× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۸
3765

در اینجا مى خواهیم به بررسى و معرفى  ١٠ گوشى هوشمند برتر دنیا در سال ٢٠١٨ بپردازیم.در اینجا مى خواهیم به بررسى و معرفى  ١٠ گوشى هوشمند برتر دنیا در سال ٢٠١٨ بپردازیم.  این فهرست بر پایه گوشى هاى موجود در بازار مى باشد و در آینده با ورود محصولات جدید به بازار همچون آیفون 10 اس (XS)، ه 10 اس مَکس (XS Max) و آیفون 10 آر (XR) و بررسى آن ها تغییر خواهد نمود.

 

١ . گوشى سامسونگ GALAXY NOTE 9  

 

نسخه قبلى سامسنوگ، مدل گلکسى نوت 8 در سال گذشته براى مدتى در بازار گوشى هاى هوشمند خوش درخشید و دراین فهرست در جایگاه اول قرار گرفته بود، که در نهایت با ورود محصولات بهترى ، نظیر آیفون 10 و  هوآوى پی 20 پرو جایگاه خود را از دست داد. اما در آگوست ٢٠١٨ میلادى ، سامسونگ با روى نمایى از نسخه جدید خود گوشى گلکسى نوت 9 (Galaxy Note 9) دوباره  در صدر این فهرست قرار گرفت ، که در حال حاضر به عنوان بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار شناخته شده. 

این مدل داراى سیستم عامل اندروید ٨.١ است.

گلسکى نوت 9  نسبت به نسخه قبلى خود تعییراتى در راستاى  تکامل و بهینه سازى  انجام داده که شامل : بر خوردارى از تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰  ،  یک  قلم اس پن (S pen)مجهز به بلوتوت با قابلت شارژ در ٤٠ ثانیه براى استفاده به مدت ٣٠ دقیقه ، افزایش ظرفیت  رَم (RAM) و حافظه‌ داخلی (١٢٥کیگابایت + ٦ کیگابایت رم یا ٥١٢ کیگابایت + ٨ گیگابایت رم)  ،  یک باتری با ظرفیت ٤٠٠٠ میلی آمپر ساعت ، دوربین های عقب دوگانه (دو دوربین دارد) با دو سنسور  12 مگاپیکسل و  هـمچنین تکنولوژی  دیافراگم  (که قابلیت ظبط فیلم های Super Slow Mo  و دید با نور بسیار کم را دارد)، بهینه سازى قابلیت صوتى (audio) و قرار دادن اسکنر اثرانگشت جدیدى در پشت گوشی از امکانات این مى با شند. 

 همچنین در نسخه جدید از صفحه نمایشگر ٦.٤  اینچى سوپر امولد (SUPER AMOLED)  بهره برده شده ، که بزرگ‌ترین نمایشگر بین نوت‌های عرضه شده مى باشد.

این مدل  همچنین  تمامى ویژگى هاى گلکسى را دارا مى باشد،  از جمله  شارژ بی سیم یا وایرلس (wireless charging) با سرعت شارژ سریع، هدست (هدفون) جک  ٣.٥ میلی متری ( headset jack 3.5 ) و همچنین خیلى ویژگى هاى دیگرى را شامل مى شود.

بدنه این گوشى از شیشه (در صفحه پشت و جلو) و فرم آلومینیومى تشکیل شده، که  شیشه آن  از جنس  کورنینگ گوریلا گلس 5 (CorningGorilla Glass 5) است ، که تا حدودى در برابر خراش و ضربه مقاوم مى باشد. 

همچنین سامسونگ وعده داد که این مدل داراى سطح بالایی از مقاومت در برابر گرد ، غبار و آب مى باشد و همچنین  از خراشیدگى جلوگیری مى کند. 

این مدل سامسونگ داراى  گواهی ( رتبه) IP68  از مؤسسه‌ی IEC است، طبق این گواهى این گوشى در برابر آب و گرد‌و غبار مقاوم مى باشد و همچنین می‌توان به ‌مدت ۳۰ دقیقه در آب با عمق ۱.۵ متری دوام بیاورد.

 در این نسخه در گاه  microSD براى ارتقاء حجم حافظه موجود است. در گلسکى نوت 9 مدل ۲۵۶ گیگابایتی حذف نموده.

در حال حاضر قیمت مدل  گلکسى نوت 9 با ظرفیت ١٢٥ کیگا بایت ٩٩٩ دلار و با ظرفیت ٥١٢ کیگابایت ١.٢٤٩ دلار مى باشد.

 

 

٢ . گوشى هوآوى HUAWEI P20 PRO             

 

هوآووى از نسخه گوشى هوشمند خود به نام  پی 20 پرو در تاریخ مارس ٢٠١٨ میلادى رونمایى نمود و همچنین در ماه آوریل همین سال  به بازار ارائه شد. 

این مدل از سیستم عامل اندروید ٨.١ بهره مند مى باشد.

طراحی منحصر به فرد دارد، که تمام بدنه (جلو و پشت گوشى)  از جنس شیشه مقاوم گوریلا گلس (در صفحه عقب وجلو گوشى) و هـمچنین از قاب فلزى (آلومینیومی) بسیار ظریفى تشکیل شده .

این نسخه داراى صفحه نمایشگر ٦.١ اینچى است که از تکنولوژی اولد (OLED) برخوردار مى باشد . این مدل گواهى IP67 دارد ، که طبق این گواهى در برابر گرد و خاک  مقاوم است و همچنین در آب با عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام مى آورد.

  همچنین در این محصول از دوربین سه گانه با قدرت عکسبردى ٦٨مگاپیکسلی استفاده شده، که قابلیت گرفتن عکس های فوق العاده در حالت نور کم را امکان پذیر مى کند ، که از  این نظر به تمامى گوشی های دیگر موجود در بازار ارجعیت دارد. 

باترى این مدل داراى ظرفیت ٤٠٠٠ میلی آمپر ساعتى مى باشد،  که  این باترى براى حدود ١٤ ساعت سارژ دارد.  این محصول از  یک پردازنده قوی Kirin 970 برخوردار است.

این نسخه هوآوى در دو مدل موجود مى باشد که شامل : ظرفیت حافظه رم ٦ گیگابایت  با حافظه داخلى ١٢٨ گیگابایت  و  همچنین رم ٤ گیگابایت   همراه با حافظه داخلى ٦٤ گیگابایت هست.

قیمت این مدل گوشى هوشمند در سایت آمازون ، مدل ٦٤ گیگابایتى به مبلغ ٧٨٦ دلار و مدل ٢٥٦ کیگابایتى به مبلغ ١.٧٩٩ دلار براى فروش موجود مى باشد.

 

   ٣ . گوشى سامسونگ گلسکى  S9 و  S9 PLUS

 

سامسونگ  از دو مدل گلسى اس 9 و اس 9 پلاس (Galaxy S9 و S9 Plus) جدید خود،  با فاصله کمتر از دو هفته در اوایل امسال رونمایى نمود که در ماه فوریه همین سال عرضه به بازار شد. سامسونگ در این  دو نسخه جدید پیشرفت چشم گیرى از لحاض سخت‌افزاری داشته است. هر دو نسخه از سیستم عامل اندروید 8.0 بهره مند مى باشند.

اما از نظر ظاهر شباهت هاى زیادى به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارند و تنها تفاوت شان اسکنر اثر انگشت جدیدى است که در پشت گوشی این دو مدل اضافه شده.

بدنه این گوشى در صفحه پشت و جلو از  شیشه از جنس کورنینگ گوریلا گلس 5 (CorningGorilla Glass 5) است و همچنین داراى قاب بسیار ظریف از جنس آلومینیومی مى باشد.  

این دو مدل گوشى اندرویدی ویژ گى هاى زیادى دارند که شامل:   پردازند Qualcomm Snapdragon 845 ، یک دوربین دوگانه که مجهز به دیافراگم مىباشد  که قابلیت ضبط فیلم به صورت  Super Slow Mo را دارد ( که فقط مدل  S9 دارد) و همچنین  قادر دید در نور بسیار کم مى باشد.

 مدل گلسکى اس 9 اندازه صفحه نمایشگر  ٥.٨ اینچى برخوردار مى باشد، در حالى که گلسکى اس 9 پلاس  نمایشگر ۶.۲ اینجى دارد و همچنین در هر دو  از تکنولوژى سوپر امولد بهره برده اند.

گلسکى اس 9 و گلسکى اس 9 پلاس براى مقاومت در برابر گرد وغبار و آب داراى گواهی  IP68 مى باشند. (مثل گلسکى نوت 9)

در  هر دو مدل در گاه کارت microSD براى ارتقاء حافظه وجود دارد. همچنین داراى شارژ بی سیم وایرلس و  یک پورت استاندارد USB Type-C براى جک هدست ٣.٥ میلی متری دارند.  در این نسخه سیستم هوشمند دستیار مجازی (Bixby) بهبود یافته و دکمه سخت افزاری  (فیزیکى) براى استفاده از آن قرار گرفته. 

این دو نسخه با هم تفاوت هایى دارند :

باترى گلسى اس 9   داراى ظرفیت ٣٠٠٠ میلى آمپر ساعت مى باشد و با ظرفیت حافظه رم ٤ گیگابات در سه مدل حافظه داخلى ٦٤ گیگابات ، ١٢٨ گیگابات و ٢٥٦ گیگابات موجود مى باشد.

باترى گلسى اس 9 پلاس  داراى  ظرفیت ٣٥٠٠ میلى آمپر ساعت است ، با ظرفیت حافظه رم ٦ گیگابات در سه مدل حافظه داخلى ٦٤ گیگابات ، ١٢٨ گیگابات و ٢٥٦ گیگابات موجود است.

در این دو نسخه براى سیستم تشخیص چهره‌ی  از الگوریتمی مبتنی بر دوربین سلفی استفاده می‌شود.

مدل گلسکى اس 9 پلاس دارای مودم 18  LTE Cat مى باشد که  نسبت به مدم  کوالکام (Qualcomm) آیفون 10 جدیدتر مى باشد.

قیمت این دو محصول از ٧٠٠ دلار شروع مى شود.

 

 

 ٤ . اپل آیفون 10 ( Apple iPhone X)

 

آیفون 10 (X) به مناسبت دهمین سالگرد شرکت  اپل در ١٢ سپتامبر ٢٠١٧ به همراه دو محصول دیگر (آیفون ٨ و آیفون ٨ پلاس) توسط مدیرعامل اپل در در آمفی ‌تئاتر استیوجابز معرفى شد. این محصول در تاریخ ٣ نوامبر همان سال به بازار عرضه شد، که در آن زمان گرانترین گوشى هوشمند موجود در بازار بود. آیفون 10 از سیستم عامل  iOS 11  برخوردار است.

این مدل داراى طراحى منحصر به فردى 

مى باشد. از نظر اندازه این مدل کوچکتر از آیفون 8 پلاس است و فقط کمى از آیفون 8 بزرگتر مى باشد. این مدل به مقدار قابل توجه اى از آیفون 8 پلاس سبک تر و از آیفون 8 سنگین تر است. 

در طراحى بدنه این مدل در صحفه جلو و پشت گوشى  از شیشه از جنس کورنینگ گوریلا گلس  که مقاوم ترین نوع در گوشى هاى همراه است و همچنین  به وسیله شیشه کوپرتینو پشت گوشى قابلیت شارژ بى سیم  Qi را براى این مدل ایجاد نموده و براى قاب از استیل ضد ‌زنگ استفاده شده است ، حاشیه‌های نمایشگر در هر دو نسخه‌ی خاکستری و نقره‌ای آیفون 10 به رنگ مشکی است.

براى مقاومت در برابر گرد و خاک و آب آیفن 10 داراى گواهى  IP67  مى باشد. (در آب با عمق ١ متر به مدت  ٣٠ دقیقه دوام مى آورد)

این مدل داراى صفحه نمایش ٥.٨ اینچى با حداقل قاب (در قسمت بالاى صفحه به صورت بسیار نازک) و فاقد حسگر اثر انگشت مى باشد( کلید هوم در صفحه اصلی ندارد). آیفون 10 فاقد کلید هوم مى باشد که براى عکس و باز کردن قفل دستگاه ( unlock) از روش جدیدى استفاده مى شود.  آیفون 10 به فن آورى تشخیص  چهره (فیس‌آی‌دی) مجهز مى باشد به وسیله  اسکن از چهره افراد انجام مى شود، که براى باز کردن حالت قفل دستگاه و همچنین استفاده از  emojis متحرک به نام Animoji کاربرد دارد.  این  تکتولوژی به کار رفته  به مراتب بهتر از اسکنر سامسونگ عملکرد دارد.

در صفحه نمایشگر  آیفن 10 از تکنولوژی OLED سفارشى سامسونگ  استفاده شده،  که این نسخه  اولین آیفونى است که از این  تکنولوژی  برخوردار است. 

 این مدل  داراى دوربین دوگانه TrueDepth (دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی)  مى باشد . 

در صفحه جلو دوربین  ٧ مگاپیکسل براى  گرفتن سلفى قرار داده شده. (مثل مدل آیفن 8 از نظر مى باشد.)

این مدل داراى ظریفت باترى ٢٧١٦ میلى آمپر ساعت و همچنین ظرفیت حافظه رم ٣ گیگابایت در دو مدل حافظه داخلى ٦٤ گیگابایت و ٢٥٦ گیگابایت مى باشد.

در این محصول فاقد جک ٣.٥ میلی متری مى باشد و  استفاده از هدفوست جک ٣.٥ میلی متری  از طریق رابطه ى که همراه جعبه گوشى است  امکان پذیر مى باشد. 

 این محصول در سایت آمازون  به مبلغ ١.٥٦ دلار برای مدل ٦٤ گیگابایتی و ١.١٩٩ دلار برای مدل ٢٥٦ گیگابایت موجود مى باشد. 

 

 

٥ . گوشى سامسونگ  GALAXY NOTE 8  

 

سامسونگ از مدل گلکسى نوت 8 در تاریخ اوت ٢٠١٧ میلادى رونمایى کرد و در ٢٣ آگوست همان سال  ارائه به بازار گردید، که براى چند ماه یکى از بهترین  در بازار بود که گلکسى نوت 9 جایگزینش شد.

اما با قابلیت هاى که  دارد هنوز جز بهترین گوشى هاى هوشمند مى باشد و این مدل ارزنتر از گلکسى نوت 9 مى باشد. 

در این مدل از سیستم عامل اندروید ٧.١١ استفاده شده.

که در این نسخه مشکل منفجر (آتش) شدن باترى که در سرى گلکسى 7 به وجود آمده بود بر طرف شده. در بدنه گلسکى نوت 8 پوشش شیشه‌ای صفحه جلو و عقب از جنس گوریلا گلس ۵ (مثل گلکسى نوت 9) مى باشد و قاب دور آن از فلز است. داراى گواهى رتبه IP68  براى مقاومت در برابر گرد و غبار و آب مى باشد. (مثل گلسکى نوت 9)

این محصول مجهز نمایشگری ۶.۳ اینچى با تکنولوژى سوپر امولد است.

گلکسى نوت 8  دارای بیشتر ویژگى هاى اصلى گلسکى است، که در S9 و S9 Plus وجود دارد ،  داراى قلم اس پن است و همچنین  داراى دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل اما دوربین دیافراگم  نیست و همین طور تفاوت هاى دیگرى از نظر پردازنده با گلکسى نوت 9 دارد.

گلکسى نوت 8 داراى ظرفیت باترى ٣٣٠٠ میلى آمپر ساعت و همچنین ظرفیت حافظه  رم ٦ گیگابایت با سه مدل حافظه جانبى ٦٤ گیگابایت ، ١٢٨ گیگابایت و ٢٥٦ گیگابایت مى باشد.

دیگر ویژکى این نسخه دارا بودن هدست  جک ۳.۵ میلی‌متری و درگاه microSD براى ارتقاء حافظه مى باشد.

قیمت این گوشى از قیمت حدود ٧٠٠ دلار شروع مى شود.

 

 

  ٦ . ال‌جی جی 7 تین‌کیو (G7 ThinQ)

 

ال جى از مدل 7 تین‌کیو در ٢ مى ٢٠١٨ روى نمایى نمود.

اگر شما از قبل در مورد این گوشى تحقیق کرده باشید، شاید متوجه این نکته شده اید که اکثر  اشخاص ادعا مى کنند، که این گوشى داراى ویژگى منحصر به فرد یا خاصى نمى باشد. اما این امر شامل تمامى گوشى هاى هوشمند مى شود و باید با دقت بالایى به بررسى بپردازید تا متوجه تفاوت هاى کوچک آن ها شوید.

این مدل  ازسیستم عامل اندروید 8.0  بهره مند است . 

اندازه این مدل بسیار مناسب مى باشد که در خاکستری، مشکی، آبی و آلبالویی موجود است.

  این نسخه  داراى طراحى بدنه از ترکیب شیشه و فلز است. شیشه صفحه جلو و پشت از جنس  گوریلاگلس ٥ با قاب  فلزى  مى باشد.

  براى مقاومت در برابر گرد و غبار و آب داراى  گواهى  IP68 است ، که مثل گلسکى نوت 9 مى باشد. (ضد گرد و غبار و همچنین در آب تا عمق ۱.۵ متری و به مدت ٣٠ ساعت دام مى إورد) 

7تین‌کیو داراى دو مدل ظرفیت حافظه است که شامل رم ٤ گیگابات با حافظه داخلى ٦٤ گیگابایت و همچنین رم  ٦گیگابات با حافظه جانبى ١٢٨ گیگابایتى مى باشد.

این مدل مجهز به یک باتری داراى ظرفیت ٣٠٠٠ میلی آمپر ساعتی است. 

این نسخه داراى صحفه نمایشگر ۶.۱ اینچی با بهره گیرى از تکنولوژى M+ مى باشد.

در این مدل از دوربین دو گانه (سنسور‌های ۱۶ مگاپیکسلی با میدان‌های دید ۷۱ درجه و واید ۱۰۷ درجه ) استفاده شده، که از لحاض میدان دید ، در میان دستگاه های دوربین دوگانه منحصر به فرد مى باشد.

مثل گلکسى نوت 9 سامسونگ این نسخه داراى همه ویژگى هاى  مى باشد، که شامل : جک  ٣.٥ میلی متری هدست و شارژ بی سیم (Qi) مى شود.

 ارتقا حافظه از طریق در گاه microSD  میسراست و  کلیدی فیزیکی برای دستیار صوتی (پشتیبانی صوتی) که قابلیت فعال سازى و استفاده از گوگل اسیستنت (Google Assistant)  را فراهم مى سازد و همچنین داراى دو میکروفون است که قادر به تشخیص صدا در فاصله حدود ٥ مترى را دارد.

قیمت این محصول حدود (کمتر) ٧٥٠ دلار  است. 

  

  

 ٧ . گوشى گوگل پکسل 2  و پیکسل  2 XL

 

این دو مدل (PIXEL 2 XL و  PIXEL 2) نسبتاً از نظر فنى شبیه به هم هستند. هر دو گوشی های  قابلیت عالى براى استفاده از سیستم عامل آندروید دارند، بنابراین اگر شما می خواهید یک  گوشى هوشمند با طراحی آندروید را انتخاب کنید، این مدل گوشى هاى شرکت گوگل بسیار مناسب هستند، به این دلیل که قابلیت روز رسانه منظم و مدام از نظر سخت‌افزار دارند.  

هردو مدل از سیستم عامل اندروید 8.0 برخوردارند و همچنین هر دو مجهز به حافظه رم ٤ گیگابایت با دو مدل حافظه داخلى ٦٤ گیگابایت یا ١٢٨ گیگابایت  هستند. 

پیکسل 2 داراى باترى با ظرفیت ٢٧٠٠ میلی آمپر ساعت است ، اما پیکسل  2 XL باترى با ظرفیت ٣٥٢٠ میلی آمپر ساعت دارد.

 از نظر ظاهر دو گوشی  با یکدیگر تفاوت هاى  دارند:

نسخه پیکسل 2 نسبت  پیکسل 2 XL صفحه نمایشگر کوچکتر و همچنین سایز کوچکترى دارد. 

در پیکسل 2 صحفه نمایشگر فول اچ ‌دی با صفحه  ٥ اینچى به همراه تکنولوژى امولد است ، که در اطراف صفحه حاشیه دارد ، در حالى که طراحی پیکسل 2 XL بدون حاشیه‌ است و از صفحه نمایشگری ٦ اینجى با رزولوشن QHD و همچنین تکنلوژى P-OLED بهره مند است. 

هر دو نسخه فاقد دوربین دوگانه مى باشند و  دوربین سنسوری ۱۲.۲ مگاپیکس دارند ، با این حال  از نظر کیفیت عکس هاى داراى بهترین رتبه درمیان گوشى هاى هوشمند مى باشند. 

 براى مقاومت در برابر گرد ، غبار و آب داراى گواهى رتبه IP67  مى باشند.(مقاوم در برابر آب تا یک متر و ٣٠  دقیقه دام مى آورد)

در مدل پیکسل 2 باترى داراى ظریفت ٢٧٠٠ میلی آمپری ساعت مى باشد در حالى که باترى مدل پیکسل 2 XL ظرفیت ٣٥٢٠ میلی آمپری ساعت دارد.

 هر دو مدل فاقد شارژ بی سیم و جک هدست ٣.٥ میلی متری  هستند.

قیمت  پیکسل  2 از ٦٤٩ دلار و  پیکسل  2 XL از ٨٤٩ دلار شروع مى شود.

 

 

٨ . گوشى وان پلاس 6 (OnePlus 6)

 

اگر لیستى از گوشی های هوشمند مقرون به صرفه  بخواهیم تهیه کنیم ، گوشى وان پاس  6 با قیمت  بین ٥٢٩ دلار تا ٦٢٩ دلار جایگاه اول را کسب خواهد نمود. 

ارزن ترین مدل این گوشى هوشمند ظرفیت حافظه رم  ٦ گیگابایتی  به همراه ٦٤ گیگابایت حافظه داخلى مى باشد، در حالی که مدل ٦٢٩ دلار دارای رم   ٨  گیگابایتی با حافظه داخلی ٢٥٦ گیگابایت است. 

این محصول در سال مى ٢٠١٨  در سه رنگ مشکی براق (Mirror Black)، مشکی مات (Midnight Black) و سفید (Silk White) عرضه به بازار شد، که دارى  طراحى منحصر به فردى مى باشد.

جنس بدنه این مدل از  فلز (آلومنیوم) و شیشه اى  تشکیل شده است، که شیشه آن از جنس کورنینگ گوریلا گلس ٥ مى باشد. اما زیاد مقاوم در برابر آب نیست ، (فقط در برابر پاشیدن آب کمى مقاوم است ) و همچنین گواهی IEC ندارد.

  صفححه نمایشگر ٦.٢٨ اینچى +FHD که از  تکنولوژى AMOLED بهرمند مى باشد.

دراین مدل از دوربین های عقب دوگانه داراى  دو سنسور رنگی ١٦و ٢٠ مگاپیکسلى با  لنز‌هایی کاملاً یکسان و فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی‌متری بهره مند مى باشد. 

همچنین باترى با ظرفیت ٣٣٠٠ میلی آمپری ساعت  در آن استفاده شده که قابلیت شارژ سریع را دارد.

در این مدل گوشی  از یک اسپیکر تک‌کاناله استفاده شده .  

داراى  (پورت) جک ۳.۵ میلی‌متری  است اما بدون هدست یا هدفون عرضه مى شود که باید جداگانه خریدارى شود.

 این مدل گوشى مجهز به سیستم عامل OxygenOS مى باشد. انبوهی از قابلیت‌ها و شخصی‌سازی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، شما حتی می توانید تمام حسگرهاى شبیه آیفون 10 را در این گوشى فعال کنید. 

 

 

٩ . آپل آیفن 8 و 8 پلاس (PLUS ) 

 

آیفون 8 و 8 پلاس همرا آیفون 10 در ١٢سپتامبر  ٢٠١٧ معرفى شد و در تاریخ ٢٢سپتامبر همان سال در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری ارائه به بازار شدند.

آیفون 8 از نظر ظاهرى شبیه آیفون 7 و 7 پلاس  مى باشد ، اما در صحفه پشتى گوشى از شیشه کوپرتینو استفاده شده . که قابلیت شارژ بى سیم Qi را براى این مدل ایجاد نموده. (مثل آیفون 10) با  فریمی از جنس آلومینیوم که مقاومت بالایى دارد. در برابر گرد و غبار و همچنین آب مقاوم مى باشد و می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب را در عمق ۱.۵ متری تحمل کنند که سبب شده گواهى  IP67 را بگیرد. 

در هر دو نسخه از  سیستم عامل iOS 11 استفاده  شده و همچنین هر دو مدل از یک نوع دوربین دوگانه ۱۲مگاپیکسلی برخور دارند.

در هر دو نسخه صفحه نمایشگر ال سی دی بهبود یافته است. 

آیفون 8 داراى صفحه نمایشگر ٤.٧ اینچى است در حالى که آیفون 8 پلاس از صفحه نمایشگر ٥،٥ اینجى بهره مند مى باشد.

همچنین داراى بلندگوهای استریو با کیفیت صداى بالا هستند. این دو مدل فاقد پورت جک  ٣.٥ میلی متری  مى باشند اما خوشبختانه تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون  در جعبه‌ی گوشی  موجود دارد. 

 باترى آیفون 8 ظرفیت  ١٨٢١میلی آمپر ساعتى دارد ، در صورتى که باترى آیفون 8 پلاس داراى  ٢٦٩١ میلی آمپر ساعت ظرفیت مى باشد.

این آیفون های جدید دارای پشتیبانی شارژ سریع هستند، تا بتواند ظرف ٣٠ دقیقه تا ٥٠ درصد ظرفیت باتری را پر کند.

 داراى رم آیفون 8 داراى رم ٢ گیگابایتی اما آیفون 8 پلاس داراى رم ٣ گیگابایتى است و هر دو داراى ، دو مدل ٦٤  و ٢٥٦ گیگابایتی هستند.

‌قیمت آیفون 8  در بازار ٦٩٩ دلار و  ٨٤٩ دلار است ، در حالی که آیفون 8 پلاس ٧٤٩ دلار و ٩٤٩ دلار مى باشد.

 

 

١٠ . گوشى اچ تی سی یو 12+

 

گوشى اچ تی سی یو 12+ (HTC U12+ )   در ٢٣ مى ٢٠١٨ وارد بازارشد، که در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی شفاف موجود مى باشد. 

قیمت این مدل گوشى نسبت به امکاناتى که دارد کمى گران است.  این مدل از سیستم عامل اندروید 8.0 بهره مند مى باشد.

که این مدل داراى  نمایشگر ۶ اینچی با پنل Super LCD 6 و رزولوشن +QHD  (۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ پیکسل) مى باشد . بدنه‌‌ای از جنس فلز و شیشه هست که جنس شیشه کورنینگ گوریلا گلس ٥ مى باشد و همچنین داراى گواهى IP68‌ براى مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را دارد.

 از اسپیکرهای استریوی بوم‌ساند برخوردار است که داراى کیفیت صداى بسیار خوبى دارد.

این مدل داراى دوربین دوگانه ١٢ مگاپیکسل میباشد، که کیفیت خوبى دارد، که امروزه با بهترین گوشی های هوشمند موجود رقابت می کند . 

این مدل شامل پورت  جک ۳.۵ میلی‌متری نمى باشد، که براى استفاده از هدست جک ۳.۵ میلی‌مترى، در جعبه این دستگاه دانگلى (رابط)  موجود است. 

همچنین باترى این مدل  داراى ظرفیت  ٣٥٠٠میلی آمپر ساعت هست. داراى ظرفیت حافظه  رم ٦ گیگابایتى در دو مدل  حافظه داخلى ٦٤ و ١٢٨ کیگابایتى هست، که به ترتیب داراى قیمت ٧٩٩ دلار و ١.١٩٩ دلار مى باشد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب