× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
5408

ﺷﺮﻛﺖ ﺳﻮﺋﺪﻯ کویینزگ ( Koenigsegg) در ﺳﺎﻝ ٢٠١٠ میلادى ﻣﺪﻝ خودروى اسپورت ﻭﻳﮋﻩﺍﻯ ﺍﺯ CCXR ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﻧﺎﻡ ﺗﺮﻭﻳﺘﺎ (Trevita) به بازار ارائه نمود که دو دستگاه از این مدل خودرو در سراسر جهان موجود مى باشد. 

 شرکت کویینزگ  از راه حلى منحر به فرد به نام Koenigsegg Proprietary Diamond Weave براى تبدیل نمودن ﻓﻴﺒﺮﻛﺮﺑﻦ سیاه  بدنه خودرو به  یک پوشش  نقره اى درخشان استفاده نموده که به نظر مى آید که  میلیون ها الماس کوچک  در داخل بدن فیبر کربن مى درخشند.

ویژگی های دیگر  خودروی کویینزگ ترویتا  یک بال عقب دو تایی فیبر کربنیست ، سقف اش هم قابل جمع شدن ، ترمز کربن سرامیک با ABS، سیستم کنترل تایر و سیستم بلند کردن هیدرولیکی مى توان اشاره نمود.

علاوه بر این کویینزگ مدل ترویتا مجهز به موتور 4.8 لیتر V8 به همراه دو سوپرشارژ است، که مجموع خروجی 1004 اسب بخار را می دهد.

 

صاحبان این دو خودروى کویینزگ ﺗﺮﻭﻳﺘﺎ : 

لغت ﺗﺮﻭﻳﺘﺎ (Trevita) در زبان سوئدى به معنى سه سفید مى باشد،  این شرکت در ابتدا قصد داشت  ٣ دستگاه از این مدل را تولید کند، اما به دلیل فیبر کربن سفید که برای بدنه ﺗﺮﻭﻳﺘﺎ  استفاده می شود، ساخت این ماشین  را بسیار دشوار و وقت گیر کرده و بنابراین فقط این شرکت کویینزگ دو دستگاه از این خودرو را تولید نمود.

 یکى ازاین  خودروهاى کویینزگ در مزایده توسط بوکسور امریکایی فلوید میودر  (Floyd Mayweather) به مبلغ ٤.٨ میلیون دلار   پبل بیچ کانکورز دلیگانس (Mecum's Pebble Beach auction)خریدارى نمود و  خودروى دیگر توسط میلیارد استرلیایى توماس گروسز (Hans Thomas Gross’s) به مبلغ بیش از یک میلیون یورو خریدارى شد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب