× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۰,۳۰
3313

کسب درآمد از طریق یوتیوب یا یوتوب (YouTube) امروزه یکى از پرطرفدارترین راههاى کسب درآمد در جهان مى باشد. دلایل زیادى براى این امر موجود دارد، از جمله یوتیوب دومین موتور جستجوگر جهان بعد از گوگل (Google) مى باشد. همچنین یوتیوب یکى از شاخه هاى گوگل است، که بعد از خود گوگل به عنوان پرطرفدارترین و مشهورترین وبگاه در سراسر جهان شناخته شده است و معروف‌ترین وبگاه اشترگذارى و تماشای ویدیو مى باشد.

امروزه دسترسی راحت و آسان به اینترنت فرصت کسب درآمد را در منزل براى میلیون ها نفر با بهره گیرى از استعدادهایشان، توانایی و دانشى که در اختیار دارند فراهم نموده.

  اما کسب درآمد از یوتیوپ همچون دیگر کسب و کارها به استراتژی های خاصی خود نیازمند است.

با توجه به اینکه در ایران سایت آپارات جایگزین یوتیوب است مى تواند از طریق آپارات کسب درآمد راحت ترى داشته باشید، ولى راه اندازى کانال یوتیوب خود هنوز براى شناخته شدن و همچنین در بسیارى از زمینه هاى دیگر مى تواند براى شما سودمند باشد.

روش هاى گوناگونى براى کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد و یکى از شناخته ترین و محبوب ترین آن اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer) یا بازاریابی تأثیرگذار مى باشد، که در این جا مى خواهیم به بررسى بیشتر آن و روند فعالیت در یوتیوب براى کسب درآمد بپردازیم، البته کسب درآمد از طریق فروش محصولات در یوتیوب هم امکان پذیر مى باشد، اما ما مى خواهیم به بررسى در زمینه اى که در داخل ایران راحت تر مى توانید از طریق یوتیوب کسب درآمد نمایید بپردازیم .

اگر متوجه شده باشید در حین تماشا کردن ویدیوهاى یا کلیپ هاى پر بازدیده از یوتیوپ تبلیغاتی در ابتدا مشاهده خواهید کرد، این روش در آمدزایى از یوتیوب از طریق تبلیغات در ویدیوها مى باشد.

شما می توانید به سرعت از یوتیوب شروع به کسب درآمد کنید، اگر به روش صحیح شروع به فعالیت نمایید. البته شما براى کسب درآمد از طریق بازاریابى دریوتیوپ ملزم به داشتن حسابى در بانک معتبر خارج از ایران هستید، ولى همچنین گزینه هاى بهترى در این زمینه وجود دارد، که مى توانید صرفاً متکى به درآمد آگهی از این طریق نباشید. 

 در ضمن توجه نماید خود یوتیوب بهترین مکان براى تبلیغات برند، محصولات و کسب و کار شما مى باشد. در عین حال شما هنوز هم می توانید درآمد حاصل از تبلیغات کسب نماید، بنابراین این دو منبع درآمد از همان ویدیو دارید. در ضمن مى توانید همانند اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام عمل نمایید به این صورت زمانى که کانال شما مشهور شد، در ویدیوهاى  خود با معرفى و بررسى برند ها و محصولات یا خدمات شرکت هایى که در داخل ایران فعالیت دارند، شروع به کسب درآمد کنید، به صورت که به طور مستقیم با آن ها همکارى کنید و درضمن با این کار براى بازاریابى سایت آن ها ایجاد ترافیک بیشتر مى نماید.

اگر شما قصد دارید به صورت کاملاً حرفه اى در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه هاى اجتماعى به بازاریابى بپردازید، بهترین روش این مى باشد، که بلاگ یا سایت شخصى خود را راه اندازى نمایید و در تمامى شبکه اجتماعى از آپارات تا یوتیوب و اینستاگرام فعالیت نمایید، زیرا هر کدام ویژگى ها و مخاطبین خاص خود را دارند.

 

بهترین روش براى کسب درآمدزایى از یوتیوب:  

همانطور که آگاه مى باشید،  دنیا اینترنت در روندى قرار گرفته که دیگر ویدیوها به عنوان محتوا اصلى محسوب مى شوند، پس شما مى توانید از این فرصت جهت بازاریابى سایت و بلاگ خود استفاده نمایید.

کانال یوتیوب خود راه اندازى نمایید، سپس ویدیوها خود را بسازید و آ نها را در کانال یوتیوپ خودآپلود کنید. سپس شروع به هدایت ترافیک به صفحات اصلی خود همچون  بلاگ یا سایت مد نظر خود نمایید، این روش یکى از بهترین نحوه ایجاده ترافیک براى سایت ها مى باشد.

به جای تکیه بر وبلاگهای استاتیک (static blog) برای تبلغات و بازایابى و همچنین برای دادن بک لینک ها (affiliate links) بهترین روش است و می‌توانید از تکنیک‌های SEO یا تبلیغ بر روی رسانه‌های اجتماعی استفاده نمایید.

براى اینکه کانال یوتیوب بهترى داشته باشید، براى ساختن محتواى ویدیوهاى کوتاه (کلیپ) کانال خود در زمینه خاص تمرکز نمایید، براى مثال تحقیقاتی در مورد کنفرانس های سالانه یا سایر رویدادهای صنعتى انجام دهید.

 

ساختن و راه اندازى کانال یوتیوب :

هر حساب یوتیوب دارای یک کانال متصل به آن مى باشد. پس در ابتدا باید با ثبت نام ، ساخت و راه اندازى در یوتیوب شروع به فعالیت نمایید، که موجب ایجاد کانال شخصى شما در یوتیوب مى شود. یک حساب یوتیوب مشابه حساب گوگل است و ایجاد یک حساب یوتیوب به شما امکان دسترسی به سایر محصولات گوگل  همچون Gmail و Drive را میدهد.

حساب کاربرى خود را در یوتیوپ ایجاد کنید یا از یک حساب کاربرى که از پیش داشتید استفاده کنید. اضافه کردن کلمات کلیدی برای کمک به افراد دیگر در پیدا کردن، کانال شما در یوتیوب بسیار موثر مى باشد. شما می توانید کلمات کلیدی را در بخش تنظیمات کانال خود اضافه کنید و اطمینان حاصل نمایید که کلمات کلیدی شما مربوط به محتوای کلیپ هاى شما مى باشد.

نام کاربری شما همچنین می تواند بر علیه یا سود شما کارایى داشته باشد. اگر نام کاربرى شما یا همان نام کانال شما در یوتیوب کوتاه باشد، براى به یاد ماندن آسان تر مى باشد و کارایى موثرترى در روند شناخته شدن شما خواهد داشت، زیرا جهت فراگیرى و یاد آورى براى دیگران راحت تر مى باشد. در عین حال اگر شما از قبل یک حساب کاربرى یوتیوب دارید مى توانید، از همان حساب استفاده کنید، فقط لازم است نام کاربری خود را با ویرایش آن در حساب گوگل پلاس (Google+) خود تغییر دهید. (زیرا مدت زمان فعالیت در یوتیوب خود براى کسب درآمد مهم مى باشد)

 

اضافه کردن محتوا (کلیپ) :

امروزه در سایر جهان کاربران یوتیوب که تخصص و مهارت خاصی در زمینه هاى مختلف دارند از این ویژگی خود کلیپ هاى جذاب و تهیه کرده و در یوتیوب به اشتراک می گذارند. هر چه تعداد کلیپ هاى کاربر در یوتیوب بیشتر باشد و همچنین کلیپ شان توسط افراد بیشتری دیده شود، در موفقیت در این نوع کسب وکار تاثیر موثرترى خواهید داشت.

کلیپ هاى با محتویات جالب در زمینه اى که بیشتر به آن علاقه مند هستید یا فعالیت در آن دارید بسازید، ایده هاى  زیادى  براى ساخت محتواى کلیپ ها وجود دارد که مى توانید آن ها براى محتواى کلیپ هاى خود استفاده کنید، البته این بستگى به نو آورى و خلاقیت خود شما در این زمینه دارد که موجب مى شود کلیپ هاى شما خاص تر و در نتیجه پربازدیدتر شود. کلیپ هاى پرطرفدار در این زمینه عبارتند: کلیپ ها با مضمون آموزشى، هنر، مد، زیبایى، اطلاعات عمومى یا دانستنى هاى جالب، خلاقیت در ساخت لوازم گوناگون و اطلاع رسانى از رویدادهاى و گردهمایى هاى نمایشگاه هاى گوناگون مى باشند.

کلیپ هاى داراى محتویات خوب و با کیفیت بالا را آپلود کنید، که در ضمن  نباید خیلى طولانى باشند. همچنین سعی کنید مرتباً و به صورت پیوسته کلیپ هاى جدید آپلود کنید، که با محتواى آپلودهای قبلى شما هم باید هماهنگ باشند.

مخاطبین متوجه به روزرسانى پیوسته کانال شما مى شوند، همچنین مخاطبین احتمالاً کلیپ هاى شما را در شبکه هاى اجتماعى دیگر به اشتراک گذارى مى نمایند.

حتی اگر کیفیت یا محتوای کلیپ هاى شما از ابتدا کار عالی نباشد، آن ها را نگه دارید. به مرور زمان و تمرین بیشتر کار شما حتماً بهتر خواهد شد. براى بهبود روند کار خود، مى توانید از دوربین بهتر استفاده کنید و همچنین با بهره گیرى از نرم افزار  کلیپ هاى خود را ویرایش نمایید.

براى فیمبردارى مى توانید از سه پایه استفاده کنید و یا از یک دوست درخواست کنید، که به شما کمک کند. این ها همگى عواملى هستند، که به شما در جذب مخاطبین بیشتر کمک خواهند کرد.

 

جذب مخاطب براى کسب درآمد :

کسب مخاطبین بیشتر کلید افزایش کسب درآمد شما در این کسب و کار مى باشد. شما برای تماشای تبلیغات خود به مردم احتیاج دارید تا بتوانید از این طریق کسب درآمدزدایى کنید. هیچ رمز و راز خاصى براى به دست آوردن مخاطبین بیشتر وجود ندارد، فقط محتوایی بهتر کلیپ ها در این خصوص مهم و مفید مى باشند، تا براى شما مخاطبین بیشتر را به ارمغان آورند. همچنین با پاسخ دادن به نظرات و ایجاد کلیپ هاى گاه به گاه به صورت ارتباط مستقیم با نظرات و سوالات بیننده گان ارتباط برقرار کنید.

محتوای آپلود خود را به روزرسانى کنید و سعی کنید تا با مخاطبین خود ارتباطى پویاتر و بهترى برقرار نمایید. کلیپ هاى خود را در اینستاگرام بلاگ ها، سایتهاى و شبکه هاى دیگر اجتماعى دیگر ارسال کنید تا بیشر شناخته شوید و با پیوستن به انجمن هاى مختلف به اعضای دیگر کار خود را معرفى نمایید تا مخاطبین بیشتری را جذب نمایید تا پر بازدیدکنندگان بیشترى داشته باشید.

 

کسب درآمد از کلیپ هاى خود در یوتیوب :

برای شروع کسب درآمد از کلیپ هایتان، باید تنظیمات مربوط به درآمدزایى در یوتیوب را فعال کنید. این به این معنا مى باشد که شما به یوتیوب اجازه می دهید تبلیغات را در کلیپ شما قرار دهد و همچنین شما تأیید میکنید که در کلیپ هاى شما هیچگونه اطلاعات محرمانه وجود ندارد.

وارد یوتیوب شوید و روی کانال من (My Channe) در صفحه وب کلیک نمایید و سپس روی لینک مدیر ویدئو (Video Manager) در نوار بالا کلیک کنید. روی کانال (channel) کلیک کنید و قسمت کسب درآمد را فعال کنید.

طبق قوانین براى شروع کسب درآمد از طریق ویدیوهاى یوتیوپ، باید حداقل ٤٠٠٠ بازیده در ١٢ ماه گذشته داشته باشید تا بتوانید برای شروع کسب درآمد اقدام نمایید .

شما می توانید کلیپ هاى خود را براى کسب درآمد در یوتیپ آپلود کنید، با کلیک بر روی Monetization بار و کلیک بر روى بسته Monetize with Ads شروع به تبلیغات و درآمدزایى کنید.

برای کسب درآمد از کلیپ هاى آپلود شده، مدیر ویدئو (Video Manager) خود را باز کنید و علامت "$" را در کنار کلیپ که میخواهید از آن کسب درآمد کنید کلیک کنید. سپس کادر کسب درآمد از تبلیغات (Monetize with Ads) را علامت بزنید.

Google AdSense یک سرویس تبلیغاتی توسط گوگل است. این برنامه برای ناشران وب طراحی شده است که می خواهند تبلیغاتی متنی، ویدیویی و کلیپ یا تصویری را در صفحات وب سایت نمایش دهند و از طریق آن توسط بازدید کنندگان سایت یا کلیک بر روی تبلیغات کسب درآمد کنند.

شما می توانید AdSense را به صورت رایگان در وب سایت تنظیمات Google AdSense انجام دهید. برای شروع در حساب کاربری خود بر روى دکمه ثبت نام کلیک کنید. برای ایجاد حساب کاربری خود حتماً باید سن شما ١٨سال یا بشتر باشد یا اگر سن تان کمتر از ١٨ سال مى باشد،  در این زمینه نیاز به کمک یک بزرگسال دارید. 

در ضمن شما نیاز به PayPal یا یک حساب بانکی معتبر خارج از ایران و  یک آدرس پستی معتبر و همچنین اطلاعات دیگر دارید تا AdSense بتواند جهت اطمینان هویت شما را شناسایى نماید. 

شما تنها با کلیک بر روی هر تبلیغ کسب درآمد می کنید و در هربازدید در جهت کسب درآمد بیشتر براى شما میسر  می باشید، که در طول زمان با معروف شدن شبکه شما تعدادها ى بازدیده هاى شما از کلیپ ها افزوده می شود، به همین دلیل داشتن مخاطبین در این کسب و کار کلیدی مى باشد.

 

جزیه و تحلیل  را بررسی کلیپ هاى خود :

هنگامى که گزینه کسب درآمد آنلاین را با انتخاب گزینه monetized فعال کرده باشید،  می توانید جهت بازاریابى براى کلیپ هاى خود تجزیه و تحلیل و آمارى که توسط یوتیوپ در اختیار شما قرار مى گیرد را بررسى کنید. بر روى گزینه Analytics در منوی کانال خود کلیک کنید، در اینجا می توانید درآمد تخمین زده شده، عملکرد تبلیغات، نمایش کلیپ و موارد دیگر را مشاهده نمایید. 

اگر متوجه شدید که کاربران مورد نظر خود را جذب نمی کنید، شما می توانید محتواى کلیپ هاى خود بهبود دهید یا بازاریابی خود را تغییر دهید.

 

همکارى با دیگر اعضاى فعال در یوتیوب:

 شراکت در یوتیوب (YouTube Partners) به عنوان بهترین روش براى کسب درآمد از یوتیوب شناخته شده است. برنامه شراکت در یوتیوب (YPP) به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که از ویدیوها و کلیپ هاى خود در یوتیوب کسب درآمد کنند. برنامه‌ی YouTube Partner یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای درآمدزایی از طریق یوتیوب محسوب می‌شود، که از این طریق اشخاص مختلف می توانند از آگهی هایی که در کلیپ هایشان پخش مى شود درآمد کسب نمایند و بسیاری از اشخاصى که از طریق یوتیوب درآمد کسب می‌نمایند، تنها از طریق این برنامه‌ی مشارکتی درآمدزایی مى کنند. براى این کار تنها لازم است، که کانال اختصاصی خود را بر روی یوتیوب ایجاد کنید و کلیپ هاى خود را در کانال یوتیوب خود آپلود کنید.

سپس شما میتوانید از طریق صفحه ی شراکت در یوتیوب (YouTube Partner) در هر زمان که بخواهید مشارکت در یوتیوپ را درخواست دهید. برای دسترسی به بهترین ترین برنامه های در این زمینه شما باید حدقل ١٥ هزار بازدید را داشته باشید.

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب