× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۵,۰۲
1810

یوتیوب چیست و کسب درآمد از آن گچونه ممکن است

یوتیوب وب سایتی رایگان برای به اشتراک گذاری ویدیو ها و برنامه های زنده است. این وب سایت در حال حاضر از بهترین و پر بازدید ترین شبکه های اجتماعی در جهان است که در ماه حدود شش میلیارد ساعت ویدیو در آن بار گذاری می شود. خیلی از کارشناسان و تولید کنندگان محتوا در حال حاضر معتقدند که یوتیوب مهم ترین و بهترین شبکه و دانشگاه برای یادگیری و کسب تجربه است. در این وب سایت ویدیو هایی در زمینه ی آموزش، مستند، هالیوود، سرگرمی، کودکان و ... در آن بارگذاری می شود. در حال حاضر این شبکه یک میلیارد کاربر دارد. 

اولین وب سایت محبوب جهان گوگل است و رتبه ی دوم متعلق به یوتیوب. یوتیوب در سال 2005 توسط بنیان گذاران flicker تاسیس شد. این شبکه ی جهانی نسبت به وب سایت قبلی آپشن ها و خدمات بیشتری داشت که این خدمات در روند موفقیت این وب سایت تاثیر به سزایی داشت. این وب سایت توسط شرکت پی پل تاسیس شد که محل اصلی آن در کالیفرنیا است. 

در حال حاضر CBS  و BBC از مهم ترین کانال های این شبکه هستند. البته لازم به ذکر است که تمامی کاربران در این وب سایت با ایجاد کانال می توانند ویدیو های خود در هر زمینه ای را در سایت بار گذاری کنند. 

این نکته نیز حائز اهمیت است که این وب سایت برای ایرانیان از سال 2009 یعنی حدود سال های 1386 -1387 از دسترس ایرانیان خارج شد و تاکنون نیز این وب سایت فیلتر است! 

در یوتیوب می توان ویدیو های سه بعدی و آناگلیف را بار گذاری کرد و همچنین تمامی ویدیو ها با فرمت های گوناگون قابل بار گذاری است. نرم افزار این سایت به صورت پیش فرض بر روی تمامی گوشی های اندروید نصب شده است. بیشتر ویدیو ها توسط کاربران عادی در این سایت قرار می گیرد اما شرکت ها نیز بسیار در یوتیوب فعال هستند. 

تا چند سال پیش یوتیوب کاربران ایرانی کمتر داشت اما با فیلترینگ تلگرام و دسترسی مردم به فیلتر شکن های متعدد،  یوتیوب کاربران ایرانی زیادی را به خود جذب کرد. پس از گذشت مدتی از همگانی شدن یوتیوب در ایران، بسیاری از ایرانیان ترجیح دادند تا به منظور ایجاد کسب و کار و به دست آورد درآمد یوتیوبر شوند و با تولید محتواها و آموزش تخصص های خود کسب درآمد کنند.

 

 

ثبت نام در یوتیوب چگونه است؟

اگر شما دارای جیمیل هستید نیاز به ثبت نام در یوتیوب ندارید اما اگر جیمیل ندارید باید ابتدا یک حساب جیمیل برای خود ایجاد کنید. زمانی که شما در جیمیل حسابی برای خود ایجاد کنید بعد از آن با حساب خود وارد سایت می شوید اما اگر با حساب خود وارد نشده بودید باید وارد سایت شده و از بخش SIGN IN  وارد شوید.

 

 

بار گذاری ویدیو در یوتیوب چگونه است؟

بعد از این که با حساب خود وارد سایت شدید نواری در بالای سایت برای شما ایجاد می شود. روی نوار یک فلش قرار دارد که با کلیک بر روی آن می توانید ویدیوی مورد نظر خود را بار گذاری کنید.

شما می توانید تنظیمات ویدیوی خود را در سه حالت قرار دهید و مخاطبان خود را از بین عمومی، خصوصی و شخصی انتخاب کنید. در حالت عمومی، عموم مردم به ویدیوی شما دسترسی پیدا می کنند و در حالت خصوصی تنها کسانی که لینک ورود به صفحه ی شما را داشته باشند توانایی بازدید از ویدیو را دارند. و در آخر، در حالت خصوصی صرفاً شخص شما می تواند به ویدیو دسترسی داشته باشد. 

شما باید برای ویدیوی خود یک نام انتخاب کنید. همچنین با پیوست کردن توضیحات مناسب می توانید تاثیر خوبی بر مخاطب گذاشته و آن ها را جذب ویدیوی خود کنید.

 

 

دانلود از یوتیوب چگونه است؟

شما نمی توانید مستقیماً از یوتیوب ویدیوی مورد نظر خود را دانلود کنید. همچنین نصب نرم افزار هایی که به منظور دانلود از یوتیوب معرفی شده اند می توانند به سیستم شما آسیب برسانند. بدین منظور سایت های مختلفی از جمله KEEPVID  در دسترس قرار گرفته اند.

قوانین یوتیوب 

تا قبل از شروع سال 2017 یوتیوب قوانین سفت و سختی را برای کاربران وضع نکرده بود اما در سال 2017 کاربرانی در یوتیوب ویدیوهایی با محتوای ناخوشایند در این سایت بار گذاری کردند که باعث شد تا مخاطبان سخت گیر و پر و پا قرص این وب سایت، در رابطه با ویدیو های منتشر شده از این سایت و قوانینش اعلام نارضایتی کنند. 

اولین قانون آن است که برای ورود به youtube partner program  باید ابتدا 1000 مشترک و حداقل 4000 ساعت تماشا باری 12 ماه گذشته در یوتیوب داشته باشید. با توجه به این قانون کسب درآمد از راه تبلیغات، دشوارتر از قبل شده است.

قانون دوم یوتیوب آن است که هر ویدیو قبل از انتشار به صورت دستی توسط یک انسان بررسی می شود تا با قوانین مغایرت نداشته باشد. در کانال های بزرگ و محبوب نیز ویدیو ها دائماً مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

این قوانین باعث شد تا یوتیوب به وب سایتی ارزشمند در راستای تولید محتوای مفید و سودمند تبدیل شود. 

 

 

یوتیوب پرمیوم چیست؟

یوتیوب پر میوم یک سرویس تماماً پولی است. این سرویس قابلیت های زیادی را برای خریداران حساب پرمیوم فراهم می کند از جمله: پخش در حالت آفلاین، نمایش ویدیو ها بدون پخش تبلیغات و امکان دسترسی به محتوای تولید شده توسط یوتیوب.

کاربران با پرداخت 12 دلار می توانند به یوتیوب پرمیوم دسترسی پیدا کنند.

 

 

محبوب ترین ویدیو های یوتیوب

  1. Despacito
  2. Baby shark dance
  3. Shape of you
  4. See you again
  5. Recipe for disaster
  6. Uptown funk
  7. Gangnam style
  8. Johnny johnny yes papa
  9. Learning colors
  10. Sorry
  11. Sugar
  12. Roar
  13. Thinking out loud
  14. Counting stars
  15. Shake it off
  16. Bailando
  17. Lean on
  18. Phonics song with two words
  19. Dark horse
  20. Faded

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب