× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۵,۰۲
1618

گجت چیست؟

همواره با پیشرفت تکنولوژی، ابزار و وسایل متعددی با استفاده از فناوری طراحی و تولید شدند. گجت ها همواره در زندگی انسان نقش موثری داشته و همواره به آن ها در انجام کار های روزمره کمک یا حتی آن ها را در بسیاری از مواقع راهنمایی می کند. بسیاری از گجت ها نیز قابلیت این را دارند که کار ها تنهایی و بدون نظارت دائم انسان انجام دهند.  

در زندگی امروز انسان، گجت ها نقش مهمی را ایفا می کنند و باعث تغییر سبک زندگی انسان شده اند تا جایی که  دانشمندان همواره در صدد تولید گجت های متفاوت، خلاقانه و کارآمد هستند. در این مقاله سعی بر این داریم تا مهم ترین گجت های تولید شده در چند سال اخیر را به شما معرفی کنیم.

آی پد (2010)

پیش از آنکه آی پد طراحی و تولید شود و وارد بازار فروش شود، ایده ی کامپیوتر هایی که مانند تبلت عمل می کردند در فیلم های علمی و تخیلی بسیار دیده می شد. آی پد یک تغییر مهم در صنعت وسایل شخصی قابل حمل به حساب می آمد و توانست تغییرات جدی و اساسی در این صنعت به وجود آورد. آی پد وسیله ای جذاب و مناسب با کاربرد بالا و مهم بود که دارای صفحه ی لمسی جذاب و قوی بود، است. این وسیله از داشتن صفحه کلید بی نیاز است و بر روی آن می توان نرم افزار های ضروری و مهم را نصب کرد. در زمان تولید آی پد ها تمامی تمرکز تولید کنندگان و طراحان بر روی طراحی و تولید لب تاپ های جدید با قابلیت بالا بود. اما اپل در آن زمان توانست با ساخت اپل توجه ها به خود جلب نماید.

 

 

رزبری پای (2012)

رزبری پای یک یارانه ی تک برد یا یک برد مینیاتوری است که برای آموزش در محیط های علمی و آموزشی مانند دانشگاه و مدرسه، تهیه و تولید شده است . شما در نگاه اول با یک نمایشگر و صفحه کلید و موس رو به رو هستید اما در واقع با شروع کار این وسیله شما با دنیای از قابلیت های مناسب با محیط های آموزشی رو به رو می شوید. این قابلیت ها می توانند به شما اجازه ی دسترسی به حوزه های مختلف آموزشی اعم از رباتیک، سرگرمی، ایستگاه های آب و هوایی و ... را می دهد.

 

 

کروم کست گوگل (2013)  

کروم کست گوگل ابزاری است که به کاربران این امکان را می دهد تا آن ها با استفاده از پورت HDMI فیلم یا هر محتوایی را از گوشی یا تبلت خود به تلویزیون انتقال دهند و تلویزیون خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنند و از تلفن همراه به عنوان کنترل استفاده کنند.  

 

 

آمازون اکو (2014)  

با خود حرف زدن کار عجیبی است اما در سال 2014 یک نوع از اسپیکر توسط شرکت آمازون به بازار ارائه شد که یک نوع دستیار صوتی است. این وسیله می تواند به گوشی های هوشمند متصل شده و با استفاده از آن می توان وسایل هوشمند خانه را کنترل کرد و صوت و فیلم های دلخواه را اجرا کرد. آمازون اکو صرفاً یک بلند گو نیست بلکه مجموعه ای از یک ساعت هوشمند و بلندگو است. امروزه این سیستم در جهان حدود 100 میلیون مخاطب دارد.

 

 

ساعت هوشمند اپل (2015)

در تمام مدتی که از زمان ساخت ساعت هوشمند اپل گذشته است، تمامی کمپانی ها تلاش کرده اند تا وسیله ای با حداقل امکانات آن طراحی و تولید کنند اما شکست خورده اند، این وسیله در ابتدا بیشترین کاربرد را به عنوان یک وسیله ی تزئینی و مد روز داشت اما به مرور زمان جایگاه آن در جوامع بشری ارتقا یافت و دارای اهمیت زیادی شد. این ساعت دارای سیستم عامل قوی و سخت افزاری با طراحی فوق العاده و پیشرفته است. بعد از گذشت مدتی از ساخت اولین سری ساعت های هوشمند، به این ساعت قابلیت نصب نرم افزار هایی در رابطه با سلامت انسان نیز افزوده شد.

 

 

هدست های بی سیم اپل (2016)

هدست های بی سیم اپل که به شدت میان مردم محبوب هستند؛ پس از ساخت و رو نمایی بسیار سریع مورد توجه تمامی رقبا و کارشناسان و مردم قرارگرفتند. این هدست فناوری بسیار مهم و ضروری است که علاوه بر زیبایی، بی سیم بودن و سایر امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد، داراست.

کنترل کننده ی آدابتور ایکس باکس

کنترل کننده ی آدابتور ایکس باکس وسیله ای است که کسانی که دارای معلولیت های جسمانی هستن و دارای محدودیت حرکت هستند، به راحتی می توانند برای بازی کردن از آن استفاده کنند. شرکت ماکروسافت این وسیله را با کمک چند موسسه ی خیریه ساخت. ساختار آن به گونه ای است که دکمه ها ساده تری دارد و دسترسی به آن و استفاده از آن برای افراد معلول راحت تر است.

 

 

صندلی چرخ دار Whill ADS

این صندلی چرخ دار با استفاده از دوربین ها و آینه های مخصوص می تواند به صورت خودکار حرکت کند. همچنین توانایی شناسایی موانع موجود در مسیر مشخص شده را دارد و می تواند به راحتی از آن عبور کند.

 

 

حسگر DFree

این گجت در زیر شکم و روس مثانه قرار می گیرد و می تواند ظرفیت پر شده ی مثانه را سادگی به فرد نشان دهد. افرادی که از مشکل بی اختیاری ادرار رنج می برند می توانند از آن استفاده کنند. این وسیله به گوشی همراه فرد مورد نظر متصل می شود و با آن تنظیم می شود.

 

 

 

ساعت هوشمند لنوو

این گجت وسیله ای بسیار کاربردی است که در حقیقت یک نمایشگر هوشمند است که با استفاده از گوگل اسیستنت طراحی و ساخته شده است. این ساعت قابلیت تغییر نور و روشنایی نمایشگر نیم ساعت قبل از آلارم را دارد که، قبل از فعال شدنم صدای زنگ صبحگاهی می تواند نور خورشید را برای کاربر شبیه سازی کند تا کاربر راحت تر از خواب بیدار شود.

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب