× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۱۴
2011

دومین گران ترین جواهر فروخته شده در مزایده الماس به نام گراف پینک (Graff Pink) است، که یک الماس ٢٤.٧٨ قیرات نادر مى باشد، که به عنوان "یکی از بزرگترین الماسهایی که تا کنون کشف شده" شناخته شده است. در تاریخ ١٦نوامبر ٢٠١٠ میلادى، این الماس خاص در مزایده  خانه حراجى ساتبیز (Sotheby's) در شهر ژنو- سوئیس فروخته شد. قبل از فروش انتظار می رفت که این سنگ در فهرست ده تا گرانترین الماس هاى  جهان قرار گیرد، که در این مزایده به مبلغ ٤٦میلیون دلار (٢٩ میلیون پوند) فروخته شد. این الماس زیبا رکورد گرانقیمت ترین  جواهر فروخته شده در مزایده تا آن زمان را ازان خود نمود ، که البته این رکورد امسال (٢٠١٨ میلادى) توسط  الماس مشهور به پینک لگسى  (Pink Legacy) با فروش ٥٠ میلیون دلار شکسته شد. این الماس فوق العاده زیبا بدون شک یکی از مهمترین الماس هایی است، که تاکنون در مزایده دیده شده و  رویداد بزرگ در دنیاى سنگ هاى قیمتی بود. 

 

مشخصات و تاریخ الماس گراف پینک :

مبدا و تاریخ اولیه این الماس نامشخص مى باشد. 

این الماس پیش از این متعلق به جواهر فروش مشهور آمریکایی هری وینستون (Harry Winston) بود. 

در دهه ١٩٥٠ میلادى، توسط هری وینستون به کلکسیونیر خصوصی تعلق گرفت،  که در سال ٢٠١٠میلادى مالک اش آن را در حراجى ساتبیىز به مزایده گذاشت.  به گفته فروشنده " این الماس قبل از در بازار آزاد هرگز براى فروش عرضه نشده بود، زیرا اولین بار ٦٠ سال پیش از شخص هری وینستون خریداری  شده بود" .

الماس  گراف پینک یک جواهر قیمتی بسیار نادر است، که ترکیبی از رنگ هاى استثنایی و خالص با برش کریستال زمرد مى باشد. الماس قرمز مایل به زرد با گوشه های گرد شده است و بر روی یک حلقه پلاتین قرار دارد.

الماس گراف پینک صورتى یکى از پر رنگ ترین الماس های صورتی مى باشد، که رتبه بالایى را در میان الماس هاى صورتى دارد و همچنین به عنوان نوع الماس IIa ارزیابی شده است.

از لحاظ تاریخی، معروف ترین الماس های صورتی متعلق به کشور هند مى باشند. از این لحاظ رتبه اول به الماس مستطیل شکل دریا نور (Sea of Light) ، که یکی از الماس های بزرگ تاریخ است، تعلق مى گیرد. تخمین زده می شود دریا نور بین ١٧٥ تا ١٩٥ قیراط وزن دارد. این الماس بینظیر گلبهى رنگ در موزه جواهرات ملی ایران قرار دارد. در سال ۱۷۳۹ میلادی ، این الماس‌ برلیان افسانه ای  همراه با زوج این الماس کوه نور بعد از پیروزى جنگ هند، توسط نادر شاه افشار به ایران آورده شد. ارزش دریا نور  چنان است که به عنوان پشتوانهٔ پول ملی ایران "ریال" نیز بود.

 

مزایده الماس گرف پینک :

قبل از مزایده مبلغ ٢٧ میلیون دلار الى ٣٨ میلیون دلار  براى فروش االماس گرف پینک  تخمین زده شده بود. این الماس قبل از مزایده در ژنو در سراسر جهان نمایش داده شد و در مزایده ساتبیز به بالاترین مبلغ  ٤٦ میلیون دلار (٢٩ میلیون پوند) فروخته شد. این الماس نایاب توسط فروشنده جواهرات لورنس گراف (Laurence Graff) خریدارى شد، که او این الماس را گراف پینک نامگذاری کرد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب