× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۲,۰۲
2827

محله شوکورچوما یا چوکورچوما(Çukurcuma) که یکى از مناطق قدیمى شهر استانبول در منطقه بی اغلو (Beyoğlu)  واقع است، که یکی از مناطق محبوب علاقه مندان به اشیاء قدیمى و آنتیک در استانبول مى باشد. در این منطقه بیش از صد مغازه  و بوتیک آنتیک و گالرى هنرى قرار دارد.

 اگر به وسایل قدیمى ،  آنتیک و همچنین جمع آورى مجموعه هاى (کالکشن) گوناگون علاقه مند مى باشید و بخصوص اگر از طرفداران سبک بوهمین هستید، لذت بازدیده این محله را از دست ندهید.

حتى اگر قصد خرید نداشته باشد ، با تماشاى اجناس و خانه هاى زیباى این محله خاطره اى لذت بخش و به یادماندنى برایتان به ارغوان مى آورد. 

در خیابان هاى این منطقه آنتیک فروشى هاى معروفى در کنار هم قرار گرفته که هر کدام وسایل خاص و منحصر به فردى را از دوره هاى گوناگون تاریخى و کشورهاى مختلف عرضه مى نمایند.  

در شوکورچوما خانه های قدیمی که بازسازی شده و در حال حاضر به عنوان مغازه های عتیقه مورد استفاده قرار گرفته اند.  مى توانید انواع عتیقه های زیبا از قبیل گلدان عثمانی قرن نوزدهم، وسایل قدیمى نوستالژی از دهه ٥٠ میلادى از سراسر اروپا، نقاشی های قدیمی ، نقاشی های عتیقه و انواع وسایل آنتیک و قدیمى را در این مغازها پیدا کنید. این  فروشگاهاى دوست داشتنى پر از  وسایل آنیک و  دست دوم  هستند.

شما مى توانید از فروشگاهاى معروف این مکان از جمله مغازه اَ لا تورکا (A La Turca ) با انواع عتیقه هاى اصل ، اسلی گونشیرای (Asli Gunsiray) با آثارى از دوره عثمانى و مغازه مدرن تریح (Modern Tarih) با عتیقه ها و وسایل از کشورهاى چین،  افریقا و مغولستان باز دیدن نمایید. اگر طرفدار لباس های ، اکسسورى و وسایل قدیى متلعق به دهه ٦٠ اروپا هستید ، سرى هم به مغازه پید دو پول (Pied de Poule) بزنید.

قدم زدن در امتداد خیابان های زیبا شوکورچوما جاذبه ای زیادى برای بازدید کنندگان دارد، از جمله انواع کافه های زیبا برای استراحت و گالرى هاى هنرى وجود دارد. رستوران  شوکورچوما ٤٩ (Çukurcuma 49) در این منطقه  براى پیتزاهاى عالیش شناخته شده است. مسجد شوکورچوما و چشمه تاریخی یکى دیگر از جاذبه این مکان هستند .  

 

گالرى ها واقع در  محله شوکورچوما :

گالرى ها زیادى از جمله گالرى سى.اى.ام (C.A.M. Galer)، گالرى آرتیست (Galeri Artist)، گالری گاما (Gama Gallery)، مارس استانبول (‏ MARS Istanbul) و بولوک آرت (BLOK art) در این منطقه قرار دارند. 

 

موزه معصومیت یا بی‌گناهی : 

از جاذبه های دیگر محله چوکور کوما در استانبول می توان به موزه معصومیت یا بی‌گناهی (Museum of Innocence) اشاره کرد که موزه  جالبى است که توسط نویسنده برنده جایزه نوبل ترکی، اورهان پاموک (Orhan Pamuk) در سال ۲۰۱۲ میلادى افتتاح شد. در این موزه اشیا روزمره متنوعى مربوط به نیمه دوم قرن بیستم در ویترین‌های زیبا به نمایش گذاشته شده‌اند ، که با الهام گرفتن از رمانى به نام معصومیت از خود پاموک مى باشد، که خانه‌ی قدیمی سه طبقه‌ای است که متعلق به سال ۱۸۹۷ میلادى  مى باشد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب