× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۲۹
501

پرطرفدارترین جستجوهای گوگل

در دنیای شگفت انگیز تکنولوژی و در دنیای دیجیتال یکی از جذابترین موضوعات اللخصوص در دیجیتال مارکتینگ ، بررسی پرطرفدارترین موضوعات جستجو شده در گوگل می باشد. 
می دانیم و ثابت شده است که گوگل در حال حاضر بزرگ ترین موتور جستجوی جهان می باشد ، این موتور جستجو هرساله لیستی از عباراتی تهیه می کند که بیشترین جستجو را در آن سال در خود داشته است.

خود گوگل در پایان هر سال میلادی ، لیستی از کلماتی که در آن سال در بین مردم از محبوبیت بیشتری بهره مند بودند را به نمایش عموم میگذارد. انتشار این کلمات محبوب اطلاعات مهمی را می تواند در بازه ی سالانه در اختیار تمامی مردمان جهان از رفتار های مردمان دیگر کشورها قرار دهد. با نگاه گذری به این کلمات متوجه می شویم که مثلا در کشور خودمان در بین مردم کدام موضوع اهمیت خاصی داشته است یا اینکه در آمریکا کدام نامزد ریاست جمهوری مورد توجه ی مردم بیشتر قرار گرفته است ، یا مثلا مردمان دیگر کشور ها در مورد کشور ما چه ابهاماتی در ذهن دارند و چه مطالبی را در مورد ما جستجو می کنند.


این لیست تحت تاثیر وقایع و اتفاقات و رویدادهای جهانی است که در آن سال رخ داده است و یا می تواند شامل عناوینی از تولیدات حاصل از پیشرفت تکنولوژی باشد .
به طور مثال سال هایی که در آن ها مسابقات جام جهانی برگزار می شود ، و یا شخص مشهوری از دنیا می رود ، موتور گوگل این دسته عناوین را در خود بیشتر میبیند .
در ادامه لیست های پر جستجو گوگل می توان نام افرادی را ذکر کرد که در آن سال خبرساز شده اند ، مانند : شخصیت های فوتبالی و یا افراد سیاسی و ...

 


بعضی عبارات جستجو شده در گوگل جزو دسته " Disney plus "ها قرار می گیرند . این دسته ، سرویسی است که در آن می توان به فیلم ها و سریال های روز دنیا دسترسی پیدا کرد . سرویسی مانند : نتفلیکس (Netflix)
در بین لیست پرطرفدارهای گوگل گجت ها خوب خودنمایی می کنند . گجت پرطرفدار گوگل در سال 2019 مربوط به آیفون 11 می باشد و هیچ مورد دیگری نتوانسته خود را به این عنوان برساند .
اما نکته حائز اهمیت این است که هیچ گاه تمام نتایج به دست آمده از پرطرفدارترین جستجوهای گوگل ، غافلگیر کننده و شکفت انگیز نیستند و با مشاهده این لیست می بینیم که در سال گذشته ما تنها یک بار یا دوبار یکی از عبارات این لیست را سرچ کرده ایم .
روزانه در گوگل عبارات و کلمات مختلفی توسط میلیون ها کاربر از سرتاسر جهان در زمینه های مختلفی جستجو می شود که میزان سرچ آنها در طی یک روز ممکن است بیش از چند میلیون بار هم برسد.

 


می توانیم پرطرفدارترین عبارات و کلمات جستجو شده در گوگل را در دسته بندی های موضوعی و مشخصی جایگذاری نماییم که این دسته بندی های شامل موارد زیر می شود :


جستجو های برتر
• اخبار
• افراد
• بازیگران
• ورزشکاران
• فیلم ها
• درگذشتگان
• آهنگ ها
• سریال و شبکه خانگی
گجت ها


در این جا لیستی کوچک ( فقط 10 عبارت اول لیست ) از پر طرفدارترین کلمات و عبارات جستجو شده جهان در گوگل را که در سال 2020 توسط مجموعه "ahrefs" تهیه و منتشر شده را اعلام می کنیم .


کلمات کلیدی
1 Youtube
2 facebook
3 gmail
4 google
5 hotmail
6 amazon
7 whatsapp web
8 translate
9 traductor
10 google translate

 



به طور مثال می خواهیم لیستی از پرطرفدارترین جستجوهای ایرانیان در گوگل در خرداد 99 را بررسی نماییم و با نگاه کردن به این لیست متوجه خواهیم شد که در بازه زمانی یک ماهه موضوعات ، حوادث و دغدغه های کشور ایران چه بوده است .


کلمات کلیدی که بیشترین جست‌وجو در خردادماه 99 را داشتند:


۱ – رومینا اشرفی
۲ – جورج فلوید
۳ – ثبت‌نام خودرو
۴ – عید فطر
۵ – Sahamedalat.ir
۶ – سهام عدالت
۷ – قرعه کشی ایران خودرو
۸ – قرعه کشی سایپا
۹ – نتایج قرعه کشی ایران خودرو
۱۰ – نتایج قرعه کشی سایپا
۱۱ – سامانه امتا
۱۲ – شرایط ثبت‌نام ایران خودو
۱۳ – سایپا ثبت‌نام
۱۴ – ثبت نام ایران خودرو
۱۵ – سایت ایران خودرو
۱۶ – سامانه سناد
۱۷ – فروش سهام عدالت
۱۸ – مسکن ملی

 


بررسی این کلمات در خرداد ماه 99 نشان میدهد که داستان قتل دختری به دست پدرش برای مردم در صدر اهمیت های خبری را داشته است و بعد از آن قتل جوان سیاه پوست به دست پلیس امریکا که باعث شروع شلوغی های این کشور شد و پس از آن اگر به ترتیب کلمات دقت کنید متوجه اهمیت سهام عدالت نزد مردم در خرداد ماه با توجه به رونق گرفتن بورس تهران خواهید شد و موضوع بعدی نیز مسکن ملی و ثبت نام خودرو های ایران خودرو و سایپا برای مردم از جذابیت بیشتری برخوردار بوده است.

از دیگر کلماتی که بیشترین کاربرد در جستجوها را همیشه به خود اختصاص داده اند ، می‌توان به دانلود، فیلم، عکس، بازی، دانلود فیلم، آهنگ جدید، خبر، اخبار، طلا، دلار، قیمت طلا، فال، گوگل، اینستاگرام، تلگرام، بازار، هواشناسی و سجام هم اشاره کرد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب