× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۲۶
3655

الماس مشهور به پینک لگسى-میراث صورتى (Pink Legacy) با وزن حدود  ١٩ قیراط در تاریخ ٨ نوامبر امسال  در مزایده اى توسط خانه حراجى کریستیز  (Christie's) در شهر ژنو_سویئس با  ٥٠.٣٧٥ میلیون فرانک سوئیس (٥٠ میلیون دلار) به فروش رسید، که توسط جواهر فروشی مشهور آمریکایى هری وینستون (Harry Winston) این الماس را خریدارى شد و نام آن را به وینستون پینک لگسى (The Winston Pink Legacy) تعییر داد.

قبل از مزایده تخمین زده بودند، الماس پینک لگسى که حدود ٣٠ تا ٥٠ میلیون به فروش برسد و هویت فروشنده به صورت ناشناس بود.

حداقل پنج نفر به صورت تماس تلفنى برای خرید  این الماس صورتی شرکت کرده بودند، ولى نماینده  هری وینستون که این مزایده را برد در ردیف جلو نشسته بود و بعد از ٥ دقیقه از شروع مزایده فروخته شد. 

الماس پینک لگسى با  فروش ٥٠ میلیون دلار رکود گرانترین جواهر فروخته شده در مزایده را کسب نمود، که پیش از این متلعق به الماس گراف پینک با رکورد ٤٦ میلیون دلارى بود.

الماس های رنگى fancy vivid جواهرات بسیار خاصى هستند، این الماس داراى بالاترین رتبه (fancy vivid) براى رنگ صورتى مى باشد و با برش مستطیلی ، بر روی حلقه پلاتین قرار دارد.

زمانى که این الماس متعلق به خانواده اوپنهایمر (Oppenheimer) بود، که شرکت  د بیرز (De Beers) را اداره مى نمود  و سبب شد که این شرکت به بزرگترین تاجر الماس در جهان تبدیل شود.

 

 بنا به گفته خانه حراجى کریستیز :  

" این جواهر  در یک معدن آفریقای جنوبی حدود ١٠٠ سال پیش یافت شده و احتمالاً از برش اول آن از سال ١٩٢٠ میلادى تغییر نکرده است. بیشتر الماس های صورتی این رنگ کمتر از یک قیراط وزن دارند.و همچنین  این الماس یکى از بزرگترین الماس هاى جهان است. "

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب