× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۸,۰۲
2282

در تاریخ ١٢ نوامبر امسال (٢٠١٨ میلادى) خانه حراجى ساتبیز (Sotheby's) در شهر ژنو  سوئیس مجموعه بیش از ١٠٠ جواهر را برای فروش عرضه خواهد نمود، که چندین قلم از این جواهرات متعلق به مارى آنتوانت (Marie Antoinette) و همچنین جواهراتى از  پادشاه شارل دهم فرانسه،  آرشیدوکهاى (Archiduc) اتریش و دوک هاى (Duke)  پارما (Parma) در این مجموعه جواهرات بینظیر وجود دارد.

در بیشتر نقاشى هایى  تاریخى که از  ماری آنتوانت  آخرین ملکه فرانسه موجود است او رشته های مروارید و الماس مشهور خود را به گردن آویخته، که در حال حاضر جواهراتى از مجموعه بى نظیر جواهرات شخصی او برای اولین بار بعد از مدت  ٢٠٠ سال به نمایش عموم گذاشته شده. مارى آنتوانت دختر فرانسیس یکم (امپراتور مقدس روم) و ملکه ماریا ترزا اتریش (Maria Theresia) و در ضمن همسر لوئى چهاردهم بوده.

این مجموعه یکى از مهمترین و برجسترین جواهرات سلطنتی که تا کنون به حراج گذاشته شده را شامل مى شود، که  در پاییز امسال در  خانه حراجى مشهور ساتبیز به مزایده گذاشته خواهد شد. این مجموعه شامل جواهرات سلطنتی از خانواده بوربن پارما که در برگیرنده قرن ها از تاریخ اروپا، از زمان سلطنت لوئیس شانزدهم تا سقوط امپراتوری اتریش-مجارستان مى باشد، که نشانگر جذابیت  از شکوه و جلال یکی از مهمترین  سلسله هاى سلطنتی اروپا است.

خانواده ببورن پارما (Bourbon-Parma) از نسل لویی چهاردهم فرانسه (Louis XVI of France) ، امپراتورهای مقدس روم و از پاپ پل سوم (Pope Paul III) هستند و  همچنین از  خاندان بورین هاى (Bourbon)  هابسبورگ (Habsburg) مى باشند، که از مهمترین خانواده های سلطنتی در اروپا هستند. اعضای این خانواده از جمله پادشاهان فرانسه، اسپانیا، مجارستان، امپراتوران اتریش و سلطنتی پارما بوده اند.

 دانیلا ماشتی (Daniela Mascetti) معاون رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساتبیز (خانه حراج) اروپا و متخصص ارشد بین المللی، در بیانیه ای اظهار نمود : "این یکی از مهمترین مجموعه های جواهرات سلطنتی است که تا کنون در بازار عرضه شده است و هر قطعه جواهر کاملاً با تاریخ عجین است. هرگز پیش از این همچین گروه خارق العاده از جواهرات که بینش فریبنده ای از زندگی صاحبانشان که به صد ها سال قبل بر مى گردد را به ارمغان مى آورد،  در معرض عموم به نمایش گذاشته نشده . آنچه که قابل توجه است، زیبایی ذاتى قطعات دارند: جواهرات گران بها همراه با تزئین و ساختاری استثنایی مى باشند که آنها  نمایان گر شاهکار خیره کننده و بى نظیر در نوع خود هستند . "

بهترین جواهرات  عرضه شده در این مجموعه  مزایده عبارتند از جواهرات سلطنتی از خانواده بوربن پارما(Bourbon) که شامل :

_ یک آویز الماس که به وسیله رشته اى از الماس به مروارید بزرگ طبیعی آویخته است که تخمین زده شده از ١ میلیون دلار تا ٢ میلیون دلار فروخته شود.

_ یک جفت گوشواره از مروارید ها درشت طبیعى با الماس که متعلق به قرن ١٩ میلادى است  و تخمین زده شده به قیمت  ٣٠.٠٠٠ دلار تا ٥٠.٠٠٠ دلار به فروش برسد.

 _ یک جفت گوشواره الماس قرن نوزدهم میلادى که تخیمن قیمت براى فروش  از ١٥٠.٠٠٠ دلار تا ٢٥٠.٠٠٠ دلار مى باشد.

_ گل سینه از یاقوت و الماس که تخمین زده شده به قیمت  ٢٠٠.٠٠٠ دلار تا ٣٠٠.٠٠٠ دلار به فروش برسد. 

 _ گردنبند تشکیل شده از ١١٩ مروارید طبیعی به همراه الماس که تخمین زده شده از ٢٠٠.٠٠ دلار تا ٣٠٠.٠٠ به فروش رسد .

 این مجموعه همچنین شامل طرح های متعددی از  خانواده های مختلف سلطنتی را شامل مى شود، همچون زیورالات الماس متعلق به لوئیس فرانسه که ترکیب از ٩٥ الماس مى باشد، که پنج مورد آن به ماری آنتوانت متعلق بوده .

 

تاریخ و داستان جواهرات مارى آنتوانت :

این مجموعه جواهرات داستان  فوق العاده اى دارند. هنگامى که لوئی شانزدهم فرانسه،  ماری آنتوانت و خانوادهشان براى فرارشان در ماه مارس ١٧٩١ میلادى خود را آماده مى نمودند، مارى آنتوانت تمام جواهرات خود از جمله یاقوت ها، الماس ها و مرواریدها را  در صندوقى چوبى قرار داد تا از طریق  راه بروکسل (بلژیک) به صورت قاچاق توسط معتمد و رازدار خویش کنت مرسى آرجانتیو (Count Mercy Argenteau) نگهدارى و از فرانسه خارج کرد و به شهر وین اتریش فرستاده شد و  توسط برادرزاده ماری آنتوانت اتریشی نگهداری شد. پادشاه و ملکه توسط گیوتین در سال ١٧٩٣ میلادى اعدام شدند و پسر ١٠ ساله شان لویی هفدهم فرانسه (Louis XVII ) در مدت کوتاهی در اسارت درگذشت. آخرین  فرزند آنها ماری ترزا فرانسه (Marie-Thérèse de France)، که به نام مادام رویال ( Madame Royale) معروف مى باشد، بعد از سه سال زندان انفرادی در سال ١٧٩٥ میلادى  آزاد شد. پس از ورود او به وین در سال ١٧٩٦ میلادى، جواهرات مادرش را که توسط پسرعمویش  امپراتور اتریش نگهداری شده بود را تحویل گرفت. سپس او جواهرات را براى اقوام خود و دختر خوانده اش لوئیس فرانسه  (Louise of France) به ارث گذاشت و بعد از لوئیس به پسرش  دوک پارما رسید.

حراجى ساتبیز در تابستان سال جاری این مجموعه بى نظیر را  به صورت  تورى در نقاط مختلف جهان ازجمله : ماه ژوئن در میلان  ایتالیا ، سپس در تاریخ ١٨ سپتامبر در شهر مونیخ  آلمان و در ٢١ سپتامبر در کُلن آلمان  به نمایشگاه کذاشت.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب