× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۰۶
2146

موفقیت فروش در شبکه های اجتماعی

اگر صاحب کسب و کار هستید و تابحال به فکر راه اندازی صفحات خود در شبکه های اجتماعی نبوده اید باید این را به شما بگویم که شما یکی از پایه های اساسی تبلیغات خود را از دست داده اید.

با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی در جای جای جهان زمانی که از کودکی خردسال تا مرد و زنی کهنسال درگیر شبکه های اجتماعی هستند ، حضور در شبکه های اجتماعی به امری بی بدیل تبدیل شده است.

پس اگر صاحب کسب و کار هستید و برای کسب و کار خود صفحه ایی در شبکه های اجتماعی راه اندازی نکردید ، همین الان از خواندن این مقاله صرف نظر کنید و ابتدا صفحات خود را حداقل در دوشبکه ی مجازی معروف یعنی اینستاگرام و تلگرام راه اندازی کنید. پس از این کار به ادامه ی این مقاله بپردازید. ما در این مقاله را با فرض اینکه شما برای کسب وکار خود صفحاتی در شبکه های اجتماعی دارید راهکارهای موفقیت در شبکه های اجتماعی را ارائه میدهیم به امید که باعث رشد کسب و کارتان و موفقیت در فروش شما شود.

 

 

برنامه ریزی کنید

مانند هر کار دیگری موفقیت در شبکه های اجتماعی مستلزم داشتن پنل و برنامه ریزی می باشد . شما باید ایده ها ، انتظارات و اهداف خود از حضور در شبکه های مجازی را یادداشت کنید و طبق اهداف خود برای مخاطبان برنامه ریزی کنید.

برای مثال اگر شما تولید کننده ی لوازم آشپزخانه هستید باید جامعه ی هدف خود را بدانید ، طبیعتا جامعه هدف شما خانم های خانه دار هستند. برای این جامعه ی هدف باید برنامه ریزی کنید و انتظارات خود را بر اساس نیازهای آنها پیاده سازی کنید تا بتوانید از در شبکه های اجتماعی بهترین ارتباط را با خانم های خانه دار بگرید و در آخر محصولات خود را به راحتی به آنها بفروشید.

 

 

محتوا تولید کنید

همیشه در شبکه های اجتماعی مردم به دنبال خواندن هستند ، شما با تولید محتوای مناسب میتوانید افراد را به داخل صفحات خود هدایت کنید و از این ارتباط برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده باشید حتما نحوه ی تولید محتوای دیگران را دیده اید . خیلی از محتوا هایی که در شبکه های اجتماعی تولید میشوند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند ، پس شما میتوانید با ارائه ی مطالب مفید و با کیفیت ، جمع کثیری از مخاطبان را به سمت خود هدایت کنید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به لطف فناوریه این شبکه ها محدودیتی ندارد ، شما میتوانید با تولید یک محتوای متنی اقدام به این کار کنید یا به صورت ویدئویی محتوایی را راجع به محصولتان تولید کنید یا اینکه با ساخت یک پادکست صوتی این کار را انجام دهید ، هیچ محدودیتی در این پلتفرم ها برای شما وجود ندارد.

 

 

چه محتوایی تولید کنیم

توجه داشته باشید که براساس برنامه ریزی و پنلی که در بالا به آن اشاره کردیم باید تولید محتوای منظم داشته باشید تا مخاطبانتان با شما همراه شوند و به صورت همیشگی شما را دنبال کنند.

اگر شما تولید کننده ی محصولات کشاورزی هستید ، میتوانید موضوعات مشابه را در محتوایان برای مخاطبان تهیه کنید . برای مثال میتوانید از خواص میوه ها و گیاهان برای مخاطبان بنویسید ، کلیپی آموزشی از نحوه ی کاشت گل و گیاه تهیه کنید یا پادکستی از میوه های ژنتیکی و مضرات آن برای مخاطبان ضبط کنید.

توجه داشته باشید به علت کم بودن مطالب مفید در شبکه های اجتماعی اگر برای صفحات خود ارزش قائل باشید و محتوای خوب تولید کنید به سرعت وارد فاز مخاطب گیری می شوید و این امر باعث میشود شما در شبکه های اجتماعی ترند شوید و با مشتریان جدیدی ارتباط بگیرید.

 

 

تبلیغات خود را فراموش نکنید

شما با تولید محتوا قصد جذب مخاطب دارید اما فراموش نکنید که مخاطبانتان برای چه به صفحه ی شما هدایت شده اند ، یکی از اهداف شما قطعا فروش محصولاتتان خواهد بود ، پس با تهیه ی محتواهایی تبلیغاتی محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. برای مثال محصولاتتان را به صورت کامل معرفی کنید ، بخش های آموزشی از محصولتان قرار دهید ، ویژگی هایی که محصولات شما را از دیگر رقبا متمایز میسازد را برای مخاطبان بازگو کنید تا آنها از بهتر بودن کالای شما نسبت به دیگر کالاها مطلع شوند.

 

 

ارتباط مستمر با مخاطبان

ارتباط گیری را با مخاطبان به هیچ عنوان دست کم نگیرید ، سعی کنید همیشه برای مخاطبان خود وقت صرف کنید و با آنها در مورد محصولات یا محتوایی که تولید کرده اید صحبت کنید. در ذهن مخاطبان همیشه سوالاتی پیش می آید که اگر به آنها خوب پاسخ دهید به راحتی به مشتری های شما تبدیل می شوند.

تبادل فراموش نشود

با همکارانی که در صنف شما در حال فعالیت هستند به صورت مجازی تبادل داشته باشید ، زیرا آنها قبل از شما دست به بازار هدف زده اند و مخاطبانی که شما دنبال آنها هستید را برای خود جمع کرده اند. پس با ارتباط گیری صحیح میتوانید خود را به مخاطبان آنان نیز معرفی کنید و آنها را هم جذب کنید. این روش یکی از مرسوم ترین روش ها برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی است.

 

 

در گروه ها عضو شوید

برای معرفی بیشتر خود در گروه ها عضو شوید ، شما به راحتی میتوانید در گروه ها عضو شوید و مطالب مفید خود را برای دیگر مخاطبان انتشار دهید. مطالب شما اگر برای مخاطبان آن گروه ها جذاب باشند حتما به منبع مطلب که شما باشید رجوع خواهند کرد و به دنبال کنندگان دائمی شما تبدیل می شوند. توجه داشته باشید که بعضی از گروه ها به علت مزاحمت ، این گونه مطالب را محدود کرده اند و اجازه ی انتشار این دسته از مطالب را در گروه های خود نمی دهند ، پس شما با رعایت کردن جانب احتیاط از ارسال مطالب اسپم خودداری کنید و بهترین مطالب خود را برای انتشار در نظر بگیرید.

 

 

تبلیغات معجزه می کند

ماهیت شکل گیری شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها عملا تبلیغاتی است ، برای همین است که شما از صفحات طنز هم گاها تبلیغات می بینید. شما هم میتوانید به کانال ها و صفحات پر مخاطب تبلیغات دهید و با هزینه ی اندکی خود را به مخاطبان آن صفحات معرفی کنید. تبلیغات کردن هزینه کردن نیست ، پس برای پررنگ دیده شدن در شبکه های اجتماعی بودجه ی همیشگی تبلیغات را کنار بگذارید.

 

 

اگر شما همچنان فکر میکنید که هزینه برای تبلیغات ، هزینه ایی اضافی است حتما مقاله ی آیا تبلیغات هزینه است ؟ را مطالعه کنید.

در مجموع هیچ وقت اثر حضور در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید و از امروز به فکر رونق دادن به صفحات خود در شبکه های اجتماعی باشید تا کم کم شاهد معجزه ی شبکه های اجتماعی بر فروش خود باشید.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب