× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۰۵
1571

سفر کردن

سفر کردن از مهم ترین کار هایی است که هر انسانی در زندگی شان انجام آن را دارد. هیجان بالای سفر کردن به نقاط ناشناخته و دیدن نقاطی که انسان بتواند با فرهنگ ها و مردم متفاوتی رو به رو شود و تجربه های زیادی کسب کند، آنقدر بالاست که مسافران و گردشگران همیشه در صدد یافتن کشور یا شهر یا منطقه ای هستند سبک و فرهنگ آن شهر مورد علاقه ی آن ها باشد. 

 

 

زیبایی شهرها از دریچه‌های مختلفی قابل بررسی است و هر شخصی بنا به علاقه ی خود به آن نگاه میکند. برخی از افراد به معماری شهر توجه می کنند و برخی دیگر به طبیعت آن شهر و برخی به قدمت آن شهر. هر کدام از این موارد بسیار در یک شهر چشم نواز و پر طرفدار هستند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای مسافرت به شهر های مختلف سفر می کنند.

موسسات مختلف گردشگری سالانه بر اساس معیار های مختلف، شهر های توریستی جهان را از لحاظ گردشگران رتبه بندی می نمایند. 

در این مقاله سعی بر آن داریم تا زیبا ترین شهر های توریستی جهان را از کشورهای شرق آسیا تا آمریکا به شما معرفی کنیم.

ونیز ایتالیا

 

 

ونیز شهری فوق العاده و زیبا بر روی آب! قانون طلایی در بین توریست ها آن است که: اگر در ونیز گم نشدید کارتان را درست انجام نداده اید. حتی حاذق ترین گردشگران نیز در این شهر و در پیچ و خم های این شهر گم می شوند.

هنگ کنگ 

 

 

برای تماشای زیبایی مثال زدنی هنگ کنگ شما راه های زیادی را پیش رو دارید. می توانید بر روی آسمان خراش های عجیب این شهر بایستید یا می‌توانید سوار بر قایق‌های بندر ویکتوریا شوید و یا می‌توانید از آسمان شهر در حالی که سوار بر هواپیما و در حال گذر از آسمان شهر هستید، شهر بتونی زیبا را تماشا کنید.

این شهر جایگاه نخست شهر توریستی را به خود اختصاص داده است. سالانه بیش از حدود 27 میلیون توریست به این شهر سفر می کنند. 

استانبول ترکیه

 

 

استانبول ترکیه تلاقی فرهنگ و معماری! خلق نمایی چشم گیر و زیبا در این شهر توسط تلاقی این دو امپراطوری است. 

این شهر نسب به آنتالیا شناخته شده تر است و هر ساله میزبان بیش از 11 میلیون توریست از سر تا سر جهان است.

 

 

نیویورک، ایالت متحده 

نیویورک از چند وجه متفاوت از زیبا ترین شهر های جهان به شمار می رود. این شهر دارای معماری تاریخی فوق العاده، طبیعت زیبا و موزه های تاریخی بی نظیر و تنوع قومیت مردم ساکن در این شهر است. 

این شهر برترین شهر توریستی در آمریکای شمالی است که سالانه حدود 12 میلیون توریست را به خود جذب می کند. 

 

 

لندن، انگلستان 

 

 

لندن یکی پر هیاهو ترین و پر خاطره ترین شهر های دنیا است. این شهر هم از آثار تاریخی بهره مند است و هم از بنا های مدرن زیبایی برخورد دار است. رود خانه ی تایمز این شهر از معروف ترین رودخانه های دنیاست. این شهر پر از زیبایی و هنر و ادبیات است. در چند سال اخیر گالری های آثار هنری زیادی در لندن ایجاد شده اند که رنگ و روی قسمت های کم رفت و آمد و خلوت شهر را تغییر داده  به آن جلوه ی بیشتری بخشیده اند. 

 

 

لندن در بین تمامی شهر های توریستی رتبه ی دوم را از آن خود کرده است. سالانه بیش از 17 میلیون توریست به این شهر پر هیاهو سفر می کنند. 

شفشاون، مراکش 

در میان تمامی کوه های مراکش شهر آبی رنگ شفشاون چنان جذابیتی دارد که شما را به سفر به آنجا ترغیب می کند. پناه جویان یهودی اروپا که در دهه ی 30 در این شهر زندگی می‌کردند، برای نخستین بار آن را رنگ کردند. برخی معتقدند برای شبیه سازی بهشت این شهر را به رنگ آبی در آوردند و برخی معتقدند برای دور کردن حشرات. امروزه این شهر زیبا به مروارید آبی مشهور است. سنت هر ساله ی این شهر آن است که در و دیوار را هر سال با رنگ نو کنند. این سنت همچنان در این شهر پا بر جاست. 

 

 

پاریس، فرانسه 

بسیاری از توریست ها و مردم جهان معتقدند که پاریس شهر احساسات است و شهری پر احساس تر از پاریس وجود ندارد. پاریس شهری است تلفیقی از شور و احساس و تاریخ. کافه های این شهر که در خیابان های سنگ فرش شده ی آن بر پا شده اند. افراد زیادی که در هر ساعت در اطراف رود سن قدم می زنند. کلیسای نتردام و سکره کر و برج ایفل جادویی.

 

 

این شهر که به شهر نور معروف است هر ساله میزبان بیش از 15 میلیون توریست است.  

کیپ تاون، آفریقای جنوبی 

در جام جهانی فوتبال سال 2010 همه ی دنیا زیبایی شهر کیپ تاون را دیدند. پنگوئن‌های گرمسیری ، سواحل ماسه سفید، کوه با شکوه تیبل که فاصله ی چندانی با سواحل ماسه سفید ندارند. تاکستان هایی که نزدیک مرکز شهر هستند، بزرگراه های ساحلی و باغ هایی که هر گونه گیاهی را در خود جای داده اند، همه و همه باعث شده اند تا کیپ تاون از بهترین شهر های جهان شود.

 

 

آمستردام، هلند

در سال 2010 ثبت کانال های آبی شهر آمستردام به عنوان میراث جهانی، تمرکز آدم های بی شماری را از محله های خاص و رستوران های غذا های دودی به یکی از با شکوه ترین آثار فرهنگی اروپا هدایت کرد. از دیگر جذابیت های این شهر می توان به آسیاب های بادی، دوچرخه سواران و دوچرخه های رنگی، پنیر های خوشمزه، ساختمان های کم طبقه و قدیمی و ون‌گوگ اشاره کرد.

 

 

سنت پترزبورگ

 

 

داستایوفسکی این شهر را در داستان هایش هدفمند ترین و انتزاعی ترین شهر دنیا می خواند. این شهر دومین شهر بزرگ روسیه است که سر تا سر این شهر پر از آثار هنری است و به همین دلیل با فلورانس ایتالیا مقایسه می شود.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب