× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۰۱,۱۷
19173

گوگل (Google LLC) یک شرکت فن آوری رایانه اى چند ملیتی آمریکایی مى باشد و در زمینه خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت فعالیت دارد که جمله فن آوری های تبلیغاتی آنلاین (Online advertising)، موتور جستجوى وب (Web search engine)، رایانش ابری (Cloud computing)، نرم افزار (software) و سخت افزار (hardware) را شامل  می شود. 

گوگل در سال ١٩٩٨ میلادى، توسط لری پیج (Larry Page) و سرگى برین (Sergey Brin) تاسیس شده است،  در زمانى که آن دو دانشجوى مقطع دکترا (Ph.D) دانشگاه استنفورد (Stanford University) در کالیفرنیا-ایلات متحده امریکا بودند. گوگل را به عنوان یک شرکت خصوصی در تاریخ ٤ سپتامبر ١٩٩٨ میلادى به ثبت رساندند، که در تاریخ ١٩ اوت ٢٠٠٤ میلادى اولین ارائه فروش سهام عمومی (IPO) شرکت گوگل انجام شد و سپس ساختمان مرکز اصلى این شرکت به شهر مانتین ویو، سانتا کلارا در کالیفرنیا نزدیک سان خوزه نقل مکان کرد که این ساختمان به نام  گوگل پلکس (Googleplex) مشهور مى باشد. در اوت ٢٠١٥ میلادى، گوگل اعلام کرد قصد دارد تا منافع متنوع خود را به نام شرکت آلفابت (Alphabet Inc) کند، که یک شرکت فناورى هلدینگ مستقر در کالیفرنیا مى باشد. سپس ساندار پیچای (Sundar Pichai) مدیر عامل شرکت گوگل شد، او جایگزین لری پیج شد که هم اکنون او مدیر عامل (CEO Alphabet)  شرکت آلفابت مى باشد. 

لرى پیچ و سرگى برین با هم در مجموع ١٤ درصد از سهام شرکت گوگل را دارند و ٥٦ درصد راى سهامداران را از طریق سهام ممتاز کنترل می کنند.

در اکتبر سال ٢٠١٦ میلادى،  گوگل داراى ٧٠ دفتر در بیش از ٤٠ کشور بوده است. 

بیانیه ماموریت (اهداف) گوگل "سازماندهی به تمامى اطلاعات در جهان است تا آن را قابل دسترس و مفید براى تمامى افراد در جهان سازد" و  شعار غیر رسمی مشهور گوگل "شرر نباش" از ماه مى ٢٠١٨ حذف شد. 

گوگل دات کام (Google.com) پر بازدید کننده ترین وب سایت در جهان است. درسال ٢٠١٧ میلادى، گوگل به عنوان با ارزش ترین نام تجاری (برند) در جهان شناخته شد. 

شرکت گوگل همراه با شرکت هاى اپل (Apple) آمازون (Amazon) و فیس بوک (Facebook) جزء یکی از چهار شرکت فن آوری بزرگ جهان مى باشد که این چهار شرکت به عنوان چهار ابر قول ها در حوزه فن آورى (Big Four tech companies) یا (چهار سوار : Four Horsemen) شناخته مى شوند.

 

تاریخچه شرکت گوگل

شرکت گوگل یکى از بزرگترین شرکت هاى فن آورى جهان است، که به خصوص به واسطه ى موتور جستجوگر گوگل در سراسر جهان شناخته شده است، در اینجا نگاه کلی به روند پیدایش شرکت گوگل خواهیم پرداخت و بنیان گذاران این شرکت مشهور جهان را معرفى خواهیم کرد.

اولین روزهای کاری گوگل

در ژانویه  ١٩٩٦ میلادى، در ابتدا گوگل به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط لری پیج و سرگى برین آغاز شد، در دورانى که هر دو دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا بودند.

در حالی که نتایج رتبه بندى موتورهای جستجوی در آن زمان بر اساس این بود که چندین بار (تعداد) عبارت مورد نظر جستجو شده بود،  ولى آن ها درباره ى یک سیستم جستجوگر بهتر در حال بررسى و تحقیق بودند که رابطه بین وب سایت را تجزیه و تحلیل کند.  آنها این فن آوری جدید را  به نام پیج‌رنک یا رتبه صفحه (PageRank) نامگذارى کردند، که رتبه بندى هر وب سایت بنا به تعداد صفحات و اهمیت صفحه توسط سایت هاى که به این سایت اصلى لینک (linked back) شده اند، مشخص مى شد. 

 

لرى پیچ یکى از بناینگذاران گوگل:

لری پیج

لرى پیچ متولد ٢٣ مارس ١٩٦٣ میلادى در شهر لنسینگ شرقی، میشیگان ایلات متحده امریکا است که دانشمند رایانه (مبتکر) و کار آفرین امریکایى مى باشد و به همراه سرگى برین به عنوان یکى از بنیان گذاران شرکت گوگل شناخته مى شود.

پدر او، کارل ویکتور پیج (Carl Victor Page) یک پرفسور علوم رایانه در دانشگاه میشیگان (University of Michigan) بود که خبرگزارى بی بی سی (BBC) او را به عنوان "پیشگام در علم کامپیوتر و هوش مصنوعی" توصیف کرده است و مادر او گلوریا (Gloria) مدرس برنامه نویسی کامپیوتر در کالج لیمان بریگز (Lyman Briggs College) و دانشگاه ایالتی میشیگان بود. 

در واقع علاقه خاص لرى پیج به کامپیوتر ها در سن شش سالگی شروع شد (طبق بیوگرافی وی). در طی سال های تحصیلاتش در دانشگاه میشیگان، او یک چاپگر جوهر افشان را از لگو (Legos) ساخته است و او همچنین عضو تیم ماشین خورشیدی بود.

هم اکنون لرى پیج مدیر عامل شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) مى باشد. در ٦ اکتبر سال ٢٠١٩ میلادى، طبق فهرست رتبه بندى مجله امریکاى فوربس (Forbes)، لرى پیچ به عنوان دهمین فرد ثروتمند در جهان شناخته شده است که ارزش خالص دارایى او ٥٥.٣ میلیارد دلار تخمین زده شده است. 

 

سرگى برین یکى دیگر از بنیان گذاران شرکت گوگل:

سرگی برن

سرگى برین متولد ٢٢ اوت ١٩٧٣ میلادى در شهر مسکو-روسیه است، که یک دانشمند کامپیوتر و کارآفرین اینترنتی آمریکایی مى باشد. او با همکاری لری پیج شرکت گوگل را تاسیس نمود. سرگى برین در سن ٦ سالگی به همراه خانواده اش از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده امریکا مهاجرت کرد. 

پدر او مایکل برین (Mikhail Brin)، ریاضی‌دان و پرفسور ریاضیات در دانشگاه مریلند، کالج پارک بود و مادر او یک پژوهشگر، در مرکز پروازهای فضایی گادرد (Goddard Space Flight Center)، ناسا (NASA) بود. 

سرگى برین  راه پدر خود را ادامه داد و در رشته های ریاضیات و علوم رایانه در مقطع کارشناسی از دانشگاه مریلند، کالج پارک (University of Maryland, College Park) ایلات متحده فازع التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، او براى ادامه تحصیل در زمینه علوم رایانه براى دریافت مدرک دکترا وارد دانشگاه استنفورد شد. در همان دوران، او و لرى پیج در دانشگاه استنفورد یکدیگر  را ملاقات کردند و با هم موتور جستجوی وب را ساختند. این برنامه در استنفورد بسیار محبوب شد و در نتیجه آن ها تصمیم گرفتند، تحصیلات دکترا خود را رها کنند تا گوگل را از گاراژ سوزان وویچیتسکی در شهر منلو پارک، کالیفرنیا راه اندازی کنند.

هم اکنون سرگى برین رئیس (ارشدترین مدیر) شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) مى باشد. طبق رتبه بندى مجله فوربس در ٦ اکتبر سال ٢٠١٩ میلادى، سرگى برین به عنوان چهاردهمین فرد ثروتمند جهان معرفى شده است که ارزش خالص دارایى هاى او ٥٤.١ میلیارد تخمین زده شده است.

 

خدمات و محصولات هاى شرکت گوگل:

گوگل شرکت

رشد سریع این شرکت از زمان پیوستن به زنجیره ای از محصولات، خرید و مشارکت فراتر از موتور جستجوی اصلی گوگل (جستجوی گوگل) شده است و این شرکت داراى زیر مجموعه هاى زیادى از جمله خدمات گوناگون و محصولات گسترده اى را شامل مى شود. خدمات دیگرى که توسط این شرکت ارائه شده است، عبارتند از : سرویس ذخیره سازی گوگل درایو (Google Drive) که شامل برنامه گوگل داکس (Google Docs)، نرم افزار گوگل شیت (Google Sheets)و نرافزار گوگل اسلایدرس (Google Slides) مى شود، همچنین نرم‌افزارى تقویم گوگل (Google Calendar)، نرم افزار پیام رسان فوری و چت ویدیویی گوگل الو (Google Allo)، نرم افزار چت ویدیویی گوگل دوو (Google Duo)، نرم افزار گوگل هنگ‌آوتس (Google Hangouts)، سرویس ایمیل جى میل (Gmail)، اپلیکشن ایمیل گوگل اینباکس (Inbox by Gmail)، مترجمه ماشینى ترجمه گر گوگل (Google Translate)، وب گوگل مپس (Google Maps)، نرم افزار ویز (Waze)، گوگل ارت یا گوگل ارث  (Google Earth)، گوگل استریت ویو (Google Street View)، وب گاه اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب یا یوتوب (YouTube)، نرم افزار تحت وب یادداشت برداری گوگل کیپ (Google Keep) و سرویس رایگان اشتراک گذاری عکس گوگل فوتوز (Google Photos)، مرورگر وب گوگل کروم (Google Chrome) و سیستم عامل کروم (Chrome OS) که یک سیستم عامل بسیار سبک بر اساس مرورگر کروم است را نیز شامل مى شود. این شرکت در ضمن در حال توسعه سیستم عامل تلفن همراه آندروید (Android) خود مى باشد. از سال ٢٠١٠ میلادى تا ٢٠١٥ میلادى، شرکت گوگل تمرکز عمده ى فعالیت خود را به سمت تولید سخت افزار برده است و با تولیدکنندگان عمده الکترونیک در خط تولید گوگل نکسوس (Nexus) همکارى نموده است، که این اتحاد موجب شده است، در اکتبر سال ٢٠١٦ میلادى چندین محصول سخت افزاری را منتشر کند، از جمله: گوشی های هوشمند پیکسل (Google Pixel)، بلندگوی هوشمند گوگل هوم (Google Home)، دستگاه مدم وایرلس گوگل واى فاى (Google Wifi) و فناوری واقعیت مجازی دى دریم (Daydream) همچون هدست را شامل مى شوند. در ضمن گوگل در زمینه سرویس اینترنتی همچون پروژه آزمایشى اینترنت  گوگل فایبر (Google Fiber)، گوگل فاى (Google Fi) و گوگل استیشن (Google Station) فعالیت دارد.

 

نکات جالب درباره گوگل

نکات جالب گوگل

درباره شرکت گوگل داستان هاى جالب زیادى  وجود دارد، که دانستن آن ها خالى از لطف نیست، در اینجا تنها به بررسى مشهورترین نکات جالب درباره شرکت گوگل مى پردازیم.

 

نام گوگل چگونه پدید آمد:

خلق نام گوگل

لری پیج و سرگى برین در ابتدا موتور جستجو جدید خود را بک راب (BackRub) نامگذاری کردند، زیرا در این سیستم برای تأیید اهمیت یک وب سایت، لینک هایى که به این سایت از سایت هاى دیگر داده شده را بررسی مى کردند، در واقع بک لینگ ها را معیار قرار مى دادند. ولى در نهایت، آن ها نام موتور جستجوگر خود را به گوگل (Google) تغییر دادند، نکته جالب این است که طبق شواهد نام این موتور جستجوگر مشهور جهان، ناشى از هیجى (غلط املایى) نادرست کلمه گوگول (googol) بوده است که به عدد یک با صد صفر جلوى آن گفته مى شود و به این معناى است که این موتور جستجو جورى طراحى شده است تا دسترسى به مقادیر زیادی اطلاعات را فراهم کند. در واقع، گوگل تحت وب دانشگاه استنفورد، با دامنه google.stanford.edu  و z.stanford.edu دایر شد.

 

راه اندازى دفتر گوگل از گاراژ خانه:

اولین دفتر گوگل

در تاریخ ١٥ سپتامبر ١٩٩٧ میلادى، لری پیج و سرگى برین نام دامنه گوگل را ثبت کردند و این شرکت در تاریخ ٤ سپتامبر ١٩٩٨ میلادى به صورت کامل راه اندازى شد، که در ابتدا این شرکت در گاراژ، خانه ى یکى از دوستانشان به نام سوزان وویچیتسکی (Susan Wojcicki) مستقر  بود که در  شهر منلو پارک، کالیفرنیا قرار داشت و از همین گاراژ به عنوان دفتر گوگل کار خود را شروع کردند، هم اکنون سوزان وویچیتسکی مدیر عامل یوتیوب مى باشد.

 

طراحى لوگوى گوگل:

طراحی های لوگوی گوگل
لوگو گوگل (Google logo) در طرح هاى متعدد برای شناسایی و معرفى شرکت موتور جستجو ظاهر می شود. گوگل از چندین لوگو (آرم) پس از تغییر نام خود (بک راب) طراحى و ارائه نموده است. در سال ١٩٩٨ میلادى، اولین لوگو توسط سرگى برین با استفاده از نرم افراز گیمپ (GIMP) طراحى شده بود. لوگو قبلی گوگل با تغییرات جزئی بین سال های ١٩٩٩ میلادى تا ٢٠١٣ میلادى توسط روت کدار (Ruth Kedar) طراحی شده بود. لوگوی گوگل یکی از مشهورترین لوگوی در جهان به خصوص در دنیاى وب مى باشد که این لوگو در عین سادگی دارای رنگ بندى خاصی مى باشد.
روت کدار، طراح گرافیک که این لوگوى مشهور را توسعه داده، می گوید: "براى رنگ‌ بندى از فرمول خاصی پیروی نشده و به همین دلیل، تکرار برخی رنگ‌ها در لوگو مشاهده مى شود. ما با رنگ های اصلى طراحى لگو را به پایان رساندیم، ولى به جای آنکه از الگوى متعارف پیروى کنیم، یک رنگ ثانویه (رنگ سبز) را در ال (L) قرار دادیم، که این ایده را مطرح مى کند که گوگل از قوانین پیروی نمى کند."

 

اولین کارمند شرکت گوگل:

اولین کارمند گوگل

 ریگ سیلورستین (Craig Silverstein) که او نیز دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد بود. لری پیج و سرگى برینز  او  را به عنوان اولین کارمند استخدام کردند و او به عنوان مدیر فناوری گوگل در این شرکت فعالیت داشت، ولى در فوریه ٢٠١٢ میلادى از شرکت گوگل استفعا داد تا در آکادمی خان (Khan Academy) یک سازمانی آموزشی است که وب سایت هاى آموزشى با استاندارد بالا مى باشد، مشغول به کار شود.

 

سرمایه گذاران فرشته گوگل:

سرمایه گذاران فرشته ای گوگل

در اوت ١٩٩٨ میلادى، گوگل در ابتدا با کمک سرمایه گذارى ١٠٠.٠٠٠ دلارى اندی بچتولشیم (Andy Bechtolsheim) یکی از بنیانگذاران سان مایکروسیستمز (Sun Microsystems) که این مبلغ را قبل ثبت شرکت گوگل پرداخت کرده بود.

همچنین در سال ١٩٩٨ میلادى، گوگل از سه سرمایه گذار فرشته (Angel investor) دیگر پول دریافت نمود، که از جمله جف بیزوس (Jeff Bezos) بنیانگذار شرکت آمازون، دیوید چریتون (David Cheriton) استاد دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد و همچنین کارآفرین و سرمایه گذار رام شریرام (Ram Shriram) که پیش از این یکى از مدیران شرکت آمازون بود، را شامل مى شدند. آن ها با سرمایه گذارى دوستان و خانواده سرمایه اولیه گوگل حدود ١ میلیون دلار افزایش یافت، که این امر به آنها اجازه داد تا استارت آپ خود را در منلو پارک، کالیفرنیا از گاراژ دوست خود راه اندازى کنند. 

سرمایه‌گذار فرشته، به یک ثروتمند گفته مى شود که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا یا استارت آپ (Startup یا Start up) را فراهم می‌کند.

 

فروش شرکت گوگل به ازاى ١ میلیون دلار:

فروش گوگل به ازای 1 میلیون دلار

در اوایل سال ١٩٩٩ میلادى، لری پیج و سرگى برین تصمیم گرفتند که شرکت گوگل  را به شرکت اکسایت (Excite) که یک شرکت پرتال وب بفروشند. آنها به جورج بل (George Bell ) سرپرست این شرکت پیشنهاد دادند که در ازاى یک میلیون دلار شرکت گوگل را به او بفروشند، ولى او پیشنهاد آن ها را رد کرد. وینود کسلا (Vinod Khosla) یکی از سرمایه گذاران شرکت اکسایت در طى مذاکر این مبلغ را کاهش داد و حتى آن را به مبلغ ٧٥٠.٠٠٠ دلار رساند، ولى باز هم جرح بل این پیشنهاد را نیز رد کرد.

از پایان ١٩٩٨ میلادى تا اوایل سال ١٩٩٩ میلادى، پس از چند سرمایه گذاری کوچک که در شرکت گوگل انجام شد، در روز ٧ ژوئن ١٩٩٩ میلادى، یک سرمایه گذارى جدید به مبلغ ٢٥ میلیون در این شرکت انجام گرفت، که این سرمایه گذاران عمده از نوع سرمایه‌گذاران خطرپذیر (Venture capital) بودند که این سرمایه گذارى توسط شرکت هاى سرمایه گذارى امریکایى کلاینر پرکینز (Kleiner Perkins) و سکویا کپیتال (Sequoia Capital) انجام شد.

 

توافق ٢٠ سال همکارى لری پیج، سرگى برین واریک اشمیت : 

20 سال همکاری با گوگل

پنج سال بعد از تاسیس شرکت گوگل، در تاریخ ١٩ اوت ٢٠٠٤ میلادى نخستین عرضه اولیهٔ سهام عمومی (IPO) برگزار شد. در همان زمان لری پیج، سرگى برین و اریک اشمیت (Eric Schmidt) توافق کردند تا ٢٠ سال آینده یعنى تا سال ٢٠٢٤ میلادى با هم در شرکت گوگل کار کنند. هم اکنون اریک اشمیت به عنوان رئیس هیئت مدیره آلفابت با لری پیج و سرگى برین همکارى دارد.

 

عرضه اولیهٔ سهام عمومی شرکت گوگل به روش مزایده :

فروش سهام گوگل در مزایده

نخستین عرضه اولیهٔ سهام عمومى به این صورت بود که این شرکت ١٩.٦٠٥.٠٥٢ از سهام خود را  در ازاى هر سهام به مبلغ ٨٥ دلار ارائه نمود.

جالب ترین نکته این بود، این شرکت سهام خود را با استفاده از یک فرمت حراجى آنلاین (online auction) که یک سیستم ساخته شده توسط شرکت هاى خدمات مالى مورگان استنلی (Morgan Stanley) و کردیت سوئیس (Credit Suisse) براى معامله ارائه کرد که به صورت مزایده فروخته مى شد. این شرکت با فروش ١.٦٧ میلیارد دلاری سهام خود، در بازار سهام ارزش کل سهام شرکت گوگل به بیش از ٢٣ میلیارد دلار افزایش یافت. سپس تا ژانویه ٢٠١٤ میلادى، سهام شرکت گوگل در بازار  سهام  ٣٩٧ میلیارد دلار افزایش یافت. اکثریت قریب به اتفاق ٢٧١ میلیون سهام تحت کنترل شرکت گوگل قرار گرفتند و بسیاری از کارکنان گوگل به سرعت به میلیونرهای کاغذی تبدیل شدند. شرکت یاهو (Yahoo) رقیب گوگل نیز از این بابت بسیار سود برد، زیرا ٨.٤ میلیون سهام گوگل را قبل از عرضه اولیهٔ سهام عمومى به این شرکت  تعلق گرفته بود.

 

گوگل پر بازدیدترین وب سایت جهان:

 

رتبه اول اکسا

الکسا (Alexa) یکی از زیر مجموعه‌ها شرکت آمازون مى باشد که ترافیک وب تجاری را نظارت می کند. طبق آخرین رتبه بندى فهرست الکسا در تاریخ ١٧ ژانویه ٢٠١٩ میلادى، گوگل را به عنوان پر بازدید ترین وب سایت در جهان معرفى کرده است. چندین سرویس دیگر گوگل نیز در فهرست صد سایت پر بازدید جهان مى باشند، از جمله یوتیوب (YouTube) در رتبه دوم و سایت بلاگر (Blogger) رتبه ١٨٣ قرار دارند.

 

ابتکار محیط زیست گوگل:

ابتکار گوگل در حفظ محیط زیست

گوگل به عنوان بخشی از ابتکار محیط زیست خود، به طور مرتب براى زدن چمن هاى محوط اطراف مرکز این شرکت از بزها استفاده مى کند.

کارکنان ادعا می کنند که دیدن بزها از پنجره بسیار آرامش بخش است.

 

ابتکار استخدام گوگل براى کارمندان:

گوگل فوبار

رای کسانی که با چالش گوگل فوبار (Google Foobar) آشنا نیستند، یک نوع از ابزار استخدام برای گوگل است. برای پیوستن به فوبار، شما باید از طرف یک دوست دعوت شوید یا آن را در هنگام جستجوی در برخی از شرایط CS مثل popup آن را پیدا کنید .
هنگامی که دعوتنامه را قبول مى کنید، به یک وبسایت منتقل خواهید شد که در آن یک سرى سوال با محدودیت زمانی به شما داده می شود که تا قبل اتمام زمان باید به سئوال جواب دهید. اگر بتوانید مشکل را حل کنید، می توانید درخواست جدیدی کنید و در نهایت به سطح بالاتر بروید. پس از آن شما برای حل مشکل برنامه جاوا یا پایتون (Python) را ویرایش کنید و هنگامی که فکر می کنید آن را حل کرده اید، می توانید فایل خود را تأیید کنید و بررسی کنید که آیا همه موارد آزمون را گذرانده اید.
فوبار سوالات خود را از طریق یک روایت فریبنده ارائه می دهد، که باعث می شود سوالات سرگرم کننده و احمقانه باشد. شما وقتی که سوالات را با فصل بعدی داستان مطرح می کنید و مشکل جدیدی که در روایت ایجاد می شود پاداش می گیرید.
هدف نهایی در فوبار این است که سطح ٥ را کامل کنید. ولى هنگامی که سطح ٣ را به اتمام برسانید، می توانید درخواست استخدام کننده گوگل برای بازبینی کد خود را امتحان کنید.

 

نخستین گوگل دودل:

نخستین دودل

گوگل دودل (Google Doodle) لوگوهای مناسبتی است که طبق آن، تغییر موقتی از لگوى اصلى گوگل که در صفحه اصلى آن صورت مى گیرد، که  در مناسبت‌های خاص همچون تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه به جای لوگوی اصلی بکار مى رود.

نخستین اولین گوگل دودل، شخصیت سوزان مردی بود که در ٣٠ اوت ١٩٩٨ میلادى به نمایش گذاشته شد. به افتخار جشنواره مرد سوزان یا برنینگ من (Burning Man) بود، یک جشنواره سالانه است که به مدت یک هفته در بیابان بلک راک در ایالت نواداى ایلات متحده آمریکا برگزار می‌شود. این لگو توسط لری پی و سرگی برین طراحی شده بود تا کاربران را از عدم حضور خود آگاه کنند. 

 

مزیاى کارکنان گوگل بعد از مرگ:

کارکنان گوگل

کارکنان گوگل در آمریکا مزایای خاصى براى بعد از مرگ دریافت می کنند که تضمین می کند که همسرشان بعد از مرگ آن ها هر سال ٥٠ درصد حقوق شان را به مدت یک دهه (١٠ سال) دریافت خواهند کرد.

 

قانون گوگل درباره رستوران ها:

رستروان درون گوگل

هیچ بخشی از دفاتر گوگل مجاز نیست که بیش از ١٥٠ فوت با اغذیه فروشى و رستوران ها فاصله داشته باشند.

 

بهترین محصولات گوگل در ٢٠١٨ میلادى

در اینجا به معرفى برخى از بهترین محصولات تکنولوژیکی گوگل خواهیم پرداخت.

 

گوگل هوم هاب (Google Home Hub):

گوگل هوم هاب

گوگل هوم هاب اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر  مى باشد که در سال ٢٠١٨ ارائه شد. گوگل هوم هاب با صفحه نمایش لمسی ٧ اینچی و دنیا جدیدى با تعامل با دستیار گوگل (Google Assistant) از جمله قابلیت تماشای فیلم های یوتیوب را به ارمغان می آورد. این دستگاه همچنین به عنوان کنترل خانه‌ی هوشمند شناخته مى شود که توانایى کنترل خانه هاى هوشمند امروزى را دارد. 

 

گوگل پیکسل ٣ و گوگل پیکسل ٣ اکس ال (Google Pixel 3 and Pixel 3 XL):

گوگل پیکسل 3

گوگل پیکسل ٣ و گوگل پیکسل ٣ اکس ا یکی از بهترین گوشی های هوشمند آندرویدى است که نسبت به قیمت اش بسیار مناسب مى باشد. این گوشى هاى هوشمند داراى یک طراحی بسیار جالب و زیبا همراه با سخت افزار قدرتمند و عمر باتری بالا مى باشند و در ضمن در میان تمامى گوشی هوشمند بهترین دوربین ها را دارند. مهمتر از همه، گوگل در این گوشى هاى هوشمند آخرین و پیشرفته ترین نسخه آندروید را که در حال حاضر در دسترس هستند را بدون هر گونه ویروس نرم افزاری ارائه می دهد.

 

گوگل گوگل پیکسل ایربادز (Google Pixel USB-C Earbuds):

گوگل پیکسل ایرباذر

هدفون هاى جید گوگل پیکسل ایربادز USB-C دارای یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به دستیار گوگل است. گوگل پیکسل ایربادز ظریف ترجمه هم زمان بیش از ٤٠ زبان مختلف دارد که از طریق بلوتوث به گوشی، تبلت و لپ‌تاپ وصل می‌شوند و از دستیار گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌کند.

سایر ویژگی های کلیدی شامل کیفیت صدای خوب و یک خرید عالی برای صاحبان گوشی های آندروید بدون جک صوتی هستند.

 

زنگ در ویدیویى نست هِلو (Nest Hello Video Doorbell):

نست هلو گوگل

نست هِلو یک زنگ در ویدیویى شیک و آسان برای نصب است، که اجازه می دهد تا کاربران دید محیط جلو در خانه خود را با وضوح بالا در حالی که دور از خانه هستند داشته باشند. حتى این دستگاه قابلیت این تشخیص چهره را دارد که با استفاده از فناوری تشخیص چهره هنگامی که کسی در حیاط شما باشد، مى تواند اعضای خانواده و دوستان شما را تشخیص چهره دهد و هشدارها را به شما ارسال می کند.

شما می توانید از طریق یک بلندگو و میکروفون داخلی به زنگ در پاسخ دهید (برنامه تلفن همراه مورد نیاز است). همچنین این وسیله دارای یک لنز زاویه دید و قابلیت دید در شب نیز مى باشد.

 

تبلت گوگل پیکسل اسلیت کروم او اس (Google Pixel Slate Chrome OS Tablet):

تبلت گوگل

تبلت گوگل پیکسل اسلیت مجهز به پلتفرم کروم او اس همراه تراشه‌ی اینتل Core i7 با حافظه رم ١٦ گیگابایتى با ذخیره سازی حافظه درایو (drive storage : SSD) ٢٥٦ گیگابایت مى باشد که این تبلت داراى طراحى ظریف همراه با صفحه نمایش لمسی ١٢.٣ اینچی است که با وضوح بالا مى باشد، یک جفت پورت USB-C با عمر باتری بالا و قابلیت شارژ سریع از ویژگی های کلیدی این تبلت مى باشد.

 

لپ تاپ گوگل پیکسل بوک کروم او اس (Google Pixelbook Chrome OS Laptop):

تبلت گوگل

امروزه لپ تاپ گوگل پیکسل بوک بهترین لپ تاپ کروم او اس هستند. این نوت بوک با طراحى خاص  2-in-1 مى باشد که شامل مشخصات کلیدی خاصى از جمله یک صفحه نمایش لمسی ١٢.٣ اینچی، با انتخاب پردازنده CPU Intel Core i5 یا Core i7 با ظرفیت رم  ١٦ گیگابایت رم مى شود و همچنین ظرفیت گزینه های مختلف ذخیره سازی حافظه درایو SSD تا ٥١٢ گیگابایت را دارا مى باشد.

لپ تاپ کروم او اس همچون  اسمارت فون های پکسل همراه با دستیار گوگل است. آخرین نسخه از نوت بوک بهتر از همیشه است، به لطف پشتیبانی از برنامه های آندروید که از طریق فروشگاه گوگل پلى (Google Play) فراهم شده است.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب