× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۳۰
2152

 

چى باشى (Qi Baishi) اولین هنرمند چینی برای شکستن رکورد فروش ١٠٠ میلیون دلاری اثارش در مزایده شناخته شد.

در دسامبر ٢٠١٧ میلادى، مجموعه ای شامل از ١٢ نقاشى کوچک او که متعلیق به ١٩٢٥ میلادى بود ، در پکن_چین به مبلغ ١٤٠.٨ میلیون دلار  توسط خانه حراجى پالى (Poly Auction) در مزایده فروخته شد، که هویت خریدار به صورت ناشناس مى باشد. این بالاترین مبلغى است، که تا کنون برای آثار هنری چینى در مزایده پرداخت شده است.

این آثار تحت عنوان دوازده نمایش منظره (Twelve Landscape Screens) که تصویرى از کوه ها ، درخت ها و دهکده ها را ترسیم نموده، که اندازه هر کدام ١.٨ متر در ٤٧ سانتى متر مى باشد.

چینى چى بایشى که به خاطر خوشنویسى و نقاشى با قلمو مشهور مى باشد ، در سال ١٩٢٥ میلادى در سن ٦٢ سالگى این اثار را خلق نمود. او در سال ١٨٦٤ میلادى در خانواده اى فقیر متولد شد و تا قبل از سن ٤٠ سالگى به تمام نقاط کشور چین سفر کرد. وی در سال ۱۹۵۳ میلادى به ریاست انجمن هنرمندان چینى انتخاب شد و در سال ۱۹۵۷ میلادى در پکن درگذشت.

تنها ١٥ اثار هنرى در مزایده به رکورد فروش بیش از ١٠٠ میلیون دلارى رسیده اند، که از جمله اثار  هنرمندان برجسته اى همچون لئوناردو دا وینچی (Leonardo da Vinci)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)، ونسان ون گوگ (Vincent van Gogh) و اندی وارهول (Andy Warhol) شامل مى شود، که برخى از این آثار در مزایده هاى به صورت خصوصى فروخته شده اند.

در سال ٢٠١١ میلادى، چینى چى بایشى در بازار آثار هنرى براى مزایده توسط خانه حراجى چاینا گاردن در پکن براى اثرى از او به نام عقاب در درخت کاج (Eagles on Pine Tree) متلعق به ١٩٤٦ میلادى شناخته شد. در مزایده براى این اثر  پیشنهاد نهایى به مبلغ  ٦٥ میلیون دلار رسید، اما شرکت کننده اى (خریدار) که در این مزایده برنده شده بود، وجه را هرگز پرداخت نکرد و به همین جهت جزء رکوردهاى فروخته شده محسوب نمى گردد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب