× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۱
2221

 

امروزه اکثر افراد به غیر از زبان مادری خود حداقل به یک زبان دیگر  تسلط دارند، زیرا زبان بهترین روش برای ارتباط بین انسان های است و مسلما برای درک بهتر از اوضاع  و برقراری ارتباط با جامع جهانی نیاز به دانستن زبان های مهم داریم.  به غیر از دلایل شخصی یا جعرافیای برای فراگیری به اصطلاح زبان خارجی باید در نظر گرفت چه زبان های امروزه در جهان پر کاربرتر هستند و چرا؟  در واقع باید بدانیم که مهمترین زبان های قرن بیست و یکم کدام هستند؟

مهمترین زبانها برای مطالعه

هنگامی قصد فراگیری زبان تازه ای دارید، حتما برنامه ی آینده خود را در نظر بگیرید و به این موضوع مهم بی اندیشید که چشم انداز جایگاه خود را در سال های آینده  چگونه می بینید. کارشناسان زبان اغلب تاکید دارند که یادگیری زبان بنا بر تجربه های  شخصی و دلایل عملی برای تسلط به یک زبان دیگر بستگی دارد. بنابراین شما نباید به طور اتفاقی تنها بر اساس اهمیت یک زبان تصمیم به فراگیری آن بگیرید.البته  اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، دلایل بسیار خوبی برای یادگیری این 10 زبان مهم ذکر شده است. این لیست از مهمترین زبان ها براساس تعداد گویندگان و تأثیر آن ها در دنیای مدرن می باشد.  

از همکاری علمی بین دانشگاهی , شبکه سازی در کسب و کار گرفته تا حمل و نقل و مسافرت (گردشگری) در دنیای مدرن ما را ملزم به دانستن و تسلط  به زبان های هم دیگر جهان می نماید.  امروزه بیش از 7000 زبان در سراسر جهان وجود دارد و همین امر انتخاب  زبان های مهم جهان  را دشوارتر می کند ولی با در نظر گرفتن برخی آمار مهم می توانیم مهمترین زبان های قرن بیست و یکم را تشخیص دهیم  و با دانستن حقیقت که جمعیت بیش از نیمی از کره زمین تنها به 23 زبان جهان صحبت می کنند،  طبق این آمار ده زبان  زیر را می توان به عنوان مهمترین زبان  های جهان در نظر گرفت.

زبان انگلیسی

طی سال ها انگلیسی تا به امروز به عنوان زبان اول  زبان جهان شناخته شده است و به همین دلیل مهمترین زبان خارجی  محسوب می گردد. بیش از 375 میلیون از جمعیت جهان زبان اول شان (بومی) انگلیسی می باشد، ولی درضمن 1.5 میلیارد نفر از این زبان در سراسر چهان برای ارتباط استفاده می کنند.

همچنین انگلیسی در اصل به عنوان زبان مادری اینترنت و فناوری رایانه شناخته می شود. علاوه  بر این انگلیسی زبان رسمی در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا و کانادا می باشد باشد که تمام این کشورها در لیست " 10  اقتصاد بزرگ جهان"  قرار دارند.

 

زبان چینی - ماندارین

در واقع چینی زبان مادری 982 میلیون نفر از جمعیت جهان می باشد. اگر سایر گویش‌های زبان چینی را نادیده بگیریم، زبان چینی استاندارد (یا ماندارین) خود به تنهایی توسط  1.1 میلیارد نفر در سراسر دنیا صحبت می‌شود و به همین دلیل زبان چینی بزرگترین زبان مادر در جهان شناخته می شود. گرچه اکثریت قریب به اتفاق مردم از این زبان در چین استفاده می کنند، این کشور در سطح جهانی چنان قدرتمند است که مطمئناً این زبان سزاوار جایگاهی برتری در میان مهمترین زبان ها جهان می باشد.

همچنین طبق شواهد چین تا سال 2050 میلادی به اقتصاد پیشرو جهان تبدیل خواهد شد، این بدان معناست که در آینده  این کشور حتی نفوذ بیشتری هم در جهان خواهد داشت.

 

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی  یکی از زبان های بسیار مهم در جهان محسوب می شود،  زیرا افراد زیادی چه به عنوان زبان مادری یا زبان دوم از آن برای تکلم استفاده می کنند. در واقع حدود 330 میلیون نفر زبان مادری شان اسپانیایی می باشد، در حالی این زبان به عنوان زبان دوم  بیش از 420 میلیون نفر شناخته می شود.

همچنین زبان اسپانیایی زبان اصلی در بیش از 20 کشور جهان است که اکثر آنها در آمریکای لاتین واقع شده اند. درضمن زبان اسپانیایی در ایالات متحده نیز بسیار مهم و هائز اهمیت می باشد و در واقع زبان دوم این کشور محسوب می شود، زیرا حدود 35 میلیون نفر در این کشور از زبان اسپانیایی  برای تکلم در خانواده (خانه) استفاده می کنند.

 

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی به دلیل قدرت و نفوذ اقتصادی این کشور در لیست مهمترین زبان ها قرار دارد و یکی دیگر از زبان های مهم آسیایی محسوب می شود. حدود 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت می کنند و همچنین یک میلیون نفر نیز تا حدودی از این زبان استفاده می کنند.

گرچه در ابتدا درک نمادهای آن کمی دشوار به نظر می رسد، ولی ژاپنی زبان بسیار زیبایی است. با اینکه خارج از کشور ژاپن  افراد زیادی به این زبان شاید برای ارتباط استفاده نمی کنند، ولی برای افرادی که با فناوری اطلاعات و سایر صنایع مدرن سر و کار دارند، آموختن این زبان بسیار هائز اهمیت است.

 

زبان آلمانی

کشور آلمان دهه هاست که به عنوان مهم ترین قلمرو اقتصاد اروپا شناخته می شود و درضمن میان  زبان های قاره اروپا بیشترین جمعیت با این زبان تکلم می کنند. در کنار 105 میلیون افرادی بومی که به این زبان تکلم می کنند، همچنین 80 میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند که از آن به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند. آلمانی یکی از زبان مهم جهان از دیر باز بوده، که از عزم راسخ این کشور برای حفظ جایگاه یکی از قدرتهای جهانی سرچشمه می گیرد.

 

زبان روسی

اگر علاقه به خواندن رمان های بزرگ جهان به زبان اصلی شلن هستید می توانید شروع به آموختن این زبان نمایید..زیرا روسی جایگاه ویژه ای در ادبیات جهان دارد، زیرا زبان مادری برخی از بهترین نویسندگان جهان همچون  فیودور داستایفسکی (Fyodor Mikhailovich Dostoevsky) و لئو تولستوی (Leo Tolstoy) می باشد که خود یکی از دلایل مهم  برای شروع یادگیری آن می باشد. 

علاوه بر این، بیش از 150 میلیون نفر به عنوان زبان اصلی خود به زبان روسی صحبت می کنند و 110 میلیون نفر نیز از آن در سطح غیربومی استفاده می کنند. زبان روسی در 38 قلمرو دارای زبان رسمی است و همین امر این زبان را به یکی از مهمترین زبان ها جهان تبدیل کرده است، زیرا در بین همه کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار تأثیر پذیر است.  

در ضمن روسیه بیشترین مخاطبان اینترنت در اروپا را دارد و این بازار را به بازار بزرگی برای خرید و تبلیغات آنلاین تبدیل می کند که براساس آمار ، 80٪ از کاربران روسی زبان ترجیح می دهند برای خرید آنلاین از زبان مادری خود استفتده نمایند.  

 

زبان فرانسوی

زبان فرانسه  قرن ها زبان اصلی گفتمان دیپلماتیک جهان بوده است. همچنین امروز در جهان 79 میلیون نفر در زبان اصلی شان فرانسه  می باشد، که در ضمن تعداد کل افرادی که به این زبان در سراسر جهان صحبت می کنند تا 370 میلیون نفر نیز می رسد.

البته فرانسه هنوز ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و شهر پاریس همچنان یک مرکز فرهنگی جالب و جاذبه توریستی محسوب  می شود و همچنین از در باز این زبان به عنوان زبان عشق شناخته می شود.

زبان عربی

این زبان رسمی اتحادیه کشورهای عرب است که متشکل از حداقل 22 کشور جهان می باشد. جمعیت بیش از 205 میلیون نفر در این منطقه زتدگی می کنند ولی به علاوه 100 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان به غیر از این  افراد بومی زبان مادریشان عربی می باشد.

درضمن زبان عربی به عنوان زبان مذهبی کل تمدن مسلمان جهان شناخته می شود که در واقع یکی از زبان های مقدس جهان به شمار می آید. همین امر سپب نفوذ این زبان در میان جمعیتی حدود 1.5 میلیارد نفر در کل جهان گشته که بنابراین همین واقعیت به تنهایی عربی را به یکی از مهمترین زبانهای کره زمین تبدیل می کند.

 

زبان هندی

 

هندی زبان استاندارد کشور هندوستان  و چندین کشور اطراف آن می باشد. در واقع 450 میلیون نفر در جهان زبان اصلی شان (اولشان) هندی است و به علاوه  200 میلیون نفر غیر از افراد بومی به این زبان سخن می گویند که همین امر سبب شده زبان هندی مقام چهارمین زبان را از نظر تعداد جمعیت  در جهان داشته باشد.

ولی اهمیت اصلی این زبان در قدرت اقتصاد کشور هند است. هند هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است و پیش بینی می شود تا سال 2050 مقام دوم را به دست آورد.

 

زبان پرتغالی

بیش از 215 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان پرتغالی به عنوان زبان اولشان (بومی) صحبت می کنند و همچنین در کل 235 میلیون نفر به این زبان تکلم می کنند. این زبان اصلی در کشورهای پرتغال، برزیل و هفت کشور دیگر است و اغلب زبان اصلی نیم کره جنوبی زمین محسوب می شود و همین امر باعث می شود که به یکی از مهم ترین زبان ها شناخته شود.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب