× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۷,۱۶
4103

گروه على بابا (Alibaba Group Holding Limited) یک شرکت چند ملیتی چینی در زمینه تجارت الکترونیک، خرده فروشی، اینترنت، هوش مصنوعی (AI) و تکنولوژی است. این شرکت در سال ١٩٩٩ میلادى  تاسیس شده است، که خدمات فروش از مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)، تجارت (بنگاه) را به مصرف کننده (B2C) و بنگاه به بنگاه یا تجارت به تجارت (B2B) را از طریق درگاه وب(پرتال وب) و همچنین سامانه پرداخت تجارت الکترونیک و خدمات رایانش ابری را ارائه می دهد. این شرکت چندین کسب و کار مختلف در سراسر جهان را در بخش های مختلف اداره می کند و به عنوان یکی از شرکت های برجسته جهان توسط  مجله فرچون (مجله تجارى امریکایى :Fortune) معرفى شده است. على بابا بیش از ٨٠ درصد از تجارت الکترونیک چین را اداره می کند و دفتر  اصلی در منطقه Xixi در شهر هانگژو (Hangzhou) چین واقع شده است. در سال ٢٠١٤ میلادى، این شرکت  ٢٢٠٠٠ کارمند را در بیش از ١٠٠ دفتر در استخدام داشت.

اپلکشین علی بابا

 در ماه ژوئن ٢٠١٨ میلادى ارزش سهام على بابا ٥٤٢  میلیارد دلار ارزیابى شد، که یکی از ١٠ شرکت بزرگ و با ارزش جهان مى باشد. در ژانویه ٢٠١٨ میلادى، على بابا دومین شرکت آسیایی برای شکستن رکورد ارزشیابی ٥٠٠ میلیارد دلارى بعد از شرکت تنسنت (Tencent) تبدیل شد. از سال ٢٠١٨ میلادى، برند على بابا به عنوان نهمین نام تجاری با ارزش جهان شناخته شد.

على بابا در بیش از ٢٠٠ کشور در حال کار و ارائه خدمات مى باشد که سبب شده جزء یکى از  بزرگترین ها در زمینه خرده فروشى،  شرکتهای اینترنتی ، هوش مصنوعی و سرمایه گذاری در جهان قرار گیرد. این شرکت بیشترین کاربران بازار تجارت به تجارت و همچنین تجارت را به مصرف کننده را در جهان دارد. از سال ٢٠١٥،میلادى در  میزان فروش و سود آنلاین با خرده فروشان آمریکایی از جمله وال‌مارت (Walmart)، آمازون (Amazon) و اى بى (eBay) رقابت مى کند. در صنعت اینترنت در حال گسترش است و درآمد آن سالانه به میزان سه درصد افزایش دارد. 

 

نام گذارى شرکت على بابا

نام شرکت از شخصیت علی بابا از داستان  هزار و یک شب الهام گرفته (به دلیل سر شناس بودن این داستان به طرز عمومى در جهان) . طبق بیانان جک ما (Jack Ma) یکی از بنیانگذاران این شرکت که توضیح داده :

بنیانگذار علی بابا

یک روز من در سانفرانسیسکو امریکا در یک کافی شاپ نشسته بودم  و فکر کردم على بابا اسم مناسبى مى باشد. سپس یک گارسون آمد، و من گفتم: "آیا شما در مورد على بابا مى شناسید؟" و او گفت: بله من گفتم "چه چیزی در موردش می دانید؟" و او گفت: "گفت علی بابا و ۴۰ دزد". و من گفتم: "آره خودشه!" سپس  به خیابان رفتم و از ٣٠ نفر عابر که از کشورهاى مختلفى از جمله هند،  آلمان، توکیو و چین ...  بودند،  همین سوال را پرسیدم: "آیا شما على بابا را می شناسید؟"  ،  همه آنها در مورد على بابا می دانستند.  على بابا شخصیت مهربان، باهوش  بود که به مردم دهکده کمک مى کرد. همچنین تلفظ اسم على بابا آسان مى باشد و به صورت جهانی شناخته شده است. ما همچنین نام على ماما (Alimama) را ثبت کردیم، در صورتی که کسی بخواهد با ما همکارى نماید.

 

راه اندازى على بابا(alibaba.com) 

جک ما (بنیان گزار) این استارت آپ را در سال ١٩٩٩ میلادى با ١٨ کارمند از آپارتمان خود در هانگژو چین شروع کرد.  او یک معلم انگلیسى بود با در آمد ١٥ دلارى در ماه ، که به یکی از ٣٥ ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد. یاهو در حال حاضر حدود ٢٤ درصد از سهام على بابا را دارا مى باشد. 

سایت علی بابا دات کام

از ابتدا بنیانگذاران این شرکت اعتقاد داشتند که اینترنت باعث می شود که شرکت های کوچک بتوانند نوآوری و تکنولوژی را برای رشد و رقابت بهتر در اقتصادهای داخلی و جهانی به کار گیرند. او اولین وبسایت خود را برای کمک به صادرکنندگان، تولید کنندگان و کارآفرینان کوچک چین در بازارهای بین المللی راه اندازی کرد. امروزه این شرکت و شرکت های وابسته آن، بازار عمده فروشی ، خرده فروشی آنلاین و همچنین کسب و کار در سرور ابرى، رسانه های دیجیتال و سرگرمی، ابتکارات نوآوری و تکنولوژى را در اختیار دارند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب