× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۱,۰۳
1965

مقامات ایتالیا تأیید کرده اند،  که ماه گذشته نقاشی کشف شده در درون  دیوار  گالری هنرهای مدرن ریچی اودی (The Ricci Oddi Modern Art Gallery )  در شهر پیاچنزای ایتالیا ، پرتره یک بانو (Portrait of a Lady) اثر گوستاو کلیمت (Gustav Klimt) نقاش اتریشی می باشد که 23  سال پیش ناپدید شده بود و بنابر شواهد موجود باور بر این بود که این اثر به سرقت رفته. مکان این شاهکار هنری از  آن زمان تاکنون یکی از بزرگترین رازهای دنیای هنر بوده است که  نهایتا با کشف یک در مخفی در میان دیوارهای  گالری  این معما حل شد. 
 طبق گزاارش خبرنگاری سی‌ان‌ان ( CNN) "در ماه دسامبر 2019 میلادی، یک باغبان در  گالری ریچی اوددی هنگام کار، در میان پیچک ها دیوار بیرونی گالری داخل یک حفره با در فلزی زنگ زده، یک نقاشی را در داخل کیسه ای پلاستیکی یافت. در نهایت روز جمعه  17 ژانویه، این گالری در بیانیه ای در وب سایت  خود منتشر نمود که  کارشناسان تأیید نمودند،  این نقاشی  همان اثر مشهور گمشده گوستاو کلیمت  است ". این پرتره تصوری از یک بانوی جوان با گونه های برجسته و موهای تیره در برابر یک پس زمینه سبزرنگ می باشد

نقاشی بانوی گمشده


در سال 1997 میلادی هنگام نوسازی ساختمان  از گالری ناپدید شد و فرض بر این بود که به سرقت رفته و ماجرای ناپدید شدن این اثر هنری به یک معما تبدیل شده بود. زیرا اندکی پس از ناپدید شدن این اثر قاب آن در نزدیکی نورگیرهای  گالری (پنجره سقفی) یافت شد و این امر منجر به گمانه زنی هایی در خصوص موفقیت  سارقان برای خروج و ربودن این شاهکار از گالری شده بود.ولی کشف این نقاشی در داخل دیوار حاکی از آن است که این اثر حتی امکان دارد از ساختمان خارج نشده باشد.

عکس ها نقاشی بانوی گم شده


به گزارش بی بی سی نیوز  "پرتره یک بانو" حدود 66 میلیون دلار ارزش دارد و طبق گزارش خبرگزاری رویترز ( Reuters)،  "پرتره یک بانو"  در فهرست با ارزش ترین آثار هنری مفقود شده در ایتالیا، بعد از اثر  هنرمند ایتالیایی کاراواجو (Caravaggio) که در سال 1969  میلادی از کلیسایی در سیسیل به سرقت رفت  به عنوان دومین اثر هنری باارزش ربوده شده در ایتالیا شناخته می‌شد. 
گوستاو کلیمت (متولد:  14 جولای 1862 میلدی و درگذشت6 :  فوریه 1918) یک نقاش  سمبولیسم (نمادگرایی)  اتریشی و یکی از برجسته‌ترین اعضای مگتب هنر نوی وین به نام جدایی وین بود. کارهای برتر او عبارتند از نقاشی، نقاشی‌های دیوارنما، انگاره و کارهای هنری دیگر که بسیاری از آن‌ها در نگارخانه انجمن جدایی وین نمایش داده می‌شونداو به خاطر نقاشی ها، نقاشی های دیواری و پرتره های برجسته اش مشهور است که وی علاوه بر آثار  فیگوراتیو  (Figurative art) که شامل تمثیل ها و پرتره ها می شود، مناظر را نیز نقاشی می کرد. در بین هنرمندان قطعنامه ، کلیت بیشترین تأثیر را از هنر ژاپنی و روشهای آن داشت.

گرانترین نقاشی گم شده در ایتالیا


او اوایل کار هنری خود، نقاش موفق دکوراسیون های معماری به شیوه ای متعارف بود. هنگامی که او یک سبک شخصی خود را توسعه داد، کار او موضوع جنجالی شد و اوج گرفت وقتی نقاشی هایی که او حدود سال 1900 میلادی برای سقف تالار بزرگ دانشگاه وین ( University of Vienna ) به پایان رساند، مورد انتقاد قرار گرفت. وی بعداً کمیسیون عمومی دیگری را نپذیرفت برای نقاشی نپذیرفت، ولی با نقاشی های مرحله طلایی (golden phase) خود که بسیاری از آنها شامل برگ های از طلا هستند، به موفقیت جدیدی دست یافت.  محبوبیت و افزایش قیمت تابلوهای گوستاو کلیمت در حراجی‌ها (Auction)  و خانه حراجی ها (Auction House) از سده بیستم میلادی آغاز شد.

نقاشی بانوی


 این نقاشی بخشی از مجموعه پرتره های بانوان گوستاو کلیمت بود که در چند سال آخر عمر خود کشیده و گوستاو کلیمت "پرتره یک بانو" را در سال 1917 میلادی یک سال قبل از مرگ اش به پایان رساند ولی برخی دیگر از پرتره های این مجموعه را هرگز به پایان نرساند.   به گزارش بی بی سی، در سال 1925 میلادی این اثر توسط گالری ریچی اودی و دوستداران هنر کشف شد که در 22 فوریه 1997 میلادی پس از تدارک گالری برای یک نمایشگاه خاص ناگهان مفقود  شده. 
هنوز راز سرقت این اثر کشف نشده که چه کسی این اثر هنری را ربوده و آیا این اثر در طول دوره ای که ناپدیدشده بوده، به جای دیگری انتقال یافته بوده یا نه.  بنابراین این گالری قصد دارد با مشورت متخصصان کند تا با آزمایش های بیشتر و بررسی های دقیقی را روی این قطعه انجام دهند تا اطلاعات بیشتری در خصوص اسرار سرقت آن کشف کنند،  از جمله امیدوارند بتوانند سارق را شناسایی کنند  و سپس این شاهکار هنری برای نمایش در این گالری باز خواهد گشت.

نقاشی گم شده ایتالیایی


گالری هنرهای مدرن ریچی اودی  بیش از 700 اثر هنرمندان مختلف از قرن 18 میلادی تا به امروز  را جمع آوری کرده است و یکی از برجسته ترین گالری ها در ایتالیا می باشد. جوزپه ریچی اوددی (Giuseppe Ricci Oddi) این موزه را به دلیل حمایت از دوستداران هنر و کلکسیونر ها محلی، در ساختمان خود تأسیس نمود که این ساختمان در  سال 1931میلادی بنا شده است. راز پنهان این مجموعه هنری مدرن در این می باشد که در اوایل قرن بیستم این مجموعه به خوبی و هوشمندانه بر اساس یک گالری هدفمند ساخته شده است. در واقع  جوزپه ریچی اوددی در بین نقاشان قرن بیستم، آثاری که مورد توجه اش قرار گرفته است را جمع آوری نمود که شامل آثار هنری بسیار برچسته می شوند. این مجموعه از چنبش ها و  سبک های هنری (نمادگرایی ، نوآوری) از دهه 1830 میلادی تا 1930 میلادی را نشان می دهد. 
 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب