× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۵,۲۱
1560

سرگذشت مایکروسافت

امروزه کمتر کسی در جهان وجود دارد که اسم مایکروسافت را نشنیده باشد. این شرکت یکی از غول های تکنولوژی و فناوری در جهان است که سیستم عامل ویندوز و بسیاری از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری را تولید کرده است. 

این شرکت یک شرکت آمریکایی و چند ملیتی است. مایکروسافت در ابتدا کار خود را توسط دو دوست، بیل گیتس و پل جی آلن آغاز کرد. آن ها کار خود را با ساخت و فروش مفسر زبان برنامه نویسی بیسیک برای آلتایر آغاز کردند. این شرکت در ابتدا محصولاتی تحت عنوان صدور مجوز و فروش نرم افزار ها و سخت افزار ها شروع کرد و تاکنون نیز ادامه داده است.

پس از زبان بیسیک عرصه ی سیستم عامل     MS-DOS و ویندوز موفقیت این شرکت را به طرز چشمگیری افزایش داد. پس این موفقیت این شرکت سهام خود را وارد  بورس کرد که پس خریدن سهام های این شرکت چهار نفر میلیاردر و حدود 12 هزار نفر از کارمندان این شرکت میلیونر شدند.

البته لازم به ذکر است که نقد های زیادی به این شرکت از جمله انحصار طلبی وارد است. این نقد ها باعث شد تا دادگاه های زیادی به علت تجاوز از قوانین انحصار در ایالات متحده ی آمریکا و کمیسیون اروپا بر علیه این شرکت انجام شد. 

آشنایی و همکاری بیل گیتس و پائول آلن 

بیل گیتس و پائول آلن دوستان دوره کودکی یک دیگر بودند. این دو از همان زمان دوران کودکی شروع به برنامه نویسی برا رایانه کردند. در سال 1975 سامانه های تله میتری از شرکت میکرو تولید شد و پائول آلن در آن زمان متوجه شد که آن ها می توانند برای این سامانه ها بیسیک بسازند. چند سال بعد بیل گیتس شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و در سال 1977 با مجله اسکی در ژاپن توافق کرد تا دفتر مرکزی خود را در ژاپن تاسیس کند. مایکروسافت با سیستم عامل زنیکس وارد بازار کار سیستم عامل شد. 

مایکروسافت در سال 1994 انکارتا نخستین دانش نامه ی قابل اجرا و بارگذاری در کامپیوتر را تولید کرد. پس از ارائه ی ویندوز 95 دولت چین این ویندوز را به عنوان سیستم عامل رسمی شرکتش انتخاب کرد و از این شرکت خواست تا نسخه ی چینی این سیستم عامل را نیز طراحی و تولید کند.

در سال 1997 ویندوز همراه اکسپلورر به بازار آمد اما دادگستری آمریکا به دلیل امضای توافق نامه در سال 1994، از مایکروسافت خواست تا این ویندوز و اکسپلورر را به بازار عرضه نکند.

در سال 2005 ایکس باکس که در سال 2001 تولید شده بود؛ در رده ی دوم پس از پلی استیشن 2 سونی و قبل از گیم کیوب نینتندو قرار داشت.  با این وجود در مقابل فروش بی سابقه و فوق العاده ی پلی استیشن ضرر سنگینی معادل 4 میلیارد دلار را متحمل شد. 

 

بیل گتس ( جلو ) و پائول آلن در مدرسه لاکساید 1970

 

وب سایت مایکروسافت 

وب سایت مایکروسافت با بیش از 100 میلیون بازدید در روز جزو پر بازدید ترین وب سایت ها در اینترنت به شمار می رود. متاسفانه این وب سایت زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند و به همین دلیل در ایران چندان بازدید بالایی را به دست نمی آورد. اما اخیراً شرکتی برای دسترسی راحت تر کاربران در حال ترجمه ی مطالی وب سایت مایکروسافت است.

 

برند ماکروسافت

 

زمینه ی فعالیت های مایکروسافت

مایکروسافت در زمینه های مختلفی فعالیت دارد. ایکس باکس، ایکس باکس 360 و زون ( ZUNE ) از جمله فعالیت های سخت افزاری این شرکت بزرگ و موفق به حساب می آید. در سال 2014 نیز مایکروسافت شرکت فنلاندی تولید تلفن همراه نوکیا را به قیمت هفت و نیم میلیارد خرید. لازم به ذکر است که تلفن همراه های این شرکت بعد از تولید گوشی های هوشمند سامسونگ و اپل و... از رده خارج شدند و سریعاً از یاد ها رفتند. 

این شرکت اگرچه در زمینه ی سخت افزاری و نرم افزاری بسیار موفق عمل کرده است اما از دیگر موفقیت های این شرکت می توان به شبکه ی تلویزیونی ام اس ان بی سی، سایت اینترنتی ام اس ان و دانش نامه ای که دیگر فعالیت ندارد اشاره نمود.

 

ایکس باکس یکی از محصولات شرکت ماکروسافت

 

ویندوز 10 و ورود به دنیای واقعیت مجازی

سال های اخیر مایکروسافت تغییرات زیادی را در زمینه ی مدیریتی و سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد کرده است که این تغییرات باعث پیشرفت روز افزون این شرکت شده است. در 4 فوریه ی 2014، استیو بالمر از سمت مدیر عاملی کنار گذاشته شد و ساتیا نادلا که پیش از آن به عنوان مدیر بخش رایانش ابری و محصولات اینترپرایزر فعالیت می کرد، جایگزین بالمر شد. 

در سمت هیئت رئیسه نیز بیل گیتس جای خود را به جان تامپسون داد. بیل گیتس در حال حاضر به عنوان مشاوره فناوری در شرکتی که روزی تاسیس کرد فعالیت می کند. 

در مارس 2016، مایکروسافت اعلام کرد که بخش کامپیوتر های شخصی و ایکس باکس را با یک دیگر ادغام خواهد کرد و پلتفرم جدید و تازه ای را برای ویندوز ارائه خواهد کرد. 

 

ویندوز 10

 

آخرین آمار ها از شرکت مایکروسافت

آخرین آمار ها از شرکت مایکروسافت اعلام می کند که در حال حاضر این شرکت حدود 124 هزار نفر کارمند در سر تا سر جهان دارد و درآمد سالیانه ی آن 90 میلیون دلار گزارش شده است. ارزش این برند طبف آخرین داده ها و اطلاعات حدود 88 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این شرکت و برند در حال حاضر سومین شرکت برتر جهان پس از اپل و گوگل به شمار می رود.  

 

ضلع غربی کمپانی ماکروسافت

 

 اکانت مایکروسافت چیست؟

با استفاده از ایمیل و پسوورد اکانت مایکروسافت می توانید به امکانات بسیار زیادی دست پیدا کنید. امکاناتی نظیر WINDOWS PHONE  و XBOX LIVE و OUT LOOK  و SKYDRIVE

کاربرد های مایکروسافت 

  1. هر زمانی که مایل بودید به حساب کودک خود پول واریز کنید.
  2. امکان برقراری تماس تصویری گروهی و راه اندازی گروه های مختلف
  3. گزارشات فعالیت های مجازی
  4. محدودیت زمانی دسترسی به امکانات
  5. دسترسی به موقعیت مکانی
دیدگاه ها :
نوشتن مطلب