× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۳۰
2362

پرفروش ترین بازی های 2020

سال 2020 رو به پایان است و در نظر داریم به بیان مطالبی در مورد بازی‌های پر فروش امسال بپردازیم. شاید تعجب برانگیز باشد اما نام بسیاری از بازی هایی که در تصور ما می‌توانست جزو این دسته باشد ، نامی از آن ها برده نمی شود .
سونی و مایکروسافت کنسول های خود که شامل پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس می‌باشد را عرضه کردند و هر کدام مشغول به تولید و عرضه بازی‌های انحصاری مختص به خود هستند تا این رقابت چیزی از حریف کم نداشته باشند .
با وجود کرونا و محدودیت‌های آن در ساخت و انتشار بازی‌های ، همچنان بازی های پرفروشی در سال 2020 عرضه شده اند و توانسته اند رکوددار بازار فروش باشند .
در این سال تعداد 8 بازی از 10 بازی پرفروش شناخته شده ، ادامه نسخه های قبلی خود بوده اند .
به عنوان لیست پر فروش ترین های 2020 می پردازیم :


Call of duty : modern warfare - 1


رتبه اول پرفروش ترین بازی بازار جهانی مختص به این بازی می‌باشد . که برای بار دوم موفق به کسب این رتبه شده است . چهارمین عنوان از سری بازی های Call of Duty: Modern Warfare یک ریبوت از نسخه اول این سری به حساب می‌آید.
در این نسخه داستان این بازی مجددا نوشته شده است و و شخصیت اصلی آن در واقع وارد دنیایی واقع گرایانه و تازه خلق شده می‌شود. البته نه به این معنا که هیچ خبری از مدرن وارفرهای قبلی در این نسخه نباشد . 
برخی از چهره های محبوب نسخه نسخه‌های قبل همچنان در این نسخه نیز حضور دارند . همچنین از مزیت های این نسخه نسبت به نسخه های قبلی این است که کمپین تک نفره نسبت به حالت های چند نفره و co-op پرداخت بیشتری دارد.
این بازی توانسته با فروش بیش از 30 میلیون نسخه در بازار جهانی ، رتبه اول پرفروش ترین بازی را در جهان به خود اختصاص دهد.

 


Animal Crossing : New Horizons - 2


این بازی در واقع یک عنوان به سبک شبیه سازی زندگی واقعی می باشد که توسط کمپانی نینتندو ( Nintendo ) ساخته شده است . این بازی پنجمین عنوان از سری بازی خود می باشد . 
بازی شامل بخش تک نفره و همچنین چند نفره است .شخصیت اصلی می تواند در قالب یک شخصیت شخصی سازی شده قرار بگیرد و بعد از خرید یک بسته تجهیرات سفر به یک جزیره دور افتاده سفر کند . 
بعد از آن بازی به شکل کاملا آزاد ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از گذشته به مرور بازی شخصیت داستان با حیوانات شبه انسانی روبه خواهد شد .
این بازی توانسته رتبه دوم پرفروش ترین بازی های جهان در سال 2020 را از آن خود کند و در بازار فروش بیش از بیست و دو میلیون نسخه به فروش برساند .

 


Madden NFL 21  - 3


این بازی در اواخر آگوست 2020 برای کنسول های نسل جدید حاضر شد که پیشرفت های زیادی در مکانیزم این مجموعه را همراه خود داشت .
این پیشرفت ها شامل پیشرفت هوش مصنوعی، بازیکنان تدافعی/تهاجمی بیشتر و حتی قابلیت X-Factor بیشتر برای بازیکنان برتر است. این بازی همچنان برای کنسول‌های نسل بعد هم منتشر خواهد شد و کمپانی الکترونیک آرتز نیز تا زمان انتشار نسخه جدید Madden، آپدیت‌های رایگان برای خریداران بازی Madden NFL 21 منتشر خواهد کرد.
این بازی در اواخر آگوست و تقریبا نیمه شهریور ماه برای یارانه های شخصی و کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد .
رتبه سوم پرفروش ترین بازی های جهان در سال 2020 به این بازی اختصاص یافت . میزان فروش مشخصی برای این بازی در 2020 نمی توان تعیین کرد اما می توان براورد کرد که این نسخه فروش نسخه قبلی خود که بیش از 760 میلیون دلار بوده را پشت سر گذاشته است .

 


The Last of Us Part II  - 4


این بازی که نسخه جدید " آخرین بازمانده از ما " می باشد توانسته هیجانات زیادی را برای طرفداران و علاقه مندانش ایجاد کند. محصول استودیو بازی ناتی داگ بوده و هدف بازی تلاش برای بقا در جهان آخرالزمان و مبارزه علیه زامبی ها می باشد و در نسخه دوم هم نیز ادامه داستان نسخه اول طراحی شده است. و در واقع نسخه دوم از همان جایی شروع می شود که نسخه قبلی به پایان رسیده است و تلاش های شخصیت ها را برای بقا پس از اتفاقات نسخه اول به نمایش می‌گذارد.
ناتی داگ با ساخت نسخه دیگر این بازی ثابت کرد هنوز هم می تواند سازنده پرفروش ترین بازی پی اس فور باشد.
این بازی تا ماه ژوئن توانسته 4 میلیون نسخه را بفروش برساند و رکوردی جدید برای سونی کسب کند.

 


Ghost of Tsushima  - 5


این بازی در سال 2017 به عنوان یک بازی اختصاصی برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 معرفی شده است .داستان بازی شرح حال آخرین سامورایی در دوران حمله مغول ها به کشور ژاپن می باشد .
سامورایی با نام جین ساکای شخصیت اصلی بازی را ایفا می کند که اهل جزیره ای به نام سوشیما می باشد که توسل نیروهای مغول اشغال شده است . جین ساکای باید در شیوه جدیدی از مبارزه «شیوه روح» استاد شود تا بتواند نیروهای مغول را از وطن خود بیرون راند و استقلال ژاپن را دوباره بازگرداند.
این بازی درتیر ماه 99 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد و توانست در لیست پرفروش ترین بازی های جهان رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد .
میزان فروش بازی در 3 روز اول انتشارش دو و نیم میلیون نسخه بوده است و اکنون توانسته تا پنج میلیون نسخه برای فروش ثبت کند .

 


Final fantasy VII : Remake  - 6


نسخه هفتم این بازی بیشتر از ده سال در دست توسعه بود و اکنون بعد از گذشت این مدت توانست این عنوان را کسب کند . 
بازی بازسازی فاینال فانتزی 7 به صورت چند قسمتی منتشر شد و اولین قسمت آن هم در فروردین ماه روی کنسول پلی استیشن 4 در اختیار بازیکن ها قرار گرفت . 
داستان قسمت اول به طور کلی در شهر میدگار جریان دارد و در قالب دو دیسک بلو-ری عرضه می‌شود. گفتنی است که بازی Final Fantasy VII Remake تفاوت‌های زیادی با نسخه اصلی دارد و بخش‌هایی از داستان و شخصیت‌های آن دستخوش تغییر شده‌اند.
این بازی تا پایان ماه آگوست بیش از 5 میلیون نسخه به فروش رساند و توانست رتبه ششم پرفروش ترین بازی های جهان را به خود اختصاص دهد .

 


Marvel’s Avengers - 7


این بازی یک بازی ویدیویی اکشن نقش آفرینی می باشد که توسط Crystal Dynamics ساخته و توسط Square Enix منتشر شده است . 
این بازی بر اساس تیم ابرقهرمانان و انتقام جویان ساخته شده است و شامل قهرمانی است که در دنیای سینمایی مارول حضور داشتند . بازی شروع تلخی دارد و با جسنی شروع می شود که قرار است در آن 2 سورپرایز رونمایی شود که شامل یک پایگاه خانگی ثانویه در سان فرانسیسکو و یک هلی کریر بزرگ و عظیم الجثه که تعذیه آن منبع کریستالی است می شود . در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسد اما ناگهان همه چیز خراب می شود . به دلیل پرت شدن حواس گروه اونجرز بخاطر حمله به پل گلدن گیت، این تیم نمی‌تواند جلوی انفجار هلی کریر و آسیب رسیدن به سان فرانسیسکو را بگیرد. این حادثه سبب از بین رفتن ایمان مردم سان فرانسیسکو به اونجرز شده و تقصیر جشن A-Day و تبعات آن تماماً بر گردن آن‌ها می‌افتد.
حادثه رخ داده در جشن A-Day روی هر کدام از اونجرها به شکل متفاوتی تاثیر می‌گذارد. کاپیتان آمریکا (Captain America) احتمالا مرده است؛ تونی استارک (Tony Stark) ثروت و تکنولوژی خود را کنار می‌گذارد؛ بروس بنر (Bruce Banner) اهمیت ابرقهرمان‌ها را مورد تردید قرار داده و همواره در حالت هالک باقی می‌ماند؛ بلک ویدو نیز (Black Widow) دوباره جاسوس می‌شود و به دلیل اینکه نتوانست کاپیتان آمریکا را نجات دهد، احساس گناه می‌کند؛ ثور (Thor) نیز خود را برای استفاده از Mjolnir نالایق می‌بیند و نهایتا برای زندگی به عنوان پادشاهی متواضع به سرزمین میدگارد (Midgard) می‌رود.
پنج سال بعد یک سان فرانسیسکوی بازسازی شده تحت کنترل نیرو‌های Advanced Idea Mechanics (یا به اختصار AIM) قرار می‌گیرد و قهرمان‌ها یاغی و قانون‌شکن اعلام می‌شوند. اونجرها حس می‌کنند پشت پرده تحت سلطه درآمدن جامعه توسط AIM انگیزه‌ شومی وجود دارد؛ بر این اساس، جمع شدن دوباره گروه برای رهایی از مخمصه موجود و همچنین یافتن تبهکار اصلی پشت حادثه A-Day را لازم می‌بینند
این بازی کاملا اورجینال می باشد و با دنیای سینمای مارول ارتباطی ندارد . 
این بازی موفق شد تا پایان اکتبر بیشتر از 3 میلیون نسخه بفروشد و جایگاه هفتم را در رتبه پرفروش ترین بازی های جهان کسب کند . 

 


Super Mario 3D All-Stars  - 8


این بازی از دسته بازی های سه بعدی نینتندو سوئیچ است . بازی را در مراسم سالگرد 35 ساله شدن این مجموعه با تبدیل ورژن قدیمی به عناوین با کیفیت و HD معرفی و در سپتامبر 2020 منتشر شد . 
بازبینی هایی که در مورد پیشرفت های فنی ، کنترل ها و خود بازی ها صورت گرفت ، باعث شد نظرات مثبتی دریافت شود اما انتقاد به نحوه معرفی و ارائه آن ، کمبود محتوای اضافی ، انتشار با محدودیت زمانی به آن عنوان وارد شد . 
این بازی توانست هشتمین رتبه پرفروش ترین بازی های جهان را با فروش بیش از 5 میلیون نسخه تا پایان سپتامبر به خود اختصاص دهد.

 


Mario Kart 8 : Deluxe  - 9


اریو کارت 8 در رتبه نهم پرفروش ترین بازی های جهان قرار گرفته و پس از انتشارش یک موفقیت حیاتی و تجاری برای خود رقم زده است . 
منتقدان این بازی در مورد آهنگ ها ، گرافیک ، گیم پلی و موسیقی متن نظرات مثبتی دارند اما از حالت نبرد محدود آن انتقاد کردند .
این بازی توانسته با فروش 8 میلیونی خود پرفروش ترین بازی WII U محسوب شود . 
این بازی همچنان آپدیت‌های پس از انتشار و محتوای قابل دانلود از جمله شخصیت‌های اضافی، ماشین و آهنگ و پشتیبانی از مجموعه پیکره‌های Nintendo Amiibo را دریافت کرد.
این بازی نسخه تکمیل شده سری قبل خود در سال 2017 است و توانسته مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و با موفقیت بیش از 28 میلیون نسخه در سراسر جهان تا سپتامبر 2020 به فروش برساند و آن را به عنوان پرفروش ترین سوییچ طبقه بندی کند 
این بازی در کل توانست 37 میلیون نسخه بفروشد و یکی از پرفروش ترین بازی های تاریخ بشود.

 


Dragon Ball Z : Kakarot - 10


این بازی یک بازی نقش آفرینی اکشن نیمه باز می باشد که توسط CyberConnect2 و Bandai Namco Entertainment ساخته شده است و برای وندوز ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قابل اجرا می باشد .
این بازی در ژانویه 2020 و در واقع دی ماه 98 منتشر شده است که در زمان انتشار خود با انتقادهای مختلفی رو به رو شد ولی همچنان توانست در هفته اول انتشارش یک و نیم میلیون نسخه و نهایتا تا پایان مارس همان سال حدود 2 میلیون نسخه را در بازار جهانی بفروشد .
بر همین اساس توانست رتبه دهم از پرفروش ترین بازی ها را در جهان به خود اختصاص دهد .

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب