× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۲۹
1596

عجیب ترین خودروهای دنیا

در عصرجدید تکنولوژی شاهد تولید اتومبیل‌هایی با طرح ها و مدل های بسیار متنوع و زیبایی هستیم . اتومبیل‌هایی که گاهی طراحی بعضی از آن ها در واقع ادای احترامی است به اجداد آن اتومبیل و اتومبیل‌های کلاسیک ماقبل آن . اتومبیل‌های کلاسیکی که در حال حاضر طرح آنان الگویی شده است برای تولید و توسعه اتومبیل‌های جدید .
لیستی تهیه کرده ایم تا شما را با تعدادی از اتومبیل‌های جالب و عجیب جهان آشنا نماییم.

1- Norman Timbs Special
به سراغ بهترین گزینه می رویم . نورمن تایمز اسپیشال . نداشتن درب ورودی ویژگی است که این اتومبیل را خاص کرده است .
نام این خودرو به نام سازنده آن نورمن نامگذاری شده است . وی از مهندسان مطرح و خبره اتومبیل سازی بوده است که طراحی خودروهای تاکر را نیز برعهده داشته است .
ظاهر اتومبیل نورمن بیشتر از هرچیزی خنده دارش کرده است و جلو پنجره و بینی دراز و عجیب آن باعث شگفتی می شود.

 


2 - Stout Scarab

این اتومبیل توسط ویلیام بوشنل(William Bushnell Scout) طراحی شده است . ویلیام بیشتر در ذهن خود برای طراحی یک دفتر کار چرخدار را در نظر داشته است و تلاش او برای ایده ذهنی اش باعث طراحی یک اتومبیل واقعی شده است . 
شاید این اتومبیل کاربرد خاصی نداشته بود اما توانسته بود درواقع اولین مینی بوس جهان باشد و الهام بخش تولید مینی بوس ها در آینده شود . اما این خودرو هیچ گاه نتوانست به تولید انبوه برسد و شاید کمتر از 100 دستگاه از آن ساخته شد .

 


3 - General Motors Le Sabre

این اتومبیل در سال 1951 معرفی شده است . در طراحی این اتومبیل ، طراحان جنرال موتورز الگوی هواپیما را در پیش گرفتند . خمیدگی شیشه جاوی این اتومبیل و باله های انتهایی آن ، این خودرو را به نمادی برای اتومبیل های دهه 50 و 60 تبدیل کرد و طراحی مضحک آن کاملا جدی و واقعی در نظر گرفته شد به صورتی که خودروهای زیادی از روی طراحی آن الگو برداری کردند .
Le sabre طرفداران زیادی در بین علاقه مندان به خودروهای کلاسیک پیدا کرده و مردمان زیادی برای خریداری آن پول های زیادی پرداخت می کنند . این خودرو به تولید انبوه رسید و هنوز هم بعد از گذشت سال ها مورد توجه و مورد علاقه طرفداران خود است .

 


4 - ۱۹۳۲ Ford Speedster

فورد ، نامی که خودروهای عجیب و حیرت انگیزی را به خود اختصاص داده است . این کمپانی در سال 1932 دست به تولید اتومبیل حیرت انگیز دیگری زد که یادگاری های زیادی از خودروهای ماقبل خود را دارد . اما دماغ انتهایی و گلگیرهای متفاوت آن تعجب برانگیز بود زیرا در سرعت های بالا برخورد باد به آن ها نتیجه جالبی را بدنبال نداشت و تعادل اتومبیل را بهم میزد.
قیمت این اتومبیل بالای یک میلیون دلار می باشد و برای خرید آن باید به حراجی های مشهور اتومبیل های کلاسیک مراجعه کنید .

 


5 - Peel P 50

خودرو عجیبی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، بیشتر ذهن های شمارو به این سمت خواهد برد که قطعا مستربین از خریداران پرطرفدار این اتومبیل خواهد بود .
اگر اتومبیل شما در کنار این اتومبیل قرار بگیرد ، گازهای متوالی آن می تواند شما را به مسابقه دادن دعوت کند . 
اتومبیل مذکور سراسر اروپای غربی را به فکر فرو برد و رکورد کوچک ترین اتومبیل جهان را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرد و امروزه این اتومبیل‌ها بعنوان اتومبیل‌های خنده دار بفروش می رسند .

 


6 - 1948 Tasco

اتومبیل tasco بسیار مورد توجه عاشقان خودروهای کلاسیک است . 
این خودرو نمونه ای اولیه برای ساخت اتومبیل ها پس از جنگ جهانی دوم بود و فرمان آن مشابه هواپیما طراحی شده بود . Gordon Buehrig طراح این خودرو اولین کسی بود که از t-top به عنوان سقف برای اتومبیل استفاده کرده بود . 
در زمان تولید این اتومبیل برای کسی جالب توجه نبود و مورد علاقه کسی واقع نشده بود چون مردم آن زمان بیشتر درگیر نابودی های جنگ جهانی دوم بودند و کسی به خرید اتومبیل فکر نمی کرد .
General Motors Firebird (نسخه‌های یک، دو و سه)
نمی‌توان این سه اتومبیل را در کنار هم قرار نداد. برای ساخت بخش انتهایی مدل‌های Firebird از جت‌های جنگنده الهام گرفته شده بود و اکنون فراموش شده که مدل Firebird هم یک اتومبیل است! این اتومبیل یک جت زمینی واقعی بود و مدل سوم آن هفت باله در قسمت انتهایی خود داشت. در واقع Firebird رقیب جدی انواع و اقسام موشک‌ها در تعداد باله است. جنرال‌موتورز سه نسخه Firebird را در سال‌های ۱۹۵۳، ۱۹۵۶ و ۱۹۵۹ معرفی کرده بود.

 


7 - 1955 Gilda Streamline X

از شگفت انگیزترین تولیدات اتومبیل دنیا این اتومبیل می باشد . دیدن این اتومبیل بیشتر ذهن ها را به سمت سفینه های فضای می برد و در این راستا طراحان نیز گفته اند که قصد تولید محصولی آیرودینامیک را داشته اند و شاید این هدفشان به طراحی این چنینی بی ربط نبوده باشد .
طراحی این خودرو به شهرتی نرسید و اگر این اتفاق می افتاد الان باید سوار بر بال هواپیما بر روی زمین حرکت می کردیم .

 


8 - Ferrari 512 S Modulo

این اتومبیل از طراحی های فراری در سال 1970 می باشد . در زمان تولید این اتومبیل استقبال بسیار زیادی از آن شد و مردم بر این اعتقاد بودند که کیفیت فراری تمام ضعف های آن را پوشانده است.
پینینفارینا طراح این خودرو، نقش مهمی برای فراری ایفا کرد و باعث شد که 22 جایزه طراحی از آن فراری شود . طراح این اتومبیل شتاب صفر تا 100 آن را کمتر از 3 ثانیه قرار داده است .

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب