× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۱,۲۴
27635

فروش اجناس دست دوم (کارکرده) همیشه برای ما یک مشکل بوده اگر بخواهیم شفاف تر بگیم چون دوست داریم به بهترین قیمت یا همان ارزش واقعی آن را بفروشیم، ولی نکته اینجاست اصلا چطور بدانیم قیمت این کالا واقعا چقدر است و چگونه میتوانیم به بهترین قیمت آن را به فروش رسانیم!؟

همیشه از قدیم می گن مشتری قیمت را تایین می کند، این یک حقیقت است. ولی این واقعیت غیر قابل انکار هم وجود دارد که اجناس هر شخصی چه نو یا دست دوم برایش با ارزش است، چون جزء دارایی های او محسوب می شود و به همین دلیل فروشنده هم دوست دارد که به بهترین قیمت اجناس دست دوم خود را بفروشد، اینجاست که با این سوال مواجه می شوید بهترین روش برای فروش کالای دست دوم چیست و اصلا راه بهتری هم وجود دارد؟! بله مزایده اجناس دست دوم بهترین راه است که از 2500 سال پیش تا به امروز رایج بوده و دلیل آن هم ساده است چون فروشنده یک قیمت پایه را در نظر می گیرد و هر فردی که بالاترین پیشنهاد را بدهد خریدار اجناس فروشنده می شود و به این صورت عدالت برقرار می شود. از دیرباز مزایده یکی از روش های محبوب بوده و روزبه روزبه محبویت آن افزایش یافته.

 

مرحله اول : انتخاب صحیح قیمت پایه مزاید است

قیمت شروع مزایده

 

قیمت پایه مزایده مهمترین عامل فروش شما است. خوب بهتر است از یک گذر کوچیک به آمار فروش مزایده آنلاین در تاریخ اینترنت بپردازیم ، مزایده یکی از قدیمترین روش های فروش اینترنتی است و خوب است بدانیم بیشتر مزایده های موفق با قیمت پایه زیر یک دلار شروع شده اند .

مزایده یک فر آیند در خواستی است پس در فرآیند های درخواستی یک رقابت بوجود می آید و این رقابت باعث بازاریابی جهت فروش بهتر اجناس فروشنده می شود، ولی محرک اصلی برای فروش قیمت پایه مزایده است چون باعث شرکت کردن بیشتر خریدارن می شوند .

 

مرحله دوم : توضیحات کامل بدهید

شفاف سازی در فروش اینترنتی

 

همه ما به یک فروشگاه اینترنتی سر زدیم و دوست داریم اطلاعات کامل از خرید خودمان داشته باشیم حتی اگر این کالا قرار باشد دست دوم باشد. قرار نیست شخص خریدار به گوگل مراجعه کند تا با کالا شما آشنا شود. مثل این می مانند شما یک فروشگاه دارید،که کالا های خودتان را در این فروشگاه قرار دادید و وقتی مشتری وارد می شود دوست دارد از شما درباره محصولی که عرضه می کنید اطلاعات کسب کند، آیا شما هیچ توضیحی برای خریدار عرضه نمی کنید و به این فرد می گویید "بروید بیرون و از بقیه فروشگاه ها درباره کالای من سوال کنید" این فرد هم اگر خواستاری کالای شما باشد، کاری که شما می گوید را انجام می دهد و قطعا یک فروشنده بهتر از شما هست که کاملا توضیح بدهد . بله شما قیمت پایین تری دادید ولی چرا فروشنده رقیب شما موفق بود همان چرب زبانی و ایجاد اعتماد است .

خواستیم با این مثال ساده کمی مطلب را شفافت تر کنیم، که اینترنت هم یک فضای رقابتی است و خریدار نیاز به اعتماد دارد و بهترین راه ایجاد این اعتماد، دادن اطلاعات کافی برای خریدارن است، حتی عکس های با کیفیت در جلب مشتری بسیار موثر است. آیا خودتان جذب عکس های کالا در یک فروشگاه اینترنتی نمی شود و برای جلب نظر شما جهت خرید موثر نیست ؟!

 

مرحله سوم : بفروشید ، تمدید نکنید

فروشنده در مزایده

 

خوب چرا ما به فروشندگان تک دیل پیشنهاد می دهیم،حداقل امکان از تمدید مجدد فروش خود اجتناب کنند، البته کاملا فروشنده آزاده است و هیج اجباری وجود ندارد و این فقط یک پیشنهاد است. اگر شما یکی از کاربران تک دیل باشید متوجه این امر شده اید که هر شخص در تک دیل دارای پروفایل شخصی است که همچون فروشگاه شخصی عمل می کند، به این صورت که خریداران وقتی به صفحه شما رجوع کنند می توانند تمامی کالاهایی که برای فروش در فروشگاه اینترنتی تک دیل عرضه کرده اید را مشاهده کنند و حتی با دنبال کردن فروشندگان محبوب خود از آخر مزایده های آنها با خبر شوند.

 

اگر به دنبال فروش محصول خود هستید یک سری به توضیجات فروش محصولات در تک دیل بزنید

 

برای اینکه خریداران بتوانند فروشندگان بهتر و محبوب تر را راحتر تشخیص دهند، روشی در تک دیل وجود دارد که به عنوان رزومه فروشند محسوب می شود، که به این صورت می باشد در اتمام مزایده خریدار به فروشنده با دادن ستاره امتیاز می دهد که اگر شما قصد دارید در تک دیل به عنوان یک فروشنده فعال کسب در آمد نمایید قطعا در آینده کارنامه فروش شما بسیار موثر است. با تمدید های مکرر باعث عدم جلب اعتماد مشتری و حتی انصراف خریدار می شود، اگر یک فروشنده پایدار هستید بهتر است بدانید گرفتن ستاره و پرنگ کردن کارنامه فروش شما بهترین وسیله برای رسیدن به نتیجه بلند مدت است .

همیشه یک هتل 5 ستاره مسلما بهتر از یک هتل بی ستاره است.

 

مرحله چهارم : با گارانتی تک دیل اطمینان بیشتری بدهید 

فروشنده در مزایده

 

دلیل استفاده از گارانتی تک دیل برای اطمینان فروشنده و خریدار است . فروشنده با آنلاین کردن وجه دریافت جنس خود را گارانتی می کند و این عمل باعث اطمینان بیشتری برای خریدار و هم برای فروشنده است . مهم ترین نکته مثبت گارانتی کردن برای فروشنده ارسال کالا به درب منزل خریدار می باشد. به دلیل گارانتی بودن فروشنده اطمینان دارد که خریدار وجه کالا را از قبل پرداخت نموده و خریدار اطمینان دارد که کالای خریداری شده با کالای درون تک دیل مطابقت دارد پس این یک روش برد برد برای خریدار و فروشنده است .خرید کالا دسته دوم خیلی راحت نیست چون از سالم بودن آن اطمینانی نیست شما با گارانتی تک دیل این اطمینان را به خریدار می دهید که جنس شما همان چیزی است که در تک دیل توضیح دادید .

با آنلاین کردن وجه دریافت خود به خریدار هم اطمینان دهید که شما یک فروشنده خوش حساب هستید .

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب