
 چیل ورلدواید (Cheil Worldwide) : پانزدهمین آژانس تبلیغاتی بزرگ جهان طبق رتبه بندی  سال 2012  میلادی بوده است. 

 

سامسونگ الکترونیک پرچمدار گروه سامسونگ :

سامسونگ و شرکت ها
 سامسونگ الکترونیک یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی است که در زمینه  الکترونیک و فناوری اطلاعات فعالیت دارد که مقر اصلی این شرکت درشهر  سوون، کره جنوبی واقع می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان پرچمدار گروه سامسونگ شناخته می شود که در سال 2012 میلادی  70٪ از کل درآمد  گروه سامسونگ متعلق به این شرکت بود. که محصولات آن شامل تهویه هوا، کامپیوتر، تلویزیونهای دیجیتال، نمایشگرهای کریستال مایع (اِل‌سی‌دی) ، تلفنهای همراه هوشمند،  مانیتورها، پرینترها، یخچال، دستگاه های نیمه هادی و تجهیزات شبکه ارتباطی از راه دور می باشد.  

سامسونگ الکتریک
سامسونگ تولید کننده اصلی قطعات الکترونیکی همچون باتری های باتری لیتیم-یونی، نیمه هادی ها، آی‌سی و فلش مموری برای مشتریانی همچون اپل، سونی، نوکیا و اچ‌تی‌سی (HTC) می باشد. در سه ماهه اول سال 2012 میلادی این شرکت بر اساس فروش به عنوان بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان معرفی شد، که سهم بازار فروش جهانی آن 25.4 درصد بود و همچنین در سال 2011 میلادی این شرکت  بر اساس درآمد جایگاه دومین سازنده بزرگ نیمه هادی جهان، بعد از اینتل (Intel) را از آن خود نمود. 

سامسونگ الکتریک
سامسونگ الکترونیک بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه و گوشی های هوشمند در جهان است، که  در ابتد سامسونگ  سولستیک (Samsung Solstice) تولید نمود و سپس با تولید گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy) به محبوبیت دست یافت. این شرکت همچنین از فروشندگان عمده تبلت به خصوص مجموعه تبلت گلکسی (Galaxy Tab)  سامسونگ با سیستم عامل اندروید (Android) می باشد. 

تاریخچه سامسونگ الکترونیک :

تلویزیون سامسونگ
صنایع الکتریکی سامسونگ به عنوان یک بخش صنعتی از گروه سامسونگ در سال 1969 میلادی در سوون، کره جنوبی تأسیس شد. در سال 1970 میلادی اولین محصول الکترونیکی که  توسط سامسونگ تولید شد یک تلویزیون سیاه و سفید بود. 

درباره سامسونگ
از همان ابتدای کار سامسونگ الکتریک با شرکت های ژاپنی شروع به همکاری کرد و  موفق به یک  سرمایه گذاری مشترک در همان سال  با نام الکتریکی سامسونگ و سونی (Saumsung-Sanyo Electric) با شرکت سونی شد. محصولات اولیه این شرکت شامل لوازم الکترونیکی و برقی از جمله تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، تهویه هوا و ماشین لباسشویی بود. 

درباره برند سامسونگ
این شرکت در دهه های بعد گسترش زیادی پیدا کرد و در سال 1986 میلادی با یک تلفن ماشین وارد بازی موبایل شد. در حالی که محصولات اولیه تلویزیون سامسونگ با استقبال خوبی روبرو شد، اولین تلفن اتومبیل این شرکت با استقبال ضعیفی روبرو شد که فروش آن بسیار دشوار بود. سامسونگ الکترونیک اولین تلفن همراه خود را در سال 1988 میلادی و در بازار کره جنوبی راه اندازی کرد که در ابتدا فروش کمی داشت و در اوایل دهه 1990 میلادی، شرکت  موتورولا (Motorola) بیشترین سهم بازار فروش تلفن همراه کشور را با  بیش از 60 درصد داشت و  فروش سامسونگ تنها 10 درصد این بازار را شامل می شد. تا اواسط دهه 1990 میلادی، بخش تلفن همراه  سامسونگ محصولات بی کیفیت و نامرغوبی را عرضه می کرد. 

درباره سامسونگ
سامسونگ دارای چندین پیشرفت فناوری به ویژه در زمینه حافظه است که امروزه در بیشتر محصولات الکتریکی رایج است. این شامل اولین DRAM 64MB در جهان در سال 1992 ، 256 مگابایت درام در سال 1994 ، 1 گیگابایت درام در سال 1996 است. در سال 2004 سامسونگ اولین تراشه فلش مموری 8 گیگابایتی NAND را توسعه داد و در سال 2005 توافق نامه تولید با اپل انجام شد. توافق برای تهیه تراشه های حافظه به اپل در سال 2005 بسته شد و از اکتبر 2013 ، سامسونگ یکی از تامین کنندگان اصلی اپل است. اجزای سازنده، پردازنده های A7 را که درون مدل 5S آیفون وجود دارد، تولید می کند

تلویزیون ها سامسونگ
این شرکت  از سال 2006 میلادی تاکنون بزرگترین تولید کننده تلویزیون در جهان بوده است و از سال 2011 میلادی بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه در جهان می باشد که درضمن بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان است. 

درباره برند سامسونگ
سامسونگ الکترونیک در سه ماهه اول سال 2012  میلادی با بالاترین فروش، به بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان تبدیل شد، که پیش از این  شرکت نوکیا (Nokia)  از سال 1998 میلادی بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان بوده است. 

درباره برند سامسونگ
در ژوئیه سال 2017 میلادی، سامسونگ الکترونیک به عنوان بزرگترین سازنده تراشه های نیمه هادی در جهان  شناخته شد و از شرکت  اینتل پیشی گرفت. سامسونگ الکترونیک دومین شرکت بزرگ فناوری جهان از نظر درآمد می باشد.

درباره شرکت سامسونگ
در سال 2012 میلادی، کون اوه-هیون (Kwon Oh-hyun) به سمت مدیرعامل شرکت منصوب شد ولی در اکتبر 2017 میلادی او اعلام کرد که در مارس 2018 ملادی با استناد به یک "بحران بی سابقه" استعفا خواهد داد.

مدیر عامل های سامسونگ
  از مارس 2018  میلادی به بعد، این شرکت یک طرح خاص شامل 3 مدیرعامل را برای اداره و مدیریت شرکت داشته است که این 3 مدیرعامل از جمله کی نام کیم (Ki Nam Kim)، هیون سوک کیم ( Hyun Suk Kim) و دونگ جین کوه (Dong Jin Koh) هستند. همچنین از سال 2015 میلادی، این شرکت  یک مدیر عامل جداگانه ای برای جنوب شرقی آسیا دارد.

درباره برند بزرگ سامسونگ
سامسونگ الکترونیک در 80 کشور جهان  کارخانه مونتاژ و نمایندگی فروش دارد که حدود 308.745 نفر  برای این شرکت مشغول  به کار هستند. این شرکت بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی و نیمه هادی جهان مبنی بر درآمد محسوب می شود. از ژوئن سال 2018 میلادی، ارزش بازار (مجموع ارزش سهام) سامسونگ الکترونیکی برابر با مبلغ 325.9 میلیارد دلار برآورد شد. این شرکت هدف بلند پروازانه ای را برای رسیدن به 400 میلیارد دلار درآمدهای سالانه در طی ده سال تعیین کرده است و  دارای 24 مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان می باشد.

دوره تلفن های CDMA سامسونگ (1996-1998) :

شرکت سامسونگ
سامسونگ اولین تلفن همراه SCH-100  را در مارس 1996 میلادی منتشر نمود که اولین گوشی دیجیتال"SCH-100"  بسیار سبک و باریک بود و ارتباط صوتی شفاف را فعال می کرد و اولین تلفن برای استفاده از فناوری CDMA (فناوری دسترسی چندگانه تقسیم کدی) بود. در آن زمان،این نوع تکنولوژی یک فناوری جدید بود و  قبل از فناوری های سریع "4G LTE" در واقع مزایای واقعی نسبت به جی‌اس‌ام ( GSM) داشت.

اولین تلفن همراه مچی )ساعت هوشمند) :

درباره شرکت سامسونگ
امروزه برخی از انواع ساعت هوشمند به شما امکان ارسال پیامک یا حتی برقراری تماس را داده است، ولی در واقع بازار اولین تلفن همراه مچی خیلی زودتر آغاز شده و سامسونگ از اولین پیشگام در این صنعت بود.  سامسونگ ادعا می کند که اولین در این صنعت  می باشد که اولین تلفن همراه مچی خود را با "SPH-WP10" به بازار عرضه نمود.
اولین تلفن همراه مچی سامسونگ در سال 1999میلادی ساخته شده که به عنوان مدل " Samsung SPH-WP10 " لقب گرفت. این تلفن همراه مچی منحصر به فرد نه تنها می توانست زمان را نشان دهد، بلکه می توانست به مدت 90 دقیقه مکالمه تلفنی برقرار می کند و سپس باتری تمام می کرد. صفحه نمایش از نوع ال سی دی (LCD) تک رنگ بود که دکمه های فیزیکی در اطراف منو داشت، حتی فرمان های صوتی برای شماره گیری مخاطبین شما در این مدل وجود داشت.

تولید گوشی هوشمند مخصوص بازی سامسونگ :

درباره سامسونگ
سامسونگ مدت ها قبل از اندروید وآی‌اواس (iOS) وارد بازار گوشی های هوشمند مخصوص بازی شد. شاید سامسونگ  اولین تولید کننده  در این صنعت  نبوده، ولی در واقع  می شود گفت اولین تولیدکننده پرتکاپو و سلطه جو در این بازار  بود که حدود سال 2001 میلادی اولین تلفن  PDA را با نمایشگر رنگی به بازار ایالات متحده امریکا  معرفی کرد. 
 سامسونگ اس‌پی‌اچ-آی۳۰۰  (Samsung SPH-i300)  یک تلفن هوشمند اولیه مبتنی بر سیستم عامل پالم  ( Palm) بود که توسط سامسونگ تولید می شد. این تلفن ها در ایالات متحده امریکا برای استفاده در شبکه تلفن همراه اسپرینت (Sprint) به بازار عرضه شد. این نخستین موبایل PDA بود (به عنوان دستگاه هایی که عملکرد تلفن و PDA را با هم تلفیق می کردند) در ایالات متحده با صفحه نمایش رنگی ارائه شد.
بنابراین سامسونگ اس‌پی‌اچ-آی۳۰۰  را می توان به عنوان نخستین اقدام سامسونگ در ساخت "تلفن هوشمند " برای بازار ایالات متحده شناخت. 


سامسونگ گلکسی :

درباره سامسونگ
 در سال 2009 میلادی غول فناوری سامسونگ با تولید سامسونگ گلکسی جهشی بزرگ انجام داد. این گوشی هوشمند کوچکی بود که از  سیستم عامل نسبتاً جدیدی اندروید (Android) برخوردار بود. ولی این مدل سنگین و فاقد بروزرسانی های مداوم بود که به نظر می رسید این تلفن تنها محصول دیگری است که به زودی فراموش می شود.
با این حال این تلفن پیشگام خط دستگاههای گلکسی سامسونگ است که اکنون به طور حتم برخی از بهترین دستگاه های موجود در بازار می باشد. طی سالهای بهد سامسونگ طیف گسترده ای از دستگاه های مختلف تلفن همراه را تولید و عرضه نمود که بسیاری از آنها شامل برند گلکسی است. آنها از دستگاه های پلاستیکی ارزان به پرچمدارهای سطح بالا ساخته شده از شیشه و فلز تبدیل شدند. گلکسی از تلفن های هوشمند گرفته تا ساعت های هوشمند همه چیز را در بر دارد. امروز سامسونگ یکی از محبوب ترین و سودآورترین سیستم عامل اندروید OEMs  است ، و این بیشتر به لطف خط موفق گلکسی است

معرفی بهترین مدل های گلکسی سامسونگ :

مدل های گلکسی سامسونگ
امروزه تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی با محبوبیت بسیار زیادی در جهان شناخته می شوند. این گوشی ها با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده اند . از سری برتر سری اس (S) و سری نوت (Note) های تا سری ای (A)، سامسونگ از نظر قدرت و قیمت دارای طیف گسترده ای از تلفن های گلکسی است. 
گلکسی اس 10 پلاس ( Galaxy S10 Plus) اکنون بهترین گوشی گلکسی موجود است که بعد آن مدل اس 10 (S10) قرار دارد. اگرچه گلکسی اس 10 پلاس تغییر بزرگی به همراه ندارد، ولی این مدل با طراحی خاص دوربین، نرم افزارهای بهبود یافته و دوربین های سه گانه همه افراد را تحت تأثیر خود قرار می دهد. گلکسی اس 10 پلاس بهترین تلفن گلکسی تا به حال با برخورداری از دوربین های برجسته، نمایشگر و عملکرد بهتر از نظر ساختاری می باشد که قیمت پایه این مدل از 899 پوند شروع می شود.  با این حال، واضح است که برای بسیار افراد اس 9 (S9) یا اس 8 (S8) به دلیل قیمت بسیار کم تر در حال حاضر جذابیت بیشتری دارند.

پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ :

تلفن های سامسونگ
پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ در تمام دوران ممکن است آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید. در واقع پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ E1100 میباشد، یک تلفن همراه خاص از سال 2009میلادی  است. با پایان یافتن تولید این تلفن در سال 2012 میلادی، سامسونگ قریب به 150 میلیون دستگاه از مدل فروخته بود. این امر باعث شد که این دستگاه به هشتمین تلفن همراه پرفروش در همه دوران تبدیل شود.

گوشی های سامسونگ
پرفروش ترین گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S4 است:
دومین تلفن پرفروش سامسونگ که در رتبه چهاردهم در بین تلفن های همراه  پرفروش  قرار دارد، گلکسی اس 4 (Galaxy S4) است که فروش کل آن  80 میلیون می باشد. این مدل پرفروش ترین تلفن هوشمند سامسونگ در همه دوران است و همجنین پرفروش ترین تلفن مبتنی بر سیتم عامل اندروید در همه دوران و سومین تلفن هوشمند پرفروش تا به امروز می باشد، که در فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند تنها بعد از آیفون 6 و آیفون 6 پلای (6 Plus) اپل و  مدل نوکیا 5230 قرار دارد.

 ماجرای آتش سوزی گوشی های سامسونگ :

آتش سوزی کوشی سامسونگ
در 2 آگوست 2016 میلادی، سامسونگ الکترونیک از تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 7  (Galaxy Note7) رونمایی کرد، که در تاریخ 19 اوت 2016 میلادی برای فروش عرضه شد. با این حال در اوایل سپتامبر 2016 میلادی، سامسونگ فروش این مدل را به حالت تعلیق درآورد و فراخوان غیر رسمی را برای جمع آوری این گوشی های هوشمند اعلام نمود و سامسونگ این گوشی های هوشمند را با یک نسخه جدید جایگزین نمود. به دلیل آن که برخی از باتری های این مدل دارای نقص بودند که باعث می شد، گرمای بیش از حد تولید شود که منجر به آتش سوزی و انفجار این مدل  می شد.

آتش گرفتن گوشی سامسونگ
 با این حال بعداً معلوم شد که بازهم نسخه جدید گلکسی نوت 7 دارای نقص باتری می باشد که سپس سامسونگ در 10 اکتبر 2016 میلادی تمامی تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 7  را در سراسر جهان جمع آوری نمود و تولید این مدل را برای همیشه متوقف کرد.

رسوایی سامسونگ 

 

رسوایی سامسونگ
در 14 ژانویه سال 2008 میلادی، در پی تحقیقات مداوم به اتهامات مبنی بر اینکه سامسونگ مسئول برای رشوه دادن دادستان ها، قاضیان و شخصیت های سیاسی با نفوذ در کره جنوبی بود،  پلیس کره جنوبی به منازل و دفتر  لی کان-هی (مدیر گروه سامسونیگ)  حمله  کرد .

درباره رسوایی سامسونگ
 در 4 آوریل 2008 میلادی،لی کان-هی  ادعاهای مطرح شده علیه خود را در این رسوایی تکذیب نمود. ولی سپس در تاریخ 11 آوریل 2008 میلادی از  لی کان-هی توسط خبرنگاران نقل شد که "من مسئولیت همه چیز هستم. من مسئولیت کامل اخلاقی و حقوقی را بر عهده خواهم گرفت." نیویورک تایمز گزارش داد که دادگاه مرکزی سئول لی را به اتهام ارتکاب جرم مالی و فرار مالیاتی، مقصر شناخته است. دادستان ها درخواست نمود که لی به 7 سال زندان محکوم شود و حدود 312 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. ولی در نهایت دادگاه کره جنوبی او را ملزم به پرداخت حدود 98 میلیون دلار جریمه نمود و  همچنین او را به سه سال حبس تعلیقی محکوم کردند.
 لی کان-هی   از سال 1996 میالدی عضوی برجسته از کمیته بین المللی المپیک  می باشد و به همین دلیل ماهها بعد لی میونگ باک (Lee Myung-bak) رئیس جمهور کره جنوبی، وی را عفو کرد تا لی کان-هی  بتواند در المپیک بین المللی بماند.

محکوم شدن رئیس های سامسونگ
وی در آوریل 2008میلادی به دلیل رسوایی وجوه کمبود سامسونگ از سمت خود استعفا داد ولی سپس در 24 مارس 2010 میلادی به سمت خود بازگشت. 
در سال 2010 میلادی، مشاور حقوقی سابق این شرکت، کیم یونگ-چول (Kim Yong-chul)، کتابی به نام "Think Samsung"  منتشر کرد که در این کتاب  اطلاعات و جزئیاتی تکان دهنده از فساد شخصی لی کان-هی  را فاش کرد و ادعا کرد وی تا 10 تریلیون وون (تقریبا 8.9 میلیارد دلار) از شرکت های تابعه سامسونگ دزدیده، شواهد را نابود کرده و به مقامات دولتی رشوه داده تا از انتقال صاف قدرت به پسرش اطمینان حاصل شود. در مه 2014 میلادی، لی کان-هی به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شد. 
همچنین به گزارش خبرنگاری بی بی سی (BBC)، در سال 2017 میلادی معاون رئیس سامسونگ و وارث امپراتوری سامسونگ لی جائه-یونگ (Lee Jae-yong) به جرم رشوه خواری و فحاشی شناخته شد. وی با وجود انکار این اتهامات به پنج سال زندان محکوم شد. با این حال ، شش ماه بعد در فوریه 2018 میلادی، حکم لی جائه-یونگ  به نصف کاهش یافت و مابقی مدت زندان توسط دیوان عالی سئول به حالت تعلیق درآمد و او آزاد شد.

دادگاه  شرکت سامسونگ با شرکت اپل

 

دادگاه شرکت اپل و سامسونگ
دادخواستهای چند ملیتی اپل در مورد حق ثبت اختراعات فناوری به عنوان "جنگ ثبت اختراع تلفن های هوشمند " شناخته شده. از بهار 2011 میلادی شرکت اپل شروع اولین شکایت علیه رقیب خود شرکت سامسونگ اعلام کرد که در طبق آن سامسونگ را متهم به نقض حق ثبت اختراع کرده بود و اپل ادعا کرده بود که سامسونگ از ویژگی های منحر یه فرد آیفون در طراحی های خود استفاده نموده است.

درگیری اپل و سامسونگ
 اپل و سامسونگ تا آگوست سال 2011 میلادی،  در 9 کشور مختلف   19 پرونده دارسی در حال رسیدگی داشتند که تا ماه اکتبر این اختلافات حقوقی به ده کشور گسترش یافت. تا ژوئیه 2012 میلادی، این دو شرکت هنوز هم در بیش از 50 دادخواست در سرتاسر جهان عیله یکدیگر را به دادگاه ارائه کرده بودند، که طبق آن میلیاردها دلار خسارت از یکدیگر ادعا کرده بودند. 

دعوای شرکت اپل و سامسونگ
در حالی که اپل در ایالات متحده به نفع خود حکمی را به دست آورد، سامسونگ در کره جنوبی، ژاپن و انگلیس حکمی  را به نفع خود کسب نمود.
در 24 اوت 2012 میلادی، بنا بر رای 9 نفر از اعضای هیئت منصفه دادگاه ایلات متحد آمریکا حکمی صادر شد که طبق آن سامسونگ الکترونیک به دلیل نقض شش اختراع ثبت شده انصاری شرکت اپل  در زمینه فناوری تلفن های هوشمند، ملزم به پرداخت خسارت 1.05 میلیارد دلاری به شرکت اپل شد. ولی این مبلغ کمتری از درخواست خسارت اپل (2.5 میلیارد) بود. همچنین طبق این حکم شرکت اپل پنج اختراع ثبت شده سامسونگ را که در این پرونده ذکر شده بود را نقض نکرده است. 

سامسونگ در مقابل اپل
 همچنین حکمی از دادگاه کشور کره جنوبی صادر شد که طبق این حکم هر دو شرکت مقصر نقض مالکیت معنوی یکدیگر بودند.  در اواخر آگوست 2012 میلادی، سه قاضی در دادگاه مرکزی سئول  حکمی را صادر کردند که طبق این حکم :  اپل دو اختراع فن آوری سامسونگ را نقض نموده بود،  در حالی که سامسونگ یکی از اختراعات ثبت شده اپل را نقض کرده بود. دادگاه پرداخت خسارت های ناچیزی را برای هر دو شرکت تعیین نمود و دستور توقف فروش موقت محصولات نقض شده در کره جنوبی را صادر کرد. با این حال، هیچ یک از این محصولات ممنوعه جزء  جدیدترین مدل های سامسونگ یا اپل نبودند. پس از این حکم، سهام سامسونگ سقوط کرد. سپس اپل به دنبال ممنوعیت فروش هشت تلفن هوشمند سامسونگ بود  که دادگاه ایلات متحد آن را رد نمود. 

شارکت سامسونگ و ساتبیى 

تلویزون فریم سامسونگ
در سال 2015 میلادی،  شرکت سامسونگ برای اولین بار تلویزیون های سری لایف استایل(Lifestyl)  خود را به نام های فریم تی وی (The Frame) و Serif را معرفی نمود.  تلویزیون های سامسونگ فریم که به منظور نصب بر روی دیوار طراحی شده است،  با خانه حراجی ها (حراجی)، گالری ها و کلکسیون ها در سرتاسر جهان همکاری می کند تا آثار معروف هنری را به صفحه فریم تی وی (The Frame) خود به عنوان کاتالوگ به روی  صفحه نمایش بکشاند. هنگامی که تلویزیون در  حالت استند بای (standby mode) قرار دارد، به جای صفحه نمایش خالی سیاه این آثار هنری نمایش داده می شوند و علاوه بر کاربردی بودن آن همانند یک قاب اثر هنری است که زیبایی خاصی به منزل  می دهد.

تلویزیون فریم سامسونگ
در سال 2017 میلادی سامسونگ الکترونیک و خانه حراج بین المللی ساتبیز یا ساتبیى (Sotheby's)  با هم همکاری نمودند تا جدیدترین نوآوری تلویزیون لایف استیل "فریم" را از لحاظ شکل و عملکرد بهتر نمایند. در واقع مشارکت سامسونگ و ساتبیى هنر و فناوری را از طریق قاب ادغام کرد. فریم را در مکان حراجی ساتبیى در شهر نیویورک به نمایش عموم گذاشتند که این محصول آثارهنری  زیادی را در اتاقهای نشیمن علاقه مندان به هنر در سراسر جهان به نمایش می گذارد. این فریم به عنوان یک شاهکار زیبا و یکپارچه است، در سال 2017 میلادی با همکاری طراح مشهور جهان ایو بهار (Yves Béhar)  طراحی شد. تلویزیون به لطف طراحی خیره‌کننده و توانایی نمایش آثار هنری زیبا هنگام استفاده نکردن از تلویزیون، واقعاً به یک اثر هنر تبدیل می شود و با بهره گیری از " No Gap Wall-Mount" سامسونگ، همچون تصویری واقعی با قاب به دیوار آویزان می شود. 
 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب