× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۲۳
2238

در تاریخ ١٣ نوامبر ٢٠١٨ میلادى، ساعت اسپرى ٢٤٩٩ (Asprey 2499) مدل مشهور شرکت سوئیسی پتک فیلیپ (Patek Philippe) به مبلغ ٣.٩١٥.٠٠٠ فرانک سوئیس توسط خانه حراجى ساتبیز (Sotheby's) در ژنو_سوئیس به فروش رسید، که رکورد گرانترین ساعت فروخته شده در مزایده امسال را به خود اختصاص داد.

این ساعت طبق تشخیص خود شرکت  پتک فیلیپ در ١٩٥٢ میلادى ساخته و در تاریخ ١٨ مى ١٩٥٦ میلادى فروخته شده.

سپس در اواخر دهه ١٩٩٠ میلادى، این ساعت خاص توسط مالک اصلی به فروش رسید، که توسط یک کلکسیونر مشهور خریداری شد. 

امسال (٢٠١٨ میلادى) ساعت اسپرى ٢٤٩٩ توسط خانه حراجى ساتبیز  برای اولین به مزایده گذاشته شد، که شش شرکت کننده در این مزایده شرکت داشتند.

 

درباره ى ساعت مدل اسپرى ٢٤٩٩ :

اسپرى ٢٤٩٩ بین سالهای ١٩٥٠ میلادى تا ١٩٨٥ میلادى ساخته مى شد، که در طى این ٣٥ سال فقط ٣٤٩ عدد از این مدل ساعت ساخته شد. سری اول این مدل ساعت بسیار کمیاب است و تحقیقات نشان می دهد، که ممکن است بیش از ٤٠ عدد ساخته شده از طلا زرد وجود داشته باشد.

اسپرى ٢٤٩٩ به عنوان یکی از مهمترین ساعت هاى مچى که توسط شرکت پتک فیلیپ تولید شده شناخته شده است، که داراى تقویم و زمان سنج مى باشند. زمانى که شرکت پتک فیلیپ در سال ١٩٥٠ میلادى ساخت این مدل را شروع نمود، تنها ساعت سازى بود که این مدل ساعت با ویژگى هاى خاص را عرضه مى نمود.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب