× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۹,۱۰
3451

زنان الجزایر (Les Femmes d'Alger) مجموعه‌ای با ۱۵ نقاشى و تعداد زیادی طراحی از هنرمند اسپانیایى پاپلو پیکاسکو (Pablo Picasso) مى باشد. در طى سال هاى ١٩٥٤-٩٥٥ میلادى، پیکاسو از تابلویى که در آپارتمان خود داشت به نام زنان الجزایری (Women of Algiers) براى خلق این مجموعه آثار الهام گرفت، این نقاشى متلعق به سال ۱۸۳۴ میلادى و اثر نقاش مشهور فرانسوى  اوژن دولاکروا (Eugène Delacroix) بود. این مجموعه یکی از آثار متعددى مى باشد که توسط پیکاسو برای ادای احترام به هنرمندان مورد تحسین خود خلق نموده است.

در ماه ژوئن ١٩٥٦میلادى، کل مجموعه زنان الجزایر  پیکاسو توسط کلکسیونر هنرى امریکایى ویکتور  گانز (Victor Ganz) و همسر او سالى وایل (Sally Wile) از گالرى لوئیس لیریس (Galerie Louise Leiris) در پاریس-فرانسه به مبلغ ٢١٢.٥٠٠ دلار (برابر با ١.٩ میلیون دلار در سال ٢٠١٧) خریداری شد. سپس ده نقاشی از این مجموعه توسط ویکتور گانز به گالری سائدین بورگ (Saidenberg Gallery) فروخته شد و  نسخه هاى دیگر این مجموعه را نگه داشت، که شامل  نسخه هاى C، H ، K ، M و O بودند. اما به مرور زمان بسیار از نقاشى هاى این مجموعه در اختیار کلکسیون هاى عمومى و خصوصى قرار گرفته اند.

 

نسخه C :

نسخه C در سال ١٩٨٨ میلادى پس از مرگ ویکتور گانز فروخته شد.

 

نسخت H : 

در تاریخ ٢٤ ژانویه ١٩٥٥ میلادى، ترسیم نسخه H  به پایان رسیده و در نوامبر ١٩٩٧ میلادى به مبلغ ٧.١٥ میلیون دلار به عنوان بخشی از مجموعه گانز در خانه حراجى کریستیز (Christie's) در نیویورک فروخته شد، که به عنوان بخشی از مجموعه کلکسیون هنرى ناهماد (Collection Nahmad) در سوئیس است و در ماه مه سال ٢٠١٥ میلادى  به صورت امانت در اختیار موزه تیت لیور (Tate Liverpool) انگلستان قرار گرفت.

 

نسخه J : 

در سال ٢٠٠٦ میلادى،  نسخه J در خانه حراجى ساتبیز (Sotheby's) در مزایده لندن به مبلغ ١٨.٦ میلیون دلار فروخته شد و  اکنون بخشی از مجموعه کلکسیون ناهماد مى باشد.

 

نسخه K :

در نوامبر ١٩٩٧ میلادى، نسخه K به مبلغ ٦.٦ میلیون دلار به عنوان بخشی از مجموعه گانز در خانه حراجى کریستیز (Christie's) در نیویورک فروخته شد.

 

نسخه L :

در سال ٢٠١١ میلادى، نسخه L  توسط موزه برگون (Berggruen Museum) برلین به مبلغ ١١.٤ میلیون دلار خریداری شد.

 

نسخه M : 

در ماه ١٩٩٧ میلادى،  نسخه M به مبلغ ١٠ میلیون دلار به عنوان بخشی از مجموعه گانز در خانه حراجى کریستز در نیویورک فروخته شد.

 

نسخه N : 

در سال ١٩٦٠ میلادى، نسخه N براى دانشگاه واشینگتن در سن‌لوئیس- امریکا (Washington University in St. Louis)  خریدارى شد و  در موزه متعلق به این دانشگاه به نام موزه هنر میلدرد لین کمپر (Mildred Lane Kemper Art Museum) نگهدارى مى شود.

 

نسخه O : 

نسخه O آخرین نقاشى از این مجموعه مى باشد ، که در سال ١٩٥٥ میلادى کشیده شده است.

در نوامبر ١٩٩٧ میلادى ، این نقاشى به عنوان  بخشى از مجموعه گانز در خانه حراجى کریستیز  به مبلغ ٣١.٩ میلیون دلار در نیویورک- امریکا فروخته شد. از این مجموعه سه نسخه دیگرى هم که متعلق به خانواده گانز  بود، نیز به صورت هم زمان در مزایده عرضه شد. نسخه O توسط دلال هنری انگلیسى لیبى هاوى (Libby Howie) برای یک کلکسیونر ناشناس اهل عربستان سعودى که در لندن زندگی می کرد، خریداری شد.

در سال ٢٠١٥ میلادى ، نسخه O براى دومین بار توسط خانه حراجى کریستیز در نیویورک عرضه شد، که انتظار میرفت  رکورد گرانترین اثر هنرى فروخته شده را به دست آورد. قبل از فروش خانه حراجى کریستیز فروش ١٤٠ میلیون دلار  را براى این اثر تخمین زده بود، که در جایگاه یکى از گرانترین آثار در مزایده قرار مى گرفت . پیش از این در سال ۲۰۱۳ میلادى در حراج کریستز، تابلوی سه مطالعه بر پیکره‌های پای صلیب (Three Studies of Lucian Freud) اثر فرانسیس بیکن (Francis Bacon) رکورددار گران‌ترین تابلوی فروخته شده در مزایده با مبلغ فروش ۱۴۲ میلیون دلار  بود. 

که در ماه مى ٢٠١٥ میلادى، با فروش ١٧٩.٤ میلیون دلار (که شامل کمسیون خانه حراجى و مالیات) نسخه O پیکاسو این رکورد شکسته شد و این نقاشى در آن زمان عنوان  رکورد گرانترین نقاشی فروخته شده  در مزایده را کسب نمود. این اثر ١١ دقیقه پس از شروع مزایده از طریق تلفن به فروش رسید، که توسط نخست وزیر سابق قطر حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی خریداری شد. 

البته هم اکنون رکورد گران ترین اثر هنری که تا به حال در مزایده فروخته شده، با فروش ٤٥٠ میلیون دلار در حراجى کریستیز نیویورک (Christie's) در سال ٢٠١٧ میلادى ، متلعق به نقاشى سالواتور موندی (منجی جهان :Salvator Mundi) اثر  مشهور لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) مى باشد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب